Waterkefir over.

Oh nou het was helemaal niet onaardig bedoeld hoor.

Maar bedankt voor de e-mailadressen dan kan ik beter zelf mailen.

Meestal ben ik ook van een forum gewend dat je leden zelf privé berichten kan sturen dat is een stuk gemakkelijker.

Maar so be it :wink:

 
Ja dat dacht ik al @sampjes. Maar staat wel gezellig denk ik? De buren gaan nog denken dat er sneeuw ligt bij jou op de stoep :mrgreen:

Ik ben hier in Spanje nog bij de Natuurwinkel wezen vragen. Zij zou mij vandaag bellen als ze het gevonden had, maar helaas geen telefoontje gehad. Dus ik sta met smart :D op jou bestelling te wachten. Maar goed dat ik zo'n geduldig mens ben hahaha

 
Hoi, ik ben op zoek naar waterkefir en geitenmelkkefir. Ik woon in de omgeving van Amsterdam en kan geitenmelk kopen van de geitenboerderij in het bos. Ik heb waterkefir en kombucha een keer besteld via een winkel, maar die heb ik niet meer. Kan iemand mij helpen? Ik betaal de verzendkosten natuurlijk.
 
geitenmelkkefir kun je maken met kefirferment of kefirkorrels, verkrijgbaar bijv. bij kefirshop.nl.
ook kun je geitenmelkkefir opstarten met wat koeienmelkkefir (bijv. van rauwpower).
geitenmelk bevat minder lactose zodat geitenmelkkefir meestal dunner wordt dan koeienmelkkefir en de rijpingstijd langer is, 2 tot 3 dagen, afhankelijk van de omgevingstemperatuur, minimaal rond de 19 - 25 graden C.
misschien dat je het lage lactosegehalte in geitenmelk kunt ondervangen door voorafgaand aan toevoegen van het ferment of de korrels wat glucose, een paar gram oid?, aan de geitenmelk toe te voegen samen met een mespuntje bica.
succes!
 
Golden ik heb altijd korrels over, zowel water als melkkefir, die doen het vast ook op geitenmelk. Je kunt hier mijn mailadres vinden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan