Vitamine D

Ikie

New member
Een jaar geleden ben ik door de reumatoloog behandeld met vitamind D. 50.000 ie per week. Omdat ik een extreem laag vit. D gehalte had. Ik gebruik nu nog steeds een natuurlijke vitamine D3 produkt.

Ik wil nu overstappen naar leverolie en wil dit mijn kinderen ook geven. Wie kan mij vertellen welke ik het beste kan halen. Ik word een beetje overspoeld door de hoeveelheid informatie die ik hier vind.

 
@Noor,

Kijk eens beneden op de hoofdpagina (recente discussies) en klik op het alleen lezen forum.

Vervolgens ga je naar de topic: Handige adressen.

 
Hoi,

Kreeg net een mailtje dat de boterolie weer voorradig is.

vraagje:

Ik heb de levertraan van de rog, die meer voor de gewrichten is en heb nu de kabeljauw levertraan besteld, meer voor de hersenen. Kan ik in de ochtend bijv. de ene nemen en in de avond nog wat van de andere of wordt het dan teveel?

En dat kwart theelepeltje, is dat het hollandse lepeltje of de amerikaanse (dessert)?

Alvast bedankt..

 
Ik heb net met vitavie gebeld en ik kreeg te horen dat de boterolie nog niet leverbaar is.

Ik heb aangegeven dat ze het dan beter van de site kunnen halen want anders krijgen ze nog meer telefoontjes.

Vreemd hoor, het heeft er een tijd niet op gestaan, dan weet je dat het er niet is en nu staat het er opeens weer op maar het is er niet.

Ze zouden het er weer afhalen.

Maar het is dus nog niet voorradig.

Lia

 
Ik kreeg vanmorgen om 09.19 uur de nieuwsbrief, Nieuwe voorraad High Vitamin Butter Oil 240ml, kosten € 46.-. Meteen besteld, staat op de nota dus ik ben benieuwd!

Ik wacht af wat ik krijg..

 
Ik kreeg vanmorgen om 09.19 uur de nieuwsbrief, Nieuwe voorraad High Vitamin Butter Oil 240ml, kosten € 46.-. Meteen besteld, staat op de nota dus ik ben benieuwd!

Ik wacht af wat ik krijg..

 
Kan je boterolie niet net zo goed zelf maken voor een fractie van de prijs?

Het zal dan wellicht iets minder zuiver zijn, nog een heel klein beetje water bevatten en een heel klein beetje in het water aanwezige melk eiwit, maar zou dat echt uitmaken?

Zo niet, dan kost het een pakje Demeter roomboter en een beetje werk om aan zo'n 200 gram te komen.

 
De boterolie van Green Pasture is afkomstig van de eigen koeien van eigenaar Dave Wetzl, die hij, geheel volgens de principes van Price, laat grazen op zeer snel groeiend jong graangras. De boter bevat hierdoor grote hoeveelheden Activator X (vit. K2). Vervolgens wordt de boterolie gescheiden van de eiwitten d.m.v. koude centrifugering. Om deze reden is het nog niet zo eenvoudig om een soortgelijke kwaliteit en voedingswaarde zelf te produceren.

Mike

 
Ik hoor net in dit filmpje van wijlen Andreas Moritz dat UV-A (wat raamglas alleen doorlaat van de zon) vitamine d ontneemt uit het lichaam.

Bij 4 min 30 zegt Andreas Moritz dat mensen die veel op de weg achter auto-ramen zitten om die reden vaak extra vitamine D insufficient worden:

Dan zouden zonnebanken ook vitamine D-rovers zijn: die geven vaak ook alleen UV-A-licht.

Hier nog een filmpje van Andreas Moritz over vitamine d:

Andreas Moritz zegt dat de zon een goed mechanisme is waarbij overdoses vitamine d niet goed kan ontstaan omdat uva excess aan vitamine d afbreekt.

Dus dat is dan een goed mechanisme in die zin.

Andreas Moritz is geen voorstander van vitamine d suppleren omdat ons lichaam (het lever) het niet zo goed kan afbreken als het teveel is: met het licht van de zon gaat het makkelijker dus omdat UVA en UVB voor elkaar compenseren.

Andreas Moritz raadt een vitamine d-lamp (uvb-lamp dus) aan bij afwezigheid van mogelijkheid tot zonvakantie.

In het tweede filmpje zegt Andreas Moritz dat je door het dragen van een zonnebril een sein aan je lichaam geeft om meer en dieper UVA-stralen door te laten waardoor celschade kan ontstaan.

Dit komt omdat je door het dragen van een zonnebril geen melanine aanmaakt, die je beschermt tegen zonnestralen.

Dit gaat over UVA-schade in de huid van een trucker: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1104059

De huidschade zit net aan de kant waar het zonlicht binnenkwam.

 
Quote:
Tarwe stoort de synthese, opname en werking van vitamine D.

http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

 
Vitamine d-tekort kan ook samenhangen met een vitamine d-opnameprobleem, veroorzaakt door een tekort aan een laag oestradiol in met name de (pre-)menopauze bij vrouwen. In: De kracht van vrouwelijke hormonen van Sylvia Demers, p. 265.

 
Quote:
What Does Showering Have to Do With Your Vitamin D Levels?


Quote:
[...] if you shower with soap, you will simply wash away much of the vitamin D3 your skin generated, and decrease the benefits of your sun exposure. So to optimize your vitamin D level, you need to delay washing your body with soap for about two full days after sun exposure.

Now not many people are not going to bathe for two full days.

However you really only need to use soap underneath your arms and your groin area. , so this is not a major hygiene issue. You’ll just want to avoid soaping up the larger areas of your body that were exposed to the sun.


Quote:
[...] it’s important to understand that vitamin D3 is an oil soluble steroid hormone. It’s formed when your skin is exposed to ultraviolet B (UVB) radiation from the sun (or a safe tanning bed). When UVB strikes the surface of your skin, your skin converts a cholesterol derivative in your skin into vitamin D3.

However, the vitamin D3 that is formed is on the surface of your skin does not immediately penetrate into your bloodstream. It actually needs to be absorbed from the surface of your skin into your bloodstream.

The critical question then is: how long does it take the vitamin D3 to penetrate your skin and reach your bloodstream?

If you’re thinking about an hour or two, like I did until recently, you’re wrong. Because new evidence shows it takes up to 48 hours before you absorb the majority of the vitamin D that was generated by exposing your skin to the sun!

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/05/12/Shocking-Update-Sunshine-Can-Actually-Decrease-Your-Vitamin-D-Levels.aspx

 
In my humble opinion, Vit-D is the most misunderstood, but over-recommended supplement on the Planet.

"vitamine D" wat eigenlijk geen vitamine is, maar een hormoon is inderdaad niet aan te bevelen als supplement. En zeker niet zonder andere vet oplosbare vitaminen, zoals A.

Overigens, zoals gezegd in het artikel, is 25-OH niet de aktieve vorm en helaas wordt deze nagenoeg altijd getest bij de dokter..

In healthy persons- levels are 62.4 to 99.8 nmol/L for 25(OH)D3

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan