Wat als het een (gal) steen is?

Geen idee Eli. Ik weet niet wat jij voelt. Bij mij werkt het als volgt. Bij gevoeligheid, 1 eetlepel in een glas water. Eventueel na een half uur tot een uur herhalen. Heb het nog nooit vaker dan twee keer hoeven te gebruiken.

 
Een jaar geleden dit topic begonnen...

Sindsdien gaat het op en af met de pijn bij mijn schouder(blad).

Doe af en toe de milde leverreiniging in de morgen en dan is de pijn eigenlijk weg.

Maar sinds ongeveer 2 maanden heb ik mijn magnesiumgebruik opgevoerd. Eerst met supplementen en nu alleen nog met magnesiumolie. Dat smeer ik op de plek waar ik pijn heb. Nu heb ik al een paar weken het idee dat de pijn alleen maar erger wordt. Kan dit door de magnesium getriggerd worden? Het voelt of er stuwing in mijn galblaas lever zit waardoor het gal er niet door wil. Zeurende pijn.

Nu neem ik al 2 dagen bitterzout op nuchtere maag en daarna een milde leverreiniging.

Ik voel nog niet echt verbetering. Wanneer zou ik die kunnen verwachten?

Heeft iemand een idee wat de magnesiumolie op de plek van de lever (achterkant rug) teweeg brengt?

 
Je zou naar een arts moeten gaan als het bitterzout niet helpt, de lever zit niet aan de achter kant van jou rug....dat zijn de nieren !

 
Het zit veel hoger dan de nieren. De spieren rond mijn wervelkolom ( ik heb een scoliose) doen pijn en in die hoogte zeurt het.

Kunnen het dan nog steeds de nieren zijn?

 
Echt waar Jacob? Gelukkig ken ik mijn lichaam beter dan welke dokter dan ook en de galblaas kan echt wel pijnklachten aan de achterkant geven!

Waarom ben je in dit jaar niet begonnen met de grote reiniging Angela? Gisteren schreef ik nog, mocht ik een koliekaanval krijgen, dan wil ik misschien wel proberen of magnesiumolie helpt ipv bitterzout. Na jouw verhaal ga ik dat dus niet doen. Ik blijf wel aan het bitterzout.

Ik vindt de milde zuivering geen oplossing, geen manier om daadwerkelijk van je stenen af te komen. Ik vindt het een dagelijkse ondersteuning voor je lever en galblaas en als dat betekend dat er weleens een steen verschuift oke. Wat voor mij helpt is 100% wapf eten, zorgen voor voldoende maagzuur (is nog niet optimaal) en grote leverreinigingen.

 
Heeft iemand een idee wat de magnesiumolie op de plek van de lever (achterkant rug) teweeg brengt?

Lees je wat Angela schrijft ?...de lever zit niet aan de achterkant van de rug, ze kan hooguit pijnkolieken hebben die naar de rug uitstralen en dat kan inderdaad de galblaas zijn !!

 
Ok ik heb het wat ongelukkig omschreven, maar ik bedoelde ter hoogte van de lever maar dan uitstralend naar de rug.

Het is wel heel opvallend dat dit begonnen is na gebruik van de magnesiumolie en magnesiumvoetenbaden. Als ik lees dat magnesium verantwoordelijk is voor meer dan 300 processen in je lichaam kan ik me voorstellen dat er wat gebeurt daar binnen. Maar is dat positief of negatief??? Ik lees dat het ook wel 3 maanden Ian duren voordat het magnesium zijn goede werk in het lichaam kan doen. Nu heb ik ook een bindweefselziekte en bindweefsel wordt ook gevormd door magnesium.

 
Quote:
Heeft iemand een idee wat de magnesiumolie op de plek van de lever (achterkant rug) teweeg brengt?


Hallo Jakob, magnesiumsulfaat (bitterzout) die zorgt in elk geval dat de galwegen meer open komen te staan.

 
Angela: nou ja, ik voel het altijd wel goed als ik magnesiumsulfaat gebruik, dat de spijsvertering vanuit het middenrif goed doorstroomt met bitterzout, geen twijfel daarover en het is algemeen bekend van de vele anekdotes ook hier op de site.

 
Lievergezond,

Angela had het over magnesiumolie, en dat is heel wat anders dan magnesiumsulfaat (bitterzout)....maar ik laat aan jullie de discussie over hoor geen probleem !

 
Angela,

Dat neem je sinds 2 dagen toch het bitterzout ?...bij het gebruik van ieder medicijn of voedingssupplement zijn wel bijwerkingen te melden of waargenomen. De pijnsensaties die jij ervaart lijkt mij onwaarschijnlijk het gevolg van magnesiumolie of magnesiumsulfaat.

 
Hoi,

Ik wilde ook even reageren op de opmerkingen die ik hier over voeding, galstenen en bitterzout lees.

Ik heb tot voor kort eigenlijk nooit echt goed op mijn voeding gelet, waardoor ik vaak vetrijk voedsel tot me nam. Behalve dat ik een zeer trage stoelgang had, en dan bedoel ik dus 1 of 2x per week, heb ik verder nooit ergens last van gehad. Begin dit jaar met goede voornemens ben ik meegegaan in de hype van de superfoods en heb ik mijn vetinname beperkt en ben ik lijnzaad, activia yoghurt, quinoa, chiazaad, gojibessen en dergelijke gaan eten. Ik werd toen standaard een half uurtje na elke maaltijd misselijk. Mijn stoelgang verbeterde wel. Ook kreeg ik af en toe 's nachts koliekaanvallen van de galstenen. Op een echo zijn die toen ook geconstateerd, maar inmiddels had ik ook medicijnen tegen maagklachten gekregen waarna mijn klachten verdwenen. Ik ben toen weer in mijn oude eetpatroon gevallen en heb daarna zeker 6 maanden nergens last van gehad, maar ook mijn stoelgang stagneerde weer. Ondertussen had ik hier al het een en ander gelezen over de reiniging en deze had ik ingepland voor tijdens mijn vakantie binnenkort. Ik dacht echter dat ik wel vast wat bitterzout kon nemen om mijn stoelgang een handje te helpen. De eerste keer heb ik 's morgens 2 theelepeltjes in een glas water genomen, wat niks opleverde. De tweede keer heb ik een eetlepel genomen, wederom zonder resultaat. De dag daarna nog een eetlepel, en waarempel ik kreeg dunne ontlasting. Maar niet alleen dat, ik kreeg er gelijk een vreselijke galsteenaanval achteraan. Ik kon niets meer binnen houden, elk slokje water spugde ik meteen weer uit, kramp tot tussen mijn schouderbladen, moeite met ademhalen en zeer pijnlijk als ik mijn zij bij mijn galblaas aanraakte. Met een paracetamol zetpil zwakte het na 3,5 uur gelukkig weer af.

Zo zie je maar weer dat elk lichaam anders werkt..

 
Danax, ik neem sinds enkele weken 's ochtends citroensap en olijfolie in een glas warm water. Daarnaast veel vet in smoothies en tijdens het bakken. Ook drink ik inmiddels kefir.

Stoelgang gaat geweldig nu!

Voel nu wel vaker m'n gal/lever, zal wel aan het werk gezet zijn nu. Ga binnenkort ook een reiniging doen, ben benieuwd.

 
En danax, met de reiniging komen allerlei gifstoffen en mogelijk (>50% kans) parasieten vrij. Met jouw huidige afvoersnelheid van afvalstoffen lijkt het mij niet zo'n goed idee. Werk eerst daaraan!!!!

Dus doe een darmreining, bv bij ons forum lid colonnogwates, overweeg daarna een parasietenkuur en vergeet niet of dagelijks veel magnesium te slikken of bv oxypowder om je darmen aan het werkt te zetten!

 
@ Jupiter, vet laxeert bij mij amper. Ik eet ook heel veel zonnebloempitten dat doet ook niks. psyliumvezels ga ik wel windjes van laten maar laxeert ook niet echt. activia met lijnzaad dat werkt wel redelijk als ik het dagelijks inneem. En groene poeder heb ik ook wel eens in een smoothie gedaan, ik wist alleen niet hoeveel er in moest en had er 2 eetlepels in gedaan, toen ging ik wel af als een bom maar wel gepaard met enorme krampen erbij..

@ zon dankjewel voor je reactie, de milde kuur spreekt me zeker aan, ik ben nu een beetje bang geworden voor het bitterzout!

@ naief dankjewel voor je tips ik zal me eens in de darmreiniging en de parasietenkuur verdiepen, kijken of het wat voor me is.

groetjes danax

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.922
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan