Wat drinken jullie s`avonds?

Ik sluit me aan bij Dirtsa. Ik ben beslist geen type mens die zichzelf in zijn vrijheid wil beperken. Ik ervaar dan ook een grotere vrijheid doordat ik mezelf meer en meer bevrijd van genotzuchtige behoeftes waar suiker en alcohol voor mij onder vallen. En wat bewerkte voeding betreft vind ik veel ook echt niet smaken. Ik eet eerlijk gezegd ook heel soms nog wel eens een doner kebab. Dit vind ik nog steeds wel lekker, evenals ik chinees eten nog wel lekker vind. Maar ik heb meestal zo'n zin om te koken en ik eet zo graag gezond zelfgemaakt voedsel, dat fastfood er niet mee kan concurreren. Ook na een lange dag werken sta ik liever een (of een paar) uur in de keuken, dan dat ik rommel ga eten. Ik praktisch neem geen genoegen meer met minder...

 
haha mensen moeten lekker helemaal zelf weten wat ze nemen Dirtsa... alcohol vind ik nog mijn slechtste 'gewoonte' die ik nog in beperkte mate toe laat.... Ik bedoelde met het 'verbieden' dat je perse misschien al het 'slechte' uit wil bannen tot het gaatje. Er zijn genoeg mensen die meteen radicaal letterlijk alles er tussen uit gooien wat eventueel schadelijk kan zijn voor het lichaam. Persoonlijk ben ik niet zo strikt tegen mezelf, ik accepteer bepaalde 'slechte gewoontes' zolang het maar beperkt is.

Ik zat nog na te denken over mijn appelsap en jus d 'orange maar het is eigenlijk veel minder dan ik in eerste instantie zei... naja goed maakt niet uit :D Op z'n tijd een glas jus d orange of appelsap kan is lekker zijn.... en is niet per definitie slecht voor de gezondheid. 90% van mijn vloeistoffen neem ik uit melk en water.

Hoeveel drinken jullie gemiddeld per dag denken jullie ?

Ik zit rond de 1.5 liter vocht zit per dag.... wat schrijft WAPF voor?

@Dennis

Haha, precies hetzelfde... Chinees 1x in de maand of nog minder en misschien 1-2x in de maand een Doner Kebab of Shoarma (zonder brood).

 
Quote:
wat schrijft WAPF voor?


Zij zijn niet van de 'waterpolitie' en zeggen dus ook niet: drink 8 glazen water per dag, of 2-3 liter water per dag. Wat zij zeggen is: drink wanneer je dorst hebt en drink dan rauwe melk of neem een kop beestenbottenbouillon.

Mike

 
Wij starten de dag met een glas sole en 3 druppels H2O2 35% en dan een glas sole soms met appelazijn.

Dan drinken we ieder ca. 1 a 1,5 liter groene thee met andere kruiden erdoor, sole en verse kurkuma en gember.

We proberen er nu om te denken dat we 's middags ook wat drinken, dat is dan meestal per persoon een 1/2 liter kruidenthee.

En dan 's avonds een glas sole.

Dus dan kom ik op ca. 2,5 liter vocht.

Vooral de thee in de ochtend bevalt erg goed.

Vanmorgen heeft mijn man geschaatst. Ik vond dat er teveel wind stond om te schaatsen. Dan moet ik teveel mijn best doen om er tegen in te komen. Dus ik ben hetzelfde rondje wat hij ging schaatsen, met zijn zus, gaan wandelen met de nordic walking stokken.

Heerlijk, ik had het er warm van.

Onderweg, om ca. 11 uur, kreeg ik op een gegeven moment trek. We hadden nog niet gegeten.

Maar ik had een flesje groene thee mee. Wat gedronken en de trek was weer gestild.

Toen hebben we om 12uur twee glazen (1/2 liter) smoothie gedaan.

Dus 'sporten' op een 'lege' maag, je hoeft er niet bang voor te zijn als je je goed voedt en het juiste vocht tot je neemt.

Wij voelen ons er prima bij.

En geen stijve spieren he.

 
Water, water en water. Saai? Mischien eens wat aan de waterkwaliteit doen dan; filteren of vitaliseren, mineraliseren, oxygeneren/ozoneren etc. . Hell, ik probeer er tegenwoordig zelfs een gewoonte van te maken om een beetje verdunde appelcideazijn te drinken na het eten voor de vertering, wen je snel aan en je lichaam zal het waarderen!

vind het zelf ook beter voor een leverflush dan idd zoveel suikers naar binnen te gieten.

Peace

 
Quote:
Gek genoeg weet ik er altijd zonder hulp mee te stoppen, op wilskracht, maar na verloop van tijd begin ik er toch weer mee... Ik vind het zo lekker!!!

Drink het nooit in een kroeg of als ik nog moet rijden, maar gewoon thuis.


En elke avond bier is niet saai en eentonig? Ik snap wel waarom je deze vraag stelt. Het zal zo onderhand wel weer beginnen te 'kriebelen' bij je!

Mike

 
Wij hebben ook ons water gevitaliseerd. We wervelen het dan nog en het gaat dan in een kan met edelstenen: bergkristal, amethist en rozenkwarts.

Laatst hadden we visite en ze vond het heerlijk water, het viel haar op.

Over kriebelen gesproken.

Daarom vraagt men: doe effe gezellig een wijntje mee.

Is een reden om dan zelf ook een wijntje te pakken.

 
@Mike, nee elke avond bier vond ik niet saai en eentonig. Ik voelde me daar prima bij.

Heb sinds half januari geen bier meer gedronken, en nee, het begint nog niet te kriebelen. Wel had ik nog wat flessen wijn om op te maken, en die waren een kleine twee weken geleden ook op. Had al een week geen druppel alcohol meer gedronken, maar afgelopen weekend vond ik bij het opruimen van de keuken toch nog een paar flessen wijn.

Heb sindsdien tot vanavond, elke avond 2 glazen wijn gedronken, en deze avond één glas wijn, en nu is alle alcohol echt op, en ik heb voorlopig geen plannen om opnieuw alcohol te gaan kopen.

Hoop dat ik het lang zal volhouden dit keer. Heb wel vaker afgebouwd met alcohol en dat alcoholvrije leven soms meer dan zes maanden volgehouden. Hoop het nu jaren vol te gaan houden...

Denk er over om mezelf nu eens schoon te gaan spoelen van binnen, met veel thee en water. Krijg momenteel al veel vocht binnen met elke dag 3 bakken soep, en op het werk elke pauze, en dat zijn er drie, 1 beker water en 1 kop thee.

Maar zoals ik al zei, als ik de hele dag al water en thee gedronken heb, en smorgens rauwe melk, dan vind ik het wel saai om dat savonds ook te doen...

En vruchtensappen bevatten me te veel suikers...dat wil ik ook niet.

Wellicht dat het na verloop van tijd wel gaat wennen; meer water drinken.

Drink soms ook water dat gefilterd is door mijn Brita Waterfilter, maar ik proef geen verschil met kraanwater...

De aanschaf van allerlei dure apparatuur om mijn kraanwater te verbeteren, zit momenteel niet in mijn budget.

 
Quote:
Laatst hadden we visite en ze vond het heerlijk water, het viel haar op.


Ik ken iemand die niet goed wordt van zijn visite die steeds maar weer om spa blauw vraagt. Nu vult hij de spa blauw fles voortaan gewoon met kraanwater en geen mens die het opvalt... :mrgreen:

Quote:
De aanschaf van allerlei dure apparatuur om mijn kraanwater te verbeteren, zit momenteel niet in mijn budget.


Ufo, probeer eens met stenen zoals we aangeven. Kost bijna niks en maakt echt een verschil. Mensen die het bij me thuis proeven en niks hebben met spiritualiteit merken het ook!

 
Filteren met de brita (heb je al), wervelen met een waterwervelaar (5,- euro) en edelstenen in een karafje... (niet meer dan 15,-)..... :wink:

En wat vind je van thee met melk en honing?

 
Ik drink (ook) deze thee tegenwoordig Jiaogulan (¨Miraclegrass¨).

Lekker, met aparte smaak en gezondheidsbevorderend ook nog -sterke anti-oxydant- -stimuleert immuunsysteem en bijnieren, doorbloeding, cholesterolverlagend, bloeddrukregulerend en helpt tegen stress o.a. - wordt vergeleken met ginseng.

Ik drink hem ook overdag trouwens.

http://www.lymenatuurlijkgenezen.nl/jiaogulan.htm

 
Je kunt ook een bouillon trekken van dierenbotten of vissengraten/koppen en die gewoon in de avond drinken. Gewoon puur de bouillon en zonder groente, vis of vlees erin. Dan heb je een drank die zeer rijk is aan vitamines en mineralen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.425
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan