zeezout

Dirtsa

New member
Las dat je zelf je tanden kunt poetsen met zeezout. Hoe doen jullie dit? gewoon puur zout op je tandenborstel (dat deed pijn) of wat sole om mee te poetsen?

 
Beide zijn mogelijk. Ik doe gewoon een paar korreltjes in mijn mond en begin dan te poetsen. De korrels lossen vrijwel meteen in het speeksel op. Vergeet niet ook je tandvlees en tong te poetsen en naderhand het zoute speeksel nog enkele minuten door je mond te laten gaan.

Mike

 
oke bedankt,

ga het nog eens proberen. Had het eerder al eens gedaan door mijn tandenborstel te dompelen in wat zeezout, maar dit was geen succes. Mijn tanden deden erg pijn!

 
Ik poets al maanden alleen met kelt.zout en H202.

Eerst wat korrels in de mond, poetsen, even in de mond rond laten gaan, weer poetsen en dan de tong, daarna uitspugen. Dan spritsen met H202 in de mond en op de tanden, weer poetsen, en dit bevalt erg goed.

In het begin had ik het gevoel alsof ik aluminiumfolie op mijn tanden had, dus beetje raar en enigzins pijnlijk, maar na enkele dagen helemaal weg en bevalt mij erg goed op deze manier.

Pas nog bij tandarts geweest, niets gezegd, maar hij was erg tevreden over zowel de tanden als tandvlees.

 
Mike,

Een tijdje terug vertelde je dat als je keltisch zeezout in een juten zak doet en dan in het water dat dan de natrium eruit gaat ofzo?? Op deze manier kon je dan hogere doseringen aan je planten geven, maar dat kan dan natuurlijk ook voor jezelf.

Ik krijg al genoeg natrium en chloride binnen via Sole, doe altijd een flinke scheut op een liter water met ongeveer 35 druppels h2o2. Verder gebruik ik ook nog zout voor gewoon over het eten. Ik ben absoluut niet bang voor natrium, maar je moet het natuurlijk niet overdrijven.

Als je dus op een simpele manier natrium uit je zout kunt halen, dan kun je jezelf natuurlijk wel een paar keer per week ofzo een mineralenBOM toedienen.

Evan

 
Evan,

Deze methode met de juten zak kun je inderdaad toepassen, dus Keltisch zout in een juten zak, deze dichtbinden en ong. 3 minuten onderdompelen in water. Het zout wat dan overblijft in de zak is natriumarm, omdat de natrium door de zak heen in het water is gelekt. Zelf doe ik dat eigenlijk nooit, want Maynard Murray, de man die de 'oceaanlandbouw' heeft bedacht, was van mening dat natrium het bindende mineraal is voor de andere elementen. Volgens hem werkt natrium als een magneet en alle andere mineralen en spoorelementen zijn aangetrokken tot de natrium. Natrium hoort er dus gewoon bij, wat mij betreft, en is ook goed voor de bijnieren.

Mike

 
Wat is nu het beste zout, ik las dat Keltisch zeezout het beste is gevolgd door Dode zeezout, ik neem aan uit Israel of Egypte en daarna Himalaya zout maar je ziet overal ook bij bioligische producten zoals brood, beschuit etc. zeezout op staan maar is dit dan ook ongeraffineerde zeezout of toch hetzelfde zout die misleidend te koop is bij menigeen reformwinkels als oerzout of oer zeezout.

Hoe weet je welke zeezout niet geraffineerd is, ik heb een reformwinkel hier in Horst een e-mail gestuurd en zei ontkenden het niet maar zeiden dat ze er niets aan kunnen doen.Niemand wilt zijn verantwoordelijkheid dragen.

 
Quote:
Hoe weet je welke zeezout niet geraffineerd is


Waarschijnlijk aan de korrel te zien.

Dat fijne zout, dat is geraffineerd, ook in de biowinkel, ook al heet het ¨zeezout¨, wat het in zijn oorspronkelijke vorm dan allang niet meer is.

Volksverlakkerij toch?

Verder weet je met die connotaties van ketlisch zeezout, himalayazout etc al dat het draait om ongeraffineerd zout.

Je weet als consument vaak niet waar je aan toe bent!

 
Alles wat zout heet, mag volgens de Nederlandse wet 'zeezout' genoemd worden, want oorspronkelijk komt het allemaal uit de zee. Dat is natuurlijk je reinste onzin! Er is wel degelijk verschil tussen landzout en zeezout, ook al is een landzout als Himalayazout van oorsprong zeebodem. Het verschil is dat Himalayazout nu opgesloten zit in een donkere en droge rots, terwijl zeezout het product is van zonlicht en water. Die energie van zon en water zit wel nog in Keltisch zeezout en dit maakt Keltisch zeezout tot het beste zout ter wereld. Om van alle verwarrring af te zijn raad ik je dan ook aan om Keltisch zeezout aan te schaffen: www.keltischzeezout.com.

In de biowinkel verkopen ze 'oerzout' van het merk Natufood (van Natudis). Uit een aflevering van De Keuringsdienst van Waarde bleek dat dit zout uit een ondergrondse zoutmijn uit Duitsland afkomstig is. Wie dat 'oerzout' bekijkt ziet dat het hier gaat om droog en wit zout van gelijke korrel. Geraffineerd zout dus, niks 'oer' aan. Himalayazout komt maar al te vaak niet uit Pakistan, maar gewoon uit Polen, waar ze ook gebergte hebben dat roze zout oplevert! Of dat zo erg is weet ik niet, maar om het te bestempelen als 'Himalayazout' en daar dan de hoofdprijs voor te vragen is in ieder geval onethisch. Om aan ongeraffineerd Dode Zeezout te komen raad ik je aan om naar natuurdrogistketens als Erica of De Tuinen te gaan en daar Dode Zee badzout te kopen. Op de verpakking staat dat het niet voor menselijke consumptie geschikt is, maar dat is klinkklare onzin. Wat je door de verpakking heen ziet is grof en licht grijs zout, een teken dat het niet geraffineerd is. Vandaar ook het idee dat dit 'niet voor consumptie geschikt' is, omdat het er 'vies' uitziet.

Mike

 
Wij hebben een tante van ons, 83 jaar 'jong', aan de sole gekregen.

Haar bloeddruk ging omlaag (waar ze medicijnen voor slikte) en ze kon stoppen met staalpillen want haar HB ging van 5,9 naar 7.

Ze viel in 3 weken tijd 3 kilo af, ze was trouwens niet te zwaar hoor. En ze voelde zich kiplekker.

De huisarts vroeg aan haar hoe dat allemaal mogelijk was. Ze gaf aan dat ze ongeraffineerd keltisch zeezout gebruikte en dat het van toen af stukken beter met haar ging. De huisarts, heel verschrikt, ja maar u mag niet zoveel zout gebruiken hoor met uw hoge bloeddruk. 'Hoe zout wil je het eten'. :)

Wel heel jammer, ze ging vorig jaar voor de Mexicaanse griepprik en is daarna tig keer in het ziekenhuis belandt met klachten die ze niet thuis konden brengen. Toen gaven ze haar maar elke keer nieuw bloed. Ze is best heel slecht geweest.

Nu is ze weer helemaal de oude. Ze woont in een zorghuis en de groenteboer komt bij haar altijd speciaal haar bestelling brengen omdat zij zijn grootste en trouwste klant is. Leuk he?

Nu gaan we alleen nog kijken of ze dit jaar de jaarlijkse griepprik alsjeblieft wil laten voor wat het is.

Iemand anders in mijn familie, toen 52 jaar, ging ook water met sole gebruiken.

Hij had opeens geen last meer van slijmvorming en niet meer 's ochtends braken.

Kreeg minder trek in koffie en kreeg dus ook minder suiker binnen.

Hij kreeg soepeler gewrichten en geen rug- en nekpijn meer, hoofdpijnen over. Hij werd minder stressgevoelig, werd rustiger op zijn werk, daar viel het zelfs op. Meer energie, beter slapen, niet meer snurken.

Ziet er ontspannen uit, valt zelfs collega's op.

Kreeg een zachte, gladde huid en kon beter tegen de zon/warmte.

Was in Juli van dat jaar begonnen en stopte in september van datzelfde jaar met 3 medicijnen waaronder bloedverdunners (ivm tia) en maagbeschermers. Had een afname in gewicht van 8 kg.

Kanttekening: Hij dronk dus never nooit geen water alleen koffie, fris en malt. Dus water drinken gaf zo-wie-zo een verbetering.

 
Quote:
Kreeg een zachte, gladde huid en kon beter tegen de zon/warmte

Nou..dat is typisch..dat heb ik dus ook ;-))

Maar helemaal niet in verband gebracht met gebruik van sole..

Vanaf 2005 (toen i.v.m. overgang alle klachten begonnen) heb ik zomers met een

paraplui buiten moeten lopen anders kwam ik helemaal onder de uitslag en voelde

me hartstikke ziek.

Dit jaar heb ik voor het eerst in 6 jaar kunnen fietsen in de zon !!!!

Ben in januari begonnen met de sole en waterstofperoxide..

Dia.

 
Mike,

Ik heb in het verleden via Breizh import zeezout besteld en zou dit graag nog eens doen. De laatste keer ging dit via jou?

Hoe kan ik het keltisch zeezout bestellen?

 
Mike, is het mogelijk om een apart topic te openen met allerlei handige adresjes om dingen te bestellen, het zout/H202/levertraan enz.?

Dit was er wel op het forum van hormonale disbalans, maar marja was zo kinderachtig dit allemaal te verwijderen.

 
wat een snelle service Mike, helemaal geweldig zo op deze manier.

Oja, de boerin, waar ik mijn melk kan halen, komt volgende week ook mee...wil jou heel graag leren kennen :)

 
Mike,

Op het hormonale disbalans forum had je ook een paar mooie topics over maagzuur, zuurstof en mineralen. Misschien ook handig om hier een alleen-lezen forum van te maken? Is vooral ook makkelijk voor "beginners".

Evan

 
Goed idee, maar ik moet daarvoor 'in the mood' zijn. Dit soort dingen gebeuren allemaal in een vlaag van geinspireerd sschrijven. Zodra ik dit weer voel schrijf ik die dingen!

Mike

 
misschien lees ik ergens over heen maar ik snap niet precies wat het verschil is tussen sole en zeezout... kan iemand me dat uitleggen? thnx!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan