Ik drink bijna altijd water of kruidenthee, maar wil me hierin specificeren.
Water
Water smaakt/voelt een stuk beter als je het bewerkt. Van gewoon kraanwater heb ik gauw genoeg, maar gevitaliseerd water is echt lekker. Je kunt je water filteren, wat ik ook doe, maar hier in ZO-Brabant is dat niet zo hard nodig. Op andere plaatsen in het land vind ik het water soms niet te zuipen en zou ik het zeker filteren. Vitaliseren kan met een vitaliser, welke meestal hoog geprijsd zijn.
Je kunt ook gewoon een glazen kan of fles nemen en daar (half)edelstenen in doen; denk aan bergkristal, amethist en rozenkwarts. Ze geven water een andere trilling en dat proef/voel je, ook als je er niet in gelooft. Maar let op! Niet alle soorten (half)edelstenen zijn veilig voor deze toepassing, de meeste wel en bovengenoemde in ieder geval. Je kunt de stenen ook een programma geven. Wil je het echt spectaculair maken, dan ze je een fles met stenen een nacht lang in de het licht van de volle maan. Dan heb je pas lekker water!
Kruidenthee
Ik gebruik kruidenthee als verzamelnaam, maar er zijn legio soorten gezonde mogelijkheden hier: kruidenthee, bloementhee, vruchtenthee, specerijenthee, houtthee (rooibos, zoethout) en groene thee. Allemaal gezond wanneer je ze met mate gebruikt en afwisseld. Je kunt ook hele sterke thee trekken en deze verdunnen met koud water en in de koelkast plaatsen om icetea te maken.
Verder drink ik sporadisch nog wel eens (dik)sap of chocomel. Ik zie diksap als vloeibaar snoep zoals Mike het me eens heeft verteld. En zodra ik door deze laatste fles heen ben ga ik het denk ik ook niet meer kopen. Ook fruitsap is een aflopende zaak voor mij. Ik drink het slechts bij gelegenheid. Chocomel maak ik soms zelf door cacao, witte stevia en rauwe melk in een fles te gieten en flink te schudden. Een tijdje laten staan en opnieuw flink schudden.
Alcoholische dranken drink ik bij hoge uitzondering. Ik ervaar meer nadelen van de alcohol dan het iets aan mijn gevoel en beleving toevoegt.