wat voor vis eten jullie zoal???

robinAlexander

Well-known member
Ik eet best veel vis en ben benieuwd wat voor vis jullie eten ??

Wat ik veel eet is: Makreel,Haring,Sardine/sprot

maar vooral makreel een lekkere vette makreel die staat wel op nummer 1 bij mij.

 
Oke oke Daar ben ik dus radicaal mee gestopt Zalm eten wat ze met die vissen doen is echt niet gezond.

Biologische zalm wordt gekweekt in kooien die in zee hangen. Het gaat dus niet om wilde zalm, maar om aquacultuur

Die vis kan niet meer verkocht worden Als WILDEvis is gewoon te duur

Als ik een supermarkt een wilde zalm zie verkopen weet ik gewoon dat die niet uit het wild komt.

die vissen krijgen Soja eiwitten gevoerd en al die troep

nee ik eet alleen nog vissen die niet gekweekt worden.

 
wilde zalm van de AH met MSC keurmerk, kun je daar niet van uitgaan dat het wilde zalm is? Weet wel dat er een tijd terug een artikel in het nrc stond over het keurmerk, dat het discutabel is maar ben de strekking vergeten...

 
Rauwe haring. Ik eet gemiddeld zo'n 8 rauwe haringen per week, gewoon van de Volendammer. Ik heb er vandaag twee op. Soms ook zure haring, en zo 1x per twee weken een bakje met gerookte makreel. Sardines zijn waarschijnlijk nog beter, maar dat is zo veel werk.

 
Rauwe zoute haringen zijn mijn favorieten, gevolgd door gestoomde makreel. Verder ben ik erg gek op rode poon en eten we geregeld Alaska Pollak.

 
Haring vind ik ook heerlijk Thijs.

Voor de mensen die in Amsterdam en omgeving wonen

De aller lekkerste Haring verkopen ze bij : V.O.F. Volendammer Vishandel Tuijp

Burgemeester van Leeuwenlaan 51, 1064 KK Amsterdam

Echt een aanrader TOP!! haring.

 
Haring! Liefst vers van de mes. Het is op zijn best als het net voor je ogen schoongemaakt is, en niet te koud, want dan proef je het best. Verder gerookt haring (brado's or kippers), gerookt makreel, soms sardines uit blik. Af en toe maak ik ook bouillon van een viskop. Oktopus is ook lekker, op z'n Galiciaans.

Ik eet geen industrieel zalm. Ik ga af en toe naar Seattle (VS) op familie bezoek, en daar eten we echt wilde zalm uit Alaska. Peper duur maar zo lekker.

Ik heb gelezen dat viskuit een superfood is, maar ik weet niet hoe het moet voorbereiden. Tips iemand?

 
Wilde zalm uit Alaska (uit blik) van Fish 4 ever

Biologische zalm van de Duise Aldi maar dat zal ook wel niet helemaal zuivere koek zijn.

Maatjesharing, en mosselen.

Tonijn uit blik van Fish 4 ever, vissticks van zalm ( voor mijn zoon dit zijn nl. de enige vissoorten die hij eet.

Wij zijn geen echte viseters (meer). Als kind aten we bij ons thuis veel braadharing, zure haring, rolmops maar daar ben ik mee gestopt omdat daar vaak E nummers in verwerkt zijn. En ik vraag me af of het wel gezond is.

Gisteren dacht ik nog: ik moet eens wat meer vis op het menu gaan zetten omdat ik toch het gevoel blijf houden dat ik nog teveel moeite heb met het verteren van vlees. Ik weet niet of vis beter verteerbaar is? Ik wil het proberen.

 
Rond de carnaval eten wij in Limburg graag zure haring maar deze zijn alleen nog maar met zoetstoffen te krijgen. Weet iemand waar deze nog zonder zoetstoffen te krijgen zijn of kun je deze beter helemaal niet eten.

 
Wilde Alaska zalm van de visboer, niet uit blik.

En zo nu en dan een haring.

Tonijn vind ik ook erg lekker, maar daar ben ik jaren geleden mee gestopt omdat ik dat niet meer ok vond, qua visstand. Heb niet meer onderzocht of dat inmiddels al weer kan.

 
Met dat probleem zit ik ook vanille. Die zure haring is zo traditioneel met carnaval.

Het zit inmiddels al echt tussen de oren. Steeds vaker dat ik dezer dagen al zin krijg op een zure haring :)

Ik heb er ook nog steeds geen gevonden zonder zoetstoffen.

 
Zalm met MSC-keurmerk is wildgevangen. De MSC vermeldt zelfs het vanggebied op hun website aan de hand van de code op de verpakking. De eiwitten in vis zijn inderdaad lichter verteerbaar dan vlees.

Mike

 
het lekkerste is: rauwe tonijn om te watertanden, maar ja, wil je dit wel eten als ze met uitsterven bedreigt worden.

Zelf eet ik regelmatig zeebaars, zoute haring, kreeft en coquille maar dit is een schelpdier.

 
Bij de visafslag is de vis altijd stukken goedkoper, zeker de minder gangbare vissen.

 
wij kopen 2 makreel op de markt voor 3 euro, is juist niet duur, maar of het goed is...vol met kwik wrs...

goed te weten dat vis met msc keurmerk wel wild is, die van ah komt uit alaska, maarwaarom dit dan veel goedkoper is dan verse wilde zalm.....

 
ik eet alleen nog de kleine visjes, zoals: haring, en sardientjes.

die andere vissen bevatten teveel toxines van tegenwoordig. met name: kwik en pcb.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.673
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan