Wat als het een (gal) steen is?

Angela

New member
Ik heb sinds gisteren zeurende pijn in mijn bovenrug, rechter schouderblad en rechterarm. Het voelt alsof er een steen dwars zit bij mijn lever/galblaas. Ik drink de hele dag al bitterzout maar de pijn blijft. Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen zonder dat ik een leverreiniging doe, want daar moet ik nl. voorzorgsmaatregelen voor nemen.....

 
Angela, rustig aan maar hoor! Misschien is het wel helemaal niet zo. Heb je een klysma set in huis? Misschien kun je een koffieklysma doen. Dat moet ook helpen! En bitterzout inderdaad. Je loopt nu zeker helemaal leeg ook van al dat bitterzout? Is er iets gebeurd waardoor je denkt dat er een steen dwars zit? Misschien kun je je fles Resium open maken?

 
Nog steeds zeurende pijn in mijn rechterschouderblad aanwezig...

Ik kan de Resium helaas niet meer vinden, denk dat mijn man bij een opruimactie het weggegooid heeft:( Paardenbloemthee heb ik helaas niet in huis. Ik drink nu zo'n 3 keer per dag een flink glas water met bitterzout erin en af en toe doe ik de boldocynara van dr. Vogel erbij.

De gedachten dat het iets ernstig zou zijn is erger dan de pijn, op zich. Heb een vriend verloren aan alvleesklierkanker en die beelden schieten me dan toch wel door het hoofd... Verwerking?! Ik heb deze pijn wel vaker gehad, maar altijd gedacht dat ik mijn rug overbelast had. Het is die dikke spier die naast (of tussen) je schouderbladen loopt. Nu ik mij dus meer en meer in gezondheid heb verdiept weet ik dat dit met galstenen te maken heeft. Helaas hele slechte ervaringen in onze familie van zeer dichtbij wat mijn angst groter maakt. Ik hoop dat de bitterzout de vaste steen of stenen eruit gaat gooien.... Dank voor je belangstelling :D

 
Je kunt gewoon buiten paardebloemen plukken voor thee of door de salade.

Sterkte!

 
Mijn man heeft ooit een galsteenaanval gehad waarbij ik de huisarts geroepen heb. Die dokter wees naar een plek ergens in het midden onder de borst en vroeg of het daar zeer deed. Dat heeft dan met galstenen te maken. Je probeert ook een houding aan te nemen waarin je zo weinig mogelijk pijn hebt. Het is overigens een eenmalig iets geweest. Mijn man kreeg die nacht iets tegen de pijn en daarna was het over tot op de dag van vandaag (jaar later of zo).Misschien beurt dit verhaal je een beetje op... Sterkte nog hoor Angela!

 
Angela, kun je niet een paar dagen de milde reinigingen doen? Dat helpt mij altijd erg goed.

voor t slapen, 3 uur niets eten/drinken, 3 uitgeperste citroenen, 2 eierdooiers,eetlepel olijfolie en lepeltje honing, niet met metaal roeren (neem een schudbeker of iets dergelijks).

Andere dag kun je eventueel klysma doen en na uurtje misschien nog koffieklysma.

3 a 4 dagen achter elkaar.

 
Dirtsa,

Deze tip had ik nog niet gelezen, dankjewel.

Hoeveel dagen doe je dit dan (deze milde reiniging)

 
haha Dirtsa...niet gezien, staat er al, 3 a 4 dagen.

Is een klysma erna noodzakelijk of kun je dat ook weglaten?

 
Ik denk dat dat er een beetje vanaf hangt hoe goed jouw afvoer is. Mike doet het vlot zonder. Ik moet zeggen dat mijn afvoer niet zo goed is en ik doe het ook zonder klysma. Tot nu toe heb ik er niets negatiefs van gemerkt. Alleen maar positief. Je stoelgang wordt er beter op.

 
Wat zijn jullie lief! Dirtsa bedankt voor de tip, ik ga het vanavond voor het slapen doen! Wat doe ik erin als ik geen honing heb?

 
Het kan zonder de honing, die is alleen voor de smaak. Ikzelf kan niet zonder klysma, aangezien mijn stoelgang niet goed is. En de koffieklysma doe ik alleen als ik de milde reiniging doe. Minstens een half uur na de waterklysma. Dan blijft de koffie minstens een kwartier binnen, dat lukt nooit met water .

Ik doe meestal 1 x per maand 3 a 4 dagen achter elkaar deze milde reiniging.

Je kunt ook nog met een leverdoekje (katoenen doekje in heet water, uitwringen, op je lever leggen met een kruikje en zo blijven liggen, het doekje geloof ik af en toe uitspoelen in heet water, staat ook ergens beschreven op dit forum)

 
Ik blijf maar achtervolgd worden door galstenen. Afgelopen zaterdag kreeg mijn broer zo maar ineens een raar kloppend gevoel vanbinnen. Hij wou net zijn tanden in een boterham zetten. Toen voelde hij zich ineens helemaal niet lekker worden en heeft hij nog een poosje buiten gestaan om frisse lucht te happen. Daarna zakte het wat maar het trillende gevoel vanbinnen bleef. Hij is toen 's-middags naar de weekendarts geweest die hem van alle kanten gevoeld en beklopt heeft maar hij kon niets vinden. Tja....

Inmiddels is hij vanmiddag naar zijn eigen huisarts geweest. Vandaag voelde hij zich weer niet lekker en de pijn heeft zich verplaatst naar rechts. Hij kreeg een verwijzing voor een echo mee en er stond cholelithiasis op het verwijsbriefje. De huisarts zei er wel bij dat hij mijn broer er helemaal het type niet voor vond. Mijn broer is namelijk superslank (dat zullen ze wel bedoelen). 1x Googelen en je weet wat het is: galstenen! Ik heb hem geadviseerd om onmiddellijk een eetlepel bitterzout in te nemen (dat heb ik laatst aan mijn moeder gegeven, broer woont nog thuis) maar hij was niet meteen enthousiast. Bitterzout.... smaakt dat niet vies? Loop ik dan de hele tijd leeg? Toegegeven... het is ook allemaal wat vreemd voor iemand die zich (nog) nergens mee bezig houdt. Maar mogelijk dat hij het a.s. vrijdag gaat doen! Wordt vervolgd. Mijn vader moet morgen naar het ziekenhuis (uroloog, prostaat), mijn vriendin moet maandag naar het ziekenhuis (4 grote vleesbomen weg laten branden), mijn broer moet ook maandag en mijn man kwam er net achter dat hij een fistel heeft in zijn gebit. Het gaat lekker hier!

 
Eerste milde reiniging zojuist ingenomen. Het drankje viel me erg mee, zelfs zonder honing. Ik ben venieuwd wat ik ervan ga merken. Ik lig nu lekker ontspannen in bed. Wordt vervolgd!

 
Galstenen worden zacht door malic acid(appelsap), wordt vaak over het hoofd gezxien met galstenen(flushes). Ik dronk laatst als voorbereiding veel verdunde appelzijn.

Peace

 
@ Rapunzel: Hoop dat het voor je broer en rest van familie allemaal mee zal vallen. Alles tegelijk. Sterkte hoor!

@M.G.K. Dank voor de tip, had daar nog niet aan gedacht. Zal er vandaag mee beginnen.

Verder is de nacht goed verlopen. Ben om 2 uur wakker geworden met het gevoel dat het al 7 uur moest zijn. Ik voelde wat warm aan verder geen rare dingen. Om half 7 opgestaan, direct ontlasting, normaal maar iets zachter. Ik ben benieuwd wat de volgende reiniging me gaat brengen. Ik voel me in ieder geval vanochtend erg helder in mijn hoofd :lol: Leuke bijkomstigheid!

 
Klinkt niet verkeerd Angela, hopelijk brengt het wat verlichting van de vervelende pijn.

Rapunzel, je geeft goede tips, en je hoopt natuurlijk dat dit soort klachten de familie/vrienden aan het denken zet.

 
Nou Dirtsa... eerlijk gezegd hoopte ik dat mijn broer meteen 1 eetlepel bitterzout zou slikken maar daar ziet het nog lang niet naar uit. Ik hoorde net dat de pijn vandaag in de buurt van de navel zit, dus... is het wel een galsteen? Ik begin het vermoeden te krijgen dat er niets geslikt gaat worden tot de uitslag van de echo binnen is! :mrgreen:

 
Dag 2: milde reiniging.

Gisteren overdag aanzienlijk minder pijn gehad. In de loop van de avond begon de dikke spier naast mijn schouderblad weer op te spelen. Het gevolg is dan dat ik er constant aan zit en dat irriteert die spier nog meer... Gisteravond voor het slapen gaan weer milde reiniging ingenomen. Deze keer heb ik er niks van vernomen. Niet wakker geweest en vanochtend perfecte jeweetwel;) vanavond ga ik voor dag 3! Ik moet zeggen dat ik mij er geweldig bij voel en het opent voor mij zeker de weg om snel weer de echte leverreiniging te doen! Ik ben er klas voor! Ben ook begonnen met appelsap drinken. Wordt vervolgd!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan