Wat als het een (gal) steen is?

Hihi tuuuuurlijk maar dan moet ie er voor 200% achter staan anders heeft het niet zoveel zin :lol:

 
Fijn he, die vetarme en koolhydraatrijke 'voeding' die het Ondervoedingscentrum aanbeveelt? Zonder al die helende vetten duw je de galblaas onvoldoende aan en kan deze zich niet volledig ledigen. Er blijven dan galzouten achter die na verloop van tijd verkalken en stenen worden. Ik heb elke ochtend door mijn vetrijke eetpatroon 3-4 keer ontlasting en doe dus in feite aan 'inwendige klysma's'. Het is onmogelijk dat ik ooit nog galstenen ga krijgen!

Mike

 
@ Mike:

Heb jij in de ochtend 3-4 keer ontlasting of is dat verspreid over de hele dag?

 
Wow, dat is snel zo veel na mekaar. Is dat nog een teken van ontgifting of denk je dat je normaal gezien zoveel ontlasting hoort te hebben?

 
Ik kan onmogelijk de dag ervoor zoveel gegeten hebben als mijn lichaam er dagelijks uitgooit. Wat dit is, is oude zooi die mijn lichaam met terugwerkende kracht wegwerkt, met name bewerkte, plantaardige vetten in chips, friet e.d. Volgens Mary Enig doet het lichaam er maar liefst 2 jaar (!) over om deze weg te werken en ik ben pas 6 jaar bezig, dus ik heb nog wel wat ontgiftingsjaartjes voor de boeg!

Ook produceer ik regelmatig zeer zure, brandende ontlasting die er maar moeizaam uitkomt en ofwel gelig, wittig of grijzig van kleur is, ofwel zwart of groen (of een combinatie van die twee). Soms is deze taai en leerachtig. Dit is het gevolg van de verhoogde zuurstoftoevoer die verzadigde vetten teweegbrengen, waardoor de stofwisseling versnelt en het lichaam zich kan ontdoen van jarenlang opgebouwd melkzuur a.g.v. anaerobe processen (celverstikking), veroorzaakt door jarenlange consumptie van suiker/koolhydraten/zetmeel en bewerkte, plantaardige olien en vetten, de twee grootste boosdoeners in ons moderne 'voedsel'.

Mike

 
Ik heb precies hetzelfde! Ook een aantal keren in de ochtend. Soms nog een keer na het avondeten. Ik heb jaren in die leugen geloofd dat dit niet normaal zou kunnen/moeten zijn. Nu weet ik dat mijn lichaam ook alle bagger die ik in al mijn levensjaren opgebouwd heb aan het kwijtraken ben! :)

 
Angela, gefeliciteerd! Je bent nl. gezegend met een versnelde stofwisseling en dus geen 'verstopte afvoer'. Het hele GAPS-dieet is gebaseerd op het oplossen van dat specifieke probleem en menigeen kampt er hier mee. Uiteindelijk telt maar 1 ding: beter eruit dan erin!

Mike

 
Ik wil de milde reiniging 4 dagen achter elkaar doen. Vandaag is dag 3. Waarom mag dir 3 tot 4 dagen? Ben bijna geneigd het als avondritueel in te voeren :lol: maar dat mag vast niet :wink: ben wel benieuwd waarom niet dan;)

 
Ik heb gistermiddag mijn broer nog gezien. Hij kon zich op dat moment niet voorstellen dat hij galstenen heeft omdat hij slank is. Hij dacht meer aan blinde darm ontsteking omdat de pijn in de buurt van de navel zat. Dus de huisarts weer gebeld en hij mocht naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Het ging op dat moment goed met hem. Maar vanmorgen belde hij op: hij is vannacht om half 12 bij de avondarts geweest! Hij verging ineens van de pijn (had gebakken aardappels en mayonaise gegeten). Het zweet stond op zijn voorhoofd. Hij dacht dat hij koorts had maar het was van de pijn. De arts vond het raar dat mijn broer galstenen zou hebben want er zijn de 3 FFF: Fat, Forty en de derde F was mijn broer ontschoten en broer is dus slank! Omdat het geen zin had om naar het ziekenhuis te gaan - 's-avonds doen ze toch niks - is hij naar huis gestuurd met het advies om pijnstillers te slikken. Ik heb hem weer geadviseerd om die eetlepel bitterzout te nemen. Hij staat er nu al ietsje meer voor open. Eerst begint hij aan 1 liter appelsap per dag en hij wil geloof ik nog steeds afwachten wat er maandag uit die echo komt. De uitslag van het bloed prikken was overigens goed.... Wordt weer vervolgd.....Ik heb even gegoogeld de derde F is Female!

 
Het hebben van galstenen heeft werkelijk NIETS te maken met slank of dik zijn. Het heeft te maken met een galblaas die onvoldoende wordt aangeduwd a.g.v. een vetarm en koolhydraatrijk voedinspatroon.

Mike

 
Zo zie je maar weer hoe 'men' erover denkt... Dit was weer een andere huisarts. Dus 2 verschillende huisartsen hebben onafhankelijk van elkaar gezegd 'wat vreemd.... u bent helemaal geen type voor galstenen, want u bent niet dik!'

 
Mike, het is alleen jammer dat Andreas Moritz in zijn boek zegt dat buitensporige eiwitconsumptie (naast o.a. vetarme diëten) de oorzaak is van galstenen! :lol:

 
Je zou zn YT video's eens moeten zien, zit echt vreselijke onzin tussen. Heeft zeker o.a. verzadigd vet tekort :O.

Rapunzel, echo is vrij waardeloos als de galstenen niet zijn gecalcificeerd, een goede echo'ist zou hooguit wat verwijdde galwegen kunnen zien (waar galstenen de boel blokeren) maar dat wordt doorgaans niet opgemerkt.

Peace

 
Nou... dan ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen! Tja.... Andreas Moritz is natuurlijk een vegetariër/veganist, dat zegt genoeg. :)

 
Gisteravond mijn 3e milde reiniging. Midden in de nacht wakker omdat ik een beetje misselijk was. Verder geen klachten. Vandaag kwam 1e ontlasting wat later op gang, maar was perfect. In de loop van de middag meerdere keren geweest. Last van buikkramp en veel wind. Heb het gevoel dat er heel wat gebeurt vanbinnen. Ook wazig zicht en sluimerende hoofdpijn. Opruimactie? Maar het allerallermooiste is: de hele dag geen pijn gehad! :D Ik ga nog maar even door! Op naar de echte reiniging...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.185
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan