voorstellen: Frida

Hoi Janse,

Dank voor jouw reactie! Ik ben al twee weken aan het spoelen met de netipot, ook met keltisch zeezout erin en er gebeurd helemaal niks jammergenoeg! Mijn buis van e. blijft gewoon potdicht zitten... Nu hopen dat als ik mijn algehele gezondheid verbeter dit probleem ook overgaat.

Groetjes!

 
Ik heb erg goede ervaringen bij een chronisch verstopte neus - nu dus niet meer - met deze neusspray. Je kunt hiervan ook wat in de netipot doen.

Hilda

 
Zal ik erbij doen!

Mijn neus is gewoon open... daar kan ik gewoon vrij mee ademhalen. Het is mijn buis van e. die dichtzit, ik kan dat oor ook niet klaren. En heb ook het idee dat ik daarom zo duizelig ben. Die pieptonen vind ik ook nogal eng, het duurt nu al een maand.

Groetjes Frida

 
Frida, je zou mij kunnen kennen van het forum van Marja, maar ik ben er niet lang geweest. Pas weer gaan schrijven toen Mike daar, tijdelijk, aktief werd. Daarna meegegaan naar het gapsforum, en nu hier.

In het begin kun je het idee hebben dat je wat verdrinkt in alle nieuwe kennis, je vliegt wat van hot naar her, maar dit wordt beter hoor. je gaat voor jezelf een stappenplan ontwikkelen, en je begint bij een basis. Vandaar zul je steeds beetje bij beetje uitkomen bij wat het beste bij jou past en je zult merken dat je dan veel meer rust gaat krijgen.

 
Hoi Dirtsa, dat is fijn om te horen en lief dat je dat schrijft. Ik voel me zoiezo al zo duizelig en nu nog meer! Ik wil het allemaal zo graag goed doen en ben verdrietig wat ik mijn lichaam heb aangedaan, terwijl ik dacht dat ik goed bezig was... Als ik nu in de spiegel kijk zie ik echt een uitgeput persoon en vraag ik mij af hoe lang ik eigenlijk al op mijn tenen loop. Inderdaad een stappenplan ontwikkelen, dat is een goed idee. Mag ik jou ook wat om advies vragen mbt borstvoeding? We hebben daaromheen veel gedoe gehad en door een antibioticakuur zakte mijn productie ineens heel erg in. Van heel veel melk, werd het net niet genoeg. Daarna veel problemen omdat ons meisje de fles weigerde, dit om haar af en toe te kunnen bijvoeden. Ik was van plan om ruim een jaar of langer borstvoeding te geven. Maar door alles wat er gebeurd is ben ik fulltime gaan kolven (nu 3,5 maand) om mijn productie te verhogen en zodat ze zou leren om wel uit de fles te drinken. (met pijn in mijn hart overigens, omdat ik haar zo graag zelf life wilde voeden) Met als gevolg dat ze nu alleen als ze heel erg moe is en ik een hele volle borst heb life bij mij drinkt. Gelukkig kom ik meestal uit, dus hoeft ze geen kunstvoeding te drinken. Nu mijn vraag... iedereen zegt dat ik moet stoppen met kolven omdat ik zo uitgeput ben, maar ik wil dat niet! Moeilijke beslissing en weet ook niet zo goed waarom ik hier nu jou ook mee benader, maar vraag me gewoon af of ik nu gewoon door kan gaan en gelijktijdig aan mijn gezondheid kan werken. En straks stop ik en dan merk ik misschien totaal geen verschil.

Dit heb ik nu geregeld: een aantal supplementen (ik gebruik al best een boel), waaronder voor mijn bijnieren,

Sole

H202

Rauwe melk

Veel meer vis en vetten

Vlees nog niet, dat vind ik wel een mega stap na 16 jaar geen vlees. Misschien voorzichtig beginnen met kip.

Heeft iemand nog een idee waardoor precies ik mij zo duizelig voel? Stomme vraag misschien, misschien moet ik gewoon meer vetten eten en is het over! We zullen zien. Ik heb alleen constant het gevoel alsof het zwart achter mijn ogen is. En oja, tijdens de zwangerschap was ik 20 kilo aangekomen en dat was er heeeel snel weer af. Ons meisje heeft gelukkig een mooi bol en rond hoofdje en brede kaken. Ook een mooi neusje, ik las nl iets over een special gezichtje? Klopt dat? Wel bizar allemaaal, hoor! Denk dat ik het boek van Price maar eens ga lezen.

Fijne dag allen en alvast dank voor het lezen en evt. reacties...

 
Quote:
Heeft iemand nog een idee waardoor precies ik mij zo duizelig voel?


Volgens mij de bijnieren (bloeddruk) en een verstoorde bloedsuikerspiegel. Dus inderdaad minder suikers en meer vet, maar ook meer (keltisch zee)zout en cholesterol!

 
Hoi Janse, dank je wel! Ik mag idd wel weer iets strenger zijn mbt suikers. Ik drink nu een sole en gooi het zout door mijn eten, is er eigenlijk een limiet aan?

 
Ik drink ook sole (niet zo vaak meer trouwens) en strooi het rijkelijk door mijn eten. Er is niet echt een limiet, gewoon kijken waar je je goed bij voelt. Zolang je maar geen kilo's naar binnen gaat werken is er geen probleem :)

 
Kilo's was ik niet van plan :)

Vlees zal er wel van moeten gaan komen...

Weet iemand goede adressen (boerderijen oid) waar ik bio groenten kan kopen in omgeving Arnhem?

Groetjes weer!

 
Bij borstvoeding is rust en vertrouwen in jezelf, je kind en de natuur het belangrijkst. Ik heb de jongsten ruim 4 jaar gevoed, gewoon aanleggen wanneer ze willen, en er veel van genieten.

Onze verre voorouders zouden beroerd af zijn geweest als ze zo zouden denken als jouw omgeving doet en consult.buro en artsen.

Borstvoeding is nog steeds het allerbeste wat jij je kind kunt geven.

Inderdaad, daarnaast erg goed voor jezelf zorgen. Ga niet te snel te laag zitten in koolhydraten. Blijf per dag wat witte rijst eten, of quinoa, of wat boekweitvlokken in de yoghurt.

Denk ook eens aan lever als je dit lust, kippelevertjes/kalfslever.

maak lekkere bouillons, gemakkelijk verteerbaar en vol voedingsstoffen.

Je merkt snel genoeg als je teveel sole binnenkrijgt, maar je kunt in ieder geval beginnen 's morgens met 1 theelepel in een glas water en vlak voor t slapen gaan ook een glas.

Neem zoveel rust als mogelijk is, slaapt je kind overdag..ga dan zelf ook even plat. En niet juist dan snel nog even ramen wassen/stofzuigen etc. Gewoon veel rust nemen en het huishouden even het huishouden laten.

 
Als je in de bouillons gehaktballetjes doet (of rul gebakken gehakt) dan krijg je het vlees in kleinere hoeveelheden binnen.

Dat is misschien wel goed om op te bouwen.

Waarom eet je geen vlees?

Lia

 
Hoi Dirtsa,

Wat ontzettend fijn dat jij jouw kindjes zo lang hebt kunnen voeden! Dat had mij ook zo mooi geleken. Alleen heb ik nog steeds niet genoeg melk, ik moet bijna een half uur kolven om uit twee borsten rond de 120-180cc te halen. Dit haalde ik eerst in 10 minuutjes uit 1 borst. Ons meisje bijt nu in mijn tepel en ziet het als speeltje. Heel soms drinkt ze nog bij me, maar alleen als ze heel slaperig is. Ik ben nu al ruim 3 maanden 5x per dag aan het kolven en heb het nu teruggebracht naar 4x omdat ik alleen maar bezig was met kolven en voeden omdat ons meisje nog steeds erg moeilijk kan doen met de fles. Gelukkig heb ik nog steeds net voldoende, heel soms drinkt ze een fles kv. Dat staat mij ook zo tegen daarom blijf ik ook steeds doorkolven. Het is alleen wel veel extra werk, ook omdat ik nog zo weinig heb en het daardoor lang duurt. Maar alles voor ons meisje! Ik heb in de afgelopen maanden alles geprobeerd om de productie te verhogen, maar niks werkte. Maar nu lijkt het erop of ik idd dus helemaal op ben. Ik zal kritisch naar mijn eetpatroon kijken. Heel veel deed ik al, behalve vlees en suikers bannen.

Vlees eet ik niet uit principe, tegen de bio industrie en gewoon moeite ermee als er een dier wordt gedood om mij te voeden.

Dank vd eettip, ik zal idd beginnen met kleine stukjes. Mijn lichaam zal ook wel moeten wennen , denk ik.

Fijne avond!

 
@Frida,

Maar als je op een gegeven moment weet dat op een biologische boerderij de dieren een goed leven hebben (gehad) zou je er dan nog tegen op zien om vlees te eten. Dat is toch een heel andere insteek als de bio industrie?

En je kunt als je het vlees eet van een biologisch dier altijd in gedachten (of hardop) het dier bedanken waar het vlees van afkomstig is.

Dat het zijn/haar leven gegeven heeft om jou goed te kunnen voeden. Kan jij jouw kindje weer goed voeden. Alles grijpt in elkaar.

Als ik het mij goed herinner heeft Daniellemv4 in het verleden wel eens gepost dat zij meer borstvoeding ging geven toen ze aan de rauwe melk ging. Ook een borstontsteking ging hierdoor over.

Dus veel aan de rauwe melk, kefir van rauwe melk en yoghurt van rauwe melk.

Lia

 
Frida, mijn ervaring is dat als je je kind gewoon iedere keer aanlegt je produktie vanzelf weer omhoog gaat naar wat je kindje nodig heeft. Dit gaat je niet lukken met kolven.

Ik ben het met poekie eens, als we allemaal vegetarisch zouden zijn hadden beesten totaal geen bestaansrecht. Vegetariers eten kaas en drinken melk, en dus zijn stieren totaal overbodig en moeten dan dus zinloos afgemaakt worden.

Wat wel belangrijk is, is dat de beesten een erg goed leven hebben, met natuurlijke voeding en dat ze met liefde opgroeien.

En Mike heeft al eens treffend gezegd: ze hebben eigenlijk maar 1 vervelende dag in hun leven, als het goed is.

 
Hoi Lia, ik zal de dieren als het eenmaal zo ver is zeker bedanken. Dan zal het misschien iets minder verdrietig voelen. Het zit nu eenmaal zo diep dat ik gewoon geen vlees wil eten. Ik ben benieuwd of de rauwe melk wat gaat veranderen aan mijn productie.

Hoi Dirtsa, ik heb ook weken ons meisje 24/h a day aangelegd, maar dat werkte ook niet. Heel vreemd was dat ik soms opeens weer hele volle borsten kreeg en ze aan een borst per x genoeg had en na paar dagen zakte het weer in. Zo ben ik weken bezig geweest en op den duur kreeg ze te weinig binnen en moest ik haar wel bijvoeden, maar dat werd ook weer een probleem omdat ze de fles weigerde. Toen ben ik gaan kolven en ik dacht dat ik het beide zou doen. Kolven en fles maar ook life voeden. Maar als ons meisje twee borsten moest drinken omdat ze niet vol waren weigerde ze op den duur ook de borst. Ze was zo gewend dat ze alleen maar haar mondje open hoefde te doen en lang drinken deed ze nooit. Ik heb weken lang alles geprobeerd, te veel om op te noemen. Zelfs elke dag om de twee uur kolven. Dat doe ik nu niet meer, want ik deed niks anders meer. Mijn omgeving verklaart mij voor gek, ze zijn het er niet mee eens omdat ze zich zorgen om mij maken. Is idd heel lief, maar ik kan het niet loslaten. Ook al is het beter voor mijn herstel. Thema voor mij, loskomen!

Ik zou het fantastisch vinden al ze weer bij mij drinkt, ik blijf het ook elke ochtend proberen, maar na een paar slokken stopt ze en wil ze echt niet meer. Dan ga ik dus weer kolven en iets later geef ik haar mijn melk in de fles. Zou het graag anders zien.

Dank je wel weer voor jullie reacties!

 
je maakt het je kindje veel te gemakkelijk, om aan de borst te drinken moet ze heel veel harder zuigen. Waarom zou ze dit doen? Aangezien jij haar toch wel weer de fles geeft vanwege je eigen onzekerheid ( wel begrijpelijk hoor).

Vertrouw veel meer op de natuur, leg haar alleen nog maar aan, geen fles meer. Trek er wel een paar dagen voor uit dat je volledig beschikbaar bent voor haar.

Ik ben ervan overtuigd dat zij weer gaat drinken bij jou en ik twijfel er niet aan dat jij gewoon genoeg voeding hebt voor haar. Dat is de natuur.

Vertrouw jezelf en je lichaam, en heb even geen kontakt met mensen in je omgeving die je hiervan willen weerhouden. Gewoon even terugtrekken in je huisje met je kindje.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan