Wat geef je je kinderen te eten?

Quote:
Mijn jongste vindt het heerlijk met wat zout, mijn oudste gruwelt er ook van.


Hier precies hetzelfde. Ik heb de oudste een tijdje gedwongen het te proeven, omdat ik dacht ergens had gehoord dat kinderen na 10 keer proeven pas aan een smaak gewend zijn. De 8ste keer stond ze nog te kokhalzen, de 10 hebben we niet gehaald. Ik verstop het weleens in mijn chocoladeroomijs, verder wordt het altijd gedetecteerd.

 
Oh dat klinkt ook erg lekker ManonB, ga ik zeker een keer voor mezelf maken!

Dat 10 keer proeven is hier nooit echt succesvol. Ze lusten er niet meer van. Oudste is in de loop der tijd alleen maar lekkere dingen vies gaan vinden.

 
Avocado met ei/crème fraiche/nog wat dingen gemaakt, op rijst/quinoacrackers aan de kinderen en nichtje geserveerd. Oudste keek even bedenkelijk maar toen ik zei dat het een soort guacamole was heeft ze toch een hap genomen (jongste was al aan het snoepen in de keuken, die is dol op avocado). Goedgekeurd! Tenminste, door mijn kids. Nichtje heeft niet geproefd. Blij, ga ik vaker geven :)

 
Ik maak het altijd met een gesnipperd uitje, kwark of kefir, olijfolie, citroensap, veel peper en zout en evt wat feta kaas en oregano. Heerlijk bij een stuk zalm, of met feta gewoon zo op eten. Alleen de kinderen zijn argwanend naar alles wat groen is dus tot nog toe weinig succes. Dwingen te proeven dat heeft hier alleen maar gejammer en gehuil als gevolg, dus dan eet ik het gewoon lekker zelf op :) Ik zou het misschien nog wel eens kunnen proberen met van die maischips, hier kun je er in de supermarkt biologische kopen die gebakken zijn in palmvet, maar waarschijnlijk eten ze dan de chips op en laten ze de kwakkiemole liggen ;-)

 
Gummies ontdekt en ze vallen in de smaak.

Stevige gelatinebasis (Great Lakes) aanvullen met kombucha of waterkefir of water met fruitmoes van zuur fruit. Eventueel een beetje honing erbij. In ijsblokvormpjes gieten en af laten koelen. Kan gewoon mee in de lunchtrommel, het smelt niet als het eenmaal gestold is.

Manon

 
Ik heb het op de wapf-facebook ook voorbij zien komen, maar dan met bloedsinaasappelsap en vitamineC poeder, het zijn dan een soort vitaminepillen. Ik wil ze ook maken want die c-poeder blieven die fijnproevertjes hier natuurlijk weer niet!

 
Ik krijg van honger ook geen zin in ascorbyl palmitaat poeder. Ik deed het eerst in appelmoes (zelfgemaakte van de appels uit de tuin met veel boter) toen aten ze het goed, maar die appelmoes is op. En die poeder lost alleen op in vet, ik doe het zelf in olijfolie maar hoe ik een paar slokken olijfolie in een kind moet krijgen? Ze eten verder best goed, maar zo van die rare dingen daar moet ik niet mee aankomen. Je kunt het ook niet mengen in bijv fruitsap want het blijft er gewoon op liggen.

 
Nee, ze hebben hier een tijd de hele dag yoghurt gegeten maar op het moment eten ze dat helemaal niet meer. Zal van de zomer wel weer komen als er aardbeien zijn. Ze eten hier nu geklopte slagroom (ipv yoghurt) maar dat blendert niet. Ik kan wel bananen gaan prakken, dan zullen ze het vast wel eten, maar dat wil ik dan ook weer niet :wink:

 
Een positieve benadering dan? Zoals ik het lees breng je niet echt veel positiviteit over naar je kinderen. Wat jij denkt is wat zij voelen.

 
Quote:
Zoals ik het lees breng je niet echt veel positiviteit over naar je kinderen.


Proest! sjongejonge wat een analyse. Ik bemoei me zo min mogelijk met wat ze eten, het heeft geen zin je er druk in te maken, voor je het weet wordt eten iets dat beladen is.

Wat ik een probleem vind is dat de oudste deze week 3 verjaardagen in zijn klas had (met bijbehorende traktaties) en dan ook nog met de klas kokosnoten opengemaakt heeft, waarna er een milkshake met suiker en banaan van gemaakt moest worden. Probeer kinderen maar eens echte smaak te laten ontwikkelen als het op school op die manier gedwarsboomd wordt. Hoe positief ik het "schoolprobleem" ook benader, dit is de minst erge in de omtrek en ik moet er al 2 uur per dag voor in de auto zitten dus ik zie daar niet direct mogelijkheden tot verbetering. Het is heel vervelend als je kinderen verlangen naar iets wat je ze niet wilt geven. Mijn dochter is een veel gemakkelijker eter, maar ze zit ook nog niet op school en bij haar was ik er ook veel sneller bij.

 
Ik geef mijn kinderen ook geen drugs, hoe vervelend het ook is mochten ze daar naar verlangen. Wat ik bedoel -ik lust vet-, is dat honger een hap guacamole veel gemakkelijker in een mondje doet glijden. Het meeste zit bij kinderen gewoon 'tussen de oren'. De overdaad aan keuzes.

Jij bent de baas, jij doet de boodschappen. Jij legt de basis.

Ik lees een hoop tips van anderen waar je best iets aan kan hebben, zoals presentatie. Ik geloof daar zelf niet in omdat ik vind dat kinderen zich prettig voelen bij duidelijkheid. Hoewel het natuurlijk heel erg leuk kan zijn om samen te doen.

Koken ze met je mee?

Neem je ze mee naar de boerderij?

Kennen ze de koeien die ze eten?

Ik lees dat je het als een probleem ziet, de suikermissie van de school. Ga op de barricade en geef een lezing!

Huur Mike eens in, heb ik ook gedaan op onze school.

Wij zijn verplicht onze kinderen te beschermen en op te voeden. Laten we dat serieus nemen.

 
Excuseer, ik denk niet dat er veel mensen zijn die het zo serieus nemen als ik! Ik heb geprobeerd Dennis zijn suikerlezing uit te nodigen op school, maar ze willen er niks van weten zo bang zijn ze dat ze er iets mee moeten. En denk maar niet dat het op andere scholen anders is. Babies in belgie krijgen koekjesmeel door hun eerste papjes.

Ik heb ook al eens geschreven dat brood op onze school verplicht is en dat mijn zoon het enige kind is waar met een hoop heisa een uitzondering voor wordt gemaakt.

Wat hebben drugs er in godsnaam mee te maken? Ik geef mijn kinderen geen suiker omdat ze ernaar verlangen. Ik zei alleen maar dat het vervelend is dat kinderen buitenshuis suiker opgedrongen krijgen en er daardoor naar blijven verlangen. Ik ken dat gevoel van snakken naar iets zoets, of snakken naar koolhydraten. Dat gevoel hou je in stand door er telkens weer van te eten en ik kan mijn kinderen niet in een glazen kooi houden.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet goed waarom je zo tegen me bezig bent. Mijn kinderen eten geen avocado, so what? Ze hebben net een hele bak olijven op.

 
Stoere kinderen heb je! Ik eet echt geen olijven hoor! En avocado pas sinds een paar maanden, mits goed klaar gemaakt....

 
Ik denk t ook! Alhoewel, de honger vergaat me op het moment dat ik olijven ruik! Ze zeggen dat honger rauwe bonen zoet maakt, ik geloof dat ik nog eerder een zonlichteter wordt!

 
Mijn oudste vond olijven heerlijk als 1-jarige, kocht ik ze speciaal voor haar. Helaas is dat niet gebleven, ze houdt zelfs helemaal niet van extreme smaken. Zo jammer.

Zelf houd ik er ook niet van, maar ik stond pas wel voor het olijvenschap om een potje mee te nemen. Ik wil toch weer een poging gaan wagen om mezelf eraan te laten wennen.

 
In dat geval, een luxe probleem. Maar goed, het gaat over wat je kinderen te eten geeft en over eventuele moeilijkheden. Excuses als iemand zich aangevallen voelt.

Honger is helaas in vele situaties wel degelijk een feit. Mijn Braziliaanse man heeft niet zoveel begrip voor moeilijk etende kinderen, mijn vader (die de hongerwinter heeft overleeft) ook niet.

Bij weinig keuze is de beste optie: eten.

Wat ik las en lees gaat het om kinderen die veel dingen niet lusten.

Dus naar mijn mening een luxe probleem.

Wij aten vroeger alles wat de pot schafte, zonder morren.

Ook de lepel levertraan ging er moeiteloos in, anders volgde er sancties.

Je wil je kind niet dwingen, jouw keuze. Maar ik ben mijn moeder tot op de dag dankbaar voor de kippennekjes, levertraan en boerderijmelk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.334
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan