Ziekenhuis

Het gaat allemaal weer lekker. (maar niet heus).
Was vandaag bij de huisarts. Wil een verwijzing voor het Cauda syndroom bij een kliniek in Velzen. Daar wordt het door een neuroloog gedaan en Niet door een MDL arts. .
Een 1e gesprek bij hun zou al veel op kunnen helderen. Is niet zeker dat ze dan een onderzoek (MRI) gaan doen. Huisarts had er nog nooit van gehoord maar zat te kletsen alsof ze bij voorbaat al wist dat het niets zou opleveren.
Ik heb dus een verwijzing nodig via de huisarts.
Een vaginaal-onderzoek heb ik geweigerd. Niks te zoeken daar.

Een vorige verwijzing voor een fotografisch onderzoek kreeg ik niet rond.
Het Amstelland zou zo,n onderzoek niet doen, Haarlems ziekenhuis in Hoofddorp wel.
Had ik van te voren al uitgezocht.
Heb de verwijzing nog niet rond gekregen. Mijn klacht moet eerst weer besproken worden met andere artsen.
Maar die kennen wel het LAR-syndroom met darmspoelingen enz. maar niet mijn speciale zenuwprobleem. Er moeten duizenden mensen zijn met zenuwproblemen.
Er is bloed geprikt in het ziekenhuis en ik vraag de uitslag aan de huisarts.
Nee, moet ik in ziekenhuis vragen.
Ziekenhuis: we geven nooit uitslagen. Wat moet U met een uitslag.
Ik heb destijds mijn hele ziekenhuis verslag - ook de ligdagen - op papier geprint - gekregen.
Nu beweren ze dat dat niet kan. ze werkt al 20 jaar in het ziekenhuis en dat heeft ze nog nooit meegemaakt.
Tegenwoordig mag je wel je eigen dossier inzien. aanmelden via 06-nummer en een app downloaden. Mooi toch? Ik heb geen mobiele telefoon.
Op de aanwijzingen van ziekenhuis staat dat het ook met DigidD kan.
De 1 zegt kan wel, de ander zegt kan niet.

Heb nu een afspaak voor vrijdag bij assistente van huisarts om het voor elkaar te kijgen.

Waarom is die Zorg zo duur?
 
Laatst bewerkt:
Wat een vervelend gedoe allemaal. De zorg is duur o.a omdat ze het graag zelf duur maken. Dat schiet ook niet op. Ik zag dit. Omdat jij het altijd hebt over dat het niet indikt.
 

Bijlagen

  • 8B53DCD4-B370-4471-BC94-28A42DBE8760.png
    8B53DCD4-B370-4471-BC94-28A42DBE8760.png
    150,3 KB · Weergaven: 7
Dank je Binc.
Wil graag het hele artikel hebben als dat kan.
Er is iets bijzonders met die gal.
Om te beginnen nam ik pas 5 jaar Na operatie extra enzymen en (ik heb het al vaker vermeld) dat is het enige supplement van de vele die opvallend VEEL verbetering gaf in de diaree. Ik slik dit dus nog steeds. .
Inmiddels is ook de ontlasting beter van kwaliteit geworden, hoewel er nog ontstekingswaardes inzitten (helaas).

Ik had ook aanvankelijk binnen een uur of 2 diaree van sinassap/ei/olie.

Maar toch bleef ik dit drinken. momenteel gebruik ik het om de spoelingen te activeren. Mijn klacht was de laatste tijd dat de darmen niet meewerken.
Dus ik probeerde van alles, bitterzout, darmmanagement, speciale pilletjes.
Maar ook dat heeft weer vele nadelen.
Bij voorbeeld dan denk ik dat ik leeg ben en komt er uuuuren later toch nog ontl. die kan ik dan weer niet inhouden want lijkt een andere aansturing te hebben..
Geen idee wat er van binnen allemaal is gebeurd,

Omdat de spoelingen niet goed genoeg werken heb ik nu steeds vies ondergoed. De darmen zijn niet leeg genoeg, geven geen impuls maar werken wel. oftewel het wordt er uitgeduwd.

Vandaar dat ik graag die fotografische pil wil slikken.
Maar daar doen ze ook weer moeilijk over. Ze kennen het hele verhaal niet en dan is er maar 1 dokter die een beslissing neemt.
 
Wat een vervelend gedoe allemaal. De zorg is duur o.a omdat ze het graag zelf duur maken. Dat schiet ook niet op. Ik zag dit. Omdat jij het altijd hebt over dat het niet indikt.
Het woord Sludge is interessant.

Ik herken me niet in galklachten, ik heb daar wel eens eerder naar gezocht. maaaaar de gal komt uit in de dunne darm en de stoma heeft op de dunne darm gezeten.
Ze hebben het over rechtsonder en de diaree die soms als een kraantje kon optreden NA EEN SPOELING voelde ik altijd met een speciale prikkel aankomen Rechtsonder.
Ze hebben in ieder geval 2X in die buurt zitten "wroeten"" Eerst stoma aanbrengen en later stoma verwijderen.

Er lijkt een verband te zijn maar als ik het zelf niet kan vinden wordt het door artsen ook van tafel geveegd,
Er is wel 2x een Echo gemaakt op mijn verzoek maar dan moeten ze wel weten waar ze naar moeten zoeken.
Ze zouden die Echo,s nogmaals kunnen bekijken.
Alles wat ik heb gevonden over mijn problemen komt alleen maar omdat ik bepaalde aanwijzingen zoals het woord SLUDGE overal heb nagezocht.

De laatste tijd ben ik ook bijna de hele dag opvallend koud. Geen idee hoe dat komt. Zou door een trage schildklier kunnen komen maar ...... het is van de laatste tijd en niet vanaf het begin.

De problemen die ik steeds beschrijf zou men kunnen afdoen met ----- wat kan het je verder schelen.
Maar als men een been breekt worden er ook foto,s gemaakt en geopereerd en moet men eerst een diagnose stellen.

En ik heb geen diagnose.
 
Het woord Sludge is interessant.

Ik herken me niet in galklachten, ik heb daar wel eens eerder naar gezocht. maaaaar de gal komt uit in de dunne darm en de stoma heeft op de dunne darm gezeten.
Ze hebben het over rechtsonder en de diaree die soms als een kraantje kon optreden NA EEN SPOELING voelde ik altijd met een speciale prikkel aankomen Rechtsonder.
Ze hebben in ieder geval 2X in die buurt zitten "wroeten"" Eerst stoma aanbrengen en later stoma verwijderen.

Er lijkt een verband te zijn maar als ik het zelf niet kan vinden wordt het door artsen ook van tafel geveegd,
Er is wel 2x een Echo gemaakt op mijn verzoek maar dan moeten ze wel weten waar ze naar moeten zoeken.
Ze zouden die Echo,s nogmaals kunnen bekijken.
Alles wat ik heb gevonden over mijn problemen komt alleen maar omdat ik bepaalde aanwijzingen zoals het woord SLUDGE overal heb nagezocht.

De laatste tijd ben ik ook bijna de hele dag opvallend koud. Geen idee hoe dat komt. Zou door een trage schildklier kunnen komen maar ...... het is van de laatste tijd en niet vanaf het begin.

De problemen die ik steeds beschrijf zou men kunnen afdoen met ----- wat kan het je verder schelen.
Maar als men een been breekt worden er ook foto,s gemaakt en geopereerd en moet men eerst een diagnose stellen.

En ik heb geen diagnose.
Ja ik snap je idd. Je wilt een compleet plaatje wat er exact is zodat datgene behandeld kan worden. Logisch. Ik zeg misschien iers stoms maar heb je wel eens overwogen bv om je bloedsuiker te laten meten over een langere periode? Wie weet dag dat iers op kan leveren. Wanneer beginnen je klachten meestal? Is dat na het eten of gewoon in de loop van de dag? Lastig.
 
Binc ik zit net als anderen waarschijnlijk bijna de hele dag te lezen en dat gaat ten koste van andere leuke dingen en het huishouden.
Bovendien moet ik aantekeningen maken die belangrijk zijn anders raak ik het verband kwijt.
Dus nu stop ik even met lezen want zonder antekeningen heeft het weinig zin.
Er moet een brief naar de MDL arts om hem beter in te lichten en een brief naar degene die mij hebben geopereerd destijds..
Er was een mogelijkheid destijds om alleen een onschuldige poliep te verwijderen en zij hebben er een grote operatie van gemaakt. Zou niet gebeurd zijn als ik toen al meer had geweten zoals nu.

Mijn klachten zijn er de hele dag door in meerdere of mindere mate. Dat negeer ik inmiddels zoveel mogelijk..
 
Binc ik zit net als anderen waarschijnlijk bijna de hele dag te lezen en dat gaat ten koste van andere leuke dingen en het huishouden.
Bovendien moet ik aantekeningen maken die belangrijk zijn anders raak ik het verband kwijt.
Dus nu stop ik even met lezen want zonder antekeningen heeft het weinig zin.
Er moet een brief naar de MDL arts om hem beter in te lichten en een brief naar degene die mij hebben geopereerd destijds..
Er was een mogelijkheid destijds om alleen een onschuldige poliep te verwijderen en zij hebben er een grote operatie van gemaakt. Zou niet gebeurd zijn als ik toen al meer had geweten zoals nu.

Mijn klachten zijn er de hele dag door in meerdere of mindere mate. Dat negeer ik inmiddels zoveel mogelijk..
De hele dag lezen over daf soort dingen heeft geen enkele zin idd.
Wens je elk geval succes met de klachten.
 
Met veel lezen bedoel ik ook lezen over de chaos in de Wereld.
of Biok = opleidings-instituut.

Je kunt daar ook vragen stellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Binc

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.441
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan