Welke koekenpan?

Na wat kijken denk ik nu aan de pannen van de Buyer plaatstaal. Van deze serie (carbon steel) is er al een klein pannetje van rond de 8,50 euro (12 cm). 28 cm = 29.95.

Dit zijn nog eens betaalbare pannen. Zijn er hier mensen die koekenpannen van plaatstaal gebruiken?

 
Zijn de ikea gietijzerenpannen met email laag goed of niet. Wie weet dit? Rvs pannen zijn altijd toch goed? Maakt merk nog uit.

 
De pannen van de Buyer zijn niet gemaakt van RVS, maar van staal. Dat is juist waarom ze zo goed zijn. Het staal is poreus en neemt het vet waar je mee bakt op, waardoor een natuurlijke anti-aanbaklaag wordt gevormd.

hier koop je zo'n pan voor een goede prijs. Het heeft geen zin om meer geld uit te geven voor dezelfde pan maar dan met een bijenwaslaag. Het eerste wat je moet doen als je die pan koopt is namelijk de laag er af poetsen onder de hete kraan.

Als je hem goed verzorgd doe je er de rest van je leven mee. Zinloos dus om bij de Ikea te gaan shoppen.

 
Maar is gietijzer niet schadelijk dan voor je?

Ziet er wel degelijk uit en het handvat wordt niet warm?

Danny die keramieke hou ik ook op het oog ziet er goed uit, maar hoe is het met deze handvat gesteld? wordt niet warm?

 
Volgens mij is gietijzer gewoon goed. De oude emaille die voor namelijk rood is is volgens mij schadelijk.

Handvaten worden warm!

 
O lijkt mij niet lekker koken dan!

Maar gietijzer zal ik onthouden, maar ben wel pro keramiek en is zo praktisch.

Die van Danny ziet er goed uit ieder geval, maar ook daar de handvat een nadeel.

 
De koekenpan heb ik er nog niet van, maar daar zit een handvat aan van hout geloof ik, die wordt dan niet warm denk ik.

Ik heb het nu over de stoofpan, die wordt wel warm, maar hoef je ook niet vaak beet te pakken. Succes met je keuze!

 
Ik lees in dit topic het volgens van Jp:

Quote:
Roestvrij edelstaal is meestal 18/8 a 18/10.

Dat betekent 18% chroom en 10% nikkel.

Eigenlijk wil je geen nikkel in je pannen hebben.

Als je RVS wilt is het goedkopere 18/0 chroomstaal beter.

ps. heeft iemand informatie over waarom nikkel slecht is en wat het doet? (liefst een website)


Nu zie ik bij de blokker een rvs pan relatief goedkoop van 8 liter ,er staat niet bij dat deze een legering heeft van 18/10

bij de duurdere pannen van BK staat wel telkens 18/10

Mijn vraag is , deze goedkopere variant bevat deze geen nikkel en is dit een gezondere pan als die duurdere met een legering van 18/10 ?

 
ik kan nu goedkoop door zegeltjes actie bij de AH keramische pannen van de cock kopen.Ik vertrouw het nog niet.

 
In het kader van de 3 dwaze dagen bij de bijenkorf, krijg je donderdag 2 oktober

20% korting op pannen van DeBuyer, en zijn koekenpannen van Le Creuset in de aanbieding.

En op 1 oktober is een grote ronde braadpan van Creuset in de aanbieding.

http://boekjes.debijenkorf.nl/drie-dwaze-dagen/2014/

 
Als je een DeBuyer pan wilt kopen kun je altijd beter een pan uit de 'Carbone Plus' lijn kopen. Dit is de professionele lijn die wordt verkocht zonder de bijenwas coating (en niet in zo'n papieren zak). Bij het in gebruik nemen van een DeBuyer pan is de eerste stap het grondig afwassen van deze coating, dus je houdt daarna de zelfde pan over.

Scheelt aardig in de prijs:

http://www.kookwinkel.nl/webshop/50043-debuyercarboneplus.asp

 
Ik heb zelf een DeBuyer Carbone Plus koekenpan gekocht en ben er heel tevreden mee! Na ongeveer 7 laagjes inbranden met kokosolie/ghee en 1 spiegelei met veel roomboter gaat het bakken van eieren en vlees nu echt moeiteloos! De pan bakt niets meer aan terwijl ze er zelfs nog niet zo heel erg ingebrand uitziet :)

Die bijenwas coating lijkt mij ook niet nodig. Die was je er eerst toch af.

Wel opletten bij DeBuyer bij de afmetingen want het kookoppervlak is merkelijker kleiner dan de totale diameter.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan