Wat drinken jullie s`avonds?

Ufo

New member
Je kent het wel; de werkdag is voorbij en het avondeten zit achter de kiezen.

Nog een paar uurtjes ontspannen bij de televisie of achter de computer.

Wat is lekker en gezond om tijdens die uren te drinken.

Water kan heel gezond zijn, maar lekker is anders, en ik vind het nogal saai.

Rauwe melk en thee vind ik smorgens en smiddags lekker, maar daar heb ik s`avonds niet veel trek meer in.

 
Meestal drink ik zelf thee, behalve als ik echt dorst heb: dan drink ik toch water. Dus sorry, ik kan je niet helpen aan een alternatief.

 
Ik vind zelf juist rauwe melk na het avondeten wel lekker.

Het werkt voor mij nu ook om de lekkere trek te bedwingen aangezien het een gewoonte was geworden s`avonds chips te eten oid.

Ook drink ik water of thee. Dus met mij kom je ook niet echt verder.

 
Wij drinken 's avonds niet zo veel meer.

Meestal een glas water met sole of 2 koppen thee.

Dus misschien 'saai' maar het is wel lekker.

 
Naast thee water en rauwe melk (om dezelfde reden als Debsy) , drink ik ook wel eens een kop cichorei van Pacha. Ik weet niet zeker of dit gezond of niet gezond is. Wat ik erover heb gelezen, is dat cichorei goed is voor o.a. lever en darmen. Het bevat volgens mij wel koolhydraten. Het is wel lekker voor de verandering, smaakt een beetje zoetig/bitter.

 
Ik drink ook soms thee, maar meestal water(met sole/h202) en heb ook geen behoefte aan wat anders. Dus ik kan je ook geen andere tips geven.

 
Ik drink heet water (of te wel thee zonder zakje :wink:). Heerlijk! Als je dit voor het eerst doet kijkt iedereen je raar aan... :roll: Heet water??? Moet daar dan niks in? Nee! Dit heb ik leren drinken door de heet water kuur te volgen. Ik doe dit al een paar jaar! Ik drink ook weleens thee (zoethout).

 
Angela, in Finland noemen ze dit: zilverthee. Omdat ze er nog een scheutje melk in doen, en dan schijnt het zilverachtig te lijken.

 
jeeeetje wat saai allemaal :p Jullie hebben jezelf allemaal verboden om biologische pure appelsap te drinken of verse jus d'orange? Of is dit compleet verboden terrein? Ik drink dit niet elke dag hoor... maar 2-3x per week zeker wel. Verder drink ik over het algemeen ook alleen maar water, groene thee en rauwe melk en dan 2x in de week 3 biertjes.

 
Appelsap en jus 'orange maak je me niet altijd blij mee;-) Water klinkt saai, maar ik vind het gewoon lekker :lol: Op het pad van de rauwe melk heb ik me nog niet begeven... :oops:

 
@angela

Dan zou ik die toch maar is gaan uitproberen :) Hopelijk zijn er boeren bij jou in de buurt die rauwe melk verkopen... erg lekker en super voedzaam :)

 
Ik drink bijna altijd water of kruidenthee, maar wil me hierin specificeren.

Water

Water smaakt/voelt een stuk beter als je het bewerkt. Van gewoon kraanwater heb ik gauw genoeg, maar gevitaliseerd water is echt lekker. Je kunt je water filteren, wat ik ook doe, maar hier in ZO-Brabant is dat niet zo hard nodig. Op andere plaatsen in het land vind ik het water soms niet te zuipen en zou ik het zeker filteren. Vitaliseren kan met een vitaliser, welke meestal hoog geprijsd zijn.

Je kunt ook gewoon een glazen kan of fles nemen en daar (half)edelstenen in doen; denk aan bergkristal, amethist en rozenkwarts. Ze geven water een andere trilling en dat proef/voel je, ook als je er niet in gelooft. Maar let op! Niet alle soorten (half)edelstenen zijn veilig voor deze toepassing, de meeste wel en bovengenoemde in ieder geval. Je kunt de stenen ook een programma geven. Wil je het echt spectaculair maken, dan ze je een fles met stenen een nacht lang in de het licht van de volle maan. Dan heb je pas lekker water!

Kruidenthee

Ik gebruik kruidenthee als verzamelnaam, maar er zijn legio soorten gezonde mogelijkheden hier: kruidenthee, bloementhee, vruchtenthee, specerijenthee, houtthee (rooibos, zoethout) en groene thee. Allemaal gezond wanneer je ze met mate gebruikt en afwisseld. Je kunt ook hele sterke thee trekken en deze verdunnen met koud water en in de koelkast plaatsen om icetea te maken.

Verder drink ik sporadisch nog wel eens (dik)sap of chocomel. Ik zie diksap als vloeibaar snoep zoals Mike het me eens heeft verteld. En zodra ik door deze laatste fles heen ben ga ik het denk ik ook niet meer kopen. Ook fruitsap is een aflopende zaak voor mij. Ik drink het slechts bij gelegenheid. Chocomel maak ik soms zelf door cacao, witte stevia en rauwe melk in een fles te gieten en flink te schudden. Een tijdje laten staan en opnieuw flink schudden.

Alcoholische dranken drink ik bij hoge uitzondering. Ik ervaar meer nadelen van de alcohol dan het iets aan mijn gevoel en beleving toevoegt.

 
Het klinkt nu net alsof ik 'vloeibaar snoep' heb genoemd als iets positiefs. Ik wilde je echter waarschuwen voor de gevaren van geconcentreerde fructose in vloeibare vorm! En witte stevia = geraffineerde rommel.

Mike

 
Nee je bedoelde het toen als iets negatiefs. Zo had ik het toen opgevat en nu ook bedoeld. Maar prima dat je het nog even bevestigd voor de zekerheid. Over witte stevia heb ik een andere mening, aangezien ik het van een zuivere bron denk te hebben. Dat heb ik ook onderzocht.

 
Sinds wij ooit, voor onze eerste lever/galreiniging een week lang iedere dag 1 liter biologische appelsap hebben gedronken moet ik het nooit meer hebben. Wat een bocht, zo zoet. Vindt trouwens toch wel heel veel dingen veel te zoet smaken. Mijn smaak verandert dus. Vindt 'zuur' nu lekker fris smaken.

Maar het valt ons wel op dat sinds we meer vetten tot ons nemen dat we minder dorst hebben.

Het verzadigd de cellen.

We moeten er gewoon om denken om 's middags en 's avonds wat te drinken.

Zou misschien ook de ontlasting wat vergemakkelijken.

 
Caveman, ik denk dat je een verkeerde conclusie trekt, dat wij onszelf verbieden appelsap of bier te drinken.

Deze vergissing maken wel meer mensen, die denken dat ik mij van alles ontzeg. maar dat is het niet. Ik heb gewoon totaal geen behoefte aan appelsap/vruchtendrankjes of alcoholische dranken 's avonds . En ook niet overdag.

Ik ontzeg ook mijzelf niet de koekjes/snoepjes/bewerkte voeding of kroketten. ik vind er echt gewoon niets meer aan.

 
Hetzelfde hier. Als het lichaam eenmaal gewend is aan volwaardige voeding is bewerkt rotzooivoer en gemaksvoer niet meer interessant. Het is een verhoogd smaakbewustzijn, waardoor het lichaam geen genoegen meer neemt met minder. Een verhoogd smaabewustzijn leidt ook tot een verhoogd algemeen bewustzijn, het gaat verder dan voedsel alleen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.675
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan