Waar kan ik rundergelatinepoeder in NL kopen?

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 varianten gelatine van Great Lakes? Je hebt "Gelatine" en je hebt "Gelatine - Collageen Hydrolysaat".

 
Die oranje kun je jello etc mee maken en wordt stijf en de groene blijft vloeibaar.

Ik heb zelf de oranje versie

 
Bedankt voor de tip dat Great Lakes op ergomax.nl wordt verkocht. Ik heb ze per mail gevraagd of ze ook kwantum-korting geven bij 2 of 3 bussen net als in Amerika.

Op onderstaande website wordt het allemaal perfect uitgelegd in het Engels.

http://butterbeliever.com/choosing-gelatin-powder/

Het komt volgens mij op het volgende neer.

Rood/oranje:

- wordt stijf in koelkast

- mengt alleen met warme/hete vloeistoffen

Groen:

- wordt niet stijf in koelkast

- mengt met zowel warm als koude vloeistoffen

- wordt sneller opgenomen in het lichaam

- bevat meer van bepaalde aminozuren

Tot slot heb je ook nog de varianten Kosher (alleen van grasgevoerde koeien) en Porcine (voornamelijk van varkens en deel van grasgevoerde koeien). De Kosher variant verdient de voorkeur omdat alleen daarvan is gegarandeerd dat de runderen 100% hun natuurlijke voedsel hebben gekregen.

Wat ik wel een heel goede tip vind is om met de rode gelatine de yoghurt dikker te maken. Deze blijft altijd veel te dun (karnemelk). Dan heb ik, én dikkere yoghurt, én gezondere yoghurt vanwege de gelatine.

 
Ja moondust ik vind het ideaal. Gooi het in warm water en drink het zo op. Of door de slagroom dan krijg je pannacota, is ook lekker.

Dat is een goed idee van de yoghurt!

Ben benieuwd of ze korting kunnen geven

 
Aahhh, de dame van de link warmt de melk au bain-marie op. Ik doe de melk altijd direct in de pan en blijf dan constant roeren, maar au bain-marie is veel beter. Alleen wat onhandiger. Moet even kijken wat waarin past. Bedankt voor de tip. Ik ga de gelatine bestellen en zsm yoghurt maken.

 
Ik heb die great lakes gelatine. Daar zit wel degelijk een smaakje aan. Mijn thee smaakt anders wanneer het er door heen zit. Kan je alleen zo 1 2 3 niet zeggen naar wat het precies smaakt.

 
Ik vind het een heel licht smaakje en niet storend. Het vult wel vind ik.

Welke hebben jullie de groene of de oranje?

 
Ik heb nog geen Great lakes. Heb net de NOW gelatine gebruikt, maar toch teveel negatieve dingen over gelezen, dus nu even gelatinevrij. Ga binnenkort een bestelling doen en kies dan denk ik voor de groene.

 
Ik heb de oranje en ik moet zeggen dat ik ook niet wist dat er ook een andere was. Gebruik het alleen dagelijks/om de dag in een kop thee, daar voor werkt het prima dus zou ook geen andere hoeven.

 
In de thee of water gooien vind ik ook het makkelijkst. Soms is het alleen nog niet helemaal opgelost, zou dat nadelig zijn voor de opname?

 
From Gelatin, Stress, Longevity by Ray Peat, Ph.D.

http://raypeat.com/articles/articles/gelatin.shtml

“People have asked me why I recommend gelatin since I recommend eating only whole foods. That is right, but we rarely eat whole foods, including whole animal foods. We throw away the bones and skin and are told not to eat the skin because it has fat in it. However this is precisely here where the gelatin is found. Gelatin contains thyroid-protective amino acids which can help balance the anti-thyroid (thyroid-suppressing) amino acids prevalent in muscle meats (beef, lamb, poultry and fish), mainly cysteine and tryptophan. In addition, the anti-thyroid amino acids are released in large quantities during stress and hypothyroidism itself increases the catabolism (tearing down) of protein even though general metabolism is slowed down.

Both tryptophan and cysteine inhibit thyroid function and mitochondrial energy production, and have other effects that decrease the ability to withstand stress. Tryptophan is the precursor to serotonin, which causes inflammation, immunodepression, and generally the same changes seen in aging. Histidine is another amino acid precursor to a mediator of inflammation, histamine.

Gelatin contains no tryptophan, and only small amounts of cysteine, methionine, and histidine. The main amino acids in gelatin are glycine and proline; alanine is also present in significant quantity. 35% of the amino acids are glycine, 11% alanine and 21% proline and hydroxyproline. These amino acids have cyto (cell) protective actions. Increasing consumption of gelatin and gelatin-rich foods will support normal function and structure in people who have a tendency towards the degenerative and inflammatory diseases of aging.” – Ray Peat PhD

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.889
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan