voorstellen: Frida

G

Guest

Guest
Hallo Allemaal,

Wat een rijk forum! Ik ben nu al een aantal dagen op dit forum aan het lezen en wat staan er veel interessante dingen op. Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in gezonde voeding e.d.

Nu heb ik een vraag aan jullie. Ik ben 7 maanden geleden mama geworden! Echt fantastisch, alleen er is jammer genoeg heel wat gebeurd. Ik zal niet meteen een hele opsomming gaan opschrijven. Maar als gevolg ben ik eigenlijk helemaal uitgeput.

Ik val van de ene klacht in de andere... De afgelopen weken ben ik erg duizelig en hoor ik piepen in mijn oor. De huisarst zag dat mijn trommelvlies is ingetrokken en dat ik vocht in mijn oor heb. Ik kan mijn oor ook niet klaren. Ik heb allerlei neussprays gebruikt maar niks helpt.

Ik heb met Marja van het forum hormonale disbalans "gesproken" misschien kennen jullie dat forum ook wel. En zij dacht aan bijnieruitputting. Ik gebruik Armour Thyriod voor mijn schildklier.

Ik heb een supplement besteld om mijn bijnier te gaan ondersteunen. Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie een idee wat ik aan vocht in mijn oor kan doen? Nou ja, dus eigenlijk aan mijn buis van e. die niet werkt.

En weten jullie een goed adres voor rauwe melk omgeving Arnhem?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoord!

Hartelijke groet,

Frida

 
Adres voor rauwe melk in omgeving Arnhem:

De Horsterhof in Duiven. Deze betrekken overigens de rauwe melk van Jan Wieringa (Veld en Beek) In Doorwerth. Je zou evt. dus ook daar rechtstreeks je melk kunnen halen, want dat ligt nog dichter bij Arnhem.

Marja heeft gelijk, dit is bijnieruitputting. Wat je nodig hebt, is veel verzadigd vet, mineralen (Keltisch zeezout) en vitamine C. lees ook mijn ebook over bijnieruitputting.

Mike

 
Dag Frida,

Wat een herkenning. Zelf heb ik in 2006 en 2008 op 2 jaar tijd 2 prachtkindjes gekregen en ze volledig borstvoeding gegeven tot op het moment dat ze 1 jaar werden. Zelf ook uitputting gehad in de periode na de geboorte van mijn 2e als gevolg van een hormonale injectie na de bevalling.

Oorspronkelijk heb ik ter behandeling van de duizeligheid (Méniere) handoplegging van een paronormaal geneeskundige gekregen. Na de behandelingperiode was ik volledig klachtenvrij, echter het kwam terug als gevolg van een ontregelde bloedsuikerspiegel. Er zijn druppeltjes van Pflüger tegen duizeligheid in de handel met de naam Sabadilla. Zij boden mij een goede uitkomst. Zelf hoef ik ze niet meer in te nemen en heb ik mijn voedingspatroon bijgesteld om dips te voorkomen.

In het geval je bijnieruitputting vermoedt, adviseer ik ook om de checklist uit het boek Bijnieruitputting van Wilson te beantwoorden. Zelf ook gedaan en er achter gekomen dat ik al jaren lang met herkenningspunten hiervan te maken had. Achterin het boek worden verbanden gelegd die je zullen helpen om de uitputting te begrijpen en deze periode door te komen.

Mijn zoontje heeft afgelopen periode vocht in zijn middenoor gehad en is hieraan in april geopereerd. Er zijn bij hem buisjes geplaatst en met betrekking tot zijn gehoor gaat gelukkig alles goed met hem. Wel heeft hij nog een spraakachterstand en is er een vermoeden van een vertraging in de ontwikkeling van zijn fijnmotoriek. We doen er alles aan om alles nader in kaart te brengen om de achterstand te kunnen wegwerken en er worden komende periode nog verschillende onderzoeken bij hem gedaan.

 
vertraging in ontwikkeling van fijnmotoriek heeft vast niet als oorzaak vocht in het middenoor. Ook het plaatsen van buisjes is symptoombestrijding.

Ik zou heel goed kijken naar de voeding van je zoontje.

 
Dag Dirtsa,

Wij zitten in de richting van fonologische dyspraxie te denken. Het manneke had nl. een slijmoor. Wordt zeker nog vervolgd. Eind september weten we meer.

 
fonologische dyspraxie? Misschien handig als je er even bij verteld wat dit inhoudt.

 
Hoi Mike & Vivianne,

Bedankt voor jullie reacties!

Mike, dank vd rauwe melk tip! Heb meteen wat besteld! Is het nodig om er iets mee te doen? Koken iod? Of gewoon zo opdrinken? En hoeveel per dag is ongeveer ok?

Mmm, ben bang dat ik idd een bijnieruitputting heb, iig zoals ik mij nu voel is niet normaal. Ik kolf fulltime voor ons meisje zodat ze moedermelk krijgt. Veel te lang verhaal waarom ik ben gaan kolven, maar iedereen zegt me dat ik er mee op moet houden omdat ze natuurlijk zien hoe ik er aan toe ben. Ik kan het alleen zo moeilijk loslaten omdat ik het beste voor ons meisje wil!

Keltisch zeezout heb ik nog liggen. Ik zou dus weer een sole kunnen maken. Zou ik ook bv H202 in mijn oor kunnen doen? Het vocht zit achter mijn trommelvlies en mijn buis blijft gesloten. Weten jullie nog een gerichte tip ipv buisjes? Ik heb begrepen dat buisjes bij volwassenen niet echt ok zijn nl.

Vvianne, wat bijzonder dat je na die handoplegging volledig klachtenvrij was! Jeetje! En bedankt ook voor de tip ivm duizeligheid. Hoe gaat het nu met jouw gezondheid? Ben je nu klachtenvrij?

Ik ga het boek van Wilson vandaag nog bestellen. Dan zal ik de checklist doen. Ook wilde ik het ebook van jou, Mike kopen, klopt het dat ik via mijn telefoon moet betalen?

Lief dat je zo snel reageerde, Vivianne. Ik vind het zo verdrietig dat nu ik zo'n mooi lief kindje heb ik mij zo slecht voel. Ik kan daardoor soms niet goed genieten. Het lijkt wel alsof ik in een waas leef.

Goed dat jullie er alles aan doen in in kaart te brengen wat jullie voor jullie zoontje kunnen betekenen. Maar het feit dat je dit forum kent zal vast betekenen dat je een hele bewuste mama bent!

Wij zijn nu net begonnen met het aanbieden van vast voedsel. Ik merk dat ik het soms wel moeilijk vindt, wat precies allemaal te geven. Ik wil graag het beste voor ons meisje! Kan ik bv op de termijn ook rauwe melk geven? En geef jij dat aan jouw zoontjes?

Nog zo'n kwestie, vaccinaties. We hebben het boek vaccinaties doorgeprikt gelezen en besloten iig te wachten met vaccineren of helemaal niet. Ik vind het nog wel een moeilijke beslissing. Liever niet dan wel, neig ik naar. Maar kan soms ook wel bang worden van hersenvliesontstekingen e.d.

Nou, ik zal het hier maar even bij laten!

Dank jullie wel voor allebei jullie reacties, meer info altijd erg welkom!

Fijne avond!

Groetjes,

Frida

 
Hallo Dirtsa,

Weet jij misschien ook wat meer over vocht in oor bij volwassenen? Ik wil liever ook geen buisjes. Maar mijn buis van e. blijft gesloten en ik ben denk ik daardoor (o.a.) zo duizelig en die piep in mijn oor vind ik ook nogal eng.

Groetjes!

 
Rauwe melk zeker niet gaan koken< daarom nemen wij de rauwe melk. Daar zit alles nog in zoals de natuur het bedoeld heeft. Als je wilkt verwarmen, max 40 gr. Niet warmer. je kunt er ook kefir en yoghurt van gaan maken, dit zal zeker erg goed zijn vor je zoontje.

Ik ben geen deskundige hoor, ik denk dat Mike er meer over kan vertellen.

Ik weet wel dat je eerst de voeding moet aanpakken, en ontgiften. Als je geen rotzooi meer binnen krijgt, dan krijgt het lichaam de kans te herstellen.

Rauwe melk werkt ook ontgiftend, neem geen granen/suikers meer, verzadigde vetten(ghee,roomboter,kokosolie)

Je kunt iedere dag oilpulling doen voor je mond, zoals je weet staat dit ook in contact met je oren.

Je kunt dit doen met olijfolie, of beetje appelazijn in water. Nog voor het ontbijt, 5 minuten walsen in je mond en weer uitspugen.

POoetsen met kelt zout/kokosolie en de H202.

H202 door je water en dit langzaam opvoeren.

Lees vooral eerst heel veel, ook de site van poekie. www. voedingisgezondheid.nl

 
Quote:
Is het nodig om er iets mee te doen? Koken iod? Of gewoon zo opdrinken? En hoeveel per dag is ongeveer ok?


Dan is het geen RAUWE melk meer. Ongekookt drinken dus. Hoeveel? Zoveel als je wilt! Ikzelf zit op 2-3 liter per dag.

Quote:
Weten jullie nog een gerichte tip ipv buisjes?


De beste tip die ik je kan geven is dagelijks 3% food-grade waterstofperoxide in je oor druppelen. Je kunt deze hier bestellen.

Quote:
Wij zijn nu net begonnen met het aanbieden van vast voedsel. Ik merk dat ik het soms wel moeilijk vindt, wat precies allemaal te geven.


Zo moeilijk is het niet. Puur, onbewerkt, dierlijk voedsel van de allerbeste kwaliteit die je maar in je omgeving kunt vinden (en dat is niet de supermarkt). In eerste instantie pureren, later kun je het in vastere vorm aanbieden.

Quote:
Kan ik bv op de termijn ook rauwe melk geven?


Ja. Je zou moeten overwegen om van huisarts te wisselen. In Arnhem heb je de luxe dat er rauwe melkdrinkende, antroposofische huisartsen bestaan:

http://www.therapeuticumaquamarijn.nl/huisartsen

http://www.therapeuticumaquamarijn.nl/consarts

Deze kunnen je perfect adviseren over het gebruik van rauwe melk voor je kind.

Quote:
Nog zo'n kwestie, vaccinaties. We hebben het boek vaccinaties doorgeprikt gelezen en besloten iig te wachten met vaccineren of helemaal niet. Ik vind het nog wel een moeilijke beslissing. Liever niet dan wel, neig ik naar. Maar kan soms ook wel bang worden van hersenvliesontstekingen e.d.


Hierover is al e.e.a. geschreven op dit forum:

https://www.fatsforum.nl/topic/vaccinaties

Mike

 
Oeps, idd niet koken!

Waterstof heb ik nog in huis. Alleen dan wel 35%. Dus dan moet ik het eerst even verdunnen. Weet jij nog de formule?

Ik ben idd al aantal x naar Gerard Rotteveel en Barbera geweest. Ik wil idd wisselen van praktijk! Dan kan ik daar naar toe met al mijn vragen voor ons meisje. Dank toch vd tip.

Wat bedoel je precies met dierlijk voedsel (vlees e.d?) Ik neem aan dat groenten en fruit ook belangrijk zijn? En tja, ikzelf eet geen vlees. Maar wel vis.

Dank voor de link naar de vaccinaties.

Wow, 2 tot 3 liter! Jeetje! Nou, ik ga het gewoon proberen! Ik kom van de visie melk is voor kalfjes vandaan, maar lees zoveel positiefs over rauwe melk.

Dank weer voor jouw antwoord!

 
@ Frida..ken je Li-Liu de chinese accupuncturist in Arnhem??

Ga daar naar toe voor je oren..hij helpt heel veel mensen met meniere..en mij heeft ie

van een "sudden deafheid" afgeholpen.

Dia.

 
Quote:
Wat bedoel je precies met dierlijk voedsel (vlees e.d?) Ik neem aan dat groenten en fruit ook belangrijk zijn? En tja, ikzelf eet geen vlees. Maar wel vis.


AHA, nu komt de aap uit de mouw! GEEN WONDER dat je ze uitgeput bent! En ik kan je nou al vertellen dat je moedermelk op basis van jouw voedingspatroon verre van toereikend is voor je kind. Je bent het zoveelste voorbeeld van waarom vegetarisme, of semi-vegetarisme in jouw geval, overduidelijk niet werkt. Lees dit.

Wat bedoel ik met dierijk voedsel? Alles wat jij niet eet, met uitzondering van de vis! Dus: (orgaan)vlees, ei, volle (rauwmelkse) zuivel, schelp- en schaaldieren. Groente en fruit? Laat me niet lachen! Hier een topic over de voedingswaarde van dierlijk voedsel tegenover plantaardig voedsel.

Mike

 
Ok... ik eet wel veel vette vis en schaaldieren... jeetje, mijn melk verre van toereikend... ons meisje is nu 7,5 maand en weegt 10 kilo. En is erg sterk en gezond! Ik hoop dat mijn melk daar toch wel iets mee te maken heeft gehad? Maar ik vind het ok als je zo eerlijk bent, hoor! Don't get me wrong!

ik lees juist overal dat je moet wachten met vlees geven bij een baby, maar ze pakte zelf laatst een stukje zalm uit min handen...

Ik ga van mijn dochter geen gedwongen semi vega maken. haar papa eet ook vlees, misschien moet ik dat dan ook weer dioen, lijkt me een erg moeilijke beslissing, maar zo wil ik me ook niet meer voelen. maar toch heb ik mij in de afgelopen 16 jaar ook erg goed gevoeld zonder vlees.

dank weer!

 
De afgelopen 16 jaar heb je zware tekorten opgelopen die je nu nekken, na de zwangerschap. Je had geen reserves en je kind heeft je beroofd van wat je in huis had aan voedingsstoffen. Het lijkt me dus zeer sterk dat jij je 16 jaar goed hebt gevoeld, er moeten tekenen aan de wand zijn geweest!

Mike

 
ja, wel wat lichamelijke problemen, zoals een trage schildlier, kan dat daar ook mee te maken hebben gehad dan? Jeetje, dus jij pleit voor vlees! kan ik niet met alle andere dierlijke vetten (vis boter, ed) eerst proberen sterker te worden? En ja, ook veel last gehad van haaruitval... maar na Armour Thyroid gestopt, dus dacht dat het daar mee had te maken.

Het klopt wel dat ik het gevoel heb dat ik alles aan mijn kindje heb gegeven. Het is een buitengewoon sterk en heeel stevig meisje. Super, nu mama nog!

 
Zijn er naast de eerder genoemde ook nog goede supplementen die ik kan gebruiken? Of alles via de gezonde voeding?

 
Trage schildklierwerking uit zich o.a. in haaruitval, dus dat klopt wel. Een ander verschijnsel is...te weinig moedermelkproductie. Als je schildklier traag is, heb je per definitie al uitgeputte bijnieren, dus hier loop je al een behoorlijke tijd mee rond! Heb je veel soja gegeten en gedronken ter vervanging van vlees en zuivel? Soja bevordert...trage schildklierwerking! Hoe is het mogelijk dat je het idee hebt dat je je 16 jaar 'erg goed' gevoeld hebt? Weet je wel wat het is om je echt goed te voelen?

Mike

 
(Ik dacht ook dat ik me goed voelde, die twintig jaar zonder vlees. Er was wel eens wat maar dat vond ik normaal. Tot ik vijf jaar geleden gefrustreerd en uitgeput mijn (stoere vakantie-)fiets in de schuur smeet en twee maanden later de diagnose cvs kreeg. Ik deed wat aan mijn voeding en at regulier gezond met vlees. Ik knapte wat op en sukkelde verder toen ik anderhalf jaar geleden op het spoor kwam van het GAPS-dieet en daarna dit forum. Ik schrapte gluten, bewerkt voedsel en geraffineerde koolhydraten en ging over op volvet, goed vlees, rauwe eieren, kefir, groenten en minimaal koolhydraten uit granen. Af en toe rijstepap of een boekweitpannenkoek. Dit alles aangevuld met wat basissupplementen als levertraan, vitamine c etc. en vooral ook adrenal. Een paar weken geleden heb ik mijn vakantiefiets voor het eerst sinds vijf jaar weer tevoorschijn getoverd, mijn tent en slaapzak eraan gehangen en gegaan.. Ik fiets vooralsnog minder snel en half zo ver, maar de kracht in je lijf voelen terugkeren is magisch! En het feit dat mijn kracht en energie zich voelbaar hebben vermeerderd tov de (vegetarische) jaren daarvoor - het hoeft alleen nog even 'vrijgelaten' te worden - is toverachtig. Ik voel iemand die er altijd al was maar nooit de kans kreeg, een potentie die wel iets nodig heeft om getriggerd te worden en al die tijd lag te wachten op het moment dat er op de juiste knoppen werd gedrukt. Het voelt niet eens nieuw, het is méér mezelf dan ik ooit ben geweest en dat herken je pas op het moment dat het zich aandient.)

De belangrijkste supplementen die ik heb gebruikt zijn:

- blue ice levertraan

- vitamine b complex

- vitamine c

- adrenal

- rhodiola

- jodium

- selenium (uit paranoten)

- zink

Op dit moment overweeg ik een raw thyroid supplement omdat mijn schildklier nu (op en af) voelbaar aanwezig is. Ik veronderstel dat dat is omdat mijn sterker wordende bijnieren nu meer interactie willen met mijn (slome) schildklier dan 'ie aankan en dus in relatie tot die bijnieren te traag is. Voorheen merkte ik dat verschil niet omdat beiden op hun gat lagen. Een beetje ondersteuning kan denk ik geen kwaad. (Wie een beter idee heeft..??)

Frida, Niet om je topic te kapen, maar om je te laten zien dat in anderhalf jaar kan gebeuren wat in de 3,5 jaar daarvoor maar niet wilde lukken..

Hilda

 
Alweer een crosspost met Mike, waarin ik zijn laatste zin ff beeldend uit de doeken doe. :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan