Waterkefir over.

Hallo,

moet je waterkefir bereiden met suiker of vruchten, honing of anders zoet? Ik zou het graag zonder bereiden. Want ook suiker van vruchten, of diksap is gewoon suiker en dat wil ik niet gebruiken.

 
@Roestie, als de kefir net aan voldoende suiker krijgt om de organismen te laten leven blijft er weinig tot niets van de suiker over als je het drinkt.

En als je de juiste suiker/zoetstof gebruikt voeg je zelfs mineralen toe aan de kefir.

Je kunt meer lezen op dit forum over waterkefir, door het volgende in Google in te voeren: "site:westonprice.nl waterkefir"

 
Heeft iemand waterkefir over? (en ik zoek ook melkkefir) daar zou je mij heeeel blij mee maken! Ik wil het graag weer gaan proberen.

 
Ik zou graag melkkefir willen ontvangen en de verzendkosten vergoeden. Ik woon in Spanje en kan er daar nog niet aan komen. Ik neem aan dat het gewoon via brieven post kan? Ik zou er heel blij mee zijn.

Kan iemand laten weten welke acties ik moet ondernemen?

 
Sampjes, de korrels gewoon in een plastic zakje of 2 en dan in een envelop, zo doe ik het altijd en heb nog niemand horen klagen. Zelf heb ik even niks over op het moment, over een week of 2 wel weer.

 
Dulce, hier in Nederland kan je het ook kopen via marktplaats. Misschien heeft de Spaanse versie van marktplaats het ook. Zelf heb ik nu niks, ik kan je dus niet aan helpen

 
Sampjes als jij het zou kunnen toesturen zoals Tanja vermeld, dan zou ik erg gelukkig zijn.

Het liefst krijg ik het via dit Forum, voelt wat vertrouwder aan.

Melkproducten in Spanje is heel moeilijk, wij wonen in een landbouw gebied, maar koeien zijn hier zeldzaam. Ik ben al blij dat ik bij de Lidle gepasturizeerde volle melk kan kopen, zonder toegevoegde suikers. Ook dit jaar is er eindelijk volle yoghurt zonder suiker en bifidus zonder suiker. Slagroom kennen ze hier alleen kant en klaar in een spuitbus of die afgrijselijke houdbare pakjes. Gelukkig is er nu wel creme fraiche.

Biologisch vlees is moeilijk, maar slagers slachten hier nog deels zelf en orgaanvlees en botten wordt hier nog veel gebruikt. Ook verse vis, met alles erop en aan is hier geen probleem.

Een groot deel van mijn groenten verbouw ik/wij zelf. Jammer dat ik nu heel veel tomaten, paprika en aubergine's heb staan, net nu ik alles lees over de nachtschades. Maar goed, rustig aan afbouwen en de buren zijn er blij mee.

Ik lees al een paar maanden mee en zal mij morgen eens even voorstellen. Ik wist veel over voeding en het is al jaren mijn stokpaardje, maar hier leer ik weer zo ontzettend veel bij, geweldig.

 
Jullie kunnen alledrie wel wat van mij krijgen hoor maar Tanja hoe regel ik dat via dit forum, weet jij dat? Hoe doe jij dat altijd ivm verzendkosten etc.

 
Ik doe het als volgt namelijk hier een mail adres zetten bv IkATmePUNTcom

en dan onderling regelen de adres en bankgegevens uitwisselen.

Succes en geniet van de kefir.

 
En privé berichten sturen via dit forum is dat niet mogelijk? Dat is een stuk gemakkelijker.

Als ik de kefir verstuur dan in plastic zakje en dan in een laagje melk en dan gewoon in envelop? Als het maar niet gaat lekken dan!

 
Dat gaat niet nee, je kunt ook aan Mike of Lia vragen of ze de mail gegevens willen uitwisselen. Ik doe er geen melk bij, 1 dag kunnen ze wel zonder melk en 3 diepvrieszakjes erom dat gaat niet lekken.

 
OK, thanks Tanja!

Mike of Lia aanwezig??, ik hoop dat jullie dit lezen want dan kan ik in actie komen :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.925
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan