voorstellen: Frida

Dag Frida,

Zelf ben ik opgegroeid in West - Zeeuws Vlaanderen maar sinds 1999 aan de andere kant van de grens woonachtig in het mooie krekengebied net boven Eeklo.

De ziekte van M. is mijn geval door middel van de handoplegging volledig verdwenen. Gelukkig heb ik geen last meer van duizeligheid en piepende oren. In jouw geval is het wel een heel gedoe om naar Zeeland te reizen en het is in 1 behandeling niet verholpen.

De wisselende bloedsuikerspiegel kan duiden op hypoglycemie. De afgelopen periode is er heel wat over je heen gekomen en veel kans dat dit hier allemaal mee samenhangt. In mijn geval nam ik Myrteoli druppels in. Ze werken goed. Je mag ze tijdelijk innemen maar hou geregeld contact met een natuurgeneeskundig therapeut. Zelf nam ik ze te lang in en kreeg ik hierdoor een lijst van andere gezondheidsklachten.

Zelf werd ik een tijdje behandeld door A. Voorthuyzen uit Vlagtwedde die voor Zeeuws-Vlaanderen een boontje heeft. Zij gaf vorig jaar aan dat mijn bijnieren (1e teken aan de wand) iets ontregeld waren. Alleen had zij de verwachting dat het uit zichzelf allemaal zou goed komen, echter het is hier anders gelopen. De afgelopen maanden heel veel zorgen over mijn zoontje gehad. Hij werd in april geopereerd aan slijmoor aan 2 zijden. Tevens had hij problemen met zijn spreken en fijne motoriek en was er gegrond een serieus vermoeden van fonologische dyspraxie.

Gelukkig werd afgelopen woensdag alles opgehelderd. Anthony is geboren met een oogafwijking waardoor hij een vervormd zicht heeft. Tevens had hij een achterstand in de ontwikkeling van zijn zicht. Gelukkig dit valt op te lossen door het dragen van een cylindrische bril. Hier afgelopen half jaar een hele strijd gevoerd om de lange wachtlijsten voor het stellen van zijn diagnose te omzeilen. Twee jaar wachten alvorens een diagnose te stellen in een revalidatiecentrum is hier heel normaal. We zijn ten einde raad naar een revalidatiecentrum in andere provincie uitgeweken en werden hier binnen de 3 maanden geholpen. Voor de kinderoogarts tenslotte vonden zij een wachttijd van 5 maanden " normaal " te noemen.

Zelf ben ik door intensief rond te bellen uiteindelijk bij een heel capabele terechtkomen die we binnen de 3 dagen konden opzoeken. De diagnose werd uiteindelijk binnen de week gesteld. Woensdag kreeg ik van deze charmante dokter het goede bericht dat we in zijn geval de fonologische dyspraxie zullen kunnen voorkomen.

Op zakelijk vlak werden we de afgelopen dagen hier enorm op de proef gesteld. Gelukkig is het door mijn engelengeduld en heldere geest hier allemaal goed afgelopen. Wel minder geslapen. De chlorella, het keltisch zeezout en jullie goede tips houden me allemaal op de been, waarvoor mijn dank.

Komende week gaan we heel wat bestellen en afhalen. De tijd hiervoor is eindelijk aangebroken.

 
Hoi Vivianne, lijkt mij ook een mooi gebied om te wonen! Wat ontzettend fijn dat jij geen last meer hebt van je oren! Ik hoop ook zo dat dit een x overgaat. Ik kan gewoon niet goed functioneren ervan. Ik heb wel sterk het idee dat die dichtzittende buis van e. de veroorzaker is. Ik gebruik nu sinds gisteren de earpopper, die ik van Dia mag lene, super lief! Ik merk dan weer dat mijn goede oor klapperd, maar het dichyte oor gebeurd niks mee, net als ik klaar. Maar toch blijf ik het gebruiken én heb ik ook jouw 2 druppel tips opgevolgd en ze besteld. Hopen dat het ook wat zal doen.

Dank weer voor de tips! Het zal er zeker mee te meken hebben gehad al die dingen die gebeurd zijn... Maar hoe nu krijg ik die stomme buis weer open? Inderdaad een beetje verre reis voor mij. Maar als het helpt zou ik er toe in staat zijn. Nu nog even geduld dan maar hebben en een afspraak bij een KNO arts regelen.

Jeetje, je bent echt een powermama! Wel jammer dat je er zelf zo achteraan moet zitten om een juiste diagnose te krijgen! Maar fijn dat jullie nu weten wat er met jullie zoontje aan de hand is! The only way is up, nu!

Ik ben gisteren naar de boerderij beek en veld geweest, was een leuk uitstapje, dank voor de tip Mike! Een erg vriendelijke man! Hij heeft mij een leuke rondleiding gegeven en ik heb mijn eerste halve liter rauwe melk al binnen! Ik vind het eigenlijk best ok smaken, niet eens zo veel verschil met niet rauwe melk. Wat ik mij afvraag Mike, heb je al eens gehoord van A1 melk en A2 melk?

Fijne zonnige dag!

Liefs,

Frida

 
Dag Frida,

Jouw verhaal komt me heel bekend voor. Bij mij was het na de geboorte van mijn zoontje zo erg dat ik geen auto meer durfde te rijden in de periode dat ik de duizeligheidsaanvallen en het piepende oor had. Mijn moeder nam me toen overal mee naar toe.

Binnenkort loop ik nog een binnen bij de natuurgeneeskundige praktijk in Eede. Hij leert nog altijd bij en hij werkt het laatste jaar ook met edelstenentherapie. Mijn zoontje slaapt er met enkele onder zijn kussentje en spreekt sindsdien beter met de dag. Ik zal een keer luisteren of er edelstenen zijn die succesvol tegen dichtzittend oor, ziekte van M. en dichtzittende buis van E.

 
Hee Vivianne,

Ja, autorijden is idd niet meer echt heel verantwoord op deze manier. Dat is ook een van de redenen dat ik mijn werk afgelopen week heb moeten afzeggen. Ik moet nl een uur heen en een uur teug rijden...

Super als je daar eens naar zou willen vragen!

Dus jij weet hoe het is! Echt niet fijn, he?! Ook omdat ik er heel de dag last van heb, zelfs als ik gewoon zit. Zo stom! Ik wil gewoon fijn knuffelen en spelen met ons meisje! Dat doe ik uiteraard wel, maar voel me gewoon een zwak besje. Ik weeet nu eigenlijk niet meer wat ik nog meer kan doen. En ja, ik heb gisteren ook twee stukjes bio vlees meegenomen. Ligt nog in de vriezer...

Wat fijn dat jouw zoontje zo goed geageerd op de de steen! En ook super dat jullie nu een doorbraak in de zoektocht hebben!

Liefs

 
Hallo Frida,

Het is inderdaad niet fijn en heel lastig op het moment dat je erin zit. Bij mij was het dus vlak na de geboorte van onze zoon. Door de handoplegging en Myrteolie kon ik na het einde van mijn zwangerschapsverlof voor 4 dagen / week aan de slag. Achteraf zal je zien dat je door alles een bijzonder goede band met je kindje zal opbouwen. Ik ben er zeker van dat je nog meer van je kleine meisje zal genieten !

 
Hoi Vivianne,

Lief dat je dat zegt! Denk je dan dat juist door alle tegenslagen de band met mijn kindje nog beter zal zijn? Ik ben er juist op dit moment zo verdrietig over. Ik heb het gevoel alsof ik in een bubbel zit waar ik niet uit kan komen. Maar ik hoop dat je gelijkt krijgt en ik hoop ook dat het een x beter zal gaan weer! Zo, 4 dagen in de week! Dat is best veel! Gaf je in die tijd dan ook nog borstvoeding? Dan heb je ook veel moeten kolven! Ik begin nu na 3 maanden fulltime kolven het een beetje in te zien dat ik ook op die manier veel van mijn lichaam verg. Ik had ook niet gedacht dat ik het zo lang zou doen, omdat ik hoopte dat ons meisje weer bij mij zou kunnen gaan drinken. Maar dat is niet gelukt. Ik verleg elke x mijn grenzen, en nu is ze bijna 8 maanden, nou ja, aan het einde van september dan. Dus dan denk ik, ok, tot het einde van deze maand en zo ga ik dan door. Maar nu ik zelfs mijn werk heb moeten afzeggen omdat ik me zo niet goed voel, zit ik een beetje in dubio of ik nu moet doorgaan met kolven. Dit omdat ik me zo slecht voel. En eerlijk gezegd zie ik mezelf nog niet orgaanvlees uitkoken en daar een brouwsel voor ons meisje van te maken... Misschien heel slecht, maar ja...

 
Hoi Frida, over duizeligheid/piepende oren: misschien heeft het te maken met de aandoening die ook wel ccsvi heet : ¨Chronic cerebro-spinal venous insufficiency is a narrowing or "stenosing" of the veins that return blood from the head.¨

 
ccsvi kan nog erg moeilijk gediagnostiseerd worden, zit nog helemaal in de onderzoekssfase en zelfs dat wordt bemoeilijkt/tegengewerkt door neurologen oa.

Het heeft dus niet zoveel zin om je hier op te richten, aangezien het niet onderzocht kasn worden en niet behandeld mocht het er wel diagnose mogelijk zijn'.

Ik ben ervoor naar Polen geweest en belgie. En deze arts onderzoekt zelfs niet meer.

Het wordt in verband gebracht met MS en het kan nog wel 10 jaar duren voor hier iets meer over bekend zal zijn.

Duizeligheid is ook niet een specifiek symptoom, wel ijzerafzetting in de hersenen, daardoor ontstekingen.

Ik ben gedotterd, en had er 3 weken erg veel baat bij, maar daarna zat alles weer dicht.

Mocht je het idee hebben dat de vaten een rolspelen, richt je dan op goede voeding voor de vaten .

 
Hoi Frida,

Tijd kan wonden helen.

Zelf heb ik onze zoon tot de leeftijd van 1 jaar volledig borstvoeding gegeven en heel wat op het werk afgekolfd.

Mijn situatie rond de leeftijd van 7 tot 8 maanden was optimaal om nog door te gaan. De borstvoeding was in mijn geval overvloedig. Ook was het de beste remedie om mijn hormonenschommelingen (als fibromyalgiepatiënte) onder controle te houden. Achteraf gezien een periode zonder spierpijn en gewrichtspijn. Nu realiseer ik me dat ons manneke het leuk vond om door zijn mama geknuffeld, verwend en live gevoed te worden.

Probeer in deze periode een keertje na te gaan of je kleine schat aan vaste voedingen toe is. Alleen de mama voelt goed aan wat voor haar kindje goed en het beste is.

Toen mijn zoontje 1 jaar was ontdekte hij gekookte aardappelen. Toen hij 2 werd is vanzelf de dag gekomen dat hij helemaal geen zin meer in moedermelk had. Nog altijd kruipt hij 's avonds dicht bij me.

 
Dag Frida,

Later vandaag zet ik mijn contactgegevens naar Lia door om de reden dat ik nieuws voor je heb.

Groetjes,

Vivianne

 
Quote:
Hiervoor destijds in de meest urgente periode met handoplegging door Danny van der Hooft uit Eede behandeld. Hij kan veel met zijn handen.

Mijn poetsdametje weet een adres met rauwe melk bij ons in de buurt. Ik ga een keer polshoogte nemen. Ik moet nu echt aan de kefir,....



@Vivianne

Bedoelje je Ede (Eede kan google map niet vinden) als dat zo is weet ik nog wel een adres:http://www.dehooilanden.nl/hl25/11-bedrijf/boerderij-de-hooilanden/2-beweiding-met-pure-graze]Rauwe melk binnenveld Bennekom[/url]. (ik wilde nog altijd de link op internet zetten) Ik ben ook wel benieuwt naar het adres van je poetsdame. Als je inderdaad hier dichtbij woont dan mag je wel van mij kefir korrels hebben (ze groeien als kool) ik woon op fietsafstand van de hooilanden.

Kaaskanlekkerzijn

 
Goed gezien Kaaskanlekkerzijn !

Eede ligt in Zeeuws-Vlaanderen vlakbij België.

Danny combineert tegenwoordig verschillende therapiëen met elkaar maar handelt niet volledig volgens het Weston Price principe en dat maakt het in sommige gevallen zo moeilijk.

Hij ontdekt soms zaken die door dokters voorheen niet werden opgemerkt en dat is zijn kracht in sommige gevallen.

Tegenwoordig is er daar op zondag een vrije inloopmiddag voor de mensen die hem en zijn manier van werken beter willen leren kennen.

Ik heb hem ongeveer een half jaar geleden o.a. uitgelegd dat boerenboter van grasgevoederde koeien veel gezonder is. Hij zou er op terugkomen maar ik heb mede door zijn drukke agenda hier nooit meer iets over vernomen.

 
Hallo lieve allemaal,

Ik heb vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek binnen. Alles zag er goed uit, alleen mijn T4 was 14 (schildklier) was een beetje aan de lage kant. Ook blijk ik veel antistoffen van pfeiffer te hebben, dus dat heb ik in het verleden gehad. Dus dat zegt niks over hoe ik mj nu voel. De arts heeft mij een doorverwijzing gegeven voor een KNO arts en noemde mijn situatie een burnout... Hij begon over een psycholoog. Tja, ik weet niet of ik daar nu zo'n behoefte aan heb. Ik wil me gewoon niet meer zo duizelig en moe voelen. Volgens de huisarts hoeft de dichte buis niet mijn duizeligheid en pieptonen te verklaren.

Lievergezond, dank voor het meedenken! Ik heb niet het idee dat ik die aandoening heb.

 
@ poeki,

Ik head de link naderhand nog uitgeprobeerd en toen deed hij het maar nu bij mij ook niet meer. Ik wilde het nog altijd in de juiste topic zetten maar dat was er nog niet van gekomen maar dat heb ik ook meteen gedaan. Ik geef je de link zo wel dan moet ik alleen nog wel uitvogelen hoe je het nou een andere naam geeft.

http://www.dehooilanden.nl/hl25/11-bedrijf/boerderij-de-hooilanden/2-beweiding-met-pure-graze

http://www.dehooilanden.nl

@Vivianne

Ik had die zin van Danny gecopiëerd omdat daar Eede in voorkwam. Maar ik zou een therapie gewoon volgen als je er baat bij hebt en als hij met voedings adviesen komt waarvan jij zelf al heb gemerkt dat het niet werkt bij jouw dan kan je dat gewoon negeren.

 
Kaaskanlekkerzijn,

Je geeft het als volgt een andere naam:

Tik je tekst en selecteer daar het woord uit waar je de url aan wilt hangen. Klik dan op 'URL'. Er komt een schermpje waar je het internetadres invult achter de 'http://'

druk op enter en de informatie wordt ingevuld.

Als je dan daarna op 'verstuur bericht' drukt zie je niet de Url maar jouw ingetikte andere naam.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.393
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan