Wat als het een (gal) steen is?

Ik ben gewoon bang dat ik vol galstenen zit en aangezien ik momenteel veel milde reinigingen doe en de hele nacht met de zapper slaap... Ben ik bang dat de boel in beweging aan het kommernis. Als het er ook mar uit komt dan......

 
Waarom ga je dan niet gewoon eens de grote leverreiniging van Andreas Moritz proberen? Dan ben je zo van al die stenen af.

 
Op de een of andere manier draai ik daar omheen... Ik heb hem in 2009 1 keer gedaan, met wel meer dan 300 steentjes als resultaat!

Ik weet niet waarom ik er niet gewoon een actie van maak.... Angst? Niet de rust vinden om er tijd voor te maken?

 
??? Je hebt in 2009 al een keer de reiniging gedaan met als resultaat meer dan 300 stenen? Ik begrijp echt niet waarom je na zo'n goed resultaat niet gewoon doorgaat tot je steenvrij bent.

Je had 3 jaar geleden al een schone steenvrije lever kunnen hebben, maar jij kiest ervoor om na zo'n goed resultaat te stoppen en een beetje verder te klooien met de milde reiniging. Wat is dat toch met die milde reiniging?

Kom op Angela, koop een pot bitterzout, olijfolie, citroen en appelazijn en eruit met die stenen! :wink:

 
En bij gevoeligheid een eetlepel bitterzout nemen. Misschien in jouw geval iedere avond voor het slapen gaan preventief bitterzout nemen. Maar dit is symptoombesteijding. De milde zuivering is in mijn ogen niet voldoende om vele stenen, zoals bij mijzelf, eruit te werken. Ik gebruik m dan ook ter ondersteuning van de grote zuiveringen, zodat ik door blijf spoelen.

Je weet dus al dat het helemaal niet eng is, gewoon weer doen!

 
*SCHAAM*. Een mens is soms een raar wezen;) Ik ben blij met jullie aanmoediging en ik snap mezelf ook niet eigenlijk... Aangezien er in mijn familie hele heftige complicaties met galstenen zijn geweest is mijn angst groter denk ik. Een tipje vd sluier: vader had alvleesklierontsteking door verstopping door galstenen, zus had galblaasontteking in zeer vergevorderd stadium en andere zus geeft gallekkage gehad na galblaasverwijdeing. Genoeg ellende dus, ook genoeg reden om het wel te doen...l

 
Ga je ook zwaarder ademen bij een galsteenaanval?

Ik krijg soms moeheidsaanvallen waarbij het lijkt of dat er iets blokkeert. Ik heb eens die kuur gedaan van Dr. Morritz maar er kwamen geen galstenenen te voorschijn.

 
Ik weet niet wat je precies bedoelt met zwaarder ademen. Ik weet wel dat als ik hele heftige aanvallen had, ik een hoge ademhaling had. Dan krijg je je adem niet voorbij je middenrif lijkt t wel.

Er zijn meerdere mensen die de eerste keren geen stenen lozen. Volgens mij was dat bij Lia en man ook het geval.

 
Normaal voel ik de uitademing in me buik maar op zo'n moment voel ik dat de uitdaming geblokkeert worden onder mij bortkast. Voor mijn gevoel zit er iets in de weg.

Meestal ga ik slapen en daarna is het weg.

 
Ik had de eerste keer ook geen stenen, een korreltje gruis wellicht. De tweede keer kwamen er een heeleboel, Morriz noemt een reiniging zonder stenen voorwerk.

 
@ charade Ik heb vandaag onder andere aan mijn ademhaling gemerkt dat er t 1 en ander dwars zit aan stenen. Ik ben bezig met de grote zuivering en daardoor verschuift er een heleboel. Het voelt alsof er een blokkade zit bij mijn ribben en deze licht ingedrukt worden. Aangezien de boel nog steeds verschuift gaat dit gevoel ook snel weer weg. Er komt bij mij ook erge gevoeligheid in de leverstreek bij kijken. Ik neem er op dit moment niets voor, omdat alles in beweging is. Op het moment dat het vijf minuten aanhoudt, dan pak ik bitterzout om de galwegen extra open te zetten.

 
Heb t idee dat ik de afgelopen 2 dagen ook iets van een galkoliek oid heb gehad. Werd ineens heel misselijk en zweterig en slap. Gister was net na de lunch, heb de halve lunch er toen ook uitgegooid. Vandaag was zo'n 3 uur na de lunch, alles binnengehouden. Sinds een dag of 2/3 een zeurende pijn in m'n rug. Ik denk dat ik ook maar aan het bitterzout moet. Helaas geen tijd voor de grote leverreiniging.

Is het eigenlijk ook mogelijk je te ontdoen van lever/galstenen zonder reiniging maar enkel door het eten van veel vet (zoals ik dus nu doe). De afgelopen dagen zie ik wat gelige bolletjes van zo'n 1 a 2 mm in m'n ontlasting. Of is dat iets anders?

 
Zou zomaar kunnen dat je galsteenjes/gruis verliest door vet eten, gelige bolletje klinkt bekend. Als je het zeker wilt weten de volgende keer eentje eruit vissen en als het een vettige substantie (cholesterol) is, heb je prijs.

 
Ik loos tussendoor ook enkele steentjes door het vettige eten. Maar die enkele per maand zetten geen zoden aan de dijk. Ik zou zeker bitterzout in huis halen, helpt je waarschijnlijk dan ook om je eten binnen te houden. Maar zeer zeker een grote leverzuivering in gaan inplannen.

 
Is het verder nog 'schadelijk' om met die pijn rond te blijven lopen? T zit een beetje midden op m'n rug eigenlijk. En als t pijn veroorzaakt... Hoe groot zijn die stenen dan wel niet :eek:!!

 
Je hebt moeite om je eten binnen te houden, dat is al niet goed. Een steen die vast zit kan de boel laten ontsteken, ook zeker niet fijn. Je kan daadwerkelijke koliekaanvallen krijgen, die heb jij volgens mij nog niet gehad. Dan weet je van de pijn niet meer waar je t zoeken moet en wil je 112 bellen, omdat niets verlichting geeft. (Was voordat ik aan t bitterzout ging). Belangrijk is dus echt bitterzout in huis te halen! Dan zet je je galwegen open en kunnen de stenen doorrollen.

Wat nog meer kan er gebeuren? Ontstoken galblaas, lever en alvleesklier. Zoals ik het nu lees ervaar je gevoeligheid en zeker ongemak. Ik wil je echt aanraden om nu stappen te ondernemen en als de wiedeweerga te luisteren naar je lijf. Hoeft niet hoor, er komt vanzelf een periode aan dat je had gewenst nu actie te ondernemen.

Ik wilde dat ik wist wat de voortekenen waren. Dan had ik waarschijnlijk niet zover de vernieling in gegaan rondom deze problematiek.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.920
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan