vit c

debje_b

New member
Heeft er iemand een link waar ik de juiste vit c kan bestellen?

Natriumbicarbonaat toch? Alvast bedankt

 
Ik heb laag ferritine en wil de ijzer van huisarts niet gaan slikken, extra vit c helpt de opname van ijzer in het bloed en aangezien jullie er zo positief over zijn lijkt me een mooie combinatie. Mijn moeder raadde me appelstroop op de nuchtere maag aan, wat vinden jullie van appelstroop? En wat zijn producten volgens deze site die ijzer rijk zijn? Behalve lever aub ik neem al 3 keer per dag de levertraan..

 
vitamine c en natriumbicarbonaat zijn 2 totaal verschillende dingen.

De meningen over de juiste vitamine c verschillen nog al. Zie ook dit topic https://www.fatsforum.nl/topic/vitamine-c

Ikzelf heb pas gewone ascorbinezuur gekocht. Dit is geen natuurlijke vit c, maar op deze manier kun je wel hoog doseren.

Als je zeker wilt weten dat je gezonde vitamine c hebt, dan kun je beter kiezen voor natuurlijke acerolapoeder http://www.leefbewust.com/webwinkel/alleprodukten/acerola-bes-100-gram-poeder/

 
Hoi Debje, natriumbicarbonaat is geen vitamine c: dat is zuiveringszout alias badsoda.

Vitamine c is ascorbinezuur.

Tenzij je niet tegen deze zure variant kan, dan kun je beter de ascorbine zuur gebonden aan een mineraal nemen.

Als het calcium is dan heet het calciumascorbaat.

Als dat natrium is, dan heet het natriumascorbaat.

Als het magnesium is, dan heet het magnesiumascorbaat etc. etc.

Hier kun je natriumascorbaat vrij goedkoop kopen: hetgeen een grondstof is voor de voedingsindustrie: http://www.naturalspices.eu/natrium-ascorbaat-e301.html?gclid=CMeMoY-tvbMCFWbKtAodMz0AqA

 
wat vinden jullie van appelstroop?
Quote:
Appelstroop is bijna pure suiker, dus hier moet je wel mee oppassen. Lever is zeer goed, verder moet je vooral denken aan rood vlees.

 
@Bastiaan,

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb pas eens ascorbinezuur gekocht om eens te testen, maar eigenlijk had ik hier liever acerolapoeder of iets anders voor gekocht.

Ik maak de pot wel leeg, maar hierna stap kies ik alleen nog maar voor puur natuur.

 
Naast lever, gebruik ik amalaki poeder, een ayurvedische kruid waar veel vitamine C inzit.

 
Bedankt voor de vele reacties! Super!

Ik ga dan toch ook maar een natuurlijke vorm bestellen,

Moet alleen nog ff bedenken welke ik ga bestellen,

 
En ik ben als weinigen die de vetoplosbare variant neemt, Ascorbyl Palmitate. Tot nu toe positieve resultaten... qua tandvlees/verkoudheid/keelpijn etc... hier had ik wel last van toen ik nog de 'normale' nam. Ik neem nu 1.5 gram en eerst 3 gram.

 
Hai Dennis, dat kocht ik ook van die webwinkel die hier beneden staat gelinkt.

Ik hehb nu Truly C gekocht van Health Force. Dat scheelt 20,- euro per 500 gram

 
Falco niet om reclame te maken maar Ron Fonteine www.natuurwebwinkel.com verkocht puur acerolapoeder.

Bijv www.spiruella.nl heeft het vast ook wel in pure vorm.

 
Ik weet niet welke Ron nu precies verkoopt want Ron heeft diverse websites. Op een van zijn websites zie ik een afbeelding van precies hetzelfde merk Acerola poeder. Glucosestroop in poedervorm wordt ook wel maltodextrine genoemd.

 
ik heb net bij Ron acerola poeder gekocht van Amazonas 500 gr.

Er zit in: mijn Duits is niet zo goed

Zutaten:Bio Acerola fruchtpulverextrakt mit 17% mit naturlichem Vit C, en Bio Maniok (tragerstoff)

Het zou fijn zijn als deze goed is (neem ik trouwens wel aan bij Ron, die waarschuwt in zijn nieuwsbrieven ook voor fructose )

Moet tenslotte nog 500 gram naar binnenwerken :)

 
Ik heb Ron vanmiddag ook gesproken want ik wilde dezelfde bestellen. De 500gr. pot is biologisch en bevat geen maltodextrine. De niet biologische bevat dit wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.873
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan