Waar kan ik rundergelatinepoeder in NL kopen?

Ja. Mijn darm- en maagslijmvlies lijkt nogal zwak, dus vandaar. Ik moet er echt even aan wennen.

 
Gisteravond dus voor het eerst een eetlepel genomen en al vrij snel een reactie gehad. Vannacht best wat last gehad van mijn darmen en nu zijn ze eigenlijk nog steeds niet rustig. Omdat ik geen slecht gevoel heb bij deze reactie, ga ik nog even verder met de gelatine. Ik ben benieuwd. Maar, het doet in ieder geval wel wat.

 
Las idd in een andere topic dat he met je darmen zit. Voor mijn darmen heeft het echt wat gedaan. Heb een tijdje terug ook een kuurtje gedaan. Hoop dat het voor jou ook veel goeds gaat doen.

 
Oké, ik vind het stinken, ik vind het vies smaken als ik meer dan een eetlepel tegelijk in een kopje thee doe, maar ik moet toegeven: het werkt. Mijn huid is rustiger en mijn darmen zijn nu al rustiger. Momenteel neem ik twee bolle eetlepels op een dag. Als ik het 's avonds inneem, slaap ik wel heel diep en word ik minder lekker wakker. Overdag heb ik nergens last van. Ik ben in ieder geval wel fan. Binnenkort maar eens kijken of ik ook grotere hoeveelheden kan bestellen via de website, zodat ik een kuurtje kan doen.

 
Geen idee. Volgende keer zal ik die eens bestellen.

Overigens gebeurt er van alles en ik heb echt geen idee of ik er blij mee moet zijn of niet. Ik ben sinds 2 dagen echt hyperactief - met name aan het einde van de dag. Echt als in: ik móét mijn energie kwijt, dus ik ga een stuk hardlopen. Vervolgens kunnen mijn bijnieren die energie (en ik heb nog geen keer gaan hardlopen, maar wel een eind gaan wandelen of fietsen) niet aan en word ik duizelig. Weer iets later ben ik zo moe dat ik moet gaan liggen, om vervolgens weer opnieuw te beginnen met een berg energie.

Vooralsnog ben ik wel blij met het effect op mijn huid en op mijn darmen. Maar die energiekicks zijn heel raar. Ik voel me echt net een ADHD'er die niet stil kan zitten, terwijl ik de laatste jaren zo lethargisch als wat ben.

 
Ik merk er niet veel meer van. Die drukte was voor 1,5 dag ofzo, toen ging het ineens helemaal de andere kant op. Veel stress gehad de laatste weken, dus ook echt last van vanalles. Kan niet echt een effect van gelatine meer zien in ieder geval.

 
Glycine uit gelatine stimuleert maagzuurproductie:

Further, the glycine in gelatin stimulates stomach acid production and thereby improves digestion and nutrient assimilation. Low stomach acid is a chronic problem that leads to a cascade of symptoms in the entire body, so increasing stomach acid often alleviates a host of issues. (Source – Weston Price Foundation’s Broth is Beautiful article)

http://empoweredsustenance.com/collagen-hydrolysate-gelatin-hormones/

 
Ik kom er net pas achter dat je 2 EETlepels van die Great Lakes gelatine moet nemen. Ik loste dus elke ochtend 2 theelepels gelatine op in water... Ik vond al dat ik lekker lang met zo'n bus deed!

Weer wat geleerd 8)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
499.057
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan