Welke koekenpan?

@ Janse

Ik wilde net jouw wokpannetje gaan bestellen, maar toen bedacht ik me toch... is misschien wat klein voor 3 personen, niet?!

 
Ik zou het niet weten, ik ken die winkel niet. Kijk goed naar van welk materiaal het is gemaakt. Is de pan van aluminium met een dunne verflaag er op dan zou ik het laten liggen. Ik kan je hier niet mee helpen, misschien iemand anders?

 
ik weet het niet heb even gekeken op de folder maar staat geen info op.

maar betwijfel of het goede pannne zijn voor zo weinig geld.

 
oude pannen werden van gietijzer gemaakt met emaille laag inderdaad. De nieuwe goedkope pannen worden vaak van alu gemaakt. Dus goed opletten zoals met alles tegenwoordig.

 
ja hoogst waarschijnlijk emaille daaronder volgen mij alu omdat de pan licht aanvoelt.Nu heb ik thuis ook zo'n pan maar deze is van binnen van staal,heeft ook een roestplekje,dus die gaat weg.Emaille is denk ik wel beter dan zo'n teflon antiaanbaklaag.

 
Waarschijnlijk (dun) plaatstaal met emaille.

Ook omdat ie voor alle warmtebronnen geschikt is en een alu pan is dat alleen als er staal of ijzer in de bodem zit en die zijn dan ietsjes duurder.

Van de goedkopere pannen is dit zeker niet de slechtste oplossing.

Giftig emaille gaat vooral over oude in de kleur rood.

 
Volgens mij zijn dit de beste pannen die er te vinden zijn. Voor zover ik weet, niet in Nederland te koop??

 
http://www.scanpan.dk/SCANPAN Film

Filmpje over die pannen: ik zie een alu pan met een laagje dat erop gespoten wordt.

Ze vertellen wel wat er niet in dat laagje zit, maar wat er wel in dat laagje zit..??

Ik heb nog nooit een anti-aanbak laag gezien die echt veel kan hebben, dus waarschijnlijk zal ook deze laag er een keer af gaan en dan kook je op aluminium.

o.a. bij de Bijenkorf en een paar .nl webwinkels te koop.

 
bij de blokker staat nu een gietijzeren braadpan maar deze heeft een beige kleur aan de binnenkant.Is deze een goede keus ? Volgens mij niet.

 
ben ook een vogue gietijzeren pan tegen gekomen met een gladde bodem ,deze bodem zal wel van emaille zijn .Ben nu van plan om ijzeren pannen van de Buyer te kopen,ze schrijven dat die vervaardigd is van 100% natuurlijk materiaal.wat denken jullie van deze pannen van de Buyer ? ben zelf huiverig voor nikkel.Ben ook een goedkoop pannetje van plaatstaal tegen gekomen (13 euro 25cm) is dit wat zie hier:

http://www.horecakeukenapparatuur.nl/a-24065544/plaatstalen-pannen/koekenpan-20cm-k3786/

handig pannetje omdat we veel eitjes bakken

 
Hier authentiek oude gietijzeren braadpan aangeschaft met emaille. Wordt in de speciaalzaak aangeboden onder het merk Staub. Voordeel is dat deze pan ook in de oven kan.

Het was even zoeken wie ze op stock had. We hebben een leverancier gevonden die ze in de eindejaarsperiode met 20 % korting aanbod. Dat wordt met kerstdag uitproberen in combinatie met ree en parelhoen.

 
Zijn koekenpannen met lagen uit Leisteen of een Lava laag gezond?

 
Ik heb de topics over pannen gelezen. Nu twijfel ik tussen een koekenpan van de Buyer en een gietijzeren koekenpan van de website outdooroutfitter. De Fry pan 8, a 15,- euro is uitverkocht. Welke maten zijn onmisbaar in de keuken? Ik ben samen met mijn vriend. Wij bakken vaak eieren en soms groenten in de pan. Ik heb al een grote braadpan van gietijzer.

 
Heb zelf vorig jaar een 3 set ceramische koekenpannen gekocht, waarbij geen schadelijke deeltjes vrijkomen en ze zijn erg goed! :)

 
@Josephine, dat zeggen ze wel: 'Vooral de de drie lagen coating uit LEISTEEN is veel harder en vettiger en is niet giftig zoals de Teflon pannen die U kent uit de winkel, dus geen giftige antie aanbak laag!!' (advertentie).

Ik heb ze van www.degroenepanvandemarkt.nl

 
Djblad en Wilma, ik heb op een bepaalde manier toch de voorkeur voor de pannen van de Buyer of de gietijzerpannen van outdoorfitter.com. Als iemand mij kan helpen met de keuze maar ook welke maat, ben ik een blij mens.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan