WAPS vs Atkins

Quote:
En what about aardappelen .........ook van de lijst vanwege koolhydraatrijk ?


Wat denk je zelf? Ja dus.

Mike

 
En een nachtschade.
Quote:
Neurotoxines in nachtschades.

Dit zijn: tabak, aardappel, tomaat, paprika, aubergine, hete peper, gojibes, goudbes/ananaskers en dus ook tomatenpuree, chilipoeder, paprikapoeder, cayennepoeder en alles wat daar weer van gemaakt is zoals sambal, ketchup, currypasta's en vele specerijenmengsels.

Door de frequentie van consumptie van nachtschades, waardoor je de neurotoxines gaat stapelen, haal je een sluipmoordenaar in huis. De mensheid zou niet half zoveel reuma en artritis kennen zonder nachtschades!

1 van de vele neurologisch schadelijke stoffen in ALLE nachtschades is...nicotine. Dit zit dus niet alleen in tabak! Friet wordt bovendien gebakken in toxische, kankerverwekkende, zwaar bewerkte plantaardige olie.

Meer info onder deze link.

Zie hier een schrijven van Mike over nachtschades.

Lees hier het ebook: Nightshade free, pain free


Lia

 
Alexandra

Brdea had ik al gevonden , maar dat is een 3/4 uur rijden van mij uit

beetje ver om regelmatig om melk te gaan

daarom zoek ik een beetje of het ook anders kan

maar kennelijk is dat niet voor de hand liggen

 
morgen krijg ik het boek van Weston Price binnen

kan ik ook eens lekker goed doorspitten

 
Hans,

Goed dat je het boek hebt besteld.

Wat betreft rauwe melk: ik zou als ik jou was eens lekker gaan fietsen :) en dan in je omgeving gewoon bij een boer aanbellen en vragen of zij zelf biologisch zijn of dat ze een boer weten die biologisch is.

Maar voor goede rauwe biologische melk zou ik wel 3/4 uur over hebben hoor.

Je haalt gewoon genoeg en maakt er dan ook nog kefir en/of yoghurt van, dan heb je al drie goede voedingsproducten.

Lia

 
Mike, even een vraagje over je alleen-lezen bericht 'vetverbranding en suikervergisting'. Er staat ergens
Quote:
Complexe, anaerobe organismes (zoogdieren en mensen) zijn dus geboren vetverbranders.

Moet dit niet zijn 'complexe, aerobe organismes'?

 
Hoi Poekie

3/4 uur is enkele reis , dus om regelmatig melk te halen is dat geen optie

Ik heb een kaart van alle biologische boeren hier in de buurt

Het enige dat ik daarin vind , en na enig bellen etc is een geitenboer

dus nu ga ik proberen of ik dat een beetje lekker ga vinden

Jullie drinken die melk echt rauw ? zonder koken etc

want die geitenboer zei dat ze verplicht waren te vertellen dat het gekookt moet worden

Is trouwens havermoutpap goed ?

 
emveehaa,

Ik had al gereageerd op je post, waarin je me wijst op een foutje in mijn artikel, maar mijn post is spoorloos verdwenen. In ieder geval heb je gelijk, heb ik het gecorrigeerd en ben ik je dankbaar!

Mike

 
heb inmiddels geitenmelk van een biologische boer

die blijkt net zo lekker te zijn als koemelk, dus dat probleem is opgelost

schijnt 3 dagenhoudbaar te zijn , en kun je schijnbaar ook invriezen

 
Boeren zijn verplicht om tegen de consument te zeggen dat ze het moeten koken.

Maar je kunt echt de rauwe melk dus rauw drinken. Dan blijven alle goede eigenschappen van rauwe melk bewaard en gaan ze veel voor je betekenen.

Fijn dat je een 'melk'boer hebt gevonden.

Lia

 
Dan ben ik weer benieuwd waar je de geitenmelk vandaan hebt :D rij regelmatig naar Zeeland, werk in Roosendaal. Wie weet kan ik er een keer langsrijden. Ben er wel benieuwd naar.

 
Hoi Alexandra,

in Huijbergen , dat heet de Weg naar Wouw nr 1

je kunt daar aan de werf vers tappen , ze hebben ook kaasjes etc.

wij hebben ergens een keertje zo'n kaart van biologische boeren ronde de Brabantse Wal op de kop getikt , en daar staan alle biologische bedrijven op hier in de regio

echt een aanrader , die geitemelk , en lekker

je kunt er voor 1 euro p st ook goeie uitwasbare flessen kopen die je telkens kunt hergebruiken

weet jij toevallig iemand in de regio ergens waar ik Kefir kan krijgen / kopen ?

 
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?stop_force_description_search=1&from_searchbox_advanced=1&q=kefir&g=0&qsf=0&postcode=3862RT&distance=&search.x=0&search.y=0

 
Dank je Hans. Zal er zeker eens langsgaan. Helemaal handig dat je kan tappen, zodat je niet vast zit aan dagen en tijden. Heb nu op mijn werk vrij gevraagd op vrijdagmiddag als vast vrij dagdeel, zodat ik mijn rondje boerderijen kan doen :lol:

 
Is het zo dat met het Weston Price dieet zo weinig koolhydraten genomen moeten worden zodat er Ketosis ontstaat , net als bij Atkins ?

 
Het omslagpunt om in een vetverbranding (ketose) te komen ligt op 100 gram (droog gewicht) koolhydraten inname per dag.

Als je hoger zit in gewicht inname dan komt je never in ketose.

Maar ik begrijp dat Atkins op 20 gram koolhydraten zit en dat trekken de meeste van ons niet.

Mike adviseert om tussen de 50 en 100 gram te gaan zitten.

Lia

 
Dat is inderdaad heel weinig. IK ga langzaam aan die richting op en kijken hoe ver ik kom. Daarnaast moet ik erg op mijn gewicht letten vanwege een slaap-apneu verleden. Dan kom je heel gemakkelijk gewicht aan en dat gaat bijna niet meer weg.

bedankt weer

Hans

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.766
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan