vit c

Ik ben ook geïnteresseerd in dat acerola poeder. Ik slik nu vit c van Now (ascorbinezuur). Ik gebruik hier wel 3 tabletten van per dag, in totaal dus 3g vit c. Hoeveel moet je van dat poeder gebruiken om aan 3g vit c te komen?

 
Quote:
Hoeveel moet je van dat poeder gebruiken om aan 3g vit c te komen?


Acerola bevat 170mg/1g = 1/2 theelepel volgens het etiket.

Ik denk niet dat je de dosering die geldt voor chemisch ascorbinezuur 1:1 kunt vergelijken met natuurlijke vitamine C. Hoe die verhouding ligt zou ik niet weten maar je zal er minder van nodig hebben.

 
Ik neem altijd 2 afgestreken theelepeltjes van de acerolabespoeder (Bio). Dat komt dan op 680 mg vitamine C per keer?

Waar doen jullie het in? Ik los het altijd op in een glas water en drink het metéén op.

 
ik neem deze vit.C tegelijk met een paar slokken kefir, de vetten helpen voor opname van vitamine, vandaar (als ik het goed begrepen heb)

 
Bij vitamine van NOW foods zou ik oppassen. Ik ben op zoek naar de vetoplosbare vitamine c en had deze bijna besteld totdat ik erachter kwam dat hier mogelijk GMO's in zitten. Op hun website geven ze aan deze liever niet te gebruiken maar dit soms wel te moeten doen. Gezien ze bij dit product niet aangeven dat dit non-gmo is en bij andere producten wel vermijd ik deze fabrikant liever. Of zijn er mensen die kunnen aangeven dat hun ascorbyl palmitaat ( link ) wel zeker te weten gmo vrij is?

Oh van de 'gewone' vitamine c heb ik trouwens ook die acerola van Ron, deze wel in 500 mg gekocht en dan valt de prijs wel mee gezien je er heeeeel lang mee doet :wink:

 
@lampje
Quote:
Ik ben op zoek naar de vetoplosbare vitamine c en had deze bijna besteld totdat ik erachter kwam dat hier mogelijk GMO's in zitten


Ik gebruik ook vetoplosbare vitamine C (ascorbyl palmitaat), maar dan van het merk AOV. Ik heb destijds mailcontact gehad met de firma AOV inzake de ingredienten en daarop kwam onderstaand antwoord:

Quote:
In antwoord op uw vraag informeren wij dat de Vitamine C als ascorbyl palmitaat is samengesteld uit palmitine uit palmolie en ascorbinezuur uit citrusvruchten. Het product bevat geen andere ingrediënten. Het gaat hier om duurzame palmolie. De citrusvruchten zijn onbespoten. Onze producten worden getest op verontreinigingen en contaminaties.


Je weet natuurlijk nooit 100 % zeker of het hier echt gaat om duurzame palmolie. Maar ik gebruik het product wel en het bevalt mij zeer goed.

 
Iedereen die voor de 1e keer bij iHerb wil gaan bestellen kan gebruik maken van een "gift code".

Je kan mijn code gebruiken: REM703

Je krijgt dan $5 korting op orders t/m $40 en $10 op orders groter dan $40.

Ik krijg dan ook een kleine korting op mijn eventuele volgende bestelling maar ik zal er geen miljonair mee worden denk ik.

Dus take it or leave it :mrgreen:

 
Ik ga rozenbottelpoeder van Jacob Hooy bestellen. Het is de bedoeling om het in mijn kefirsmoothie te doen en het dan te laten fermenteren. Weet iemand of het vitamine C gehalte daardoor vermindert of juist beter opneembaar wordt?

 
@Daniellemv4

Ik kan niet echt specifieks iets aanwijzen wat beter is geworden door het gebruik van deze vorm van vitamine C. Vitamine C gebruik ik met name omdat de H2O2 bij mij niet zo goed valt en vitamine C zorgt ook voor zuurstof in je lichaam. Ik eet iedere dag zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt met slagroom en dat is het heel eenvoudig om er de vitamine C doorheen te doen. Het potje is trouwens altijd wel snel leeg waardoor ik het wel vrij prijzig vind.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.695
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan