Voorstellen Food en Mood

Allemaal hartstikke bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag.

Wat ik ook zo frappant vond de afgelopen tijd was dat ik na het eten van die speltboterhammen met pure hagelslag, ik vrijwel metéén in slaap viel.

Terwijl ik dat voorheen juist nooit meer had. Integendeel: ik had 's avonds nog energie over....

Nogmaals ik ben al een week ziek, het kan een voorbode van de griep zijn geweest.

Ik hoop me binnenkort wat beter te gaan voelen. Maar op dit moment ga ik het liefst een winterslaapje houden.

Niet dat ik depressieve gevoelens heb, integendeel, maar ik vind het thuis zó gezellig, knus en warm.

Ik hoef ook niet echt de deur uit als ik niet wil want ik werk niet, dus er is alle ruimte om aan dat gevoel toe te geven.

Het voelt alsof ik mezelf dat wil geven, ik geniet er maar van.

Even alleen verantwoordelijk voor mezelf willen zijn.

Maar dan wel het liefste zonder de zoet behoefte,maar daar kan ik aan werken.

 
Ik heb beloofd dat ik het zou melden als er iets van verandering zou optreden bij mijn zoon.

Mijn zoon is van kinds af aan altijd lijkbleek geweest in zijn gezicht.

En dan bedoel ik echt LIJK bleek. Spier en spier wit.

Als ik alleen al naar hem keek ging er een pijnscheut door mijn lijf. Maar het gekke was dat hij nooit ziek was. Maar d.m.v dit forum heb ik inmiddels begrepen dat dat niks zegt.

Hij heeft sinds een maand een baantje bij de belastingdienst. Dat houdt in: regelmatige werktijden. Hij hoeft niet vroeg op en is met het avondeten weer thuis.

Hij is gestopt in de horeca. Daar ging het er heel anders aan toe. Onregelmatige werktijden, heeeeel laat in bed, hij wilde nooit een lunch van thuis meenemen want de kok maakte voor hem eten klaar ( plofkip, frieten en alles uit pakjes en zakjes) maar meestal had de kok geen tijd en at hij alleen maar frieten. De maaltijd die hij dan at vóór dat hij ging werken was het enige gezonde op zo'n dag. Hij rookte natuurlijk veel meer, dronk af en toe cola want die zetten ze gewoon voor zijn neus neer en dan vond hij het zielig om "nee" te zeggen. En als afsluiter bleef iedereen nog hangen en werden er de nodige biertjes gedronken.

Nu hij bij de belastingdienst werkt gaat hij niet meer uit, wel nog naar vrienden toe maar niet op stap. Hij heeft de hele week een regelmatig gezond eetpatroon, hij eet en drinkt totaal niks slechts meer.

Hij slaapt iedere nacht gemiddeld 9 uur.

Na dit een dikke maand gedaan te hebben is het wonder geschied, hij heeft een normale kleur in zijn gezicht. Het lijkbleke is weg, helemaal foetsj. Ik voel me de koning te rijk.

Als ik nu naar hem kijk begin ik meteen te stralen en maakt mijn hart een vreugdesprong van jewelste.

Afgelopen Vrijdag kwam hij thuis van zijn sportclub en vertelde dat een jongen aan hem had gevraagd of hij in de zon had gezeten. Hij vond hem zo "bruin" uitzien.

In tegenstelling met hoe hij er altijd uit heeft gezien kun je dit inderdaad bruin noemen.

Sinds hij de ochtend start met water met versgeperst citroensap is zijn eetlust ook stukken beter. Geweldig.

Hij eet nu:

Ontbijt:

Smoothie met kokosolie, scheut extra vierge olijfolie, Griekse joghurt ( 10% vet) en een banaan anders lust hij de smoothie niet en een lepel honing.

Hij is heel mager dus ik vermoed dat hij wel wat koolhydraten kan hebben.

Twee levertraancapsules (Green pasture)

Ik geef hem al vanaf September Vitamine D3 (4000IE) van Ron Fonteine.

Chlorella (7 stuks)

Jodium ( 2 keer per week een druppel)

Sole ( geef ik mee naar zijn werk in een glazen flesje met water)

We zijn een vitamine B12 "kuur" begonnen vanuit het boekje van Hans Rijen.

Iedere dag een glas water met acerolabespoeder ( vit.c) bij de lunch.

In de avond nog een glas versgeperst sinassap een half uur voor het eten.

Vóór het slapen gaan magnesiumcitraat.

Lunch:

Meestal gebakken eieren of een flink bord soep (getrokken van soepkip of runderschenkel).

2 speltboterhammen met heel dik de roomboter en biologische kaas.

Of een salade met een blikje wilde zalm.

Pompoenpannekoeken gebakken in veel roomboter en met heel veel eieren in het beslag.

Gebakken champignons met veel uien gebakken in veel kokosolie, olijfolie en roomboter.

Groenten omelet

Hamburger met veel uien, sla, komkommer en gesmolten kaas erbovenop.

Mee naar het werk:

Hardgekookte eieren of omelet van spek en ei.

Broodje gezond met dik de roomboter en dik de kaas.

Eiermuffins ( sinds kort).

Broodje tonijn.

Zelfgemaakte pizzabroodjes met weer dik de boter en dik de kaas.

Broodjes met kip kerrie salade.

Ik blijf de meeneemlunch moeilijk vinden.

Hij is nog afhankelijk van brood zeg maar. Maar er komt nu in ieder geval rijkelijk vet bij kijken.

Avondeten:

Veel groenten in vette saus.

Vaak wat kip, vlees of vis maar niet iedere dag.

Rijst, rijstmie, pasta, aardappelen.

's avonds eet hij ook altijd nog iets. Meestal toch ook weer brood met pindakaas en een kop volle melk.

Snoepen doet hij thuis helemaal niet meer. Hij drinkt kruidenthee met ons mee.

En sinds gisteren zei hij ( eindelijk) dat hij het roken wil gaan minderen. En dat hij nu al op niet meer dan 10 sigaretten per dag zit.

Dat had hij mij nog niet verteld omdat hij mij nog geen valse hoop wilde geven.

Zijn puistjes zijn al wat minder maar zijn kin zit nog vol daar wil hij ook van af.

Hij komt nu in een positieve flow, hij krijgt er echt lol in. Hij voelt nu duidelijk het verschil met de tijd dat hij nog op school zat en in de horeca werkte en nu.

En dat was mijn hele opzet.

Ik dacht altijd kreeg ik maar eens de kans om hem te laten voelen wat gezond leven met hem doet.

Wij weten allemaal dat als je dat eenmaal "geproefd" hebt dat nog verslavender is dan die oude leefstijl met al die ongezonde verslavingen.

Dan wil je alleen nog maar méér.

Ik heb het gevoel dat mijn " experiment" gaat slagen.

Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb dat zei: laat hem dit jaar maar eens thuis ( niet studeren) en help hem om op krachten te komen (van zwakke bijnieren).

Want zijn vrienden die meteen zijn gaan studeren bakken er ( weer) niks van. Zijn niet gemotiveerd (hoor ik van de ouders) zijn alleen maar bezig met feesten, drinken etc....

Mijn zoon was eerst ook niet gemotiveerd maar daar komt nu verandering in.

Hij heeft voor het eerst in zijn leven een doel.

Hij spaart al zijn geld om de opleiding Hotelmanagement te kunnen gaan doen.

Ik hoop toch zo dat hij zijn droom kan gaan waar maken.

We zijn nu pas 5 maanden op weg en als ik zie wat dit al heeft opgeleverd. Wat een ommezwaai bij die jongen.

Mijn dochter loopt stage bij Bureau Jeugdzorg en ziet hoeveel jongeren vastlopen.

Puur door onvoldoene (bege)Leiding van de ouders.

Het kind is steeds de troublemaker en krijgt vaak door de ouders de Zwarte Piet toegespeeld.

De ouders steken niet de hand in eigen boezem.

Ik wil dit niet op mijn geweten hebben. Ik voel dat ik hem kan helpen door hem te laten inzien dat je ook een leuk leven kunt leiden op een gezonde manier.

Het stuitte me tegen de borst om dit als voedingsconsulente wel voor cliënten te gaan doen maar niet voor mijn eigen zoon.

Ik dacht: Hij zit op dit moment in een (hele) donkere fase in zijn leven, laat ik daar iets Lichts tegenover stellen.

"Duistere " krachten trokken aan hem ( "duistere" vrienden, "duistere" verleidingen e.d).

Ik hoop dat hij dit jaar voldoende in zijn kracht komt en daardoor deze dingen beter gaat doorzien.

De tijd werkt in mijn voordeel. Hij wordt ouder en verstandiger. Alhoewel dat tegenwoordig niet meer zo werkt volgens mij.

Want ik zie steeds meer mensen van achter in de twintig die hun leven nog steeds niet op de rit hebben.

Mike zou zeggen: door ondervoede hersenen.

Nou, daar zal het mijn zoon niet aan ontbreken. :wink:

 
Vanmiddag tijdens de lunch zei mijn zoon ineens: "Ik voel me de laatste tijd zo rustig van binnen. Ik hoef gewoon eens nergens aan te denken. Ik heb eindelijk eens innerlijke rust. Echt een te gek relaxed gevoel is dat. Daar moeten die anderen nou wiet voor roken om dit gevoel te kunnen ervaren en ik heb dit gratis en voor niets " :)

Nou ja, gratis en voor niets dacht ik in mezelf, je wilt niet weten wat ik aan boodschappen kwijt ben om dit alles te kunnen bekostigen. 8O

Maar zo'n uitspraak maakt het toch weer helemaal goed niet dan? :lol:

 
Hee Food en Mood! Wat ontzettend fijn! Knap gedaan hoor mama!

 
Hey Food en Mood,

Wat een geweldig nieuws van je zoon! Echt super dat je hem hebt laten zien dat het ook anders kan!

Ik hoop ook ooit op een dag een gezonde kleur te krijgen in m'n gezicht, want ik ben ook LIJKbleek.

 
Ik ben ook zoooooo blij dat ik de kans aangegrepen heb om hem ook eens de andere kant van het leven te laten zien.

Gisteren heb ik een intervieuw gezien met de oprichter van de Slow Food beweging, Carlo Petrini.

Hij zei iets in de trant van: De voedingsindustrie wil van de mensen consumenten maken geen burgers.

Het kenmerkende van burgers is dat ze een gezond beoordelingsvermogen bezitten (gezond verstand dus)maar beoordelingsvermogen zonder smaak bestaat niet wij gaan toe naar een maatschappij die stelselmatig onze smaak vernietigd ( geur,-kleur en smaakstoffen).

Eerst van de kinderen dan van de volwassenen.

Proeven is een manier om de wereld te begrijpen. Als we onze smaak niet trainen worden we een soort legbatterijkippen.

Het voedsel dat we aangeboden krijgen moet er voor zorgen dat we niet meer logisch kunnen denken.

De ziel van onze kinderen ligt onder vuur. Een kind dat van kleins af aan bestookt wordt met reclames over ongezonde voeding en beroofd wordt van zijn (natuurlijke)smaak wordt iemand die niet zelfstandig kan denken.

We moeten verslaafd worden, drugsverslaafd.

Zo krijg je geen burgers maar veslaafde consumenten.


Dit is m.i precies de nagel op de kop. De jongeren lopen rond met hun hersenen vol chemicaliën, zijn daardoor veel verslavingsgevoeliger,kunnen niet meer bij zichzelf blijven ( zelfstandig denken) hun gezond beoordelingsvermogen is zoek, problemen alom dus.....

Jammer want het zijn zo'n fijne mensen.

 
hoi Food en Mood, het is fantastisch als je je zoon zo goed kan helpen als jij doet. Maar dan vraag ik je dit: hoe moet het dan strax als hij de deur uit is en als hij nu al niet het verband legt tussen jouw voeding en zijn gezondheid? Je laatste tekst over burgerschap is erg belangrijk. Zou je denken dat je zoon zelf al die moeite zou doen als jij nu doet voor zijn voeding? (Ook ivm je laatste tekst over bewust eten)

 
Quote:
hoe moet het dan strax als hij de deur uit is en als hij nu al niet het verband legt tussen jouw voeding en zijn gezondheid?


Hoe kom je erbij dat hij niet het verband legt tussen mijn/onze voeding en zijn gezondheid?

Ik vermoed dat jij mijn berichtje anders opvat als dat ik het bedoel.

Hij zegt: ik krijg dat gratis en voor niets dat betekent niet dat hij niet het verband ziet met onze voeding.

Hij bedoelt daarmee dat hij voor dat relaxte gevoel te krijgen geen wiet hoeft te roken.

Hij is zich dat terdege bewust dat het door zijn veranderde levensstijl komt dat hij zich nu zo goed in zijn vel voelt.

Quote:
hoe moet het dan strax


Quote:
Zou je denken dat je zoon zelf al die moeite zou doen als jij nu doet voor zijn voeding?


Ik zou het niet weten, ik richt mijn aandacht bewust niet op dit soort vragen omdat deze vragen mij kunnen verlammen in het heden.

Maar ik denk dat het goed komt.

Als voorbeeld: Hij is vanaf gisteren naar Maastricht carnaval vieren. Daar blijft hij tot Woensdag bij vrienden thuis.

Vóór dat hij ging vroeg hij mij wat hij als alternatief kon eten als zij naar de friture zouden gaan.

Zelf kwam hij op het idee om dan maar een wokje te gaan doen. En hij heeft zich voorgenomen niet over zijn grenzen te gaan wat betreft drinken.

" En als ze daar Becel hebben voor op het brood pak ik liever geen boter toch mam?? En eieren zullen ze altijd wel in huis hebben dus bak ik flink wat eieren voordat ik ga daar kan ik dan wel even mee vooruit ".

Ik maak me geen illusies hij is ( pas) 19 jaar, hij zal zijn hoofd nog wel vaak moeten stoten maar ik weet uit ervaring dat goed voorbeeld goed doet volgen als mensen eenmaal uit de puberteit zijn komt het wel weer goed.

Eerst gooien ze natuurlijk alles over boord wat ze van de ouders hebben meegekregen, dat is bij hem ook gebeurd.

Maar nu krabbelt hij wel degelijk terug!!! Zeker nu hij het verschil heeft mogen proeven. :wink:

 
hoi sorry Food en Mood, ik had idd opgemaakt uit dat je schreef dat je zoon zei dat hij gratis en voor niets zich goed voelt, dat hij niet de link legde tussen jouw inspanningen/zijn voeding en hoe hij zich voelt.

Maar dat heb ik dus gewoon verkeerd begrepen.

Excuses.

Het gaat denk ik vooral om bewustzijn: de rest komt vanzelf daarna.

Dus als hij die link wel legt tussen goede voeding en zijn gezondheid, dan zal het zeker wel recht kommen als je zoon niet meer bij jou woont.

 
No hard feelings. Het gaat inderdaad om bewustzijn kweken en voeding is nu eenmaal ( voor mijn gevoel) het machtigste wapen omdat te bereiken. :!:

 
Food en Mood zoals jij het hierboven beschrijft wat zou ik het fijn vinden als ik dit ook ooit kan zeggen wbt mijn zoon, wat ik eigenlijk wil vragen is jij geeft je zoon nog extra vitamine d3, mijn zoon heeft ook een vitamine d3 tekort ik gaf hem elke dag 2x 1000 IE ben hiermee gestopt toen hij gestart is met 1/2 tl levertraan/boterolie per dag maar omdat hij depresief overkomt ben ik vandaag overgeschakeld naar 1tl per dag, ik weet nu ik terug denk dat ik eerder met D3 ben gestopt en zijn depresiviteit weer toenam ik weer meer d3 gegeven en werd hij weer vrolijk. Ik heb begrepen dat extra vitamine d3 als supplement niet goed is om te geven omdat daar dan geen vitamine A tegen over staat?

 
Ik ben nog op vakantie dus sorry als ik op bepaalde reacties van jou niet heb gereageerd.

Ik zit nu op een andere computer en had mijn inlogcode (van dit forum) niet bij me, net even mijn schoonzus een berichtje gestuurd (wij hebben huizenruil gedaan)en voìla, ik kan inloggen en dus antwoorden. Lang leve Facebook.

Je zit met heel veel vragen merk ik, ik herken het!!! Ook het verslaafd zijn aan dit forum en aan de juiste informatie (en hulp) voor je zoon.

Maar.......probeer even gas terug te nemen want ik voel heel veel angst, zelfs tot wanhoop aan toe.

Als ik me hierin vergis dan mijn excuses.

Je zoon kan namelijk last hebben van jouw angst.

Ik herken dit, ik ben daarom eens een tijdje terug met alles gestopt en heb mijn zoon eens laten eten wat hij zelf wilde en waar hij (zijn lichaam) om vroeg.

Dit om hem (energetisch) niet met mijn 'angst of ik het wel goed doe' op te zadelen.

Ik moest eerst gaan ontspannen inzake voeding, ik was er te gespannen mee bezig. Hij voelde dat.

Hij eet niet helemaal volgens WAP, wel grotendeels (mits hij thuis is), als hij buitenshuis is (op dit moment is hij op vakantie met vrienden ) dan is het compleet een ramp, dat weet ik al bij voorbaat.

Als hij terug is dan sméékt hij bijna om gezonde voeding :D dus dat is een goed teken.

Hij eet ook nog gewoon (spelt)brood, niet meer zoveel als voorheen.

Hij hunkert naar eieren, hij vindt het heerlijk, dus ik laat hem daarin.

Lever en dergelijke eet hij niet, ik dring hem dat ook niet op, dat doe ik met niets trouwens.

Hij start 's morgens met citroensap in water. Daarna een smoothie van kefir,1 rauwe eidooier, kokosvet en meestal een banaan en frambozen, anders krijgt hij de smoothie niet af.

Als hij weer honger krijgt, pakt hij uit zichzelf al een bak kippensoep uit de diepvries, daar eet hij dan meestal een speltboterham bij, dik besmeerd met roomboter en een dikke plak kaas.

Tussendoor een glas sole (1 theelepeltje op een glas water).

1 of 2 glazen rauwe melk, verschilt heel vaak, soms wel soms niet. Hij drinkt het meestal als hij zin krijgt op iets 'verkeerds'.

Op sommige dagen eet hij een (wilde) zalm cocktail. Zalm uit blik van Fish 4 ever. Verse vis lust hij niet.

Of een salade met de zalm zoals hierboven beschreven of tonijn, maar hij eet de tonijn (met mayonaise) ook heel vaak op brood, wel weer dik besmeert met roomboter.

Het avondeten varieert.

Vaak kip, hamburger, rundvlees maar niet iedere dag, met tamelijk groenten erbij. Af en toe rijst, rijstmie maar ook weleens (spelt) spaghetti maar niet meer zo vaak als eerst.

Hij eet ook (nog) gewoon af en toe aardappelen, maar dan wel weer met een dikke klont roomboter erdoor, vindt hij heerlijk.

's Avonds eet hij vaak nog een rijstwafel met dik de roomboter en wat pindakaas, daar vaak wel een mok rauwe melk bij.

Ik ga niet meer moeilijk doen, het is nu tenslotte zijn eigen verantwoording, zijn eigen lichaam en zijn eigen leven. Hij is pas geleden 20 jaar geworden.

Hij heeft denk ik, of weet ik wel zeker, ook zijn eigen overtuigingen en die respecteer ik ten alle tijden.

Zijn gevoelens omtrent bepaalde voedingsmiddelen gaan mij vóór Wap (ik hoop dat dit niet verkeerd overkomt).

Ik stel me naar mijn zoon bescheiden op, ik heb enorm veel respect voor de wijsheid van zijn ziel.

Ik kan niet weten wat voor hem het beste is, ik zou dat ook niet (meer) op mijn geweten willen hebben.

Zijn ziel is nu leidend en ik volg.

Maar zover was ik ook nog niet toen hij 18 was :wink:

Hij weet nu hoe de voedingsregels (van Wap) zijn en hij houdt zich daar in zoverre aan, als wat voor hem op dit moment mogelijk is.

Ik merk wel dat hij er (uit zichzelf) steeds meer in geïnteresseerd raakt.

Ben trouwens benieuwd wanneer hij zich eens gaat aanmelden hier :mrgreen:

Omdat hij liever niet in de zon komt als wel, geef ik hem om de dag 4000IE Vitamine D3, maar ik weet niet wat goed is voor jouw zoon.

Ik weet zelfs niet eens of het goed is voor mijn zoon, maar aangezien ik denk dat de gevolgen van vitamine D tekort erger is kies ik dus uit twee kwaden.

Hij krijgt iedere dag 3 capsules levertraan waarvan ik denk dat het absoluut niet genoeg is, maar meer kan ik niet betalen, dus beter iets dan niets toch?

Iedere dag 7 tabletjes chlorella.

Twee keer per week een druppeltje Lugol's.

Ik houd mijn zoon wel goed in de gaten. Ik weet dat hij, door zo te eten, geen junkfood eet (mits hij thuis is), geen cola, energydrankjes drinkt en dat soort meuk. Niet snoept, nou en dat is voorlopig hetgeen waar ik het mee moet doen. De rest laat ik aan Ad over :mrgreen: Zijn personal coach 8) Cool hè?

Ik vertrouw erop dat mijn zoon een enorm bewustzijn heeft ontwikkeld voor gezonde voeding, en dat voor hem ooit het moment aan breekt dat hij het stokje van me gaat overnemen.

Als niet? Dan kan ik hem niet (meer) helpen. Een schrikbeeld voor deze moeder 8O Zolang hij thuis woont kan hij zich bedienen van gezonde volwaardige voeding, dat is zijn geluk, maar als hij uit huis gaat is het aan hem.

Ik wens je heel veel succes en je kunt me altijd om support vragen, maar de antwoorden op jouw innerlijke vragen kan ik helaas niet beantwoorden ben ik bang.

Ik denk dat het belangrijk is dat je in gesprek blijft met je zoon. Hoe staat hij hier tegenover? Wat voelt voor hem goed? Ga hem de koolhydraten niet afpakken als dat niet goed voelt voor hem.

Voeg eenvoudig de dingen die wel goed voor hem voelen toe en de 'slechte dingen' vallen vanzelf af.

Probeer even iets meer vertrouwen te krijgen in de intelligentie van zijn lichaam.

Het lichaam gaat ook zelf mee reageren (resoneren)op al het gezond voedsel dat het binnen krijgt.

Daardoor gaat zijn lichaam als vanzelf bepaalde voeding 'weigeren'.

Dat proces is bij mijn zoon al heel erg aan de gang, dat maakt dat ook jij straks iets relaxeter achterover kunt gaan leunen.

It's a promise :wink: Ik leef heel erg met je mee want samen staan we sterk.

 
Wat een hele lieve reaktie en ja je hebt gelijk mijn angst en zorgen geef ik ook naar hem toe dat weet ik en dat ben ik echt proberen om dit los te laten. Het is een hele tijd goed gegaan maar sinds adrenal lijkt het of ik me weer extra zorgen/angst begin te maken. Het is een leerproces voor mij, ik heb al 18 jaren heel veel meegemaakt met mijn zoon daarom is het zo moeilijk om los te laten. Ik ga nu elke keer een klein stapje verder met wap dus niet en sole en h202 en citroen etc en de tip van jou ik laat hem aan het woord!!. ik ga het opschrijven wat hij eet en hoe hij hierop reageert. Door zijn autisme is hij niet zo'n prater dus moet ik vele dingen uit hem trekken wat niet altijd lukt. Hij is nu steeds moe, misselijk, duizelig, hoofdpijn dat had hij ook toen hij een jaar ziek thuis is geweest dus boem daar zijn mijn zorgen weer pfffffffff. Ook zijn lever is niet goed deze week bloedprikken en kijken hoe het daar me gesteld is. Ik heb ook gelezen dat je echt een leverreiniging moet doen als je volgens wap gaat eten maar dat zie ik hem niet doen :roll:

Ik ga je tips van harte nemen echt ik ga er zooooo aan werken, ik wil gewoon.... en dat is de motivatie toch. Zo fijn dat je meedenkt!! Dank je wel!

 
Ingrid, ik kan jou volkomen volgen in je angst om jouw zoon.
Quote:
Het is een leerproces voor mij, ik heb al 18 jaren heel veel meegemaakt met mijn zoon daarom is het zo moeilijk om los te laten.



Ik heb ook heeeeeel veel meegemaakt met mijn zoon. Verwar het loslaten niet met niets meer voor je zoon doen, zo zijn mijn woorden niet bedoeld.

Maar probeer 'in te pluggen' op wat zijn ziel wil (niet zijn ego, want die probeert te saboteren door misschien dwars te liggen en opstandig te reageren).

Blijf wel op je moederlijke intuïtie vertrouwen. Stapje voor stapje weer iets nieuws introduceren, als je ziet dat het vorige goed ontvangen wordt door hem.

Mijn zoon zegt soms ook: 'Mam, vandaag kan ik geen vet meer zien' prima toch? Hij voelt zelf wel wat wel en niet goed valt.

leverreiniging hoef ik ook niet aan te denken, heb ik zelf ook nog nooit gedaan, het voelt voor mij nog niet zo dat ik het moet doen.

Dan kan iedereen lopen roepen:'Maar het moet', toch luister ik dan naar mijn eigen lichaam. Of misschien is het ook wel angst, dat kan.

Maar ik ben er inmiddels achter dat angst niet altijd een slechte raadgever is, bij mij is in het verleden gebleken dat de angst mij ook voor bepaalde dingen heeft behoed.

Ik zeg dan ook niet tegen jou dat het slecht is dat je die angst voelt, het kan net zo goed je intuïtie zijn die jou iets duidelijk wilt maken.

Het helpt mij dan in ieder geval om dan gas terug te nemen en te gaan voelen wat er nu eigenlijk aan de hand is, dus niet loslaten maar wat afstand nemen.

Daarmee neem ik de volle verantwoordelijkheid voor mijn eigen emoties en dat weerhoudt me ervan dat ik ze op mijn zoon ga projecteren. Snap je het nog?

Het zijn natuurlijk maar woorden, die mij vaak verhinderen om een bepaald gevoel over te brengen, maar ik hoop dat het je duidelijk is wat ik probeer te zeggen zonder daarin belerend over te komen op jou :(

Quote:
Hij is nu steeds moe, misselijk, duizelig, hoofdpijn dat had hij ook toen hij een jaar ziek thuis is geweest dus boem daar zijn mijn zorgen weer pfffffffff.



Hoe leeft jouw zoon, is hij een 'stapper'? Zoals veel van de jongeren tegenwoordig? Leeft hij er maar op los of juist niet?

Als hij veel slechte dingen eet en drinkt is het natuurlijk niet verwonderlijk dat hij zich zo voelt, was met mijn zoon ook altijd zo.

Nu nog trouwens als hij weer eens 'de beest heeft uitgehangen' wat nog weleens voorkomt, maar daarna blijft hij dan weer heeeeel lang thuis om zich tegen zichzelf te beschermen :mrgreen:

Dat zijn toch positieve stappen in zijn ontwikkeling, het kan niet van vandaag op morgen perfect zijn, dat wilde ik wel maar dat heb ik moeten (af)leren. Wat mijn ziel verlangt is iets van mij en mijn eigen leerproces, zover ben ik kunnen komen door me in mijn jongere jaren behoorlijk te hebben misdragen :oops:

En kijk me hier nou zitten, als Jean d'Arc die zich in de strijd gooit voor gezonde voeding voor onze kinderen.

Onze zonen zijn zich wat dat betreft al zoveel bewuster van gezonde voeding dan wij in die tijd (dat geldt tenminste voor mij, ik weet niet of dat voor jou ook geldt?).

Ik ben helemaal van onderop mij alles nog zelf moeten gaan leren. Dat hoeven onze kinderen al niet te doen.

Het is zo fijn dat je enthousiast bent en graag Wap wilt voor je zoon, probeer dat enthousiasme vast te houden zodat het niet omslaat in angst of extremisme. Bedoel ik weer niet beschuldigend maar ik zeg dit uit eigen ervaring.

Of zie de angst die je hebt als signaaltje dat je iets te snel wilt gaan.

Wordt zelf blij met Wap en dan zal je zien dat je zoon op een dag naast je komt staan en vraagt:'Mam,zullen we samen eens gezellig een leverreiniging gaan doen'? (Wishful thinking) :D

Ik moet nu echt gaan want mijn man staat te trappelen om naar Middelburg te gaan, zie je hoe verslavend dit forum is?

Zelfs op vakantie wil je alles nog blijven volgen, maar zolang het goed voelt, DOEN!!!!!

Ja manlief ik sluit NU af, doei doei.

 
Ha ha, was het leuk in Middelburg? Ja echt heel verslavend dit forum ik heb bijna geen tijd meer voor andere dingen :D

Even terug te komen op mijn zoon:

ik zou graag uitleggen wat voor problemen hij heeft gehad maar wil dit hier niet uigebreid doen omdat dit toch erg prive is en denk dat mijn zoon het mij niet in dank af zou nemen als ik dit zou doen.

Maar in het kort al sinds zijn derde jaar zo goed als het kan/kon met suiker en melk gestopt

daarna voedingspatroon weer veranderd vanwege heftige candida en een zwaar verzuurd lichaam met hoge leverwaarden

heeft dus lang geen "suikers", koemelk gehad maar wel veel koolhydraten.

altijd maar met voeding bezig geweest en hij heeft daar altijd moeite mee gehad om "anders" te zijn en anders te eten als zijn leeftijdgenoten daarom was en ben ik ook blij met WAP.

Ik ben gisteren op jou advies begonnen om te vragen wat hij wilde eten etc.

ik heb gisteren hem gegeven:

1x citroensap met water

smoothie beetje rauwe melk/beetje volle yoghurt en 1/2 bekertje slagroom met wat kruiden, met blue ice royal en 1 rauw ei en 1/2 appel anders vind hij het echt niet lekker

2 speltboterhammen met geitenkaas (rauwemelksekaas)

s'avonds speltmacaroni met vlees

beetje yoghurt met beetje slagroom

geen sole, geen h202 meer, niets anders extra stapje voor stapje, alleen adrenal 2x 100 mg hij heeft een milde bijnieruitputting maar nu net kwam hij weer mopperend naar beneden dat hij zich weer ziek en moe voelt,ik ben met hem in gesprek gegaan wat hij nu precies wil, hij wil wel verder gaan met wap maar wil zich niet ziek voelen.Sinds hij met Wap bezig is gaat het echt niet goed. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiermee aan moet, is het nu de candida en de verzuring die opbreekt hij eet/drinkt nu koemelkprodukten. Ik geef aan dat dit ook misschien ontgiften is maar pubers en geduld is een hele moeilijke zaak!!Ook heeft hij steeds heel erge dorst die niet overgaat als hij iets gedronken heeft.

Hij is geen stapper, af en toe een feestje en dan drinkt hij bier en mierzoete drankjes verder heeft hij zich altijd heel goed aan de voedingsadviezen gehouden mede door mij omdat ik altijd maar aan het zorgen ben en was dat hij alles innam medicijnen/supplementen/juiste voeding. Zelfs op vakantie heb ik zover ik kan en kon alles meegnomen, misschien te streng in dit alles geweest?? Ik weet het niet? Zou het liefst terug gaan naar het zure/base dieet omdat hij zich daar fysiek beter bij voelt maar mentaal wordt het een heel ander verhaal!

Dank je wel voor je reaktie terwijl je vakantie hebt, ik wens je nog een fijne vakantie toe!

 
Ook hoor ik nu dat hij heel moeilijk naar de wc kan 1x in de 2 of 3 dagen, ikzelf heb daar ook last en heb milde leverreiniging gedaan, appelsmoothie maar niets helpt, wilde oxy powder bestellen maar die is helaas niet op voorraad.

Ook gaf ik hem elke dag 2x per dag 1000 IU vitamine d3 dat deed wonderen met zijn humeur, ik besloot hem dit niet meer te geven maar over te gaan naar blue ice royal 1/2 tl per dag, gisteren besloot ik om 1 tl per dag te geven omdat dit ook aangegeven staat op het forum, zou dit nu voor hem nog te weinig vitame d3 zijn misschien? Hoeveel vitamine A en vitamine D zit er eigenlijk in blue ice royal weet jij dat? Vanavond heb ik toch wat lever op het menu staan dus ook goed ik hoop dat hij het lust :?:

 
Het was heel erg leuk in Middelburg.

Ik snap heel goed dat je bepaalde zaken over je zoon hier niet op het forum wilt delen, met dat probleem zit ik ook hoor ;-)

Quote:
Sinds hij met Wap bezig is gaat het echt niet goed. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiermee aan moet, is het nu de candida en de verzuring die opbreekt hij eet/drinkt nu koemelkprodukten. Ik geef aan dat dit ook misschien ontgiften is maar pubers en geduld is een hele moeilijke zaak!


Geduld is inderdaad niet hun sterkste kant en het hoort ook bij het probleem van bijnieruitputting.

Als jij aanvoelt dat het niet goed met hem gaat sinds hij koemelk producten eet en drinkt moet je daar eigenlijk naar luisteren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Wap bij mij in het begin ook niet goed viel. Blijkbaar had ik de grootste moeite met het verteren van de grote eiwitmoleculen die in deze producten voorkomen.

Ik heb Mike's advies opgevolgd om zoveel mogelijk vloeibaar voedsel tot me te gaan nemen.

Dit heeft mij enorm geholpen, vooral de kefir is een schot in de roos geweest. Ook voor mijn zoon trouwens.

Ik stel mijzelf nu gerust met de gedachte dat in kefir, rauwe melk en rauwe eidooier heeeeel veel goede voedingsstoffen zitten waar ik voorlopig wel even mee vooruit kan.

Wat mijn zoon en ik daarnaast nog eten is meegenomen.

Misschien een beperkte kijk op zaken maar het geeft me momenteel even de rust om wat afstand te nemen en niet alleen maar met voeding bezig te zijn.

Ik focus mijzelf meer op het feit wat mijn zoon allemaal NIET meer binnenkrijgt aan rotzooi.

Hij is terug van vakantie en vertelde dat het qua eten en drinken weer bij de beesten af is geweest.

Er werd geld in een pot gedaan en daar werd dan de goedkoopste meuk van gekocht dat maar mogelijk was.

Veel snoep, chips, frisdrank, alcohol en weinig voeding van waarde :-(

Hij vertelde ook dat er wiet en truffels en dergelijke in het spel zijn geweest (waaraan bijna iedereen mee deed)maar waar hij absoluut niet aan mee heeft gedaan,dat geloof ik hem op zijn woord.

Nu moet hij weer op de blaren zitten. Ik merk aan hem dat hij niet blij is met zichzelf als hij zo leeft (hij rookt ook nog).

De weerstand tegen deze manier van leven wordt steeds sterker.

Hij is gisteren terug gekomen, zijn vrienden vroegen gisteravond of hij (weer) mee ging stappen, maar hij heeft (uit zichzelf) nee gezegd.

Vanavond gaan zijn vrienden ook weer maar hij gaat niet mee.

Zelf zegt hij daarover; Nee, mam, dat wil ik niet. Maandag moet ik weer naar Ad (trainen) en dan ben ik niks waard.

Kijk,hiervoor heb ik het gedaan! (Ad ingeschakeld). In de hoop dat hij wat meer respect voor zijn lichaam gaat krijgen, nu doet hij het nog voor Ad maar naarmate zijn lichaam er beter begint uit te zien ( en dat doet het al) hoop ik dat hij het ook voor zichzelf gaat doen.

Deze 'kinderen' zitten zo slecht in hun lijf.

Quote:
Ik ben gisteren op jou advies begonnen om te vragen wat hij wilde eten etc.


Wat heeft hij hierop geantwoord?

Quote:
hij zich altijd heel goed aan de voedingsadviezen gehouden mede door mij omdat ik altijd maar aan het zorgen ben en was dat hij alles innam medicijnen/supplementen/juiste voeding. Zelfs op vakantie heb ik zover ik kan en kon alles meegnomen, misschien te streng in dit alles geweest?? Ik weet het niet?


Dit herken ik zo goed, altijd maar voor hem zorgen omdat je waarschijnlijk intuitief aanvoelt dat hij anders het liefst helemaal niets zou eten of alleen maar de verkeerde dingen.

Ik denk niet dat je hierin te streng bent geweest, hooguit voor jezelf ;-)

Ik denk dat dit een bewijs is van de enorme liefde die jij voor je zoon hebt maar die hem bij tijd en wijle een ietwat benauwd gevoel kan geven.

Dat was bij mijn zoon ook zo. Gelukkig hebben wij een enorme goede band en praten we hier veel over.

Volgens mij is dat bij jou en je zoon ook wel het geval toch, dat jullie een goede band hebben bedoel ik dan.

Als ik hem vraag of hij wilt dat ik met Wap ga stoppen antwoord hij dat hij dat niet wilt, hij kent zichzelf maar al te goed en weet dat het dan helemaal hommeles wordt.

Dus of ik doe het nog zolang ik het kan opbrengen, of ik stop ermee.

Samen komen we er wel uit, hij ging gisteren toen hij thuis kwam meteen allerlei gezonde dingen voor zichzelf klaar maken.

Zoals kippensoep uit de diepvries halen en ontdooien :D aan die dingen merk ik dat hij er heel erg achter staat maar het nog niet helemaal voor zichzelf kan opbrengen om het zelf klaar te maken.

Zolang ik maar kan zien dat hij het waardeert vind ik het goed.

Quote:
Zou het liefst terug gaan naar het zure/base dieet



Je kunt toch veel groenten blijven geven en iedere dag een beetje zuur fruit, is toch niks mis mee?

En de gezonde vetten voor het mentale stuk.

Quote:
Ook hoor ik nu dat hij heel moeilijk naar de wc kan 1x in de 2 of 3 dagen


Dat is natuurlijk geen goede zaak. Mijn zoon is op vakantie ook weer helemaal verstopt geraakt en verheugt zich er nu al op als hij weer fatsoenlijk naar de w.c kan gaan. Kijk, gezonde voeding 'bewijst' vanzelf dat het beter voor je is.

Wij eten nog heel veel groenten en zuur fruit, we voelen ons daar uitstekend bij.

Kefir is in ons geval super geweldig. Eidooiers vallen heel er goed. Gebakken eieren gaan erin als koek. Olijfolie, kokosolie, roomboter, slagroom (vandaag weer gehaald van rauwe melk) en bottenbouillonsoep is allemaal geen probleem voor hem. Vis uit blik etc. is goed te doen, ik ga hem alleen geen dingen opdringen die hij niet ziet zitten alleen omdat het zo gezond is.

Nou ja, zoals ik al meerdere keren heb gezegd is voor mij nu het belangrijkste dat hij de moderne troep zoveel mogelijk uit zijn lijf laat,de rest is van latere zorg en ligt ook bij hem zelf.

Hij geeft het tempo aan.

Ik weet dat Wap het allerbeste is wat hij kan krijgen (inclusief lever en organen)maar hij is nog niet zover (ik ook niet trouwens).

Maar we verleggen onze grenzen steeds meer. Vooral die rauwe eidooiers was voor hem al een hele stap. Nu wil hij niet meer zonder.

Ik koester nu die kleine stapjes en laat me niet meer overstelpen met paniek-gedachten, dat hij ieder moment dood kan omkiepen omdat hij rookt, wel eens drinkt en junkfood eet.

Ik heb een deel van die verantwoording afgelegd en bij hem neergelegd.

Quote:
Ook gaf ik hem elke dag 2x per dag 1000 IU vitamine d3 dat deed wonderen met zijn humeur, ik besloot hem dit niet meer te geven



Waarom? Als je toch voelt dat het hem goed doet?

Quote:
Hoeveel vitamine A en vitamine D zit er eigenlijk in blue ice royal weet jij dat?


Nee weet ik eerlijk gezegd niet. Ik persoonlijk had te weinig aan viramine D uit levertraan en neem (op dagen zonder zon) vitamine D3 druppels in.

Ik weet echt niet of ik het goed doe, ik denk het eigenlijk niet als ik me vergelijk met de meeste mensen hier op het forum 8O

Daarom probeer ik dat ook maar niet meer te doen :?

Ik kijk nu meer naar wat mijn zoon en ik al allemaal niet meer doen en dat is al heeeeeeel veel.

Wij zijn Work in Progress :mrgreen:

Ben benieuwd of je zoon de lever lust.

 
De lever is geen succes :( volgende week nog maar eens op een andere manier proberen, ik lust het wel, vroeger ook al wel eens gegegeten.

Vloeibaar is het beste ik weet het maar hij "lust"geen rauwe melk, heeft 1x wat geproefd en vond het echt niet lekker terwijl hij al jaren rauwmelkse kaas eet terwijl we zelf niet eens wisten dat deze kaas rauw is haha. Nu maak ik er chocolademelk van maar hij weet niet dat dit van rauwe melk is :twisted: soms moet je ze niet wijzer maken toch! Rauwe slagroom ik kan het nergens vinden?

Wat je schrijft op je gevoel af gaan ik weet dit eigenlijk ook wel ik heb al jaren op mijn gevoel zijn opvoeding gedaan dus waarom nu niet vraag ik me af 8O

Wat goed dat jij het zo goed doet wbt je zoon ook met een vakantie, tot nu toe is hij nog nooit echt alleen op vakantie geweest omdat ik altijd zeg dat dit niet gaat met zijn voeding ik denk dat ook ik hierin hem moet gaan loslaten. Ik weet gewoon wat het met zijn lichaam doet hij wordt gewoon ziek van voeding die niet gezond is voor hem maar dan zegt hij liever ziek dan niet mee kunnen doen tja.... en daar in ga ik nu anders denken als hij dit wil ok dan wil hij dat ahummmmm.

Toen ik vroeg wat hij wilde eten keek hij mij aan van heee?? maak jij de beslissing maar zei hij, nee dat mag jij voortaan doen en ja hij reageerde daar wel heel goed op.

Daarna had hij nog iets waarvoor hij een keuze moest maken aangezien hij moeilijk zelf beslissingen kan maken zei ik nu ook deze keer dar hij nu toch echt zelf tot een besluit moet komen. goed van mij toch haha.

Gelukkig is onze band erg goed en kunnen we samen "vaak" goed met elkaar in gesprek gaam.

Wel heeft hij het vaak ook over fitnessen net als je zoon, ik hoop dat ik ooit ook een "Ad" tegen mag komen ik heb het tot nu kunnen voorkomen en ik heb hem ook over Ad en je zoon verteld, hij is het ook gaan opzoeken maar hij begrijpt er niets van, wel vraagt hij er vaak naar maar waar vind ik zo iemand die net als Ad jouw zoon zo steunt!

En jij zegt dat jij niet denkt dat jij het goed doet maar zoals jij schrijft over je zoon denk ik dat je het heel goed doet, met heel veel liefde en dat is voor mij de allerbelangrijkste voeding die een kind kan krijgen!!

Bedankt voor je advies.

 
Wat jammer dat de lever is 'geflopt'. Lust hij de rauwe melk ook niet in een smoothie? Een smoothie met niet teveel poespas (maar wel met een rauw eidooiertje erdoor want dat proeft hij echt niet).

En kefir gemaakt van rauwe melk in een smoothie?

Quote:
Wat goed dat jij het zo goed doet wbt je zoon ook met een vakantie, tot nu toe is hij nog nooit echt alleen op vakantie geweest omdat ik altijd zeg dat dit niet gaat met zijn voeding ik denk dat ook ik hierin hem moet gaan loslaten. Ik weet gewoon wat het met zijn lichaam doet hij wordt gewoon ziek van voeding die niet gezond is voor hem maar dan zegt hij liever ziek dan niet mee kunnen doen


Wat zijn vakanties betreft heb ik altijd maar zo gedacht: ik kan hem toch echt niet gaan opsluiten, buiten de voeding vertrouw ik ergens ook altijd nog op een 'Hogere macht' en maak ik mezelf wijs dat niet alleen de voeding zaligmakend is.

Plezier maken met vrienden is ook heel gezond, ook al leven ze op dat moment bagger.

Op die momenten praat ik voor mezelf iets recht wat eigenlijk krom is, meer om mezelf te 'kalmeren'.

Al zijn vrienden wonen in Maastricht, dus vanaf dat hij op de Middelbare school zat was hij tijdens zijn vakanties meer in Maastricht dan thuis.

Dat was het grote nadeel, ik had er op die manier niet veel kijk op.

Dat vond ik heel erg maar aan de andere kant vond ik ook dat ik niet het recht had om hem zijn vrienden te weigeren.

Als hij weer thuis kwam van zo'n 'horrorweekje' :evil: zag hij er weliswaar belabberd uit maar zijn ogen straalden van geluk :mrgreen:

Ik kon dat heel goed begrijpen, hij zei ook altijd: 'die ouders zijn zo lekker los'.

Dat hield in, dat ze er (bijna) nooit waren, ze leefden hun eigen leven 8O Er was dus geen toezicht.

Thuis zat mama hem altijd aan zijn kop te zeuren over voeding, als puber zou ik dan ook wel geweten hebben waar ik liever was.

Mijn zoon is pas geleden 20 geworden en denkt er nu heel anders over.

Dit is trouwens zijn eerste vakantie waarvan hij met een hele andere huoding terug is gekomen. Hij zag er nog steeds belabberd uit, zijn ogen straalden ook nog steeds, maar er is iets veranderd, ik kan het voelen.

Hij is al die dagen nog niet de deur uit geweest, is flink uit aan het rusten, is gisteren gestopt met roken (maar dat heeft hij wel vaker geprobeerd).

Over het algemeen voelt het alsof het 'kwartje is gevallen' wat gezondheid betreft.

Het feit dat de training zijn vruchten begint af te werpen stimuleert hem volgens mij ook heel erg, het beoogde doel (dat hij meer respect krijgt voor zijn lichaam)gaat volgens mij lukken.

Quote:
Wel heeft hij het vaak ook over fitnessen net als je zoon, ik hoop dat ik ooit ook een "Ad" tegen mag komen ik heb het tot nu kunnen voorkomen en ik heb hem ook over Ad en je zoon verteld, hij is het ook gaan opzoeken maar hij begrijpt er niets van, wel vraagt hij er vaak naar maar waar vind ik zo iemand die net als Ad jouw zoon zo steunt!



Ik weet niet waar jij woont? Ik denk niet dat je een fitness trainer vindt die vanuit dezelfde principes werkt als Ad Lightvoet. Ad werkt vanuit het oermens-principe om het even kort door de bocht te zeggen.

Heb je mijn artikeltjes erover al gelezen?

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/06/22/meer-beweging/

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/07/13/voedingspatroon-voor-meer-spieropbouw/

Kun je jouw zoon misschien enthousiast krijgen om een lezing van Mike bij te wonen?

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/05/07/mike-donkers-en-newspeak/

Quote:
Toen ik vroeg wat hij wilde eten keek hij mij aan van heee?? maak jij de beslissing maar zei hij, nee dat mag jij voortaan doen en ja hij reageerde daar wel heel goed op.


Kan ik me heel goed voorstellen, hij krijgt dan iets meer 'lucht'.

Je zult zien dat hem dat op de een of andere manier toch niet gaat bevallen, dan komt hij en gaat aan jou vragen wat hij kan eten.Ik help hem dan wel altijd met ideetjes :idea:

Vanaf dat moment staat hij er anders in, dan komt het van hem uit.

Nu voelt hij het nog teveel als 'dwang'.

Hij wil het wel maar niet op zo'n manier dat het zijn hele leven beheerst. We hebben toch allemaal ons hoofd moeten stoten vóórdat we wakker werden?

Het feit dat jij langs de zijlijn staat om de schade te beperken is een super groot voordeel voor hem, dat hadden wij niet, ik niet in ieder geval.

Probeer met hem mee te resoneren, laat het een beetje van hem uitkomen. Voel waar zijn behoefte ligt.

Wij hebben hier nu de afspraak dat hij het langzaam zelf mag gaan doen. Maar ik maak wel nog zijn ochtendsmoothie, dat vind hij gewoon leuk als die 's morgens klaar staat.

Alles is in huis om gezond te eten en daarvan kiest hij zelf uit waar hij op dat moment zin in heeft.

Iets ongezonds vind je hier niet, dat is wel een voorwaarde, als hij dat wil dan eet hij dat maar buiten de deur :wink:

Ik kook uiteraard wel voor hem.

Quote:
En jij zegt dat jij niet denkt dat jij het goed doet maar zoals jij schrijft over je zoon denk ik dat je het heel goed doet, met heel veel liefde en dat is voor mij de allerbelangrijkste voeding die een kind kan krijgen!!


DITO!!!!!!

Quote:
Bedankt voor je advies.


Heeeeeeeeeeeeel graag gedaan. Ik houd van mensen (moeders)die echt begaan zijn met hun kinderen.

Heel veel succes met het vinden van de juiste 'toon' om je zoon te kunnen blijven inspireren.

 
op 13 september heeft Mike een lezing in Eindhoven daar ga ik samen met mijn moeder naar toe, ik heb al aan mijn zoon gevraagd of hij mee wilde gaan maar heb nog niet echt een antwoord van hem.

Ik hoop dat ik net zo goed bezig ga als jij, ik vind het nog erg moeilijk maar doe mijn best.

Ik woon in omgeving Eindhoven en nee ik denk ook niet dat ik iemand vindt zoals Ad, maar wie weet wat er nog voor goeds ligt op zijn pad, hij heeft het op dit moment even niet over fitnessen en ik ga er natuurlijk ook niet over beginnen,ik zal nogmaals je blog weer eens bestuderen misschien krijg ik mijn zoon ook zo ver.

Ik ben nu bottenbouillon aan het maken, is bijna klaar ben zeer benieuwd hoe deze smaakt maar vooral hoe mijn zoon hem vindt!

Nogmaals bedankt en als ik vragen heb, ik denk dat die vast nog wel komen hoop ik ze graag aan je te mogen stellen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan