Wie kan mij helpen?

Hallo H.E.K.S.

Ik woon tamelijk ver uit de buurt. Ben ook zo zwak momenteel dat ik nergens naar toe kan. B12 kan ik en doe ik alleen uit de voeding halen.

Mag ik nog eens vragen of jij bekend bent met de cytotoxische test? Dan wil ik ook nog vragen of je Ralph Moorman en Karlijn Hoebe kent, of deze als voedingsdeskundige iets voor mij zijn?
Gezien je klachten en lage B12 waarde vraag ik me af of je de B12 wel uit je voeding op kan nemen. Ik raad je van harte aan je daar eens in te verdiepen en ook om dit met een arts te bespreken.
Als je vitamine B12 niet goed opneemt loop je grote kans op verder gaande verslechtering.

Meer informatie is o.a. te vinden op de volgende websites:

De enige voeding die in mijn optiek verder geschikt is, wordt hier op het forum uitvoerig besproken, als ook op de website van de Weston Price Foundation.

Het lijkt mij dat niemand jou kan vertellen of voor jou iets geschikt is. We moeten dat allemaal door schade en schande zelf ervaren.

Veel sterkte, moed en kracht gewenst!
 
Bedankt voor je reactie H.E.K.S. en medeleven. Ik onthoud alles heel goed en doe er ook iets mee. Ik wilde je nog vragen. Of je geen laboratorium weet voor die test met water. Wat vind je van Karlijn Hoebe of Ralph Moorman voor mij. Ik heb ook een te trage schildklier, hoge bloeddruk en jodium tekort. Wil je me toch over dingen blijven informeren.

Groetjes van Truutje.
 
Hoe is dit allemaal begonnen? l
En als je een trage schildklier hebt neem ik aan dat je medicatie slikt?
En jodium. en dat je een arts hebt om af en toe bloedonderzoeken te doen.
 
Bedankt voor je reactie Romagi,

Ik laat regelmatig 24's urine onderzoeken doen. Bloed is momenteel niet mogelijk. Medicatie neem ik niet, voor de vreselijke bijwerking. En jodium neem ik met de diatist uit voeding, Ik reageer ook fel erop. Heb nog een vraag voor jou. Als ik kleine slokjes water drink. Word ik heel erg opgejaagd en reageert mijn schildklier fel op. Wat zit in het water wat dit veroorzaakt. Tot nu toe kon niemand deze vraag beantwoorden.

Groetjes Truutje
 
Ik heb geen idee hoe het zit met dat water.
Ik slik T4/T3 van de natuurapotheek. alleen te verkrijgen op recept van een arts.
Als je groente kookt gebruik je water. Kan dit groentewater wel?
Vocht uit watermeloen?
Mij werd geadviseerd meer jodium.
Producten van Modern Native zijn ook oke.


Kijk eens op deze site.
www.energise-me.nl
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Watermeloen kan ik wel verdragen als bron van vocht. Maar helaas krijg je deze niet het hele jaar door. Maar eet wel iedere dag zelf gemaakte soep met veel verschillende groenten erin voor de vitamines, mineralen en voor het vocht. Over de rest van de informatie gaan we zeker wat mee doen.

Groetjes.
 

Ik adviseer alles wat er op deze site staat zeer zorvuldig te lezen. hou potlood gereed en noteer alles waar je iets meer van wilt weten.
Zoek verder op onderwerpen die vragen opwerpen.
dus via via kom je misschien meer te weten.

In je allereerste bericht zeg je dat je geen soep verdraagt en nu zeg je dat je wel soep verdraagt. en ook meloensap.
Als je zelf niets kunt door wie word je dan verzorgd en wie doet de boodschappen?

Nog een vraag.
Denk je dat de problemen kunnen komen door injecties van tandartsen?

Zo ja dan kun je proberen te ontgiften.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee hoe het zit met dat water.
Ik slik T4/T3 van de natuurapotheek. alleen te verkrijgen op recept van een arts.
Als je groente kookt gebruik je water. Kan dit groentewater wel?
Vocht uit watermeloen?
Mij werd geadviseerd meer jodium.
Producten van Modern Native zijn ook oke.


Kijk eens op deze site.
www.energise-me.nl

Even over Modern Native, die heeft inderdaad mooie producten.
Inmiddels is er concurrentie van Hollandse bodem wiens producten voordeliger zijn.
Real Roots en met code esther5 gaat er 5% korting af ;-)

 
Beste Romagi,

Ik heb met Marthe Bosscher in het begin zelf contact gehad, Maar moest naar haar toe komen en dat ging toen niet en nu nog steeds niet.
Soep kan ik iets beter verdragen, maar wel met beetjes. Maar proef nog steeds die vieze smaak van water en mijn schildklier gaat nog zwellen.
Ik heb verzorging om mij te verzorgen en de boodschappen te doen. Deze heb ik al 15 jaar.

Ja, dat komt door de verdoving van de tandarts. Dat is 100% procent vastgesteld. Heb hier door een zenuwbeschadiging in het hoofd gekregen. Heb altijd hier door pijn/zenuwpijnen in het hoofd 24 uur per dag. Een enorme druk die nooit over gaat en niet uit te houden is. Door deze druk huil ik ook uren per dag, al 18 jaar lang.
Nog een vraagje aan jou. Heb jij bij de schildklier hoge bloeddruk? Ik wel.

Groetjes Truutje
 
Mijn kleinkind werd ooit eens opgeroepen om gevaccineerd te worden. Schooltijd.
Tot mijn grote spijt heeft mijn dochter dat toen laten doen . Toen heb ik haar laten ontstoren door een homeopaat. weet niet meer door wie. Alles is telefonisch gegaan en ik heb betaald en korreltjes gekregen. Gelukkig vond ze het zeer spannend, die korreltjes.
Dus zoek een homeopaat in de buurt en vertel je verhaal.
Je moet ontgiften. of het helpt, geen idee.
Vraag je tandarts welke middelen er in al die jaren zijn ingespoten en schrijf het op.
Hopelijk had je 1 tandarts.
ontgiften kan ook met een leverreinigingskuur.
 
Mijn ziektebeeld in het kort beschreven:

Ik ben al 18 jaar ziek en 10 jaar bedlegerig. Ik heb meerdere tandarts verdovingen met articaine gehad. Toen is mijn hele leven veranderd. Dit verdovingsmiddel heeft mijn sympathisch zenuwstelsel beschadigd. Mijn klachten in het kort: Ik heb 14 uur per dag zenuwpijnen. Mijn lichaam is overprikkeld, mijn lichaam komt niet meer tot rust. Mijn zenuwstelsel is blijvend beschadigd en ik ga steeds meer achteruit. Abnormale druk in het hoofd, gevolgd door urenlange huilbuien door de druk. Continu over hit, verzwakte spieren en krachtverlies, Overgevoelig voor licht en geluid en ook verminderd zicht-en-gehoorverlies.

Mijn vraag aan jullie:

Ik zit vaak tegen uitdroging aan. Ik eet-en-drink te weinig. Heb ook niet veel eetlust. Maar het grote probleem nu is bij mij. Ik kan geen frisdrank,(vruchten) sappen, melk, thee en koffie, soep verdragen. Nu moet ik kleine slokjes water drinken van de therapeut. Maar water kan ik totaal niet verdragen. We zijn er al achter gekomen dat het door de mineralen in het water komt, vooral door natrium. Kenmerken: krijg last van mijn schildklier, deze wordt zeer gezwollen, wordt heel hees, veel slijm vorming, heel onrustig en opgejaagd wordt ik van binnen, druk wordt erger in het lichaam. Nu hebben we ook gefilterd en gedestilleerd water geprobeerd. Maar de klachten blijven nog. Hoe kan dit? Het ligt aan het water daar zijn we zeker van, want iedere keer dat ik het drink krijg ik dezelfde klachten terug. Kan iemand mij A.U.B. helpen!

Truutje
Vaak wanneer je weinig kan verdragen tekort aan maagzuur en enzymen. Enzymen zitten in rauwe melk. Klein beetje sole eraan toevoegen voor de vertering van de eiwitten. Ik kan je vanuit eigen ervaring zeggen dat rauwe melk volledig voeding is. Ik kan er al lang niet meer aankomen wegens gebrek aan vervoer. Omdat nu mijn vet reserves op zijn en daardoor continue honger gevoel en inmiddels noodgedwongen andere voeding eet weet ik dat melk de toegevoegde waarde is tegen uitdroging en een gevoed lichaam.
 
Ik kan je vanuit eigen ervaring zeggen dat rauwe melk volledig voeding is. Ik kan er al lang niet meer aankomen wegens gebrek aan vervoer.
Als alternatief wellicht kefir e.d. van Rauw Power? Is overal wel goed te bestellen dacht ik; zelfs bij Ekoplaza.
Ook zijn er steeds meer lokale bezorgers, coöperaties en andere initiatieven.
 
Beste Romagi,

Je hebt gelijk met het ontgiften. Wij hebben meteen de samenstelling van de verdoving gekregen toen het gebeurd was. Ik was een in duizend, zoals ze zeggen die er niet tegen kon en reageer op het spul. Want heb zware klachten gekregen door die verdoving. Het ergste is dat het mijn zenuwstelsel blijvend is beschadig. Hier door ga ik steeds langzaam achteruit. Want heb aan de kant waar ze die verdoving hebben gezet. In het oog heb ik een vlek waar door ik bijna niks zie. Mijn gehoor is weg aan een kant en aan de andere hoor ik vrij weinig. Verstijfd gezicht aan een kant. Ben de hele tijd hyper alert. Een enorme druk in het hoofd, heb 24/7 hoofdpijn die nooit minder wordt al 18 jaar lang. Heb geen sta vermogen meer en nog veel meer klachten. De lever speelt ook zeker ook een grote rol in dit proces. Probeer deze dan ook zoveel mogelijk te ontlasten.

Moet voorzichtig zijn met wat ik eet en drink. Want ben erg gevoelig en zwak. Maar ben met dingen bezig, ook met dingen uit dit forum. Waar ik iedereen dankbaar voor ben. Het gaat alleen langzaam door mijn toestand en in gewikkeld ziektebeeld.

Beste Binc,

Dank je voor je reactie. Ik ga over de informatie nadenken, houd ze zeker in het achter hoofd.

Ik ben voor iedere reactie dankbaar.

Groetjes Truutje
 
Truutje heb je al eens homeopatisch korreltjes geprobeerd?
Ik denk dat je op je intuitie moet vertrouwen. Al halen ze alleen maar je hoofdpijn weg.
volgens mij zijn ze niet zo duur en kan telefonisch.

Vhttps://vereniginghomeopathie.nl/zoek-homeopaat/
 
Laatst bewerkt:
Gooi ik het er toch maar weer even in. De juiste ontgifter:

rauwe melk.

‘Er niet tegen kunnen’ is vaak eerder een ontgiftingsreactie.

Of iemand blijft doormodderen met allerlei natuurartsadviezen, voorzichtigheid, e.d. of pakt de koe bij de hoorns.

Rustig aan beginnen met rauwmelkse kefir van Rauw Power.

Verder valt me op dat we niets weten van wat er wèl geconsumeerd wordt.

WAPF is de enige weg, eventueel voorafgegaan aan het GAPS dieet. Van de laatste weet ik het fijne niet, maar voor mij hield dat in bouillon en rauwe melk. Vloeibare voeding dus om het lichaam rust te geven en de meest makkelijk verwerkbare voeding om het zo weer in balans te krijgen.

@fatsnotbad [Mike], heb jij nog toevoegingen en/of verbeteringen?
 
Even over Modern Native, die heeft inderdaad mooie producten.
Inmiddels is er concurrentie van Hollandse bodem wiens producten voordeliger zijn.
Real Roots en met code esther5 gaat er 5% korting af ;-)

Mooie aanbieding! Ik vraag me af OF je echt 5 capsules per dag moet nemen of alleen als je wat mankeert? Ik neem nu bv ook de Codliveroil van G.Pastures,zou ik die lever er voor in de plaats kunnen nemen of is dat iets heel anders? Ik neem al wel elke dag eigengemaakte bottenbouillon.
 
Jodium EN B12 uit voeding lijkt me echt veel te weinig.
Gebruik je verstand.
Je eet en drinkt al niet genoeg. Hoe kan alleen voeding dan een oplossing zijn?
Wie adviseert jou? Misschien eens iemand anders proberen.

Sinds kort gebruik ik ook extra jodium. een pipetje vol. Ga zoeken op internet - onderwerp Jodium en ook B12.
Ik gebruik nu Detoxadine van Global Healing

Verder zoeken op ZeolithMED vulkaanmineralen. Ik heb te veel daarvan in huis. Kan je wat toesturen. Alles wat je eet gaat via je lever. Dat is de ontgifter.
 
Mooie aanbieding! Ik vraag me af OF je echt 5 capsules per dag moet nemen of alleen als je wat mankeert? Ik neem nu bv ook de Codliveroil van G.Pastures,zou ik die lever er voor in de plaats kunnen nemen of is dat iets heel anders? Ik neem al wel elke dag eigengemaakte bottenbouillon.
Hi Babbe,

In Green Pasture levertraan zitten weer heel andere heilzame nutrienten, die kan je niet vervangen met lever van runderen. Ik neem het zelf dus beiden. En orgaanvlees van zeedieren en orgaanvlees van landdieren.

Real Roots heeft momenteel een aanbieding van runderhart. 30% korting met code valentijn30



Zelf neem ik meestal de orgaanmix en m'n kinderen ook.
 
Truutje

Kijk eens naar deze middelen om te ontgiften.
Heb je zoiets al eens gedaan?

Als niemand je kan helpen tot nu toe moet je het zelf maar proberen.



Homeopathie komt van de Griekse woorden “homois” wat gelijksoortig betekent en “pathos” wat ziekte betekent. Het was Hippocrates die de fundamentele gedachte van de homeopathie formuleerde: “De ziekte vindt zijn oorzaak in de invloeden die op dezelfde manier verlopen als de remedies en de toestand van de ziekte wordt genezen door middelen die vergelijkbare symptomen geven. ”

Het principe van de homeopathie is gebaseerd op het idee dat het lichaam in staat is om zichzelf te genezen. De stoffen die in de homeopathie worden gebruikt, zijn dus bedoeld om de symptomen te reproduceren die door de te behandelen ziekte worden veroorzaakt en om het helende vermogen van de patiënt te versterken. Bovendien wordt elke persoon vanuit zijn individualiteit en volledigheid onderzocht om zo de meest geschikte behandeling te vinden.
 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan