wat voor vis eten jullie zoal???

Ik ga ook maar eens voor de panharing. Rauwe haring vind ik niet te eten. Zonde inderdaad, dat mensen zoveel in fruit investeren.

En Pike, mijn moeder zegt weleens: het is hom of kuit (kiezen of delen)! Past mooi bij "boter bij de vis" :)

 
Vanavond kies ik toch echt hom EN kuit :) Met boter erbij.

Als je haring hebt moet je echt even opzoeken hoe je deze kunt fileren. Is echt heel makkelijk bij haring en het eet en stuk fijner vind ik.

 
Wanneer ga ik aan de vissenogen?? Man ik eet al maanden drie keer in de week een paar kabeljauwkoppen inclusief ogen! :mrgreen:

 
Een gebakken wijtingfileetje is ook verschrikkelijk lekker. Meestal niet te duur. Een gebakken scharretje is ook lekker en goedkope vis. En wij roken zelf de zalm. Ik haal altijd vis bij de vishal, waar het direkt van de afslag komt.

 
Inclusief de vis die jij als forumnaam hanteert. We kunnen de consumptie van een beschermde diersoort niet meer goedpraten. Om die reden eet ik al geruime tijd geen vis meer.

Mike

 
Kweekvis is rottig voor het milieu en diervriendelijk is het ook niet, die beesten krijgen ook nog eens helemaal verkeerd te eten en worden met antibiotica op de been gehouden (ze krijgen vooral graan te eten en zitten met veel te veel op elkaar gepakt, daar worden ze ziek van). Dus tja. Hoewel ik moet bekennen dat ik vorige week toch eens 5 euro gegeven heb aan een pakje gerookte biologische kweekvis. Gewoon omdat ik er zo vreselijk veel zin in had :-/

 
Gisteren 2 forellen gekocht, komen uit Noorwegen en zijn puur natuur.

Ga ik morgen lekker stomen op de BBQ, met was zeezout en citroen.

Maar eigenlijk voel ik me ook wel schuldig, misschien toch maar stoppen met vis eten. Overstappen op gefermenteerde levertraan, alhoewel daar ook vis voor nodig is.

 
Oeh ja die vind ik ook lekker. Gerookte makreel ben ik ook zot op, en ook een haring met uitjes, jammie.

 
De wilde zalm die ik supermarkten vind met MSC keurmerk komen allemaal uit Alaska. Dat lijkt me vanwege de radioactieve straling die vorig jaar al de kust bij Alaska heeft bereikt toch niet gezond?

Waar haal je MSC wilde zalm wat niet uit Alaska/Stille Oceaan komt?

Je hebt ook het ASC keurmerk voor kweekzalm. Zou dat een betere keus zijn?

 
Quote:
De wilde zalm die ik supermarkten vind met MSC keurmerk komen allemaal uit Alaska. Dat lijkt me vanwege de radioactieve straling die vorig jaar al de kust bij Alaska heeft bereikt toch niet gezond?

Waar haal je MSC wilde zalm wat niet uit Alaska/Stille Oceaan komt?

Je hebt ook het ASC keurmerk voor kweekzalm. Zou dat een betere keus zijn?


De zalm van de Lidl is juist niet aan te raden. Deze komt uit de Pacific.

De zalm van de AH Wild Alaskan Salmon is de enige zalm die je veilig kunt eten omdat deze uit schone wateren komt.

Quote:
The two designations you want to look for are: “Alaskan salmon,” and “sockeye salmon,” as Alaskan sockeye is not allowed to be farmed. So canned salmon labeled "Alaskan Salmon" is a good bet, and if you find sockeye salmon, it's bound to be wild. Again, you can tell sockeye salmon from other salmon by its color; its flesh is bright red opposed to pink, courtesy of its superior astaxanthin content. Sockeye salmon actually has one of the highest concentrations of astaxanthin of any food.


Hele artikel: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/15/wild-alaskan-salmon.aspx

 
Als je vis eet, is het trouwens ook beter vis te eten die heel laag in de voedingsketen staan, zoals ansjovis en sardientjes. Het liefst vis die geen andere vis eet. Vermijd echter bodemdieren zoals garnalen, die leven vaak op een vervuilde zeebodem. Je kan ook kiezen voor in het wild gevangen zalm uit Alaska. Als er op de verpakking staat ‘verse Atlantische zalm’ dan is het gekweekte zalm, want er zijn geen commerciële visserijen meer die wilde Atlantische zalm vangen en verhandelen. Wild Alaska zalm is in de Jumbo en in sommige AH’s te koop.

 
Dank je, maar ik doelde op de radioactiviteit die gemeten is in Alaska. Dan lijkt me zalm uit die regio dus niet aan te raden.

http://globalresearch.ca/fukushima-radioactive-fallout-in-alaska-wildlife-health-implications/5366358

 
De zalm uit de Pacific heeft hier veel meer last van. Ik zou me niet over laten halen om geen vis meer te eten. Voor mij is de wilde alaska zalm en een haring per week zeer waardevol. Lees dit ook even:

http://chriskresser.com/fukushima-seafood

 
Weer een gevalletje 'wie geloof je?'

Als ik google hierop, vind ik in eerste instantie veel artikelen over dat de FDA het veilig acht om vis uit Alaska te eten.

Dan wantrouw ik het meteen, zeker als je doorzoekt en artikelen vindt zoals in m'n vorige post gemeld en ook onderzoeken die je hier in het Japan-topic kan vinden.

Ook de commentaren onder het artikel waar je naar linkt, zijn bepaald niet eensgezind.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.819
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan