Wat kan je iemand aanraden die de diagnose 'kanker' heeft gekregen?

Beste Rapunzel,

Goed dat je vader alvast met vitamine C aan de slag gaat en op vlak van voeding zijn er nog meer zaken die heilzaam werken. Misschien dat je naast de informatie van het forum nog meer informatie over voeding wil gaan inlezen.

Het boekwerk Eten tegen kanker van de dokters Béliveau en Gingrin is op dit vlak een bijzondere aanrader waarover ik in het topic Kanker natuurlijk genezen al meer schreef. Dit boek valt bij een goede bibliotheek trouwens te lenen.

Om je op weg te helpen zet ik alvast een samenvatting van het onderwerp van kruiden en specerijen uit dit boek neer. Deze kunnen in de bottenbouillion verwerkt worden.

Welke kruiden en specerijen mogen we wel nuttigen zonder getrakteerd te worden op negatieve effecten van fytinezuur - neurotoxines - goïtrogenen en oxaalzuur ?

I. uit de gemberfamilie : kurkuma en gember

Kurkuma

> werkzame actieve ontstekingsremmende stof : curcumine

> kurkuma dient in olijfolie opgelost te worden opdat het goed door het organisme

opgenomen kan worden

> te gebruiken in combinatie met zwarte peper opdat de opname spectaculair verhoogd

wordt

> goed te gebruiken in soep of in vinaigrette ; altijd in olijfolie oplossen alvorens

het als ingrediënt toe te voegen !

Gember

> werkzame actieve ontstekingsremmende stof : gingerol

Kruidnagel

> werkzame actieve stof : eugenol

> ontstekingsremmend en antimicrobieel

II. Familie der Lipbloemigen : basilicum, marjolein, mint, oregano,

rozemarijn en tijm


> III. Familie der Schermbloemigen : de kruidengroep : in het bijzonder

peterselie en selder


 
Vivianne, bedankt voor de tips. Ik ken het boek. Heb het ooit geleend bij de bieb. Maar dit zie ik er allemaal niet van komen. Mijn ouders zijn 86, wonen nog zelfstandig maar zijn slecht ter been en geven hun brood en supermarktvoedsel echt niet op! :mrgreen:

 
Beste Rapunzel,

Alle begrip hiervoor. Aanpassingen in het aangekochte voedsel leiden ook tot een betere levenskwaliteit. Misschien is dit wel een aanknopingspunt voor de behandeling in de komende periode.

Bijgaand nog volgende link voor je

http://kanker-actueel.nl/longkanker-een-overzicht-van-artikelen-en-studie-resultaten-met-niet-toxische-behandelingen-voedingstoffen-en-andere-middelen-als-aanvulling-of-als-mono-behandeling-van-longkanker.html

 
Dank je Vivianne! Wij hebben hem in elk geval - na 4 jaar ongeveer - aan de roomboter gekregen, in plaats van die vieze Becel. Zelfs mijn broer is tegenwoordig aan de roomboter. Ook neemt mijn vader (dankzij ons) zijn statines niet in.

 
Graag gedaan.

Het roomboterverhaal is hier heel herkenbaar. Ook mijn moeder is na haar ziekte terug op roomboter overgestapt. Inmiddels is zij volledig hersteld.

 
Dat hadden wij al gelezen in Frontier magazine. Mijn moeder is toen onmiddellijk aan de kokosolie begonnen want Alzheimer lijkt haar zó verschrikkelijk!

 
Vandaag belde de longarts van het ziekenhuis mij. Ze vertelde dat ze had overlegd met de radiotherapeut en dat mijn vader niet in aanmerking kwam voor potloodbestraling omdat het in zijn geval niet mogelijk is om 'genezend te bestralen'. Vanwege die uitzaaiingen. Ik vroeg waar die uitzaaiingen dan zaten en toen kwam er een verhaal. In theorie wisten ze niet of het wel uitzaaiingen waren! Ze zaten in de ruimte tussen de longen en het hart. Maar zij dacht gezien de PET scan dat het uitzaaiingen waren. Maar het zouden ook restjes ontsteking kunnen zijn! Mocht mijn vader nu over een poosje last gaan krijgen, dan konden ze WEL bestralen. Verder wilde ze hem graag onder controle houden en over 2 maanden weer een foto maken. Maar daar voelen wij niets voor. Al die schadelijke straling! En wat heeft het voor nut? Voorlopig gaan we eerst in Zutphen voor de vitamine C infusen.

3 jaar geleden hebben wij al ooit met mijn vader bij de internist gezeten, die toen bij hoog en bij laag beweerde dat mijn vader een hersentumor had (met de foto erbij). Later is er een Chinese chirurg bijgeroepen. Die heeft die foto ook bekeken en was helemaal niet overtuigd. Later hebben ze het hele verhaal weer in moeten trekken... Afijn, dat was meer iets voor het topic 'ervaringen met het ziekenhuis'. Maar er is dus nog hoop dat ze er nu weer naast zitten!

 
Ongelofelijk dit Rapunzel!, wat een prutsers.

Veel sterkte, gezondheid en hoop voor je vader en jou in 2013.

 
Rapunzel, heb je al gehoord over de Duitse dokter Ryke Geerd Hamer? Hij heeft een nieuw medisch paradigma ontwikkeld, the German New Medicine (GNM). Ik geloof wel omdat het nogal indruist tegen de conventionele leer, dat ze zijn recht om zijn beroep als arts uit te oefenen hebben ontnomen, zoals dat wel vaker gebeurd met dissidenten in het allopathische wereldje..

Hij zegt dat uitzaaiingen oftewel de wijdverbreide theorie van de metastasen, die suggereert dat kankercellen door de bloedbaan of lymfebanen reizen en dan op nieuwe plaatsen kanker veroorzaken, pure academische fictie is.

Natuurlijk betwist dr. Hamer niet het feit van secundaire kanker, maar deze volgende tumoren worden niet veroorzaakt door reizende kankercellen die op miraculeuze wijze in een ander celtype veranderen, maar door nieuwe conflictshocks. Een nieuw DHS kan optreden door bijkomende traumatische levenservaringen of door de schok van de diagnose. Zoals we al eerder noemden, kan een onverwachte kankerdiagnose, of de mededeling dat het is ‘uitgezaaid’, een doodsangst veroorzaken (die longkanker tot gevolg heeft) of elk ander type shock die is verbonden met de diagnose en zo nieuwe kanker in andere delen van het lichaam veroorzaken. In veel gevallen halen deze patiënten de genezingsfase niet meer omdat de zware stresstoestand hen dusdanig verzwakt dat ze weinig kans maken om de zeer giftige chemo-’therapie’ te overleven.


Hier meer over zijn leer.

 
Hamer gooit alles op 'conflicten'. Hoewel ik zeer zeker de kwalijke rol die stress speelt bij ziekteprocessen niet wil uitvlakken, gaat het mij te ver om alles maar automatisch op een of ander onbewust emotioneel conflict te gooien.

Bovendien kan kanker wel degelijk uitzaaien. Dit is de reden waarom het lichaam probeert de kanker te lokaliseren in een tumor, om te voorkomen dat deze zich via de bloedstraan verspreidt door het hele systeem. Juist als er wordt gesneden in een tumor gebeurt maar al te vaak dat er allerlei uitzaaingen plaatsvinden.

Ook moeten we beseffen dat kanker per definitie getuigt van een systemisch zuurstoftekort en zich niet beperkt tot de lokatie waar deze zich openbaart. Op die lokatie is het zuurstoftekort alleen maar het meest nijpend.

Mike

 
Nou, wat stress betreft kunnen we gerust zijn. Door zijn herseninfarct is mijn vader erg 'veranderd' en niet altijd in positieve zin. Maar het positieve in deze is wel dat hij zich er totaal niet druk om maakt! Bovendien is hij nogal doof en heeft hij dat verhaal over die uitzaaiingen niet meegekregen. Wij hebben het maar even zo gelaten. Wat dat zuurstoftekort betreft, hij slikt bij het ontbijt alleen al 7 tabletten! En hij moet elke dag een plaspil. Hoe goed kan dat zijn? :mrgreen:

 
Ik denk dat de emotionele oorzaak zeker meespeelt, maar idd niet de enige oorzaak is doorgaans. Hij haalde aan dat ze geprobeerd hebben om een bloedtest te ontwikkelen om kanker op te sporen, maar dat is tot nu toe niet gelukt en daarom oa zijn theorie mee bevestigt dat tumors niet in de bloedbaan aanwezig kunnen zijn. Zelf weet ik het niet, maar zijn theorie is wel interessant.

 
Quote:
Ook moeten we beseffen dat kanker per definitie getuigt van een systemisch zuurstoftekort en zich niet beperkt tot de lokatie waar deze zich openbaart. Op die lokatie is het zuurstoftekort alleen maar het meest nijpend.


En toch vraag ik me dan weleens af waarom dan juist bijvoorbeeld borstkanker en prostaatkanker zoveel voorkomen.

Als je denkt aan verstopping en celverstikking, dan zou leverkanker (verstopping en verstikking door galstenen) een van de meest voorkomende kankers moeten zijn toch?

 
Ik geloof ook niet in dat toeval van het type kanker Janse.

Ik las ook over de link tussen een abortus laten uitvoeren en daarna borstkanker ontwikkelen.

Er zijn meerdere van dat soort gevallen bekend.

Dat kan mijns inziens geen toeval meer zijn.

 
Ik denk dat jullie er veel te veel achter willen zoeken om toch maar vooral die theorie van Hamer kloppend te kunnen maken. Borstkanker en prostaatkanker zijn beide hormonale kankersoorten. We hebben het hier op dit forum bijna dagelijks over hormonale disbalans! En onthoud: een stabiele bloedsuikerspiegel is een stabiele hormoonspiegel. Wat is dus de oorzaak? Niets geen 'conflict' maar simpelweg een te hoge koolhydraatconsumptie, ten koste van de consumptie van gezonde, hoogwaardige vetten en eiwitten. En die koolhydraten komen 'in conflict' met je hormonen, omdat een ontregelde bloedsuikerspiegel voor regelrechte paniek in je lijf zorgt!

Mike

 
Mike,

Voor het geval dat je denkt tegen dovemansoren te praten; ik ga helemaal mee hoor in jouw denkwijze dat kanker komt door een zuurstoftekort.

Lia

 
Nee hoor ik heb geen aandelen Hamer en van mij hoeft geen enkele theorie te kloppen of overeind te blijven of juist niet te kloppen.

Theorieen blijven theorieen al blijft het leuk om ze aan de praktijk te toetsen, wat altijd een hachelijke zaak zal blijven omdat interpretaties interpretaties zijn en blijven en te meer omdat vaak zeer veel factoren een rol spelen.

Op het hoogtepunt van een vete tussen mijn tante en haar enige en zeer diebare zoon die haar niet wilde zien, en haar ook het contact met zijn kinderen, haar kleinkinderen dus, ontzegde, kreeg zij borstkanker.

Toeval?

 
Je hebt neem ik aan mijn ebook over bijnieruitputting gelezen? Daarin staat letterlijk: zonder stress geen kanker. De bijnieren zijn HORMOONKLIEREN. Stress ontregelt de hormoonspiegel door o.a. de bloedsuikerspiegel te verhogen. Het lichaam associeert glucose met acuut gevaar en dreiging. Stress speelt dus zeer zeker een rol, maar om nu alles op een of ander 'conflict' te gooien...

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.172
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan