Wommes ( Wendy ) stelt zich voor

Je hebt het goed berekent hoor, alleen kan de havermout beter door boekweit vervangen worden.

Lia

 
Quote:
De vetten haalde men uit de organen, het spiervlees van wild bevat weinig vetten. De organen werden traditioneel gekoesterd, zoals ook te lezen valt in het boek van Price.


Toch vraag ik me nog steeds af hoeveel vet je nu werkelijk uit een dier haalt. Bij de nieren zitten dikke klompen vet, maar rond de andere organen toch niet zo veel volgens mij. En de organen zelf zijn helemaal niet vet. En dan heb je nog het beenmerg, wat wel heel vet is. En ook onderhuids vet, maar ik weet niet of dat veel is. Ik zal eens aan de slager vragen hoeveel vet er aan of in een dier zit.

 
Even een update om het voor mezelf weer eens op een rijtje te krijgen. Ben nu iets meer als een half jaar bezig met deze manier van eten. Ikzelf ben volledig om, man en kinderen nog niet helemaal (brood). Maar ik geef het tijd.

Ben jammergenoeg wel 5 kilo aangekomen en dat heeft me ertoe gebracht om nog eens kritisch naar mijn koolhydraatinname te kijken. Ik nam 2 a 3 keer in de week tussen de middag wel eens zuurdesembrood en dan bij het avondeten nog wat rijst. Het brood laat ik nu inmiddels achterwege en ik houd bij wat ik aan koolhydraten binnenkrijg. Want dat gaat dan stiekem toch harder dan je denkt.

Ik zit nu wel een beetje in een ritme wat eten betreft maar vind het moeilijk om af te wisselen vanwege tijdgebrek dus een beetje eentonig is het wel. Ikzelf vind dat niet zo erg , het gezin heeft er toch wat meer moeite mee.

Hoe ziet mijn dag er nu uit wat eten betreft:

Ontbijt:

schaal yoghurt ( met vit c, chlorella, spriulina, kurkuma, kaneel) en een glas rauwe melk (met scheutje slagroom), soms als ik trek heb nog een eitje erbij

Tussen de middag:

bottenbouillon met flinke eetlepel kokosolie, yoghurt (zie boven) en rauwe melk/ soms ook een omelet en yoghurt en rauwe melk

Avondeten:

2 lepels rijst met vlees en saus en groenten, yoghurt en rauwe melk

Tussendoor drink ik 2 glazen sole en rauwe melk en ik neem af en toe kaas of leverworst

Al met al kom ik zo net niet aan de 100 gr koolhydraten per dag en hoop ik het overtollige vet weer los te laten.

Als iemand nog verbeterpunten of tips heeft: graag

 
Trots om jouw dochter te mogen zijn.......

Met pijn in mijn hart maar in de volle overtuiging dat ze nu eindelijk rust heeft, heb ik vanmiddag afscheid moeten nemen van mijn allerliefste Mama. Ze mocht helaas maar 63 jaar worden.

 
Heel veel sterkte Wendy, woorden schieten ook bij mij te kort.

 
Wendy, gecondoleerd met je mam,

nooit meer iets kunnen delen,

nooit meer iets kunnen vragen,

nooit meer van haar genieten,

nooit meer....

alleen de gedachten en herinneringen en de liefde en het gemis blijven.

Veel te jong, sterkte meid!

Mijn moeder overleed in april en was ook nog jong, ik weet wat je nu voelt..

 
Liefde is : loslaten

en dat is wat ik heb gedaan

Ik heb je losgelaten omdat het voor jou beter was om te gaan

Nu blijf ik achter met veel verdriet en pijn

ik had zo graag nog wat langer jouw dochter willen zijn

Ik ben hier en jij bent daar

en dat voelt zo onwezenlijk en raar

Ik weet dat ik hier nog mijn lessen heb te leren

maar wat zou ik graag een kijkje nemen in die hemelse sferen

Gewoon om te zien hoe het jou daar vergaat

misschien dat leven zonder jou dan wat makkelijker gaat

Liefde overstijgt alles, zelfs de dood

daar houd ik me aan vast want onze liefde was groot!

Wanneer het verdriet en de pijn zullen slijten: de tijd zal het leren

maar ik weet het zeker: op een dag zien wij elkaar weer in die hemelse sferen

Ik mis je Mama!!

 
Oei Wommes, dat komt binnen! Mijn mam is al 20 jaar geleden heengegaan. Het slijt, maar soms, zoals bijv. met jouw gedicht, komt het intense verdried om haar dood weer even helemaal bovendrijven. Maar dat is niet erg. Het zijn hele mooie en ware woorden. Dank daarvoor. Ik wens je heel veel kracht!

Marian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.672
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan