wat is uw verhaal over het ziekenhuis?

Patiënt komt met buikpijn bij EHBO. Uiteindelijk is een operatie het advies. Als patiënt open ligt blijkt dat het uiteinde van de blinde darm om de blinde darm heen gedraaid. Dit zou terug gedraaid kunnen worden, maar de chirurg had de hele blinde darm maar weg gehaald want "deze heb je toch niet nodig en zit er voor niets".
 
hoi Heksje, ja gisteren vernam ik ook een pijnlijk verhaal van iemand die de verkeerde cardioloog getroffen had bij hartproblemen. Het betrof een standaardprocedure waarbij het hartritme hersteld kan worden, echter de cardioloog in kwestie vergat om te checken op bloedproppen, wat standaard erbij hoort. De cardioloog vergat dat te checken met als gevolg dat de patient alsnog getroffen werd door fatale bloedpropproblemen, ik geloof in de hersenen. Fouten kunnen gebeuren, maar artsen zijn tegenwoordig totaal overwerkt en krijgen geen tijd om normaal uit te rusten van hun werk. Misschien is het wat veel gevraagd maar niet dat de arts de fout zelf kwam opbiechten.
 
artsen zijn tegenwoordig totaal overwerkt en krijgen geen tijd om normaal uit te rusten van hun werk.

Rare maatschappij is het toch aan het worden dat men veel door de vingers ziet omdat mensen het druk hebben. Het is toch te gek voor woorden dat er zulke fouten gemaakt worden!
Dat een dokter roept dat je een bepaald orgaan niet nodig hebt is een kwestie van perceptie, maar dat hij het protocol niet volgt is toch wel heel ernstig.

Ik heb dan ook al tijden terug besloten dat er geen enkele jas meer bij mij in de buurt mag komen tenzij voor een botbreuk of dergelijke zaken. Verder blijven ze van me af.
 
Dat een dokter roept dat je een bepaald orgaan niet nodig hebt is een kwestie van perceptie

Soms ben ik bang dat artsen zoiets roepen omdat ze geacht worden dat te roepen, maar of ze dat echt ook denken weet ik niet.
Het is al vaker gebleken dat ze er anderen standaarden op na houden als het om behandeling van vreemde patienten gaat versus eigen familie of zichzelf.
Het zijn juist ook vaak de standaardprocedures of hetgeen artsen opgedrongen wordt voor waar aan te nemen dat de gezondheid van de patienten in de weg staat.
 
Mogelijk zijn er enkele artsen die wat verder nadenken dan hetgeen de de door de farmaceutische industrie gesponsorde universiteiten hen geleerd hebben, maar het lijkt me dat deze wel-wat-verder-dan-hun-neus-kijkende-witte-jassen-dragers dan niet zullen zeggen dat je dit orgaan niet meer nodig hebt.

Maar ja, ik heb het niet op met die hele medische wereld en ik snap sowieso niet wat ze allemaal aan het doen zijn.
 
In het boek Syndroom X lezen we dat het aantal doden door medisch handelen (iatrogenese) statistisch neerkomt op een vol passagiersvliegtuig per dag, waarbij alle inzittenden verongelukken. Geen enkele luchtvaartmaatschappij zou kunnen bestaan op basis van zulke cijfers, dus waarom het medische veld wel?!

Mike
 
waarom het medische veld wel


Geloof, massa-hypnose, inprenting, opvoeding, brainwash zijn de woorden die bij me op komen.
 
Barry Groves in zijn boek Trick and Treat (mijn vertaling):



In 2000 voerden Israëlische doktoren in openbare ziekenhuizen actie. Ze sloten poliklinieken en stelden routine-operaties uit. En deze beperkte stakingsactie had de nodige onverwachte gevolgen. In heel Israël, terwijl de doktoren staakten, daalde het sterftecijfer. De kustplaats Netanya heeft slechts één ziekenhuis, wiens werknemers een ‘geen stakings’clausule in hun contract hebben, waardoor doktoren in Netanya door bleven werken – en het sterftecijfer bleef steevast ongewijzigd en weerspiegelde dus niet de vermindering die de rest van het land vertoonde. En dat was niet de eerste keerl doktoren staakten in 1973 en brachten hun totale dagelijkse patiëntencontact terug van 65.000 naar slechts 7.000. De staking duurde een maand en gedurende die tijd ging het sterftecijfer, volgens de Juruselam Burial Society, met de helft naar beneden.

Dit gebeurt niet alleen in Israël. In de jaren 1960 ondernamen artsen in Canada een staking en het sterftecijfer daalde. In 1976, in Bogota, Columbia, weigerden doktoren gedurende een periode van 52 dagen iedereen te behandelen, met uitzondering van noodgevallen, en het sterftecijfer zakte met 35%. In hetzelfde jaar daalde het sterftecijfer met 18% tijdens een ‘langzaamaanactie’ van doktoren in Los Angeles. Na de staking steeg het stertecijfer vijf weken lang naar 3% boven het normale cijfer, terwijl de doktoren hun achterstand met papierwerk inhaalden.

Burt Berkson in zijn boek Syndrome X (mijn vertaling):



Een studie, gepubliceerd in JAMA (Journal of the American Medical Association) onderzocht het aantal nadelige reacties op medicijnen gedurende een doorsnee jaar. De onderzoekers becijferden dat 106.000 ziekenhuispatiënten jaarlijks overlijden aan nadelige reacties op medicijnen en dat 2.216.000 andere ziekenhuispatiënten ernstige maar geen fatale reacties op medijnen ervaren. Hoe schokkend dit ook moge klinken, legaal voorgeschreven medicijnen doden meer mensen dan illegale drugs van de straat!

Toen deze studie gepubliceerd werd in 1998 ging er een schokgolf door de medische wereld. Sommige artsen reageerden door te beweren dat er altijd een bepaalde voordeel/risico-verhouding is bij voorgeschreven medicatie en dat de risico’s niet opwegen tegen de voordelen. Rimland [Bernard Rimland (1928-2006), een Amerikaanse kritische voedingsonderzoeker] verwoordde het iets anders. Hij zei dat het aantal medicijnendoden vergelijkbaar was met een groot passagiersvliegtuig dat elke dag verongelukt, waarbij alle passagiers omkomen. Als passagiersvliegtuigen zo vaak zouden verongelukken, zou de federale regering de luchtvaartindustrie opdoeken. Als het echter om doden veroorzaakt door medicatie gaat, kijkt de Food and Drug Administration (FDA) maar al te vaak de andere kant op.

Waarom maken ziekenhuizen eigenlijk niet bekend hoeveel patiënten er dagelijks, wekelijks, maandelijks of jaarlijks sterven door hun toedoen? Barry Groves heeft wat verontrustende cijfers uit Engeland, gebaseerd op een eindrapport van een parlementair omderzoek naar ziekenhuisblunders uit 2005 (mijn vertaling):



Er stond in dat ongeveer 22% van de medische missers die tot een ernstige reactie of zelfs de dood kunnen leiden niet gerapporteerd worden in het Verenigd Koninkrijk. Dit is omdat, terwijl te te lezen krijgt dat ‘de patiënt is overleden aan de complicaties van e operatie’, de waarheid vaak neerkomt op ‘de chirurg heeft de patiënt gedood’. Slechts een op de vier ziekenhuizen geeft toe aan de patiënt (of familieleden) dat er iets mis is gegaan; de rest schrijft het toe aan de ziekte zelf; terwijl slechts een op de 25 bijwerkingen van medicijnen wordt gemeld. Deze massieve onderraportage van fouten is een erkend probleem. Het gebeurt meestal uit angst voor rechtszaken.

De overheidsbeambtes waren geschokt om te vernemen dat niemand weet hoeveel van de gemelde blunders daadwerkelijk eindigen in de dood van de patiënt. Maar gebaseerd op de gemelde incidenten die wel bekend zijn zal een op de 10 mensen die opgenomen worden in een ziekenhuis in Engeland elk jaar het slachtoffer zijn van een incidentt dat hem letsel zal toebrengen, aldus parlementslid Edward Leigh, voorzitter van de Commons Public Accounts Committee. Hieronder waren 974.000 medische ‘ongelukjes’. Dit is een conservatieve schatting; overheidsdienaren accepteren dat de cijfer zeer waarschijnlijk 1.190.000 bedraagt. Daar moeten we dan aan toevoegen 300.000 ziekenhuisinfecties en 250.000 negatieve reacties op medicatie, een cijfer dat opnieuw een zeer conservatieve schatting is aangezien het alleen gebaseerd is op reacties die gemeld worden – een cijfer dat meer op waarheid gebaseerd is, zou wel eens dichter bij de 1.200.000 per jaar kunnen zijn, volgens de afgevaardigden. Dit betekent dat zo’n 2.690.000 mensen, of 4,5% van de gehele bevolking, elk jaar schade kan oplopen als gevolg van medische missers.

Mike




 
Wat hiervan te denken?

http://govtslaves.info/belgian-doctors-are-euthanizing-patients-without-their-consent/

Mike
 
Sinds ik nu weer in Maastricht woon (maart 2013), ben ik 1 keer naar de dokter geweest om me in te schrijven en een keer naar de tandarts om me in te schrijven en hij heeft een consult (controle) gedaan.
1 keer ben ik met mijn katten naar de dierenarts geweest en heb ze helaas nog de inentingscocktail laten geven.
Maar....sindsdien ga ik niet meer. Ik, mijn vriend en de katten nemen geen medicijnen meer en voelen ons goed. Zou er een noodgeval zijn, moeten we natuurlijk gaan.
Mensen kijken vreemd op als ik dit vertel.
Ik ben al zo lang in mijn hoofd bezig met autarkisch leven en wil dit steeds meer gaan omzetten, in zover dat mogelijk is. Daarom ben ik blij dat ik toch een baan heb, al is hij niet mijn droombaan (dit project Gstar is wel het beste dat ik daar in dat callcenter ken en er is geen angst en controle cultuur) maar met een regelmatig inkomen kun je projecten verwezenlijken en gezonder leven. Ik kan gelukkig het eten kopen wat ik denk dat goed voor mij is en de levertraan/boteroliecaps en boeken. Dus ben ik toch wel gelukkig en gelukkig niet ziek. (tja mijn gewicht daar moet ik wat aan zien te gaan doen).
Dus, wat ik wil zeggen, sinds ik niet meer naar de dokter ga en anders eet en mij informatie eigen maak die belangrijk is, heb ik GEEN klachten meer (even afkloppen op hout :) )
Ook mijn dank hier aan het forum en Mike.

 
Helaas heb ik een zeer schrijnend mensonwaardige situatie meegemaakt waarbij iemand ernstig dement was, er geen contact meer mogelijk was, ze haarzelf verwondde, niet meer kon eten.

De oorzaken van de snelle en ernstige toename van haar dementie na opname in het verzorgingstehuis hoef ik hier niet haarfijn uit te leggen. Ze "voeden" daar de cliënten met boterhammen, hagelslag, halvarine, gepasteuriseerde halfvolle melk, soep uit pakjes, warme maaltijden die uren warm gehouden worden. Jullie snappen dit beeld helaas wel.

Daarvoor aan waren er natuurlijk meer oorzaken te noemen, maar helaas had ik er geen grip op.

Ik heb aangedrongen op bespoediging van einde van deze lijdensweg. Verbetering was onmogelijk en het lijden moest stoppen. De cliënte zelf heeft dus geen toestemming gegeven, maar er zijn mijns inziens "gevallen" waarbij een huisdier beter af is dan de mens.

Voorzichtigheid is geboden en het is een erg dunne lijn waarop we lopen.

Mijn 'guide line' is de natuur. Als iemand zich niet kan redden, we diegene kunstmatig in leven houden met voeding en drank en er is geen enkele hoop op herstel dan lijkt me verlossing uit iemands lijden op zijn plaats.
 
sinds ik niet meer naar de dokter ga en anders eet en mij informatie eigen maak die belangrijk is, heb ik GEEN klachten meer

Heerlijk nieuws dorothebjs!!! Inderdaad is de voedingswijze volgens Weston Price (zoveel mogelijk) volgen (in combinatie met luisteren naar je gevoel) de beste methode om niet met de medische wereld in aanraking te komen.
 
Ja, en ik had van te voren genoeg problemen, gelukkig niets wat levensbedreigend was. Maar heel vaak sterke migraine, elke dag maagzuur, mijn baarmoeder is eruit omdat ik al vanaf mijn 14 problemen had en uiteindelijk met 40 jaar een vleesboom 13 bij 13 cm en de uitwassen zaten al in de andere organen. Dan ook rug en knie, dus genoeg. Rugproblemen komen nog wel eens, maar zo heb ik al 2 jaar geen migraine meer. Dat zegt toch wel genoeg.
 
Herkenbaar dorothebjs zo'n serie vage en vervelende klachten die niet levensbedreigend zijn maar duidelijk toch wel symptomen dat er iets heel erg mis is. Wat fijn dat het nu veel beter met je gaat. Goed ook dat je het positieve van je werk ziet. Inderdaad is zoiets niet altijd optimaal, maar het heeft wel positieve kanten. Het is altijd maar weer vanuit welke hoek je iets bekijkt.
 
Mijn ‘guide line’ is de natuur. Als iemand zich niet kan redden, we diegene kunstmatig in leven houden met voeding en drank en er is geen enkele hoop op herstel dan lijkt me verlossing uit iemands lijden op zijn plaats.

hoi Heksje, maar in ¨de natuur¨ was waarschijnlijk ook meer sprake geweest van dat mensen geen inentingen krijgen, niet gedrogeerd worden en geen kwikvullingen/wortelkanaalbehandelingen krijgen en dat soort dingen. De alzheimergolf is van zichzelf al een verwesterd verschijnsel.
In een meer natuurlijke situatie was ook veel meer aandacht en tijd vanuit de familie zelf geweest.
Maar in deze samenleving moet de familie zonodig kapot gemaakt worden.

Ik heb een naaste in een verzorgingstehuis zien verpieteren.
Die werd ook ontmenselijkt door allerlei medicijnen met de nodige bijwerkingen die leidden tot een complete karaktermisvorming.
Op een gegeven moment hebben we hem losgelaten, gevoelsmatig: niet actief of zo met euthanasie of zo, maar eerder had hij al aangegeven dat hij niet meer wilde.
En toen kreeg hij een longontsteking en dan is het snel bekeken als men niet snel ingrijpt.
Het is een heel moeilijk proces geweest.
 
Ja, het positieve van mijn werk zie ik pas, sinds ik deze week op een ander project ben gezet en daar een vast contract krijg. Op het voorlaatste project konden ze mij geen vast contract geven dus werd ik ontslagen. Ik heb meteen gehandeld en op een ander project gesolliciteerd en het is me gelukt en hier is een wereld van verschil in positieve zin. Ik denk niet dat ik elke nacht nachtmerries zal hebben en huilend naar de bushalte loop. Hier heb ik en goed gevoel. Er wordt niet geschreeuwd van een verhoging en de mensen worden met meer respect behandeld. Waarom het hier anders is, ik weet het niet. De 2 andere projecten waar ik zat waren echt onaangenaam en ik zat er echt door heen. Maar dit project is goed te doen. Natuurlijk blijf ik zoeken naar iets wat ik met hart kan doen, maar tot dan toe kan ik in ieder geval rust hebben en heb geen angst en woede. Dat is alleen maar goed voor de psyche.
Gott sei dank!
 
Het is een heel moeilijk proces geweest.

Dat geloof ik en ik vermoed dat velen van ons dergelijke processen mee hebben gemaakt of nog mee zullen maken. Laten we het beste ervan maken en de kennis die we hebben daar mogelijk inzetten.
Het is een vreugdeloze strijd tegen de gevestigde -medische- orde en we zullen vaak teneergeslagen worden maar we doen ons best en er zullen toch mooie zaden ontkiemen en groeien.
 
Wat ik me afvraag hoe die patiënt dan zijn mobile telefoon meenam naar de operatietafel. je mag meestal alleen maar een hemdje aan. Als ze al geen sieraden en make-up tolereren en ze dus echt streng hierin zijn, dan vraag ik me werkelijk af, waar die de telefoon heeft gelaten....
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.258
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan