WAPS vs Atkins

Ik ben eens met Atkins bezig geweest, en dat was voor mij gewoon te veel van het goeie.

Is het zo dat als je meer koolhydraten eet , dat het dan weinig zin heeft om WAPF dieet te volgen ?

Of gaat het sowieso uitmaken , gedeeltelijk meer verzadigde vetten eten

 
Verzadigde vetten eten maakt altijd veel uit, omdat deze noodzakelijk zijn voor de vetoplosbare vitaminen A-D-K-E. Deze kunnen anders niet kunnen worden verwerkt door het lichaam. De vitaminen op hun beurt zijn weer belangrijk voor de opname van mineralen. Atkins gaat in principe alleen maar om de koolhydraten. Je valt er uiteraard van af, maar je wordt er niet perse veel gezonder door!

 
Hoi Bastiaan

gelukkig, want toen ik Atkins probeerde ging het eten me echt helemaal tegenstaan.

Maar wat ik wel heb is dat ik hoe meer ik water drink, hoe meer dorst ik krijg. Dus nu ben ik bezig met vaak Sole te drinken , eet elke dag een lepeltje levertraan en drink nu verse melk, verhoog mijn verzadigde vetten. dus Hopelijk worden de uitdrogingsverschijnsleen daarmee teruggedrongen. Aftasten wat goed voelt denk ik

 
Quote:
Verzadigde vetten eten maakt altijd veel uit, omdat deze noodzakelijk zijn voor de vetoplosbare vitaminen A-D-K-E. Deze kunnen anders niet kunnen worden verwerkt door het lichaam. De vitaminen op hun beurt zijn weer belangrijk voor de opname van mineralen.


Volgens mij is het andersom, Bastiaan.

Vetten zorgen voor een goede opname van mineralen. En mineralen zorgen voor een goede opname van vitamines. Vetten-Mineralen-Vitamines.

 
Poekie

ik drink minimaal 2 grote glazen sole , doch momenteel doe ik in bijna elk glas een beetje sole

ik heb namelijk altijd dorst en drink heel veel water en krijg dan alleen maar meer dorst

daaruit blijkt voor mij dus dat ik met die sole goed bezig ben

en heb nu de verzadigde vetten al behoorlijk verhoogd

artsen zeiden altijd dat veel drinken goed was als ik erover begon en onderzoeken naar suikerziekte leverden nooit iets op

en ik maar water en thee drinken en meer dorst krijgen , zodat ik nu nergens naar toe kan of ik moet twee keer plassen onderweg

ik hoop dat dat met deze aanpassingen in het dieet gaat veranderen

 
gebruiken jullie voor Kefir ook rauwe melk , omdat overal staat "ongekoeld houdbare melk"

 
Hans,

De watergoeroes zitten verkeerd. Het lichaam zit te wachten op waterSTOF, de bouwsteen van water. Gezien het lage gehalte aan waterstof en zuurstof in het moderne drinkwater zit er bitter weinig in. Gevolg: je lichaam kan niets met dit water en voert het linea recta af, waardoor jij om de haverklap naar de WC moet. "Dit spoelt de nieren," zegt men dan, maar dat is onzin: het belast de nieren, omdat ze overuren moeten draaien. Bovendien ben je met al dat water structureel je spijsverteringssappen aan het verdunnen, waaronder je maagzuur.

Waar zit waterstof in de meest geconcentreerde hoeveelheden in? In verzadigd vet! Verzadigd vet is verzadigd, omdat het grote hoeveelheden dicht op elkaar gepakte waterstofmoleculen bevat. Drink dus een volvette drank, gebaseerd op dierlijk, verzadigd vet als rauwe melk of beestenbottenbouillons met beenmerg erin. De overdracht van waterstof naar de cellen is 100%, dus GEEN verlies! Hierdoor word je optimaal gehydrateerd en hoef je niet constant naar het toilet en heb je urenlang geen dorst.

Mike

 
Dank je wel Mike

ik ben daar al mee bezig naar aanleiding van de adviezen hier en jouw bijnier-verhaal

daar was het dat ik voor de eerste keer herkenning tegenkwam, en daardoor weet ik dat je het bij het juiste eind moet hebben

ik ben dus aan het omschakelen

drink nu veel melk en eet veel verzadigd vet en neem levertraan

duurt zoiets lang voordat je effecten begint te merken

en wat ik me ook afvraag

omdat ik toch ook redelijk wat koolhydraten eet , gaat die combinatie niet gemakkelijk tot overgewicht leiden ?

 
@ mike

Mike

als je zegt dat waterstof uit de vetten moet komen

wat is dan de betekenis van de sole die je erbij drinkt

of heeft dat niets met dat vaak naar de WC moeten van doen

ik dacht dat het was omdat de sole het water verzadigt en daarom mogelijk minder goede bouwstoffen uit het lichaam zou meenemen ? of zie ik dat verkeerd

 
Quote:
Gezien het lage gehalte aan waterstof en zuurstof in het moderne drinkwater zit er bitter weinig in.


Mike, dit snap ik nog steeds niet helemaal. Je hebt dit al vaker geschreven, maar kun je dit iets verder uitleggen?

Water bestaat uit h2o. Als het dan een laag waterstofgehalte EN een laag zuurstofgehalte heeft, waar bestaat het dan WEL uit?

 
Hans,

Water is een informatiedrager. Puur water (H2O) is gedestilleerd, oftewel: gedemineraliseerd, water. Dit water zal in jouw lichaam op zoek gaan minerale en enzymatische informatie. Tegelijkertijd wil het lichaam van het water af en dus zul je via de blaas en nieren mineralen en enzymen afvoeren uit het lichaam. Dit is niet wat je wilt!

Hetzelfde gebeurt met water dat je verhit. Hiermee steriliseer je het water, waardoor het zo goed als dood is. Voeg echter aan dit hete water gezonde ingredienten toe en het zal heel gretig deze informatie in geconcentreerde vorm in zich opzuigen. Dit is de reden waarom thee en soep zo gezond zijn. Het lichaam zal dan de geconcentreerde voedingsstoffen in zich opnemen en het water lozen via de urine.

Sole toevoegen aan water is dus het water voorzien van een vol-spectrum mineralencomplex. Ik ben een groot voorstander van vloeibare voeding, omdat water een perfect medium is om geconcentreerde voedingsstoffen binnen te krijgen. Er is ook geen spijsvertering voor vereist, want vertering is alleen maar het vloeibaar maken van vaste stoffen. Vandaar dus de Sole, waterstofperoxide (vloeibare zuurstof), maar ook het gebruik van sauzen, jus, smoothies, rauwe melk etc.

Als je een vette drank tot je neemt, zoals bijv. rauwe melk of een zelfgemaakte vette smoothie krijg je dus een vloeistof die zeer rijk is aan waterstof en daarmee dus ook optimaal hydrateert. Snappie?

Mike

 
Quote:
Water bestaat uit h2o. Als het dan een laag waterstofgehalte EN een laag zuurstofgehalte heeft, waar bestaat het dan WEL uit?


Uit lage gehaltes waterstof en zuurstof. Het is verzwakt water, omdat het door een rechte pijp wordt geleid zonder blootstelling aan licht en lucht (anaeroob).

Mike

 
Bedankt Mike

dus thee kan ik wel veel drinken met een gerust hart

 
@ Mike

Je schreef eerder dat je 3 a 4 druppels H2O2 in een liter water/vloeistof veilig kunt innemen met andere voeding zonder gevaar voor oxidatie. Maar in jouw smoothie-recept staat ook maximaal 4 druppels 35% H2O2. Maak jij dan dus ineens een liter smoothie? Is dit dan voor een paar dagen bedoeld? Misschien wel goed om er iets over in het recept te vermelden, anders gaan mensen dadelijk een beker vette smoothie maken met 3 druppels H2O2... (!)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.800
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan