Waarom willen mensen met gezondheidsproblemen vaak niet geholpen worden?

Ufo

New member
Voorbeelden: Een tante met ongeneeslijke kanker en de vrouw van een collega met trombose.

Ik kan praten wat ik wil, maar ondertussen blijven ze gewoon koffie drinken met 4 klontjes geraffineerde suiker, en blijven daar graag een gebakje bij nemen.

Kortom, ze hebben er alles voor over om gezond te worden, behalve het eten van gezonde voeding??

 
Het gaat om dualiteit in mensen. Zie deze woorden van Ramiel Nagel:

Quote:
De meesten van ons hebben een mengeling van emoties met betrekking tot onze wens om gezond te zijn. Net als de maan hebben we een lichte en een donkere kant.

Als we ons alleen richten op onze lichte kant en de donkere kant negeren, gaan we voorbij aan datgene wat het leven prachtig en evenwichtig maakt.

Onze lichte kant wil gezond zijn en onze duistere kant wil ongezond zijn. Het klassieke resultaat van dit innerlijke conflict is de wens dat ons tandbederf geneest, zonder dat we het werk hiervoor willen verzetten.

Dit is een belangrijk principe waaraan de moderne tandheelkunde haar ontstaan en macht ontleent. De tandheelkunde helpt ons niet onze donkere kant, die ziek wil zijn, onder ogen te zien. De reguliere tandheelkunde houdt ons ziek door ons te vertellen dat tandbederf niets met onszelf te maken heeft, maar volledig te wijten is aan bacteriën en waar deze bacteriën zich mee voeden.

Het gevolg van het niet onder ogen zien van je eigen duistere kant, die zich uitsluitend vertoont als er niemand kijkt, is dat we onbewust gezondheid met leed kunnen gaan vereenzelvigen.

Het leed dat we in verband brengen met de moeite die we moeten doen om gezond te worden kan zich in vele vormen voordoen: klagen over lichaamsbeweging, geloven in informatie die de kracht van zelfheling tegenspreekt of niet extra willen betalen voor gezond voedsel of voor een betere tandarts.


Het huidige medische systeem maakt mensen onbewust, onwetend en onmachtig, waardoor ze een slachtoffermentaliteit ontwikkelen.

Mike

 
Ik moet denken aan een eerdere tekst van Dennis en Mike:

(Dennis)
Quote:
Ik vraag me ergens nog steeds wel af hoe het heeft kunnen gebeuren dat al die natuurvolkeren wanneer ze de kans kregen toch zijn overgestapt op westers eten. Sommige volkeren zijn in reservaten gedwongen en hadden weinig keus dan de blanke voeding eten. Maar anderen hadden gemakkelijk trouw kunnen blijven aan hun eigen tradities, ook al was er westers eten beschikbaar. Ze moeten toch nieuwsgierig gemaakt zijn of verleid zijn. Zou er toch gemakzucht en genotzucht in spel geweest zijn? Zouden het vooral de jongere generaties geweest zijn die het eerste overstag gingen?

Ook dieren zijn te verleiden tot ons eten, want ergens moet het begonnen zijn dat 'wilde stadsdieren' onze troep zijn gaan eten en er nu aan gewend zijn geraakt. Blijkbaar was het instinct om gezond en ongezond voedsel van elkaar te onderscheiden zowel bij de dieren als bij de natuurvolkeren helaas niet sterk genoeg, denk ik dan.

5 dagen geleden geplaatst


(Mike)

Dennis,

Quote:
Dat is het verhaal van de appel en de slang in de Hof van Eden. We leven in een vrij universum van oorzaak en gevolg. Duivelse verleidingen zijn er dus ook en hiervoor en uiteindelijk hieraan bezwijken overkomt zelfs de allerbesten. Helaas. [:|]


https://www.fatsforum.nl/bbpress/topic.php?id=635&page=3

 
Ik en velen anderen op dit forum en daarbuiten zullen hetzelfde treffen in hun eigen omgeving. Het is iets wat bij deze tijd hoort. De mensheid is zich meer en meer aan het opsplitsen in twee kampen: de mensen die in de comfortzone willen blijven en het oude plaatje van leven aan willen blijven houden en de mensen die aan het ontwaken zijn en zien dat het anders kan en daar naar proberen te gaan leven. Waarom ontwaken de slapende mensen dan niet?

-Mensen zijn verslaafd aan ongezonde troep. Verslaving werkt geestvernauwend en maakt ze blind. Ze zijn bang dat het lekkers opgeven hun leven verbleekt, zoals een junk ook denkt dat die al het moois des levens verliest, wanneer die stopt met gebruiken.

-Mensen willen niet met zichzelf geconfronteerd worden, met hun oude pijn en alle shit die ze ooit meegemaakt hebben, maar onbewust en energetisch nog meedragen omdat ze deze niet voldoende verwerkt hebben. Ze zoeken dus voortdurend afleiding in de vorm van genot, sensatie en andere prikkels. Eigenlijk zijn ze dus bang gemaakt voor zichzelf. In de topic over Suikerverslaving schrijf ik hier meer over onder het kopje "Levenskwaliteit".

-Mensen hebben zichzelf en hun ware passies vaak nog niet echt leren kennen. Ze leven met een leegte en zoeken voortdurend invulling van buitenaf om deze leegte op te vullen. Wie werkelijk weet wat die wil doen en daar het enthousiasme over voelt, zal geen extra genot, sensatie en andere prikkels nodig. Het leven vanuit het hart verschaft dan alles wat je maar wenst.

-Mensen zien het verband niet of nauwelijks tussen voeding en gezondheid. Mensen zijn geïndoctrineerd om te vertrouwen op de medische wereld en denken zelf niet na om eigen verbanden te vinden. Ze hebben niet meer leren vertrouwen op gevoel, intuïtie, instinct en het gezond boerenverstand. Daar voelen ze zich te min voor, want altijd was er de ouder, de leraar, de koning, de priester, de goeroe of een mens op tv of uit een boek die het beter zou weten.

-Mensen zijn gewoontedieren en houden dus graag vast aan wat vertrouwd en bewezen is. Dat geeft ze zekerheid en houvast. Zo houden ze zichzelf in een comfortzone.

-Mensen zijn sociale wezens en willen in grote lijnen hetzelfde doen, denken en voelen als anderen en vooral niet veel afwijken en opvallen, want dat is kwetsbaar.

-Mensen zijn in een lang verleden genetische gemanipuleerd op atomair niveau en nog kleiner ook. Dit heeft een bewustzijnsmutatie opgeleverd waardoor zij in de 3D-dualiteit blijven hangen en het gewoon niet anders kúnnen zien. Wie met spiritueel helingswerk zijn oude shit opruimt en wie met doelgerichte visualisatie-technieken deze verdraaiingen neutraliseert, zal gaandeweg zijn DNA op orde brengen zodat het bewustzijn andere frequenties kan laten doorstromen, waardoor iemand zich kan openen voor een hoger bewustzijn. Tot die tijd zal een mentale benadering van uitleggen hoe het in elkaar zit gewoon geen vat op ze hebben. Ze zullen het niet zien en niet geloven. Zo vraag ik me ook af of het wel zin heeft om deze alinea te schrijven, maar goed... ik ben ook zo'n eigenwijze die het maar blijft proberen. :)

In één zin kan ik al deze vormen samenvatten als degeneratie van lichaam, geest en levensmoraal. Wie de moed op kan brengen om zichzelf te ontmoeten komt niet alleen zijn oude shit tegen, maar ook zijn passies en kwaliteiten, en... zijn potentie om als kosmisch wezen voor een ascensie-traject te kunnen gaan.

 
Ufo, heb je Het stadje Allopath al gelezen? Dat is een tekst die staat in de 'Alleen-lezen map' van Mike.

Wat een geweldig leuk en treffend verhaal! Daar hou ik nou echt van... beeldende uitleg. Misschien zou je die eens kunnen laten lezen aan je tante en andere mensen.

Volgens de antroposofie werkt beeldende instructie en oefening via je gevoel. Op de Vrije school wordt er veel met verhalen en toneel gewerkt omdat kinderen heel ontvankelijk daarvoor zijn. Wat je ze verstandelijk nog niet kunt uitleggen omdat ze daar mentaal nog niet wakker en ontwikkeld genoeg voor zijn, kan je ze wel via de codes van beelden laten voelen en ervaren. Via het gevoel stijgt dit dan langzaam op naar het bewustzijn als zijnde geïntegreerde wijsheid.

Zo staat bijvoorbeeld de bijbel ook vol met waargebeurde verhalen, evenals de mythologie van veel volkeren rijk is waargebeurde feiten die tot verhalen verpakt zijn, omdat de mens mentaal nog niet wakker en ontwikkeld genoeg zijn om logisch te kunnen begrijpen hoe deze dingen allemaal gebeurd zijn. Het verhaal van het Hof van Eden gaat ook over de val van de mensheid naar de derde dimensie. Ik moet predikant worden! :mrgreen:

 
frustratiedag

het einde van een gesprek met mijn moeder

Nou ik weet niet of het verstandig is om zelf te gaan dokteren, ik kan beter naar de dokter gaan.

Dan laat je die toch lekker op je dokteren.

Ingehouden zucht.

Ingehouden grom.

 
Tja, dokters weten veel. Wat ze niet weten is hoe jouw lichaam de hele dag voelt. Wat ze ook niet weten is hoe intelligent jouw lichaam is. Verder willen ze meestal niets weten van alternatieve methoden.

 
Ik krijg altijd te horen, "maar ik wil toch noch een beetje leven......."

 
Quote:
Mensen zijn niet te helpen als ze niet geholpen willen worden.

Quote van Jou Mike.

Het is gewoon frustrerend als je ouders gewoon geen respect hebben voor je mening en het geeneens aan willen horen. En wat verwachten ze van mij? Dat ik hun hand ga vasthouden als het nu een keer echt mis gaat? Dat ik dan wel oprecht ga zitten en naar hun ga luisteren?

Ondertussen ken ik ook nog een jong iemand die voor een onnodige en onomkeerbare operatie staat ingepland. Jeetje ik snap dat je niet direct alles wat ik zeg overneem, maar de wil om te luisteren en open te staan voor wat alternatiefs is er geeneens.

 
Welkom Naief in de 'harde' wereld.

Wij hebben die periode ook doorgemaakt, en het is inderdaad moeilijk als de mensen die je zo na staan niet naar jouw adviezen willen luisteren. Wij vinden een meer gewillig oor bij mensen die verder bij ons vandaan staan.

Ik kan je geen troost bieden, want het zal niet zoveel anders worden.

Je kunt je ouders er mee confronteren, met je frustraties: "maar moet ik straks dan wel oprecht gaan zitten luisteren naar jullie klachten en problemen als jullie er nu niets mee willen doen. Probeer het dan gewoon, baad het niet schaad het niet."

Lia

 
Ja, we zijn inderdaad verdoemd en het zijn juist mensen om ons heen die grootste oorzaak van ellende en leed zijn op deze wereld, poeh, dat mag ik misschien wel niet eens zeggen en doe niet zo negatief is de uitspraak die je misschien te horen krijgt, maar het is gewoon waarheid, zeker omdat mensen veelal gewoon helemaal niet te overtuigen zijn. Zolang er mensen niets aan gezondheid doen en aan slecht ongezonde voedingsgewoonten blijven houden krijg je een 'zieke' en 'barbaarse' wereld.

De waarheid moet en zal gezegd worden zoals hier op het forum ook gebeurd.

Gezondheid,

 
Quote:
Wij vinden een meer gewillig oor bij mensen die verder bij ons vandaan staan.



Van de week werd ik in het zwembad nog aangeklampt door iemand die wat wou weten over vetten. Ik zwem daar altijd op een vaste dag samen met iemand anders en wij praten heel vaak over voeding en die persoon zwemt wel eens naast ons. :D

Mijn moeder lijkt haast wel agressief te worden (op een subtiele manier) als je haar wilt helpen, maar onderwijl is het leven zo zwaar en vindt ze dat ik wel een aantal dingen op haar manier zou kunnen doen. Wel een verontruste mail sturen met bijlages, nadat ik aangaf niet meer te vaccineren, maar niet reageren als ik een artikel terug stuur. Afijn na het bezoek van gister aan de homeopaat om mijn kid voor van alles en nog wat te laten ontstoren, loopt na dit alles de frustratie even (te) hoog op.

Mischien dat ik jouw aanpak een keer probeer Poekie. Als ze niet willen, dan ben ik tenminste klaar. Al moet ik niet te hard roepen, want ze gebruikt wel keltisch zeezout. Al kon ik gister niet de moet opbrengen om te vragen of ze inmiddels roomboter gebruiken. Het is die stille agressie en gevoel van afkeur wat mij het meest dwarszit. Of eigenlijk ook wel mijn gevoel dan zoek je het maar uit, een soort van (stille) agressie hun kant op. Je oogst wat je zaait, maar eigenlijk ben ik niet zo blij met de oogst van hun gezaai.

 
Ufo, mensen doen alles de dood uit de weg te gaan.

1. In de toekomst plaatsen

2. Het definitieve karakter ervan wegnemen door geloof in een leven na de dood

3. Zorgen voor afleiding

Je tante maakt gebruik van deze tactieken, maar belangrijker voor jou is dat je de dood als ongewenst ziet, als bedreigend. Deze overtuiging ligt ten grondslag aan het openen van dit topic. We kunnen niet werkelijk leven als we de dood niet kunnen omarmen en kunnen beschouwen als een vriend. Zonder doodsbesef (de enige zekerheid) racen we onbewust door ons leven heen. De dood doet ons beseffen dat we leven elk moment zullen waarderen. Dus leer de dood kennen. Besef dat elk volgend moment je laatste moment kan zijn. Laat dit tot elke cel in je lijf doordringen....en begin te leven.

Memento Mori (gedenk te sterven)

 
nou volgens mij gaat het topic over dat jij /wij / ik graag mensen willen helpen met gezondheidsproblemen en dat die mensen daar niet aan willen. Bij jou zijn ze al bijna dood, terwijl ik het misschien over een wrattenprobleem heb.

 
Je zou je af kunnen vragen waarom je anderen zou willen helpen en hoever je daarin gaat. Op welk moment wordt het een obsessie?

 
Waarom mensen helpen die niet geholpen willen worden?

Ze worden juist nog zieker, omdat ze de voeding niet gewend zijn, of je krijgt frustratie wat weer niet goed is voor je eigen gezondheid.

Als iedereen nu elkaar met rust laat als er niks gevraagd wordt dan is dat beter voor de gezondheid. Geef gewoon het goede voorbeeld en de rest volgt automatisch.

Ik ben het deels met Moondust eens. We leven in angst om niet dood te willen gaan. Als we alles accepteren dan is het leven een stuk leuker, zelf bij ziekte, of bij een ongezonde leefstijl.

Het is het denken dat ons ziek kan maken. Als iemand andere voeding wilt proberen dan komen ze daar zelf wel mee. Ze moeten zich er ook zelf goed bij voelen.

Ik kan ook niet iemands emoties gaan sturen als ze er niet open voor staan. Ik heb veel zieken mensen gezien die aten waar ze maar zin in hadden met excuus dat ze ook wilde genieten. Dan kan je ze beter laten genieten, omdat ze anders geen raad weten met hun gevoel. Als ze niks mogen raken ze gefrustreerd en voor je het weet geven ze jou de schuld waardoor ze een terug val krijgen en juist nog meer troep eten.

Emoties leren kennen zou een betere oplossing zijn voor een zieke.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan