wat is uw verhaal over het ziekenhuis?

Misschien een belangrijk iets waardoor de "ziekenhuizen" beter kunnen helpen en de mensen ook beter maken is te beginnen met de naam veranderen in Beterhuizen kracht van woord en gedachte. Ja ook ik heb helaas meerdere medische missers mogen ervaren en ook op dit forum heb ik al bv gezegd hoe ik denk over artsen zeker bij de laatste lettergreep van de artsen. :) Ik ben hierdoor eigenlijk anti ziekenhuis geworden of wat ook maar enigsinds met "gezondheidzoerg" te maken heeft welke type dokter het ook is of welke naam ze ook hebben. Zie een eerdere post hierover: Werk en stress.

 
Ik las twee zomers terug een boek van de bibliotheek: het heet: hoe overleef ik het ziekenhuis.

Als je dat boek leest dan vraag je je onderdehand wel af wat je er als mens uberhaupt nog te zoeken hebt afgezien van een been eraan zetten of misschien iets anders dat met crisisgeneeskunde te maken heeft en dan nog is het erg uitkijken denk ik.

 
Weten jullie dat er ziekenhuizen bestaan, met een inpandige vestiging van McDonalds?

Kun je na de operatie even een hamburger gaan eten, om weer aan te sterken...

 
Even off-topic:

Wij zijn met onze camper op stap en zijn op dit moment in Zuid-Spanje.

Onderweg kwamen we langs een filiaal van Monsanto, aan de rechterkant van de snelweg.

Aan de linkerkant van de snelweg stond een gevangenis. Nu dacht ik: zouden daar proefpersonen gehuisvest zijn? 8)

Lia

 
@Poekie,

Quote:
Even off-topic:


De beerput die Monsanto heet, lijkt me wel een eigen topic waard...

 
Zowel huisarts als ziekenhuis zal ik nooit meer nodig te hebben.

Ikzelf als kPNI therapeut weet gelukkig ziektes te voorkomen en genezen :)

Alleen gevolgen van idd crisisdingen als zware ongelukken e.d. mogen ze wel

oplappen.

 
Ik ben een keer een kno-arts geweest voor mijn keel. Het was wat onrustig bij mijn stembanden en de arts schreef een antibiotica kuur voor. Ik vroeg of er ook een andere oplossing was maar ik kon niet echt met de jonge arts praten. Hij wilde alleen maar een discussie aan gaan over waarom ik hem niet vertrouwde en waarom ik tegen antibiotica was. Hij zei als u uw auto naat de garage brengt dan heeft u toch ook vertrouwen in de monteur.

Uiteindelijk ging ik niet met een prettig gevoel naar huis en heb de kuur en daarmee ook de vevolg afspraak geanulleerd.

Ik ken iemand die de verkeerde medicijnen kreeg van iemand anders in het ziekenhuis en zich steeds slechter ging voelen. Toen hij stopte ging het iedere dag beter. Uiteindelijk is hij al weer 10 jaar genezen van kanker maar door dagen lang verkeerder medicijnen had het slecht kunnen aflopen. Het heeft veel moeite gekost maar de arts had zijn excuus uiteindelijk aangeboden en dat was het. Verder vertelde hij me dat er wel eens ruzie was tussen de artsen als hij door de wandelgangen liep. Erg op je gemak lig je dan ook niet.

 
Ik werk in een ziekenhuis dus weet er alles van :( Maar op dit moment in mijn leven kan ik alle beslissingen zelf nemen en kan ik in huis halen wat ik wil en waar vandaan dan ook. En aangezien ik net als mijn opa van plan ben minstens 100 te worden op een gezonde, zelfstandige manier ben ik nu aan het investeren in mijn gezondheid. Dat ik jaren geleden vegetariër was, was toen een juiste beslissing. Nu denk ik daar anders over. Maar wat als ook wij minder mobiel worden? En misschien door welke reden dan ook in het ziekenhuis belanden? Ik eet die troep niet daar. Daar begint het al mee. Dan moet je wel iemand hebben die jou wil/kan helpen. Mijn gezin (met 3 pubers) vindt me nu al "lastig". Je krijgt echt geen garanties in het leven ook al doen we met elkaar nog zo ons best! Mijn man weet precies wat ik wel en vooral NIET wil maar wat als hij er moeite mee krijgt of wordt beïnvloedt door artsen (of kinderen). Moraal van het verhaal; zo gauw je overgeleverd bent aan de "goede" zorgen van een ziekenhuis heb ik het zelf niet meer in handen en vooral DAT verontrust me enorm.

 
Mijn ervaringen met ziekenhuizen is dat de mensen daar de beste bedoelingen hebben maar helaas nog zoveel NIET weten..en inderdaad als je buiten de protocollen valt dan helpen ze je gewoon niet..ze kijken maar naar een ding tegelijk.Maar een mens bestaat uit z'n geheel van binnen en buiten..maar goed,het is zo"n raar wereldje met vooral symptoombestrijding.Helaas worden mensen dom gehouden..en ik denk dat dat is door de machtige farmaceutische industrie..

 
Quote:
'diagnose' betekent: twee (di) personen die het niet weten (agnose). Zowel de arts als de patient zijn dus onwetend!


Het is eigenlijk dia-gnose. gignooskoo betekent "het nauwkeurig leren kennen".

Misschien wist je dit maar vond je het een leuke woordspeling, en uiteraard met veel meer waarheid :)

 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14614974
Quote:
Eur J Intern Med. 2003 Nov;14(7):419-425. Hypovitaminosis C in hospitalized patients.

Fain O, Pariés J, Jacquart B, Le Moël G, Kettaneh A, Stirnemann J, Héron C, Sitbon M, Taleb C, Letellier E, Bétari B, Gattegno L, Thomas M.

RESULTS: The prevalence of hypovitaminosis C (depletion: SAAL<5 mg/l or deficiency: SAAL<2 mg/l ) was 47.3%. Some 16.9% of the patients had vitamin C deficiency. There was a strong association between hypovitaminosis C and the presence of an acute phase response (p=0.002). Other univariate risk factors for vitamin C depletion were male sex (p=0.02), being retired (p=0.037), and infectious diseases (p=0.002). For vitamin C deficiency, the significant univariate risk factors included the same ones found for vitamin C depletion, plus being unemployed (p=0.003) and concomitant excessive alcohol and tobacco consumption (p<0.0001). Logistic regression showed that being retired (p=0.015) and concomitant excessive alcohol and tobacco consumption (p=0.0003) were significant independent risk factors. Hemorrhagic syndrome and edema were described more often in patients with vitamin C deficiency than in those with vitamin C depletion or without hypovitaminosis. Clinical signs were more frequent for an ascorbic acid level below 2.5 mg/l.

CONCLUSION: Hypovitaminosis C is frequent in hospitalized patients but should be interpreted according to the presence or absence of an acute phase response. The main risk factors are living conditions and excessive alcohol and tobacco consumption.

http://open.salon.com/blog/jeffrey_dach_md/2010/10/20/vitamin_c_saves_dyingman_by_jeffrey_dach_md

 
Ken een hele lieve en goeiige oudere vrouw die haar heup brak door een rare val en daarvoor geopereerd moest worden. De avond na de operatie voelde ze zich niet goed worden en ze kreeg vreselijke dorst. Toen ze een paar keer om water riep, want ze kon niet bij het knopje, kreeg ze te horen dat ze niet zo moest zeuren en d'r gemak moest houden en nee, ze kreeg geen water. Ze voelde zich steeds slechter en viel vervolgens uit bed door een hartaanval en heeft een tijdje in een plas bloed gelegen van de operatiewond doordat ze pas na lange tijd reageerden op het roepen en bellen van haar over buurvrouw. Toen we de volgende dag langs kwamen lag ze badend in het zweet en haar hele kussen was drijfnat. Er had nog niet eens een dokter naar gekeken en s'middags kwam ze pas op de intensive care te liggen. Ronduit schandalig dat er zo met mensen omgegaan wordt! Vraag me wel eens af hoe ze met mensen omgaan die geen bezoek krijgen.

Ik heb zelf ook een (weggeklopte) negatieve ervaring.

Bij mij waren ze letterlijk aan het snijden en branden op mijn bovenlip, wat voelde alsof er steeds een sigarettenpeuk op mijn lip werd uitgedrukt. Toen mijn hartslag door de pijn omhoog vloog en de assistente zei dat er bij verdoofd moest worden negeerde die plastische chirurg dat, want hij was "bijna" klaar en ondertussen druk aan het flirten met een andere zuster.

Zo zijn er nog wel meer verhalen en ongetwijfeld zullen er ook goeie ervaringen tussen zitten. Maar heel jammer dat alles zo krang in elkaar steekt en het altijd weer draait om geld en macht. Want hierdoor krijg je niet de zorg die je eigenlijk nodig hebt.

Miranda

 
Ik denk dat we Marjolein, de starter van deze topic, definitief hebben weggejaagd met deze horror-verhalen! :mrgreen:

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.201
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan