Waterkefir over.

G

Guest

Guest
Hey hey,

Ik heb nog waterkefir over, het groeit hier te hard. Zijn er mensen die er belang bij hebben? Ik verstuur het tegen de verzendkosten of zou het graag willen ruilen tegen melkkefir.

Lijkt me fijner om mensen er een plezier mee te doen, dan het straks weg te gooien.

 
Hallo cooper2009. Ik heb alleen van melkkefir gehoord, wat is precies het

verschil?

 
Waterkefir heeft dezelfde werking als Melkkefir, maar dit maak je klaar met vruchten en suiker. We hebben er inmiddels een forum over. kefir.forum2go.nl hier staan al wat recepten op. Maar hoe meer ik met vruchten werk hoe harder het groeit, de korrels worden ook heel groot.

Ideaal om een frisse fruitdrank te maken of waterijsjes voor kinderen. Gezien je natijd of tijdens het proces ranja kan toevoegen.

Alleen waterkefir moet 2 dagen staan en melkkefir 1 dag tot 36uur, waterkefir mag ook niet donker staan want dan groeit het bijna niet.

 
Ik wil wel graag wat waterkefir, kan je helaas nog niet helpen aan melkkefir, ik had een mooi potje vol...is afgelopen weekend uit de koelkast gevallen, kapot, tussen de glasschreven. Ik moet dus weer opnieuw beginnen.

Hoe doen we dit met betalen en adres uitwisselen?

 
Je mag mijn email

Gewoon kosten van verzendkosten?

Wat ontzettend jammer van je melkkefir, we hebben hier ook een portie maar kan er maar 0,6 liter vanaf halen. Terwijl we hier met 3 personen gemiddeld een half liter melkkefir willen drinken.

Groetjes Sandra

 
Sandra, haal het adres maar weer weg hoor, ik heb jou adres genoteerd.

Ik vraag Erik even vananvond om het financieel te regelen, ik ben teveel digibeet hiervoor.

Echt wel jammer van de melkkefir, gelukkig had ik poosje terug wat aan vriendin gegeven, en kon nu weer wat bij haar ophalen. het moet wel weer even groeien.

 
Gelukkig maar kan je in elk geval weer opstarten, ik zal het morgen direct versturen zodat je het zaterdag nog in huis heb, ik kan zaterdag namelijk niet gaan verzenden omdat het anders te lang onderweg is.

Als er nog meer mensen zijn, heb nog zeker voor nog 3 of 4 mensen genoeg en vanaf volgende week misschien nog wel meer.

 
@cooper2009 Bedankt voor de link. Heb je nog over van de waterkefir of is het inmiddels al verdeeld,anders ben ik ook wel geïnteresseerd.

 
Ik heb nog beschikbaar, je kan me emailen op ycheyenne@gmail.com

 
mijn water kefir korrels groeien niet... wat doe ik verkeerd? ze blijven heel klein en het vermenigvuldig wel en ik krijg ook wel kefir maar de korrels blijven zo klein. iemand een advies?

zou graag nieuwe ontvangen want vind het helemaal heerlijk.

 
precies hetzelfde gebeurt hier. ik maak de kefir met honing en gedroogde vijgen. het gaat vrolijk bubbelen en wordt echt wel kefir, maar de korrels groeien NIET. gewoon niet. ze worden kleiner inderdaad. als ik meer wil neem ik een beetje en kweek het op met suiker, dan groeit het ineens wel. ik wil het om te drinken niet met suiker maken, maar het is me nog niet gelukt om ze zonder echt op te kweken.

hoe doen anderen dat??

 
Quote:
ik maak de kefir met honing en gedroogde vijgen. het gaat vrolijk bubbelen en wordt echt wel kefir, maar de korrels groeien NIET. gewoon niet. ze worden kleiner inderdaad.


Geen honing gebruiken, dat is slecht voor de kefirkorrels en kwijnen ze uiteindelijk weg. Eerst basiskefirdrank maken met kefirkorrels, water, gedroogde vijgen (evt. ook gedroogde abrikoos en gedroogde rozijnen) en suiker. Zet op een warme plek en zorg dat er veel daglicht bij de fles/pot komt, maar geen direct zonlicht. Na twee dagen de kefir eruit filteren, de drank in een afsluitbare fles doen en dan pas de honing toevoegen. Twee dagen laten nagisten en klaar!

 
Heeft er toevallig iemand waterkefir over? Ik ben een paar dagen (1-4 april) in Nederland en zou graag aan waterkefirkorrels komen! Als iemand het mij in die dagen zou kunnen opsturen (tegen betaling verzendkosten uiteraard!), laat hier iets weten. Dank!

 
ik las dat je alle soorten suiker en honing kon gebruiken. met palmsuiker vond ik het echt niet lekker en met gewone suiker, dat voelt niet fijn...

 
dank, dat zou beter voelen....maar het is zo duur! met honing is het ook niet echt goedkoop trouwens, maar kokosbloesemsuiker is wel heel prijzig.

een gezonde drank gemaakt van bewerkte suiker kan ik mij simpelweg niet voorstellen. ik weet dat de kefir de suiker grotendeels opeet...maar toch.

waar las ik dan dat het met elke zoetstof kon? ik dacht gewoon op die bekende waterkefir site...(het blijkt dus wel een probleem, want groeien doet het inderdaad niet.)

hoe maak jij de jouwe, bizzkwiekje?

 
Honing heeft een antibacteriële werking en tast daardoor op den duur de kefirkorrels aan.

Als je geen suiker wil gebruiken kan je ook meer gedroogd fruit toevoegen. Dan gebruikt de kefir alleen nog de suikers die daarin zitten.

 
Ik voeg standaard een snufje NaBiCa aan de waterkefir toe. Mijn waterkefir verdubbelt iedere keer. Honing is inderdaad not done...

Vergis je niet in de werking van Waterkefir Mus. Mijn moeder had jaren last van haar "versleten" darmen. Regelmatig diaree. Ze durfde het huis niet meer uit. Haar huisarts noemde dit een ouderdomsverschijnsel. Niets aan te doen. Na 4 maanden dagelijks waterkefir heeft ze helemaal geen last meer.

Had ik dit forum maar eerder gevonden! :)

 
ok. bedankt. ik heb even gezocht op waterkefir.net en daar staat inderdaad dat het kan met suiker, ahornsiroop, honing, oerzoet of enkel met veel gedroogde vruchten. vreemd dat die honing daar nog bijstaat.

is het verhaal dat 24 uurs kefir laxerend werkt en 48 uurs kefir stoppend enkel zo met melkkefir, of ook met waterkefir?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan