Waar kan ik rundergelatinepoeder in NL kopen?

Inderdaad een goed stuk! Ik ben wel benieuwd hoeveel gelatine je op een dag ongeveer moet innemen om een goede dosering te krijgen.

 
Wauw! De geadviseerde dagelijkse dosis ligt rond de 60 gram. Dat zijn 10 TBS! Een flinke lading dus. Bij echte problemen wordt zelfs 100 gram aangeraden…

 
10 TBS is echt te gek inderdaad, zeker qua kosten. Ik lees dat je het niet hoeft toe te voegen aan melk. Ik doe 1 TBS in de smoothie, meer wil ik er niet in, want dan wordt het geheel erg zanderig.

 
Misschien tijdelijk een optie als een soort kuur. Wat denk jij San?

Eerst oplossen in wat warms dan is het ook niet zanderig meer.

Los het altijd op in iets warms, ben anders bang dat het niet goed opgenomen word.

 
Ik zal het ook eens in de thee doen. Je zou inderdaad een of twee bussen als kuur kunnen opmaken. Lijkt mij wel een goed plan: als ik tenminste de discipline heb elke dag 10 TBS weg te werken. Zou het jou lukken? Dat heb ik met het Silicium wel gedaan, maar dat was maar 2 x per dag: twee flessen opgemaakt, en volgende maand weer verder. Zo blijft het betaalbaar.

 
Ja ik ga het denk ik als kuurtje doen, dan lukt het me wel om het weg te werken.

De smaak vind ik niet vervelend dus ga het doen. :D

Heb jij nog steeds die van NOW? en wat is er niet goed aan buiten dat het niet grasgevoerd is?

 
Ik denk dat jij eerder begint als ik, ben benieuwd of je resultaat merkt! Ik ga dit weekend weer wat bestellen bij Iherb, bestel dan de Great Lakes direct mee. NOW kan niet garanderen dat de koeien geen GMO voedsel krijgen, zoiets las ik…. Was geen reactie van NOW zelf, dus weet het niet zeker.

Zou het ook helpen tegen rimpels/oude kop? ;) Dan werk ik graag 10 TBS naar binnen.

 
hihi, ja en grijze haren :wink:

Ja ik ga vandaag beginnen, heb ook goede resultaten met MSM al een tijdje.

Laat het weten! Jij ook?

Van de great lakes weet je zeker dat je goed zit. Had jij ook niet last van je schildklier San?

 
Ja ben erg benieuwd! Ik laat het ook weten! Ik vind dat ik de laatste tijd echt een ouder gezicht krijg, geen idee of het verbeelding is of echt zo. Ik las dat vit. K2 heel goed helpt, en gelatine. De moeite waard om te proberen dus! Ik smeer ook af en toe rundervet op m'n gezicht, maar dat voelt erg klef en ik slaap dan minder goed.

Klopt, mijn schildklier is te traag. In januari weer bloed prikken via de HA, benieuwd of er iets veranderd is (moet elke 3 maanden).

 
Ik smeer helemaal niets meer op, idd het plakt en heb het idee dat je de dingen van binnenuit veel beter opneemt. Hoop dat het ook iets goeds doet dan voor de schildklier en de rest :wink:, ben benieuwd!

 
Interessante artikelen van die Ray Peat. Dat artikel over Gelatin, Stress en Longevity heb ik een tijdje geleden gelezen en sindsdien ben ik ook bezig met het eten en supplementeren van meer gelatine. Ik heb de groene bus van Great Lakes. Ik ga nu ook een tijdje elke dag 60 gram nemen. Door mijn bijnieruitputting ben ik veel collageen (en spierweefsel) kwijtgeraakt en ik wil heel graag aankomen. Ik ben heel benieuwd wat het voor me gaat doen. En voor de schildklier niet te vergeten!

Zoveel gelatine vult in ieder geval goed. Ik doe ´s ochtends 30 gram in mijn yoghurt met wat citroensap en nog wat extra vetten. 's Middags eet ik vaak bottenbouillon. En dan ´s avonds voor het naar bed gaan weer 30 gram. Dit zou volgens het artikel dus kunnen helpen met goed slapen. Ik zal het wel merken..

 
Kaja je doet ook mee, ben benieuwd. Wat ik in die twee dagen heb gemerkt is dat ik een paar keer meer naar de wc moet ervan en neem het in 4 keer ongeveer in.

 
Ha Cham,

Dat van die nagels is ook interessant. Ik heb een duimnagel die lijkt op wat ze een psoriasisnagel noemen. Ik ben benieuwd of ik veranderingen zal zien. De dosis die ik neem is in ieder geval een stuk hoger dan de dosis die gebruikt wordt in het onderzoek. We zullen zien!

 
Tulsi Jello

Tulsi is een adaptogeen, er worden o.a deze gezondheidseigenschappen aan toegeschreven

- Stimulering van het immuunsysteem

- Bevordering van een gezonde stofwisseling

- Ondersteuning van een gezonde schildklierfunctie

- Ondersteuning gezond bijnierfunctie

- Verbetering van de slaap


Ingrediënten

- 4 kopjes sterke Tulsi thee , gekoeld (gebruik 1 theelepel, losse thee per kopje water en laat dit gedurende 10 minuten trekken)

- 3 eetlepels grassfed gelatine

- Snufje kzz


Lees meer op deze site:

http://empoweredsustenance.com/tulsi-gelee-for-natural-hormone-healing/

Losse thee:

http://www.gekruid.com/tulsi-gemalen.html

 
Interessant die Tulsi thee..

Heb een tijd, paar maanden denk ik, twee maal daags gelatine genomen. Het was duidelijk te merken dat de conditie van m'n nagels verbeterde. Voor m'n darmen kon ik het effect niet merken en voor de collageen productie ( inderdaad ook afname ws door bijnieruitputting), dacht ik ook niet. Maar sinds ik het een paar maanden niet meer neem, zie ik dat het toch wat aan het doen was. In ieder geval heb ik de laatste tijd het idee dat ik meer verslapping zie in het gezicht.. Dus ik ben ook weer begonnen.

Maak nog even die van now op en dan die van Great lakes kopen. Ik neem 's ochtends op nuchtere maag 2 desertlepels in warm water, als thee en ' 's avondshow ook. Op lege maag schijnt effect van Human Growth factor te stimuleren...

Ik wist niet van het effect op de schildklier.. Mooie combinatie van effecten!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan