Wie kan mij helpen?

Ja ja,. Ik weet dat ik vroeger graag melk dronk. Dat was melk direct van de koe.
Werd door de straten rondgebracht. Bovendien hadden we een melkzaak tegenover ons huis. Niemand had het over melk die gepasteurizeerd was.

Ik weet ook dat ik als baby jeukbultjes had. heeft moeder verteld. Mijn armen werden ingepakt met karton zodat ik niet kon krabben. Ik denk dat ik eroverheen gegroeid ben want kan me niet herinneren dat ik later NOOIT meer melk heb gedronken. Melk werd ook wel gekookt tot pap. in die tijd. Ik was er gek op.

Rond de pubertijd kreeg ik acne en 40 jaar lang antibiotica. Was dus een duidelijke fout van de Huidarts en de huisarts van nu (kleinkind) doet precies hetzelfde.

Ook een orthomoleculaire arts zag meteen dat ik een koemelk allergie had en ik liet melk staan. Maar destijds had ik GEEN buikklachten van melk =- diaree.

Hierboven zie ik filmpjes staan en intervieuws over .dit onderwerp. Ik snap het verhaal en het verband maar een baby die dan met een trauma wordt geboren en zichzelf stuk krabt daar wil je als moeder iets aan doen.

En moet je dan tegen die baby zeggen - Je moet het loslaten?
 
Je kan beter geen water drinken voor hydratatie, het kan niet opgenomen worden door je lichaam omdat het niet gebonden is aan voedingsstoffen, uiteindelijk droog je uit. Probeer anders groente te juicen of eet wat fruit, eet rauwe eieren. Eet sowieso alles rauw..
kan ze ook geen kangenwater drinken?
 
Ik ga nog kijken en luisteren, morgen pas.
Hoop dat er een oplssing bijstaat.
Zojuist de duitse TV gekeken doe ik vaker.
Ernahrungsdoc.s. Gaat dus over een oplossing zoals wij die allemaal wel kennen denk ik.
Te veel brood niet oke, teveel suiker, te veel vlees enz. te weinig beweging EN medicatie.
Staat er in het boek van Weston Price iets over kruiden die genezend werken? Germaanse geneeskunde was toen niet bekend, tenzij ze onbewust al iets dergelijks toepasten zonder er een naam aan te geven. .Ze zullen vast wel ziek geweest zijn. af en toe.
 
Ik ga nog kijken en luisteren, morgen pas.
Hoop dat er een oplssing bijstaat.
Zojuist de duitse TV gekeken doe ik vaker.
Ernahrungsdoc.s. Gaat dus over een oplossing zoals wij die allemaal wel kennen denk ik.
Te veel brood niet oke, teveel suiker, te veel vlees enz. te weinig beweging EN medicatie.
Staat er in het boek van Weston Price iets over kruiden die genezend werken? Germaanse geneeskunde was toen niet bekend, tenzij ze onbewust al iets dergelijks toepasten zonder er een naam aan te geven. .Ze zullen vast wel ziek geweest zijn. af en toe.
Heel vroeger toen de mens nog in verbinding stond met de natuur was de Germaanse geneeskunde er ook wel alleen heette dat niet zo. Als mensen ziek werden wist men dat het lichaam hen iets probeerde te vertellen. Die wijsheid zijn we kwijtgeraakt en zijn we nu weer aan het herontdekken door Ryke Geerd Hamer. Ik denk ook dat vroeger het leven eenvoudiger was en er veel minder stress was waardoor mensen minder snel ziek werden. Tegenwordig hebben we te maken met een heel besmettelijke ziekte: angst, die vooral wordt aangewakkerd door de media en we weten nu waar dat toe lijdt.
 
Stress dat weten we niet. Als er geen eten was of slecht weer terwijl ze in tenten woonden o.i.d. moeten ze toch tenminste ongerust zijn geweest.

Maar ze hadden een soort dierlijk gedrag. Vertekken als er niets te eten is/was. en dieren weten precies wat ze kunnen eten ja of nee,
 
Stress dat weten we niet. Als er geen eten was of slecht weer terwijl ze in tenten woonden o.i.d. moeten ze toch tenminste ongerust zijn geweest.

Maar ze hadden een soort dierlijk gedrag. Vertekken als er niets te eten is/was. en dieren weten precies wat ze kunnen eten ja of nee,
Stress, dat weten we wel, dat werd weggewerkt tijdens het ´stressmoment´ zelf en niet opgespaard.
 
Stress, dat weten we wel, dat werd weggewerkt tijdens het ´stressmoment´ zelf en niet opgespaard.

Dat is een belangrijke zin.

Zoiets?
 
Laatst bewerkt:
Stress, dat weten we wel, dat werd weggewerkt tijdens het ´stressmoment´ zelf en niet opgespaard.

Dat is een belangrijke zin.

Zoiets?

Dit is wat ik bedoel :



Flight, fight hetgeen ie waarschijnlijk geprobeerd heeft
Freeze, zoals ie daar nu ligt

en

dan het ontstressen,ONMIDDELIJK erna, en dat is hetgeen de mens in het algemeen vergeet te doen.
 
Bedankt voor de reacties allemaal,

Heks, Haal mijn vocht nu voornamelijk uit soep, groenten en fruit. Maar merk dit is niet genoeg. Mijn vitamine b12 is eens gemeten en deze was aan de lage kant.

Romani, Kan geen thee verdragen daar heb ik ook meerdere keren en meerdere soorten van geprobeerd.

Jeroenvz, Doe mijn vocht voornamelijk uit fruit, soep en groenten halen. Wij wouden zelf ook eens gaan proberen of een sap centrifuge enige oplossing kan bieden.

butterfly, Kan ook geen Kangenwater drinken. Heb in mijn vele jaren ziek zijn en daarvoor al heel veel dingen uit geprobeerd.

Mag ik jullie nog wat vragen allemaal. Weet iemand van jullie een laboratorium, dat kan onderzoeken. Wat er in water zit, bijvoorbeeld een mineraal, waar ik zo ziek van wordt.

Groetjes, Truutje
 
Er worden verschillende soorten mineraal water verkocht.
Misschien ( Eko winkel) verschillende soorten uitproberen.

Mij werd om verschillende redenen dit aangeraden.
Water met appalazijn
Water met keltisch zeezout.
 
Heks, Haal mijn vocht nu voornamelijk uit soep, groenten en fruit. Maar merk dit is niet genoeg. Mijn vitamine b12 is eens gemeten en deze was aan de lage kant.
Dank voor de antwoorden. Ik vermoed een B12 tekort en de lage waarde verbaast me dus niet.

Op deze site kan je meer over symptomen mbt B12 tekort lezen: https://vitamineb12tekort.nl/vitamineb12-tekort-symptomenlijst.php

Mocht je via de reguliere zorg hulp willen, raad ik je aan een doorverwijzing bij je huisarts te vragen voor het B12 Instituut in Rotterdam: https://b12-institute.nl/
Niet de huisarts eerst zelf laten prikken maar gelijk door laten verwijzen zodat het B12 instituut je goed kan onderzoeken en een goede diagnose kan stellen.

Het is dus niet het water wat verkeerd is, maar je lichaam reageert niet meer op de juiste wijze.
 
In Amsterdam is er ook zo,n innstituut. Maar de kosten zijn hoog.

Ik was destijds ook van plan om me te laten testen maar ik slik al B12, (maar niet zoveel) en dan staat er ergens in de aanwijzingen dat je niet al B12 moet slikken.
Ik slik T4/T3 voor de schildklier.

Ziektes met een vergelijkbaar klachtenbeeld (zoals schildklierafwijkingen, ziekte van Lyme, etc.) moeten zijn uitgesloten voordat de patiënt bij ons komt.
 
Laatst bewerkt:
In Amsterdam is er ook zo,n innstituut. Maar de kosten zijn hoog.

Ik was destijds ook van plan om me te laten testen maar ik slik al B12, (maar niet zoveel) en dan staat er ergens in de aanwijzingen dat je niet al B12 moet slikken.
Ik slik T4/T3 voor de schildklier.

Ziektes met een vergelijkbaar klachtenbeeld (zoals schildklierafwijkingen, ziekte van Lyme, etc.) moeten zijn uitgesloten voordat de patiënt bij ons komt.

B12 Instituut Rotterdam werd eerder vergoed uit de zorgverzekering. Amsterdam werd dat ook. Alleen veranderen de spelregels van de 'zorg' alsmaar weer, dus beter even navragen.

Het B12 Institute levert zorg die past in de basisverzekering. Wij geven een reguliere behandeling. De hoogte van de vergoeding hangt af van uw polis. Dat komt doordat wij niet-gecontracteerde zorg verlenen. Kijk hier voor meer informatie: Info Betreffende Zorgverzekeraar


Ongeveer drie maanden na uw eerste intake sturen wij u een factuur. Na drie maanden is namelijk de eerste DBC geëindigd en mogen wij factureren volgens de regels van de NZa.


Wij adviseren u om bij uw zorgverzekeraar na te gaan hoe uw zorgvergoeding is geregeld, zodat u niet voor financiële verrassingen komt te staan. In onze bevestigingsmail staat precies vermeld wat de kosten zijn en welke diagnosecodes u kunt doorgeven aan uw zorgverzekeraar. Zo weet u precies wat u kunt verwachten.


Wanneer u uw zorgverzekeraar belt om informatie over uw vergoeding, kunt u de volgende gegevens doorgeven:


Onze AGB-code: 22-220908


Zorgproducten: 039999010 of 039999015

Mijn informatie van enige tijd terug is dat het instituut in Rotterdam beter aangeschreven staat dan die in Amsterdam.
Op Facebook zijn enkele groepen te vinden die dieper ingaan op de instituten en het fenomeen B12 tekort, als ook het geven of zelf zetten van B12 injecties.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Romani : Ik kan geen enkele vorm van bron of mineraal water verdragen. Dit heb ik ook allemaal eens geprobeerd.

H.E.K.S. : Ik kan nergens naar toe want ik ben bedlegerig. Ik heb goede natuur therapeuten, met een goed voedingsplan voor de B12 en andere tekorten. Is het instituut wat u bedoelt van Lydia Boeken?

Heb nog een andere vraag. Zijn jullie bekend met de cytotoxische test. Dat is een test die bloed test met je kraanwater.
 
Bedankt voor jullie reacties,

Romani : Ik kan geen enkele vorm van bron of mineraal water verdragen. Dit heb ik ook allemaal eens geprobeerd.

H.E.K.S. : Ik kan nergens naar toe want ik ben bedlegerig. Ik heb goede natuur therapeuten, met een goed voedingsplan voor de B12 en andere tekorten. Is het instituut wat u bedoelt van Lydia Boeken?

Heb nog een andere vraag. Zijn jullie bekend met de cytotoxische test. Dat is een test die bloed test met je kraanwater.

Wordt de vitamine B12 uit plantaardig of dierlijk voeding voorgeschreven in je voedingsplan? Als ik 'natuur therapeuten' zie dan rijst bij mij de vraag welke voedingsleer zij aanhangen.

Wat het bedlegerig betreft denk ik dat er altijd een weg is, daar er altijd [aangepast zieken]vervoer mogelijk is. Informeer eens bij het WMO loket van de gemeente waarin je woont.

Lydia Boeken ken ik niet, maar bij het opzoeken zie ik dat deze niet van het B12 Instituut in Rotterdam is.
 
Hallo H.E.K.S.

Ik woon tamelijk ver uit de buurt. Ben ook zo zwak momenteel dat ik nergens naar toe kan. B12 kan ik en doe ik alleen uit de voeding halen.

Mag ik nog eens vragen of jij bekend bent met de cytotoxische test? Dan wil ik ook nog vragen of je Ralph Moorman en Karlijn Hoebe kent, of deze als voedingsdeskundige iets voor mij zijn?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.935
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan