Vruchtbaarheid en zwangerschap -- (lange leestekst)

Dennis, ik ben wel benieuwd of je je tekst nog hebt aangepast en of je er reacties uit je omgeving op hebt gehad?

Ook ik ben trouwens een 2e kind en ook hier is mijn zus net een jaar ouder, 13 maanden. Zij heeft inderdaad een veel breder gezicht, neus en heupen dan ik. Al moet ik zeggen dat ik dat ook wel een beetje heb, deels door het genetisch pakket van onze verwekker, die niet Nederlands is. Gek genoeg wordt mijn zus heel vaak niet als de knappe gezien met haar 'brede kop' terwijl ze echt -in mijn ogen- heel erg knap is!

Mijn heupen zijn trouwens breder geworden op dit dieet, ik weet alleen niet of dat ook gebeurt als je bijv 30 bent? Sjonge, ik moet gewoon maat 40 om mijn bil. Mijn middel is nog net zo smal. Het is een moeilijke boodschap die je brengt voor de gemiddelde 20'er 30'er vrouw als je dit erin zou zetten :lol:

 
Quote:
Het Keizersnedelitteken als stoorveld

Het opensnijden van buikwand en baarmoeder is in de verloskunde soms noodzakelijk om de geboorte van het kind te bewerkstelligen. Dat dit als uiterste middel dient te worden ingezet spreekt voor zich.

Zowel psychische als lichamelijke klachten kunnen het gevolg zijn van een dergelijke operatie. Het komt niet zelden voor dat vrouwen die een keizersnede hebben ondergaan, direct of soms vele maanden of jaren daarna, een klachtenpatroon ontwikkelen waarvan de oorzaken niet in verband worden gebracht met de indertijd uitgevoerde operatie. In dit artikel wordt beschreven op welke wijze een keizersnedelitteken een negatief effect kan uitoefenen op het functioneren van het totale lichaam.

http://praktijksolleveld.nl/page/stoorveld.htm

Quote:
Het effect van het litteken als stoorveld op de rest van het lichaam

Het is geen toeval dat veel vrouwen, na een grote ingreep als de keizersnede, een klachtenpatroon ontwikkelen dat zich primair uit in zogeheten ¨vegetatieve¨ klachten, zoals bijvoorbeeld: moeheid, onvermogen tot een geestelijke inspanning, spierpijnen, transpiratie, overgevoeligheid, duizeligheid, emotionele labiliteit, slaapstoornissen, hoofd en buikpijnen.

Voorts een daling van de immuniteit, zich uitend in allergieën, regelmatig terugkerende infecties e.d.

Kenmerkend voor deze aandoeningen is het aanvalsgewijs optreden van de klachten in de eerste periode. Bij langdurig bestaan van de focale haard en het stoorveld zal het klachtenpatroon anders van aard en meer chronisch van karakter worden.


Quote:
Therapeutisch deblokkeren van het litteken

Door het stoorveld uit te schakelen met behulp van een specifieke therapie, kan men de disbalans, welke is ontstaan, opheffen en de daardoor ontstane klachten laten verdwijnen. Hoe werkt een dergelijke behandeling? De therapeutische (neurosegmentale) behandeling heeft tot doel de cellen te repolariseren, d.w.z. het spanningsverschil terug te brengen naar 90 millivolt.

Hiertoe gebruikt de therapeut een bepaalde stof (Sensiotin). Dit specifiek voor dit doel samengesteld homeopaticum, wordt gemengd met fysiologisch zout en laadt als het ware de cellen weer op. De behandeling vindt plaats middels een Dermojettechniek. Onder hoge druk wordt de stof in het litteken gespoten. Een neuraaltherapeutische uitwerking heeft Sensiotin alleen op een ontladen (gedepolariseerde) cellen. Er vindt namelijk door de behandeling een hyperpolarisatie (extreme verhoging van het spanningsverschil) plaats.

Door de behandeling enkele malen te herhalen, zal het ¨geblokkeerde¨ weefsel de uitgangswaarde van 90 millivolt behouden en zelfstandig weer kunnen repolariseren. Het gevolg is dat de disbalans in de regelsystemen wordt opgeheven en er weer sprake is van normale prikkelgeleiding, waardoor klachten verdwijnen.

http://praktijksolleveld.nl/page/publicaties.htm

 
Interessant, dit stuk over de keizersnede. Ik ben na mijn bevalling ook behoorlijk ingestort, hoewel de zwangerschap al niet gemakkelijk was. Ik heb geen idee welke klachten aan de keizersnede zouden liggen, dat is achteraf altijd moeilijk te zeggen. Ik was wel heel snel op de been na de operatie, praktisch geen last gehad van de wond.

 
Dit kind kreeg een fecale transplantatie (poeptransplantatie) nadat het bloed gepoept had en het knapte op daarna.

In de VS zijn keizersnedes standaardprocedures.

Dit kind is vast niet via de normale weg geboren: en door het geboortekanaal gaan van moeder is cruciaal voor de gezondheid van het kind omdat het daar moeders darmflora oppikt.

Dus hoe hou je de mensen afhankelijk van de gezondheidszorg?

Met keizersnedes!

 
Ik snap niet dat iemand vrijwillig een keizersnede wil. Heb er een enorm trauma van, naast het feit dat het natuurlijk helemaal niet goed was voor mijn dochter. Toch ben ik blij dat de mogelijkheid er is, bij ons kon het op dat moment niet anders. De darmflora van mijn dochter is helaas niet zoals het moet zijn, maar ze blijkt wel een goede eiwit- en koolhydraatvertering te hebben. We zijn een behandeling gestart om de darmflora weer op pijl te krijgen, waar ze haar hele leven profijt van gaat hebben. Meer moeders zouden moeten weten dat een dergelijke behandeling mogelijk is.

 
Behandeling van een darmfloratherapeut. Eerst deel v/d darmflora platleggen, daarna alles weer opbouwen in de juiste verhoudingen qua bacterieen. Ondertussen ondersteuning voor de lever en nieren ivm de afvalstoffen. Duurt 6 maanden.

 
Zo moeilijk moet het toch niet zijn om een vaginale bevalling op de een of andere manier kunstmatig na te bootsen bij kinderen met een keizersnede? En ik denk dat de darmflora van de moeder tijdens de zwangerschap ook niet moet worden onderschat, als die niet in orde is geef je ze ook met een vaginale bevalling geen goede start.

 
Nee is ook niet moeilijk. Een speciaal probioticum in druppelvorm zou de problemen ondervangen en de darmflora goed opstarten (natuurlijk in combi met borstvoeding). Maar ja, dat wist ik toen niet :-( En helaas "doen" ze daar in ziekenhuizen natuurlijk niet aan.

 
"Eerst deel v/d darmflora platleggen"

Dat klink zeer ongezond.

Heb je een link naar de methode en/of de darmfloratherapeut?

 
Waarom klinkt dat ongezond? Ben je zelf darmfloratherapeut? www.groenevrouw.nl

Hier een citaat uit een artikel van de therapeut waarin ze uitleg geeft:

"Het zal je misschien verbazen, maar ik ik heb niks tegen colloïdaal zilver. Ik leerde het kennen tijdens mijn opleiding Darmfloratherapie. Destijds moest ik me even inlezen, maar nu gebruik ik het regelmatig zelf in mijn praktijk. En wel omdat - ik zei het al eerder - het echt werkt. Natuurlijk of niet; het is een antibioticum. Het doodt bacteriën.

En dat kan handig zijn. Want soms wil je dat. Bijvoorbeeld als de darmflora dusdanig overhoop ligt dat die 'schoongeveegd' moet worden. Vervangen. Door beesten die beter hun best doen. Dan zet je (bijvoorbeeld) colloïdaal zilver in om de oude, niet-goed-werkende darmflora af te doden, zodat je de weg vrijmaakt voor frisse nieuwe bacteriën. Dat is waar wij het in de darmfloratherapie dan ook voor gebruiken".

 
Quote:
Een speciaal probioticum in druppelvorm



Ik zat meer te denken om het kind gewoon in te smeren met afscheiding van de moeder, maar een dat kan ook. Voor de volgende keer San, als die er komt..

 
Dat klinkt een stuk genuanceerder dan stilleggen.

Stilleggen doet me inderdaad denken aan antibioticum of erger.

 
Nee dat krijgt ze niet, hoewel dat c.zilver ook een vorm van AB is. Het heet officieel de reductiefase, ik noem het dan maar platleggen ;-)

@Tanja: inderdaad, voor de volgende keer. Ik hoop van harte dat die er komt, en dan het liefst met een vaginale bevalling natuurlijk. En zo niet, dan weet ik nu wat te doen :)

 
Ik niet. Ken het niet en ben geneigd het niet te geloven. Als het niet lukt zwanger te worden heb je dat maar te accepteren, imo. Dan is je lichaam (en wss je hele wezen) er niet klaar voor. Goed eten en zorgen dat je stress binnen de perken blijft/je goed in het leven staat, lijkt me meer dan voldoende. En ja, ook kennis van voedingsstoffen, oftewel: zorgen dat je volwaardig eet. (en ja, dat is voor veel mensen niet zo gemakkelijk dezer dagen. Maar om dan maar een pilletje te slikken.. nee, lijkt me niet de juiste weg)

 
Ik ben het helemaal met je eens dat je goed moet eten en stress moet beperken. Kennis over voeding is imo ogen veel waardevoller dan tijdelijk dit supplement slikken. Ik heb een vriendin die het besteld heeft en die ik de afgelopen tijd absoluut bewust heb gemaakt. Ze is ook aan de slag met haar voeding maar neemt dit dus ook.

Ik vraag me meer af of de stoffen die er inzitten 'ok' zijn.

De website komt op mij nogal commercieel over..denk als je bij de doelgroep hoort je dit wel zult willen proberen. (Alles liever dan hormonen spuiten en ivf lijkt me).

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.717
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan