Waterfilters

Goeiedag, wanneer je geïnteresseerd bent in waterfilters die omkeerosmose (dus zeer sterke zuivering van het water) combineren met verwervelingstechnologie (zoals dat in watervitaliseerders plaatsvindt) zou je eens kunnen kijken naar het Xiquell-filter. Dit is een Oostenrijks produkt, dat sinds kort ook in Nederland verkrijgbaar is. Het wordt direct onder de kraan gemonteert, zodat het zuivere water daarna niet meer door een of andere leiding stroomt en zo weer koper, lood of kunststofrestanten opneemt. Het water heeft bergbronkwaliteit, een pH van rond 8, en is dus vrij van alle schadelijke chemische stoffen. Er is tot nu toe alleen de duitstalige website beschikbaar, aan de vertaling wordt gewerkt!

www.xiquell.com

Lennard
 
Lennard, Ik vind je tekst veel op reclame lijken maar er zitten ook fouten in die gewoon niet kloppen.

een pH van rond 8, en is dus vrij van alle schadelijke chemische stoffen.

Een pH zegt niks over of er wel of geen verontreinigingen inzitten. Brak water met kalk heeft ook een pH van 8 gewoon vanwege het natuurlijke evenwicht van kalk dat het in dat water heeft, maar dan kunnen er nog wel allerlei verontreinigingen in zitten. Ik weet nog wel een kanaal waar ook water in zit dat uit de schelde komt dat ik echt nooit zal drinken ook al heeft het een pH van 8.
Daarnaast moet je helemaal geen omgekeerde osmose water willen drinken. je lichaam heeft de mineralen die er in behoren te zitten ook nodig, en als die er niet inzitten gaat het die uit zijn eigen voorraad onttrekken om er aan toe te kunnen voegen. En die hele zuur-base theorie klopt niet en is alleen maar gebaseerd op korte termijn resultaten. Zo van eet je dit en je pH gaat omlaag dan is het slecht. Of je pH van datzelfde voedsel op de lange termijn omhoog gaat daar wordt nog geen eens naar gekeken.
 
Sorrie, ik heb deze zin slecht geformuleerd. Dat moest zijn: "het water heeft een pH van 8 en door de toepassing van omgekeerde osmose bevinden zich praktisch geen schadelijke chemische stoffen meer in het water. Omkeerosmosewater is inderdaad niet zo gezond om te drinken, bovendien niet lekker, daarom worden er ook nog mineralen aan toegevoegd, zodat het water een geleidbaarheid krijgt van ongeveer 100 microsiemens.
Wat betreft het zuur-base verhaal: Daar weet ik werkelijk niet genoeg. De meningen hierover staan loodrecht tegenover elkaar. Ik wil dus niet beweren dat een hoge pH beter is dan een lage. Er zijn bijvoorbeeld bepaalde mineraalwaters die niet slecht zijn (behalve dat ze vaak in plastic worden aangeboden), en een pH van rond de 6 hebben. En ik eet zelf graag (goed) vlees en zuivel en rauwe melk enz. en voel me daar zeer goed bij, hoewel het volgens bepaalde leerboeken helemaal niet gezond is....
Tot slot: het lijkt misschien op reclame, maar ik heb vooral een extra mogelijkheid aan de discussie willen toevoegen, omdat ik las dat er een aantal mensen is dat simpelweg zoekt naar een goede wateroplossing en die tot nu toe niet gevonden heeft. Ik weet dat dit systeem in Nederland niet bekend is en wilde het daarom in de groep gooien.

Vriendelijke groet, Lennard
 
Nou ja, gelukkig komt het water nog steeds uit de kraan.

Een tijdje terug schreef ik dit zelf. Helaas ben ik ondertussen helemaal niet meer zo 'gelukkig' met het kraanwater. We kunnen het wel filteren, maar het gaat mij er niet om dat ik er vanalles uit moet halen, wat ook hard nodig is, maar dat het nu iets mist.

PWN, het waterleidingbedrijf van de kop van Noord Holland, heeft besloten het water zachter te maken en derhalve magnesium en kalk vermindert.

Uit hun nieuwsbrief van 11 juni 2015:


Sinds 1 juni komt in Noord-Holland zacht water uit de kraan. Het water bevat minder kalk en magnesium. Dat is goed nieuws voor uw huishoudelijke apparaten en uw portemonnee maar vooral voor het milieu.

Tot nu toe hebben ze nog niet op mijn vragen hierover gereageerd.

Vreemd genoeg geven ze zelf op hun site al aan dat het water niet te zacht moet zijn.

Daargelaten alle discussie over of het nu wel of niet goed is bij bepaalde waardes, is het water ook nog eens niet te drinken. Het is vlak smakend water wat de hond niet eens graag drinkt.
 
Hoe denken jullie over een distilleer apparaat? deze filtert het water ook, ken mensen die zo'n apparaat hebben ze gebruiken er ook mms (clo2) bij, na zuiveren blijft er drap achter. hoor er goeds over.


 
Hoe denken jullie over een distilleer apparaat? deze filtert het water ook, ken mensen die zo'n apparaat hebben ze gebruiken er ook mms (clo2) bij, na zuiveren blijft er drap achter. hoor er goeds over.


zo'n apparaat gebruik ik om alcohol terug te winnen.
 
Oorlog tegen de Berkey. Mag niet hè, te gezond......

Uit de nieuwsbrief van Juglen Zwaan
EPA: Berkey geen waterfilter, maar een pesticide
Het zou binnenkort wel eens afgelopen kunnen zijn met de Berkey waterfilter. New Millennium Concepts, het bedrijf achter de Berkey Waterfilter, heeft een rechtszaak aangespannen tegen de EPA (United States Environmental Protection Agency).

De rechtszaak draait om een besluit van de EPA om de Berkey waterfilter te classificeren als pesticide in plaats van als waterfilter. Berkey, dat al meer dan 25 jaar waterfilters produceert en verkoopt, begrijpt – net zoals vele anderen – niks van deze beslissing van de EPA. De EPA heeft zonder vooraankondiging en waarschuwing besloten de waterfilters te reguleren.

Dit is opvallend want het bedrijf Berkey Water Filters heeft al een lange historie en een zeer veilige reputatie. De filters zijn juist bedoeld om giftige stoffen uit het water te verwijderen en hebben niks te maken met bestrijdingsmiddelen.

Omdat Berkey onschadelijk zilver in hun filters gebruikt tegen bacteriegroei, classificeert de EPA het nu als bestrijdingsmiddel. Berkey heeft Norred Law ingeschakeld om de rechtszaak aan te spannen, die nu voorligt bij rechter Pittman in Ford Worth, Texas.

Ze vragen de rechtbank om de EPA te verplichten de wettelijk vastgelegde bestuurlijke procedures te volgen voordat nieuwe regels worden opgelegd.
 
Oorlog tegen de Berkey. Mag niet hè, te gezond......

Uit de nieuwsbrief van Juglen Zwaan
EPA: Berkey geen waterfilter, maar een pesticide
Het zou binnenkort wel eens afgelopen kunnen zijn met de Berkey waterfilter. New Millennium Concepts, het bedrijf achter de Berkey Waterfilter, heeft een rechtszaak aangespannen tegen de EPA (United States Environmental Protection Agency).

De rechtszaak draait om een besluit van de EPA om de Berkey waterfilter te classificeren als pesticide in plaats van als waterfilter. Berkey, dat al meer dan 25 jaar waterfilters produceert en verkoopt, begrijpt – net zoals vele anderen – niks van deze beslissing van de EPA. De EPA heeft zonder vooraankondiging en waarschuwing besloten de waterfilters te reguleren.

Dit is opvallend want het bedrijf Berkey Water Filters heeft al een lange historie en een zeer veilige reputatie. De filters zijn juist bedoeld om giftige stoffen uit het water te verwijderen en hebben niks te maken met bestrijdingsmiddelen.

Omdat Berkey onschadelijk zilver in hun filters gebruikt tegen bacteriegroei, classificeert de EPA het nu als bestrijdingsmiddel. Berkey heeft Norred Law ingeschakeld om de rechtszaak aan te spannen, die nu voorligt bij rechter Pittman in Ford Worth, Texas.

Ze vragen de rechtbank om de EPA te verplichten de wettelijk vastgelegde bestuurlijke procedures te volgen voordat nieuwe regels worden opgelegd.
 
Oorlog tegen de Berkey. Mag niet hè, te gezond......

Uit de nieuwsbrief van Juglen Zwaan
EPA: Berkey geen waterfilter, maar een pesticide
Het zou binnenkort wel eens afgelopen kunnen zijn met de Berkey waterfilter. New Millennium Concepts, het bedrijf achter de Berkey Waterfilter, heeft een rechtszaak aangespannen tegen de EPA (United States Environmental Protection Agency).

De rechtszaak draait om een besluit van de EPA om de Berkey waterfilter te classificeren als pesticide in plaats van als waterfilter. Berkey, dat al meer dan 25 jaar waterfilters produceert en verkoopt, begrijpt – net zoals vele anderen – niks van deze beslissing van de EPA. De EPA heeft zonder vooraankondiging en waarschuwing besloten de waterfilters te reguleren.

Dit is opvallend want het bedrijf Berkey Water Filters heeft al een lange historie en een zeer veilige reputatie. De filters zijn juist bedoeld om giftige stoffen uit het water te verwijderen en hebben niks te maken met bestrijdingsmiddelen.

Omdat Berkey onschadelijk zilver in hun filters gebruikt tegen bacteriegroei, classificeert de EPA het nu als bestrijdingsmiddel. Berkey heeft Norred Law ingeschakeld om de rechtszaak aan te spannen, die nu voorligt bij rechter Pittman in Ford Worth, Texas.

Ze vragen de rechtbank om de EPA te verplichten de wettelijk vastgelegde bestuurlijke procedures te volgen voordat nieuwe regels worden opgelegd.
Is dit echt of nep? Ik.zie geen bronvermelding. Als dit waar is gaat de EPA dit verliezen. Een koolstoffilter is natuurlijk geen pesticide, dat zal de rechter ook snappen.

Mike
 
Dat is wat anders dan de verrmeende klassificering van de EPA van deze filrers als pesticide. 2 verschillende dingen.

Mike
 
Dat is wat anders dan de verrmeende klassificering van de EPA van deze filrers als pesticide. 2 verschillende dingen.

Mike
Blijkbaar was ik nog niet helemaal wakker vanmorgen, ik kreeg dit bericht via TG (zonder bronnen) en had zelf de nieuwsbrief van Juglen ongelezen in de prullenbak gegooid. Gelukkig had iemand anders hem bewaard en nu heb ik dus de juiste bronnen die Juglen heeft gebruikt:

August 9, 2023 – New Millennium Concepts, Ltd. (“NMCL”) and the James B. Shepherd Trust, the brand owner of Berkey Water Systems, filed a lawsuit against the EPA (United States Environmental Protection Agency) this week seeking to stop its unjustified treatment and perceived persecution of Berkey Water Filters based on the EPA’s decision this year to treat Berkey Water Filters as though they are pesticides, rather than water filters.

En:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.704
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan