Waterfilters

Ik heb de filter ook en idd teste ik dus heel in het begin 9 .Daarna is het gewoon neutraal geworden . Ik ben er nog steeds heel erg blij mee .

Truus :wink:

 
Hoi ik heb net de Ewo vitality filter binnen. Ik gs hem proberen en zet mijn bevindingen op het forum!

 
Hier de schokkende uitslag van een test met waterfilters.

Je moet een e-mail adres invullen om de feitelijke resultaten te zien, maar ik heb zelf het plaatje even hier neergezet.

Meerdere filters (waaronder Brita) voegen dus aluminium toe (!) aan het water. Brita valt sowieso uit de toon. Filtert bar weinig uit het water.

Goed dat m'n Brita de deur uit is...

Edit: ik had plaatje per ongeluk van m'n dropbox verwijderd, maar staat er nu weer.

 
Pff ik zie door de bomen het bos niet meer mbt waterfilters.
Ik ben op zoek naar een waterfilter die zoiezo fluoride eruit haalt, en een die metalen en chemische rommel er ook uit haalt zou mooi zijn.
En uiteraard een die niet té duur is :)

Heeft iemand een tip?

 
Ik ben erg tevreden over het EWO waterfilter. Enige nadeel is dat het nogal spettert, maar voor de rest top.

In het begin een kleine investering, maar de filters kosten daarna omgerekend ongeveer hetzelfde als een Brita filter en die Brita filtert een stuk minder zoals ik eerder meldde.

Mark
 
Dankje Mark, klopt het dat het, vwb het filteren van fluoride, nog niet bekend is of het EWO waterfilter dit verwijderd?
 
Ik denk dat als een waterfilter fluoride moet kunnen verwijderen, je in een hoger prijssegment uitkomt.

http://chemistry.about.com/od/chemistryhowtoguide/a/removefluoride.htm
 
Waarom zou je fluoride uit het water willen filteren? Het wordt niet aan ons drinkwater toegevoegd. In Engeland en Amerika doen ze dat wel. Daarom hebben ze het op al die websites daar ook over. Maar dat gaat dus niet over de Nederlandse situatie.
 
Dat word dan wel weer prijzig.

Ja klopt, sinds 1974/1976 word er geen fluoride meer aan het drinkwater toegevoegd. Dat wilt niet zeggen dat het ook niet helemaal fluoridevrij is.
Weliswaar niet toegevoegd maar wel erin gekomen doordat wij alle tandpasta met fluoride door de gootsteen gieten. Net als medicijnen krijgen we ook restanten van fluor in het drinkwater. Maar goed, of dat een zodanige hoeveelheid is dat we er last van kunnen krijgen is te betwijfelen.
Alleen in Noord-Holland is het drinkwater werkelijk fluorvrij, volgens:
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=M78&ss=P2036&l=NL
 
Ik heb inmiddels de EWO filter een paar dagen binnen. Alhoewel het water heerlijk smaakt en merkt dat er minder rommel in zit geeft een glas water uit de EWO filter mij helaas klachten die ik tot heden nog niet kan plaatsen.

Klachten na 1 glas water uit de EWO filter:
- Hoofdpijn
- Vermoeidheid / dufheid
- Zwaarmoedigheid / lusteloos

Deze klachten herken ik als ik in aanraking kom met een chemische stof (ik zit met chemische overgevoeligheden) of met voeding waarvan ik een voedingsintolerantie van heb.

Ik dacht ook aan Alkalisch of basisch, weet iemand of de EWO filter het water wellicht meer alkalisch of basisch maakt?
Ik heb 2 ph strips gebruikt (urine en speeksel) om te kijken wat de ph is (toen ik de klachten had), bij beide kwam het minimale van de strip naar voren (5,7/6,1). De strip controleert alleen tussen 5,7 en 7.5. Ik hoop niet dat mijn ph waarde daarbuiten is gevallen. :)

Hebben jullie een idee wat dit kan zijn? Zou de filter iets toevoegen? Komt er kool in het water? (koolstoffilter / membraan). Zou het de magnetisering kunnen zijn (overgevoelig voor elektro straling) ?
 
Dag Johan, ik weet niet waarom je klachten ervaart na het drinken van een glas gefilterd water, maar de pH had ik eerder vergeleken (zie deze post) en die verandert niet of nauwelijks.

Dat kan het dus niet zijn.
 
In Noord Holland zit met dank aan PWN af en toe wel chloor in het water omdat de centrales niet allemaal feilloos werken.

Vreemd ook dat het water in de verschillende delen in het land verschillend smaakt. Het water in Amsterdam en Drenthe smaakt vele malen beter dan in de kop van Noord Holland.

Overigens ben ik bang dat de waterfilters commercieel zeer aantrekkelijk zijn maar niet datgene doen wat ze moeten doen. Ze beloven het allemaal wel, maar echt zuiver water is allang een utopie.
 
Ja klopt, sinds 1974/1976 word er geen fluoride meer aan het drinkwater toegevoegd. Dat wilt niet zeggen dat het ook niet helemaal fluoridevrij is.
Weliswaar niet toegevoegd maar wel erin gekomen doordat wij alle tandpasta met fluoride door de gootsteen gieten. Net als medicijnen krijgen we ook restanten van fluor in het drinkwater. Maar goed, of dat een zodanige hoeveelheid is dat we er last van kunnen krijgen is te betwijfelen.
Alleen in Noord-Holland is het drinkwater werkelijk fluorvrij, volgens:

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=m4&s=M78&ss=P2036&l=NL

Die kleine hoeveelheden fluor kan je denk ik ook buiten je lichaam houden en er uitwerken door voldoende jodium te nemen. Bij infowars bijvoorbeeld zeggen ze ook dat je een fluoride filter alleen nodig hebt als het aan je drinkwater wordt toegevoegd en dat het anders niet nodig is.


Vreemd ook dat het water in de verschillende delen in het land verschillend smaakt. Het water in Amsterdam en Drenthe smaakt vele malen beter dan in de kop van Noord Holland.

Dat is juist logisch (tenminste voor mij), het drinkwater in Amsterdam wordt net als in de rest Noord- en Zuid-Holland van oppervlakte water gemaakt dit wordt op voor Amsterdam opgeslagen in de Biesbosch waarna het nog meer wordt gezuiverd door het een tijd op te slaan in de waterleidingduinen.
Drenthe heeft een zandgrond en het water komt daar zeer waarschijnlijk net als in andere zandgebieden in Nederland via een pomp uit de grond omhoog. Zowel in Amsterdam als in Drenthe wordt het water dus gezuiverd door een laag zand, terwijl dat in de rest van Noord- en Zuid-Holland niet gebeurd.
 
Dat is juist logisch (tenminste voor mij), het drinkwater in Amsterdam wordt net als in de rest Noord- en Zuid-Holland van oppervlakte water gemaakt dit wordt op voor Amsterdam opgeslagen in de Biesbosch waarna het nog meer wordt gezuiverd door het een tijd op te slaan in de waterleidingduinen.
Drenthe heeft een zandgrond en het water komt daar zeer waarschijnlijk net als in andere zandgebieden in Nederland via een pomp uit de grond omhoog. Zowel in Amsterdam als in Drenthe wordt het water dus gezuiverd door een laag zand, terwijl dat in de rest van Noord- en Zuid-Holland niet gebeurd.

Het water in de kop van Noord Holland zou duinwater zijn en dus ook gefilterd door zand. Ik vermoed dat dit toch niet het geval is daar de smaak echt heel anders is.
Wat ik ook apart vind is dat we hier in de kop veel meer betalen voor kraanwater dan in Friesland.

Nou ja, gelukkig komt het water nog steeds uit de kraan. Beter dan dat we het moeten kopen van Nestlé :-?

 
Ik weet het ook niet precies, ik heb alleen gehoord dat drinkwater in Amsterdam veel beter smaakt als in de rest van Noord- en Zuid-Holland. Hoe er in de rest van Noord- en Zuid-Holland drinkwater wordt gezuiverd weet ik niet maar ze zullen ook wel gebruik maken van de duinen als die groot genoeg zijn.
Ik weet niet zo veel van drinkwater bereiding, het heb wel een keer globaal gehoord van er nog meer met het water voor Amsterdam wordt gedaan maar ik ben het vergeten. Ik weet wel dat ze het ook een tijd opslaan in spaarbekkens in de Biesbosch, wat naast een buffer ook iets van zuivering geeft door dat allerlei vuil kan bezinken.
Het licht er denk ik hierbij vooral ook aan hoelang het water in de duinen blijft zitten. Het water achter de duinen is een beetje brak en er voor is het natuurlijk zout. Het zoete water in de duinen licht als een "luchtbel" op het zoute water er onder. De hoeveelheid regen die er op valt is niet genoeg om het water dat voor drinkwater eruit wordt gehaald aan te vullen. Dus moet je ergens anders water vandaan halen. De verblijftijd in het duingebied hangt ook af van de grote van het duingebied en hoeveel mensen er van dat water gebruik maken. Als het er langer in blijft kan het ook meer op een natuurlijke manier gezuiverd worden.


Je moet ook niet alles uit het water willen halen, een extra fluoride filter is volgens mij alleen bedoelt voor het aan je drinkwater is toegevoegd. En dat is hier niet het geval. Vergeet ook niet dat we het in hele kleine hoeveelheden ook nodig hebben.

En ik denk niet dat het bij haar aan het drinkwater is toegevoegd maar misschien zit het er ook wel in kleine hoeveelheden in. En het kan nog best zijn dat er via tandpasta, via riool water, via oppervlakte water er iets te veel fluoride in ons drinkwater zit maar dat kan je er ook uit krijgen door voldoende jodium in te nemen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.614
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan