voorstellen: Frida

Frida,

Voeg aan je netipot eens 4 theelepels sole toe, 2 druppels H2O2 3% en er staat ergens op het forum iets over natriumbicarbonaat in je neusspoeling.

Een homeopaat zou misschien wel iets voor je kunnen betekenen, kan zeker geen kwaad om daar je licht eens op te steken.

homeopathische middelen kunnen je systeem een zetje geven in de goede richting zodat je lichaam verder kan gaan met helen.

Lia

 
Oeps drukte al op verzenden...

Ik gooi nu gewoon wat keltisch zout in de netipot en ook wat 3%. Maar ik doe het maar sporadisch. Ik zal het nu gewoon eens een tijd lang elke dag doen! Is 1x denk je dan genoeg per dag?

Homeopaat voor mijzelf, bedoel je? Is altijd een goed plan, alleen geef al zo veel centjes uit... en ben al door mijn vergoedingen heen. Ik bedoelde voor ons meisje, als soort check. We enten haar nl niet in en als ze een ziekte krijgt is het wel fijn dat ze dan op de juiste manier begeleid wordt dacht ik. Maar gelukkig hier nog steeds een vrolijk schatje!

Geloof jij erin dat de buis van e. nog kan herstellen? Ik kan me daar dan weer zo'n zorgen overmaken dat ik die piepen en duizeligheid voor altijd heb!

Knuffels!

 
Lieve Frida, klinkt ook goed samen.

Volgens mij kun je een neusspoeling best wel meer keren op een dag doen.

Mike zegt altijd dat elk gen een aan- en uitknop heeft dus de 'schakelaar' van de buis moet 'even' gevonden worden.

Dat zal je dokter alleen niet voor je kunnen vinden, je moet zelf op zoek. (maar daar ben je al druk mee bezig)

Zolang jouw meisje goede voeding krijgt zal ze ziekte haar deur voorbij gaan, toch?

Ik dacht dus inderdaad aan jouzelf.

Lia

 
:D dank je wel!

Ik ga mijn best doen en straks weer even op jouw site rondneuzen!

Zeker waar wat je zegt over ons dotje! Ze doet het ook erg goed, alleen wel vaak en lang last van snottersnotter neus! Alhoewel ze er niet minder vrolijk door is!

Liefsliefs!

 
Helaas, mijn kinderen zijn nog gewoon "netjes" ingeent. Ik wist toen nog niet beter en bovendien weet ik dat mijn ex zich daar totaal niet in zou kunnen vinden.

Ik krijg het nu niet eens voor elkaar om mijn jongste zoon levertraan en vitamine C te laten slikken (hij is vaak verkouden). Hij wil het zelf ook graag, maar zijn moeder verbiedt het omdat ze vindt dat hij "alles al voldoende binnenkrijgt". Erg pijnlijk en ik kan er weinig aan veranderen.

 
Bastiaan,

Dat is inderdaad vet jammer, dat jij het beste voor je kinderen wilt maar dat de andere kant daar niet in mee wil.
Quote:
hij "alles al voldoende binnenkrijgt"



Vind ik net zo'n uitspraak als: wij leven al heel gezond hoor.

Lia

 
Goeiemorgen lieve allemaal,

Ik heb de knoop doorgehakt... toch nog wel met pijn in mijn hart, maar ik laat het los! Ik werd vannochtend wakker met weer een nieuw geluid in mijn andere oor. En dacht, nu is het klaar! Ik wil beter worden en dus ook het beetje energie dat het mijn lichaam nog kost om te kolven heb ik nu nodig. Dus ik heb ons mooie, lieve, mollige meisje voor de laatste keer nog aangelegd ('s ochtends drinkt ze soms een beetje.) Maar er kwam al bijna niks meer uit en haar snotneus verhinderde ook goed drinken. Mijn kolf stond naast het bed en ik heb het laten doen. Diep zuchten en een paar tranen, maar ons meisje lacht gewoon door. Ik heb nog wat voedingen in de vriezer, dus tot dinsdag, dan is ze 9 maanden zal ze nog een beetje borstvoeding krijgen. Hoop dat ik nu dat ik beter mag worden en dat het niet voor niks is geweest. Mijn lichaam geeft het eigenlijk ook al aan. Ik kolfde ook nog maar zo weinig. Ik hoef niet eens af te bouwen, het is gewoon meteen gestopt. Pfff, even weer mijn hart bij jullie luchten, hoor! Bij jullie, al die verstandige voedingsmensen.

Dank voor het lezen, even beetje emo zo op de vroege ochtend!

Heeft er iemand hier ervaring met rauwe melk voor een kindje van 9 maanden? Zou dat af en toe kunnen, of toch nog maar niet doen? Ik kwam nl altijd van de gedachte (koe)melk is voor kalfjes. Maar na veel te hebben gelezen over rauwe melk zijn wij er ook maar mee begonnen. Ook ondanks het A1 en A2 melk gebeuren.

Ik heb wel een biologische opvolgmelk gevonden uit DL, zonder zoetstoffen en met pro en prebiotica. Dat heeft ze al gedronken en ze drinkt het net zo goed als mijn melk. Heeft een van jullie ervaring met het zelf maken van melk? Of weet iemand het beste alternatief? :cry:

Fijn weekend!

Liefs,

Frida

 
Hoi Frida, Ik heb zelf helemaal geen ervaring met dit alles maar ik bewonder je moed, ik kan me wel voorstellen dat het geen makkelijke keuze is. Leuk dat je vraagt naar het zelf maken van melk, als poedermelk bedrijven de arogantie kunnen hebben dat ze het beter kunnen dan een vrouwelijk lichaam wat precies weet wat een baby nodig heeft tot en met de kleinste hoeveelheden stofjes waar we nog niks van weten (die zitten er heus wel in) dan kunnen wij dat toch ook? Natuurlijk wel met een recept gemaakt door iemand die er verstand van heeft, deze schijnen in nourishing traditions te staan. Maar met het maken heb ik geen ervaring. Als je echt aan de poedermelk wilt gaan schijnt dit wel iets te zijn.

http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/07/nannycare-geitenmelk.html

iniedergeval zonder maltodextrine en aardappelzetmeel een nood oplossing.

 
Hoi Frida,

Een stoere stap, en inderdaad is het weer iets loslaten.

Meis, die momenten zullen er nog veel volgen met jouw 'mollige meisje'.

Sterkte.

Lia

 
Voor zover ik weet bevat poedermelk altijd geoxideerde bestanddelen en ook heel vaak soja.

Kijk eens naar deze instructievideo hoe het zelf te maken. baby milk formula

 
Ik kan je ook het boek 'Supernutrition for babies' aanraden. Hier te bestellen : http://tinyurl.com/8ot6tkp

Hierin worden naast de formule op basis van rauwe melk nog veel meer gezonde dingen besproken voor baby's en peuters.

 
@ Gerrit

Goed dat er ook in het Nederlands een te volgen alternatief is.

@ Frida

Dapper dat je na veel wikken en wegen de knoop doorgehakt hebt. Nola heeft het beste gekregen en ik ben ervan overtuigd dat ze het goed zal blijven doen. Al gedacht aan geitenmelk ? Is lichter verteerbaar dan koeienmelk en minder kans op allergie. Er is trouwens een variant voor peuters op de Nederlandse markt beschikbaar. Zie hiervoor

http://www.allesvanvitals.nl/kies-o...nmelk/nannycare-geitenmelk-probeerverpakking? Ze hebben het over een startleeftijd van 1 jaar maar misschien zijn er andere forumleden die hier andere ervaringen mee hebben. Veel succes !

 
Vivianne,

Heb je al naar de samenstelling van deze formule gekeken? 50 gram koolhydraten per 100 gram! Tegenover iets meer dan 16 gram eiwitten en iets meer dan 26 gram vetten.

Mike

 
Goed dat er hier betere ingewijden zitten :!:

Ik dacht even aan dit scenario voor de dagen waarbij Frida buitenshuis is en haar dochtertje naar de oppas gaat.

Is het zelf bereiden op basis van rauwe geitenmelk in dit geval een beter alternatief en hoe hebben andere moeders op het forum dit aangepakt ?

 
Wow! Lieve allemaal, net jullie berichtjes gelezen en ik vind het zo lief wat jullie schrijven! Super bedankt voor het hart onder de riem en uiteraard de meer dan goede adviezen. Gerrit, ik ga me straks even verdiepen in alle tips die jij hebt gepost en ik zie het helemaal zitten om zelf melk voor ons lieve meiske te gaan maken! Ons bolletje heeft af en toe kv gehad en ik heb uiteraard de ingredienten gecheckt en er zit geen soja in en het is allemaal biologisch. Er zitten ook geen zoetstoffen e.d. in en er zitten ook pre en probiotica in en omega's. Het is een merk uit DL. Maar zelf maken is natuurlijk het beste op bv na.

:D blij dat ik jullie heb gevonden!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.499
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan