Waar kan ik rundergelatinepoeder in NL kopen?

G

Guest

Guest
Ik woon in Leiden en gebruik het Weston Price recept voor babyformule. Weet iemand waar ik in Nederland biologische rundergelatinepoeder kan kopen?

 
Deze 2 merken zijn het beste geloof ik, maar had er destijd sook voor gezocht en niet gevonden.

Quote:
» When I refer to gelatin in a powdered form, it must be of the best quality: bovine (from free-range cows) and not the cheap porcine products (not your supermarket variety ‘Aeroplane Jelly’ for example. In Australia, about the best brand available is Bernard Jensen’s Bovine Gelatin. Even better is Great Lakes’ which my U.S. and U.K. clients’ can order readily but not as easy to get here.


 
Wij maken de WAPF formula al maanden en kopen de producten bij Iherb, goedkoop, ideaal en snel in huis:

Gelatine

Nutritional Yeast

Lactose

De aangerade probiotica hebben ze daar niet, gebruik daarom deze

Zonnebloemolie

Overige kun je in NL krijgen.

Advies, gebruik altijd alle ingrediënten en wijk niet af van de hoeveelheden etc. Het is nauwkeurig samengesteld om zo goed mogelijk overeen te komen met wat een baby nodig heeft.

Heb je nog andere vragen, stel ze gerust, heb er nu genoeg ervaring mee :)

Bestel je de eerste keer bij Iherb, gebruik dan mijn coupon code en ontvangen gelijk 5 dollar korting: DEJ183 :D

 
Off topic:

Ik kijk voor mijn nieuwsgierigheid even naar biologische babymelkpoeder en zie een mooie website maar schrik van wat ze verkopen: http://www.biobim-shop.com/shop/BiobimLac-3-p-7.html

Deze ingredienten zitten in de poeder voor babies vanaf 10 maanden, absoluut toevoeging nodig:

Allergenenlijst

Glutenvrij

Tarwevrij

Kippenei eiwit vrij

Notenvrij

Zadenvrij

Geen vlees

Ingrediënten

magere melkpoeder*

plantaardige olie*

druivensuiker*

maltodextrine*

weipoeder*

zetmeel*

vruchtenpoeder* 4,4g (appel*, banaan* en sinaasappel*)

fructose

vruchtenextract 0,6 g. (appel, sinaasappel)

mineralen

vitaminen

bifidobacteriumcultuur

sporenelementen

* = biologisch

 
Ik heb in de natuurvoedingswinkels ook wel eens naar dergelijke babyvoeding zitten kijken. Biologische rommel is ook rommel, zo blijkt maar weer. Magere melkpoeder, terwijl de hersenen van een baby keihard verzadigd vet en cholesterol nodig hebben. En suiker in de vorm druivensuiker, maltodextrine, zetmeel, vruchtenpoeder, fructose en vruchtenextract, dat is maar liefst 6 x suiker! Weipoeder is geisoleerde eiwitten zonder ondersteunende vetten, dus zeer moeilijk verteerbaar. En de helft is niet biologisch, dus we weten niet of bijv. de mineralen, spoorelementen en vitamines natuurlijk zijn of synthetisch. En last but not least: plantaardige olie. Hoogst waarschijnlijk betreft het zwaar bewerkte olie, transvetten dus. Schandalig dat dit verkocht mag worden, vooral als ouders denken dat dit een 'gezonder' alternatief is!

Mike

 
Ik heb op WAPF gerelateerde webistes veel gelezen over de vele voordelen van gelatine. Wij maken nu ook onze bouillons op deze manier.

Wij maken de soep dan ook volgens de richtlijnen en zou dus volgens het boek van Sally Fallon minimaal 12 uur moeten koken. Ik heb het ook op de webiste van Sarah The Healthy Home economist bekeken en ook deze goed doorgelezen. http://www.traditional-foods.com/bone-broth/

Onze bouillons krijgen nu dan ook in de koelkast zo`n jelly uiterlijk, zoals het moet dus.

Maar nu kwam ik dit artikel tegen van een voedingscoach en die zegt dus weer dat je een bouillon niet meer dan 3 uur moet koken.

http://www.thenutritioncoach.com.au/anti-ageing/get-in-some-gelatin/

Quote:
•When making bone broths (a good source of some of these non-inflammatory amino acids including glycine), it’s important to simmer for no longer than 3 hours or you’ll degrade delicate amino acids, while increasing toxic free-radicals. A shorter simmer will however yield a less jelly-like consistency, so to increase the gelatinous nature of your broth but without damaging the nutrients, leave your broth (with bones in) to cool completely, lid on, on the bench over-night, before straining and refrigerating / freezing for storage.


Heel verwarrend dus. De een zegt dat je het zo lang mogelijk, liefst 24 uur op een heel laag vuurtje moet zetten en de ander zegt niet langer dan 3 uur.

 
Is er ook biologische gelatine te krijgen? Het idee dat het van koeien word gemaakt die niet grasgevoerd zijn en uit de bio industrie komen lijkt me toch niet fijn. Hoe denken jullie hier over?

 
Ik hoop over een tijdje genoeg (grasgevoerd en bio)runderbotten te hebben om grote hoeveelheden bouillon en gelatine te maken.

Zo gauw ik dat voor elkaar heb kan je het krijgen voor een vrienden prijsje :)

Ik denk trouwens dat zelf maken echt de enige oplossing is hoor.

Ook biologische gelatine, als die al in de winkel te koop zou zijn, vertrouw ik niet tenzij ik precies kan zien hoe het gemaakt wordt.

 
Ik zou het ook zelf maken.

Bij de ecoplaza hebben ze blaadjes gelantine maar deze zijn vast niet grasgevoerd.

 
Mijn idee was om het door de smoothie te doen. Wel jammer dat het niet zo te verkrijgen lijkt te zijn. Zoiets als wat iherb verkoopt maar dan biologisch was fijn geweest. Dank je Pike! Ik weet nog niet eens hoe ik zoiets moet maken. Soep lukt net een beetje :)

 
Onder andere voor je gewrichten, botten, huid, haren, darmen.

http://raypeat.com/articles/articles/gelatin.shtml

http://mostlymeatiswhatieat.blogspot.ca/2012/10/mucous-not-glucose-deficiency.html#comment-form

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan