Voorstellen: Nikki, oestrogeendominantie en bijnieruitputting

Quote:
Menstruatie korter dan vier dagen geeft geen eisprong, geen eisprong is geen aanmaak van progesteron door de eierstokken.



Het ging mij vooral om dat stukje, daar reageerde Dudink volgens mij ook op.

Mike zegt het mooi: het is de manier waarop, dat kan ik verder ook niet uitleggen.

Inhoudelijk is dit niet mijn vakgebied.

Sowieso zijn we (sorry Tineke44 en Nikki) dit voorstel topic flink aan het vervuilen, dus ook wat mij betreft:

Fijne avond

(edit: dit schreef ik toen het bericht van Ivo na dat van Mike er nog niet stond)

 
Ivo,

Hartelijk dank voor je meedenken. Nikki eet niet zoveel soja, alleen af en toe biologische tempeh. BPA en gifstoffen vermijden we ook zoveel mogelijk. Het filmpje van David Wolfe ga ik zeer zeker bekijken.

We krijgen inderdaad de oestrogeendominantie niet echt onder controle. Het lijkt erop dat de progesteroncreme niet zoveel doet. Maca hebben we in huis, maar dat neemt ze niet omdat ik hier had gelezen dat dat een schildklieronderdrukker is. Ze slikt ook DIM, wat ook in broccoli zit. Volgens Jesse v.d. Velde is oestrogeendominantie in 3 weken onder controle te krijgen door elke dag een kilo broccoli te eten. Ik betwijfel het en lijkt me ook heel moeilijk weg te krijgen zo'n hoeveelheid.

 
Quote:
Menstruatie korter dan vier dagen geeft geen eisprong, geen eisprong is geen aanmaak van progesteron door de eierstokken.


Ja, als ik dit zo terug lees dan zou je dit wel als stellig kunnen bestempelen. :D

Neem het mee..

Fijn weekend

 
Quote:
Maar Beste Mike, kijk eens zelf in de spiegel! Het zal je misschien niet vreemd overkomen dat jij je ongezouten mening maar al te vaak graag zelf geeft.


Kijk, dat is nou het voorrecht van het hebben van een eigen forum! Wie hier een probleem mee heeft, moet zelf een forum of een blog beginnen.

Mike

 
Quote:
We krijgen inderdaad de oestrogeendominantie niet echt onder controle. Het lijkt erop dat de progesteroncreme niet zoveel doet.


Ik heb vandaag nog een keer het filmpje van David Wolfe bekeken. Het is volgens David ( :D ) belangrijk dat je aan lever detox doet en dan voornamelijk etenswaren of supplementen die een methyl groep bevatten, omdat anders de hormonen niet opnieuw gerecycled kunnen worden, blijven vastzitten in je lever en de hormoon (dis )balans die er is dan aanwezig blijft.

Ook heb je zogenaamde; drawing agents nodig, zeg maar een soort vezel dat het helemaal naar de endeldarm brengt. Als je agents niet hebt dan neem je de vervuilde verwerkte hormonen weer op via het bloed waar het vervolgens weer achteraan sluit in de lever.

Broccoli is zowel voor de ontgifting van je lever als een drawing agent dit komt mede door 3 indole carbinol dat het bevat. Als je voor broccoli gaat kies dan wel biologische, omdat niet biologische pesticiden bevat ( xeno oestrogenen ) Volgens David kan het geen kwaad omdat Broccoli gedomesticeerd is en het pas schadelijk is bij 10 hele broccoli per dag. Of dat waar is weet ik niet! ( :D )

Je kunt ook i.p.v. van Maca passiebloem ( passionflower ) extract nemen dat is ook een aroma inhibitor. dit zorgt er voor dat progesteron of testosteron niet makkelijk een oestrogeen wordt. Op iherb kost een flesje geloof ik nog geen 8 dollar.

Dus progesteron cremé alleen gebruiken als je weet dat progesteron in het lichaam kan behouden worden als progesteron en niet verandert in oestrogeen, aldus David Wolfe ( :D )

Dit zou je kunnen doen met passiebloem maar misschien dat het beter is om eerst te ontgiften omdat als je lever geen middelen heeft om de hormonen goed te recyclen dit weer heel makkelijk oestrogeen wordt.

Er staan nog veel meer TIPS in de docu.

Hier nog wat dingen die ik heb onthouden

Bieten, MSM, methylgroepen zoals b12 B6 B9 voor detoxificatie lever

Broccoli, schil van limoenen en citroenen zijn drawing agents

Passiebloem, maca, ( aroma inhibitors ) om de een balans van hormonen te waarborgen

 
Quote:
Kijk, dat is nou het voorrecht van het hebben van een eigen forum! Wie hier een probleem mee heeft, moet zelf een forum of een blog beginnen.


Nee, dat nog niet! Ik vroeg mij alleen af of het altijd nodig is?

 
Ivo,

11 maanden geleden schreef ik in een andere topic:

Quote:
In traditionele culturen kende men sjamanen, medicijnmannen en stamoudsten. Dit waren steevast de meest geaarde personen van de gemeenschap. Aan deze mensen werd raad en advies gevraagd en als zij spraken dan luisterde je, want deze mensen beschikten over veel wijsheid. Hier in de westerse cultuur zijn we zo doorgeslagen in onze 'mondigheid' dat we menen altijd een weerwoord te moeten hebben of 'kritisch' te moeten zijn. Terwijl vaak stil zijn en luisteren je meer oplevert.


Mike

 
Quote:
In traditionele culturen kende men sjamanen, medicijnmannen en stamoudsten. Dit waren steevast de meest geaarde personen van de gemeenschap. Aan deze mensen werd raad en advies gevraagd en als zij spraken dan luisterde je, want deze mensen beschikten over veel wijsheid. Hier in de westerse cultuur zijn we zo doorgeslagen in onze 'mondigheid' dat we menen altijd een weerwoord te moeten hebben of 'kritisch' te moeten zijn. Terwijl vaak stil zijn en luisteren je meer oplevert.


Mike, als ik het bovenstaande lees moet toch een beetje lachen! Sorry, het is niet bedoelt om je uit te lachen. Maar zie je zelf als een stamoudste die zijn volgelingen vertelt wat ze moeten weten en dat het voor de volgelingen wijs is om het advies op te volgen, want als ze dat niet doen zijn ze eigenwijs? Geloof jij dat echt?

Ik vind overigens dat je heel veel over allerlei onderwerpen af weet. Ik heb daar veel respect voor, want ik denk dat er daar aardig wat uurtjes in gaan zitten. Ik probeer ook van zeer zeker wat je zegt, en als het informatief is op te pakken en mee te nemen.

Misschien moet ik het omdraaien? Als jij werkelijk vind dat mijn mening geen toegevoegde waarde heeft voor de mensen hier, misschien is het dan beter voor mij om dan maar het forum te verlaten. Ik sta daar best wel open voor, het gaat tenminste niet om mij.

Bedoel je dat?

Ik hoop op een eerlijk antwoord...

 
Ivo,

Van mij mag je blijven, hoor. Ik vond al dat je een toontje lager was gaan zingen, maar nu wijst jp je toch weer op je neiging naar betweterigheid. En nee hoor, ik ben geen 'stamoudste' en zie mezelf ook niet zo. In diezelfde post schrijf ik verder nog:

Quote:
Ik wil je hiermee niet de mond snoeren en pretendeer ook geen sjamaan of goeroe te zijn, maar mij wordt niet voor niets de ene na de andere vraag gesteld, ook door jou! Ik lees me helemaal stuk en plaats opgedane kennis in een groter kader, waarmee ik mezelf ten doel stel om de principes van de natuur zoveel mogelijk te doorgronden en respecteren.


Mike

 
Ja, weet je Mike?! Het is wel goed zo....

Voor mij is het duidelijk dat jij niet zit te wachten op mij op jouw forum. Dus bij deze geef ik je toestemming om mijn account te verwijderen.

Veel succes verder en ik lees hier zonder account wel eens wat op jouw site, want het blijft informatief...

Ivo

 
Ik wist niet dat je kwaad werd. :twisted:

Heb je deze zin niet gelezen?

Quote:
Van mij mag je blijven, hoor.


Mike

 
Nee, volgens mij ben ik niet kwaad. Bedankt voor het aanbod maar kan je mijn account verwijderen aub.

Of kan ik dat ook zelf doen?

 
@ Tineke

Jammer dat de progesteroncreme geen verbetering biedt. Op grond van mijn eigen ervaringen de afgelopen periode vermoed ik dat er in jullie geval meerdere zaken spelen en hierdoor de oestrogeendominantie veroorzaakt wordt.

Misschien is het volgende hrkenbaar :

niet goed functionerende dikke darm > te weinig absorptie van vitamines en mineralen >

niet goed functionerende bijnieren > niet goed functionerende schildklier + oestrogeendominantie

Als dit het geval is, is het beter om in eerste instantie te beginnen met het herstellen van de dikke darm door ontgifting en je te richten op de bijnierfunctie. Als de bijnieren weer goed werken, vervolgens de schildklier aanpakken en als het dan nodig is pas dan de oestrogeendominantie wegwerken.

Zelf heb ik deze weg gevolgd en kan ik vertellen dat het hier heel goed gaat.

 
@ Vivianne,

We zijn allebei ook bezig geweest met de darmen, veel groene smoothies en kombucha gehad het afgelopen jaar en ook 3 hoge darmspoelingen gedaan. Ik heb het e-book van Mike gelezen over bijnieruitputting en die richtlijnen hebben we ook een hele tijd gevolgd (voeding en supplementen), alleen eet ze dus geen vlees, maar wel rauwe melk en yoghurt, elke dag een rauw ei, grasboter en gefermenteerde levertraan.

We willen nu de milde leverreinigingen gaan doen, misschien dat dat weer een zetje in de goede richting geeft.

 
@ Tineke

Hier begon in het verleden ook alles met een niet goed functionerende lever en op dat vlak vond ik de link van Ivo voor mijn geval passend qua info gehalte.

Er is trouwens een verband tussen de werking van de bijnieren en de schildklier.

Nemen jullie nog jodium als supplement in en voelen jullie hiervan een waarneembaar effect ? Op dat vlak had Asaya ook een hele goede kanttekening.

Volledigheidshalve zet ik er deze nog even bij. Misschien dat er hierdoor nog meer op zijn plaats valt.

Quote:
Sally Fallon heb ik een ander soort jodium gekocht. Ik krijg hem binnen een paar dagen in huis. Ik ga het in elk geval heel rustig aan opbouwen en zien wat het doet.

http://www.naturalnews.com/025337_iodine_products_thyroid.html

http://www.uitdaging.net/gezond/jodium.html


 
Vivianne,

Heel interessant die informatie over jodium. We hebben de lugol's jodium, maar ik vind het heel lastig, ook na het lezen van de links, wat nu een goede hoeveelheid is. Ik doe nu 2 keer per week een druppel per persoon, misschien is dit te weinig. Maar te veel jodium kan juist de schildklier afremmen, dus ik wil ook niet te veel nemen.

In het stuk stond dat de groei kan achterblijven bij jodiumgebrek, dat zou misschien kunnen verklaren waarom mijn dochters allebei zo klein zijn, rond de 1.60.

Hoeveel jodium neem jij of de andere mensen op het forum?

 
Dag Tineke,

Zelf haal ik de jodium hier volledig uit de voeding. Mijn tekort blijkt achteraf gezien mee te vallen en vandaar dat voldoende jodiumrijke voeding hier toereikend is. Met de Lugol's heb ik om deze reden geen ervaring. Wel weet ik dat deze in 2 verschillende concentraties verkrijgbaar is.

Goed zijn eieren, kabeljauw, zeevruchten, zalm en zoute haring en hollandse nieuwe. Gejodeerd keukenzout is geen optie om de reden dat de samenstelling hiervan niet gezond is. In keltisch zeezout en gewoon zeezout komt van nature te weinig jodium voor. Wel voegen wij hier flink wat keltisch zeezout in tal van gerechten toe.

 
Dag Tineke,

In het topic jodium gaat Pike nader op de dosering in. Het is afhankelijk van het opgebouwde tekort wat er effectief nodig is. De meesten starten met 2 * 1 druppel in de week. In het geval dit niet voldoende is zie je sommigen de dosering opvoeren tot 2 * 3 tot 5 druppels in de week.

Anderen nemen 1 druppel per dag of 2 druppels per dag.

 
http://www.naturalnews.com/040798_aromatization_estrogen_testosterone.html

Quote:
Aromatization leads to a state of estrogen dominance that is a major factor in many common health problems. Certain foods and herbs help the body reverse the process of aromatization.


Quote:
1. Cruciferous veggies;

2. Healthy fat-rich foods;

3. Alium family;

4. Flavone rich herbs; (passiebloem en kamille);

5. Flavonones; [...] citrus bioflavonoids and they include diosmin, hesperidin, rutin, naringin, tangeretin, diosmetin, narirutin, neohesperidin, nobiletin and quercetin.

6. Antioxidant-rich herbs: Herbs such as oregano, thyme, rosemary, sage and turmeric are loaded with volatile oils that promote liver detoxification;

7. Chlorophyll;

8. Fermented foods.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.516
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan