Vetverbranding

Helemaal gelijk mike, ik kan niet in de ochtend niet eten. ik hou het wel wat langer vol als ik sole drink. Maar ik moet echt om 10 uur wel iets eten dus neem ik mijn vet coole warme shake. Heb vandaag wat vaker kleine dingen gegeten en voel me nu in de avond wel iets beter. Trek heb ik nog steeds niet veel, en dus eet ik hele kleine hoeveelheden in vergelijking wat ik eerder gewend was van mezelf.

Het blijft gewoon een beetje zoeken maar ik ben zeer gemotiveerd.

In ieder geval bedankt poekie en ik zal ook eens die groene thee proberen.

 
Ik had pas gelezen dat een misselijk, vol gevoel na het eten van een vette maaltijd erop wijst dat de lever niet in goede conditie is. In de volksmond wordt dit genoemd: het eten ligt zwaar op de maag.

Misschien was het toeval, maar tijdens de eerste leverspoeling werd ik lichtelijk misselijk van het glas olijfolie. Na de spoeling kwamen er behoorlijk wat steentjes uit. Tijdens de tweede spoeling een maand later werd ik niet misselijk. Mogelijk duidt dit op de verbetering van mijn leverconditie.

Mike, jij zit in de vetverbranding en haalt de meeste calorieën uit vet. Jij zult wel aardig vet kunnen verwerken, maar word jij nog wel ooit misselijk van te vet eten?

 
Ik heb ook een reactie op kaas bijv.

Geen misselijkheid, maar soms krijg ik dan last van oprispend maagzuur.

 
Dennis,

Je verwacht dit waarschijnlijk al van iemand met mijn karakter, maar soms ga ik te ver met mijn vetconsumptie. Ik vind het dan heerlijk om te eten en ervaar geen misselijkheid, buikpijn of andere vervelende ongemakken, maar de volgende dag krijg huiduitslag, vooral bij mijn slapen of op andere plekken op mijn hoofdhuid. Het zijn echt vetbultjes. Dat is mijn indicatie dat ik te ver ben gegaan. Een relatief ongemak, want het gaat ook weer snel weg en ik ervaar verder geen negatieve verschijnselen.

Mike

 
Je scoorde toch met die bio-meridian negatief op roomboter? Henk Mutsaers had het toen gelijk over een overdosis. Waarschijnlijk had ie dus nog gelijk ook..

 
Evan,

Ik weet het zo net nog niet. Iemand anders die ik ken heeft zich ook door laten meten en zou Lyme hebben. Hij heeft vervolgens een levende bloedanalyse laten doen (borella is dan duidelijk zichtbaar in het bloed), maar hij had geen spoor van borella! In hoeverre is dat apparaat dan wel accuraat?

Mike

 
Ik weet het ook niet, en eigenlijk is dat ook helemaal niet zo interessant. Je huiduitslag zegt voldoende, daar heb je geen bio-meridian voor nodig.

Toch ben ik wel benieuwd waar je zelf denkt dat het vandaan komt. Toch nog de lever/galblaas? Of ga je gewoon te ver en luister je niet goed genoeg naar de signalen van je lichaam wanneer je teveel eet?

Als je zegt dat je helemaal in de vetverbranding zit, dan zouden zulke reacties eigenlijk niet moeten plaatsvinden..

 
Teveel van het goede is altijd slecht. Als je teveel water drinkt, kan je blaas het ook niet meer aan. Dit betekent niet dat je een slechte blaas hebt, maar dat je teveel water drinkt. Teveel vet eten betekent dus niet noodzakelijk dat je lever onvoldoende vet verbrandt. Teveel is teveel. En geloof me, bij mij is teveel een dosis die een ander volledig zou vloeren!

Mike

 
Haha, nou ben ik wel benieuwd aan wat voor dosis ik dan moet denken, geef eens een voorbeeld van wat je gegeten had toen je de dag erna huiduitslag kreeg?

 
Quote:
Ik weet het zo net nog niet. Iemand anders die ik ken heeft zich ook door laten meten en zou Lyme hebben. Hij heeft vervolgens een levende bloedanalyse laten doen (borella is dan duidelijk zichtbaar in het bloed), maar hij had geen spoor van borella!


@Mike, interessante kwestie.

Geen meetsysteem is waterdicht bij de borrelia opsporen.

De levend bloedanalyse is wel een goede methode om de borrelia op te sporen.

Als een meetsysteem de borrelia meet, zou ik er eerder vanuit gaan dat die er wel zit dan niet.

Maar als je gezondheid nog redelijk is, hoeft de aanwezigheid van de borrelia nog niet problematisch te zijn.

De borrelia kan zich echter ook in weefsels terugtrekken met zijn spiraalboorsnuit en hanteert nog meer metamorfose- en inkapseltrucs zoals zich hullen in biofilms.

 
Ik heb de laatste dagen ook enorme vettrek. Tot nog toe gaat het goed. Ik ben ook een beetje een grens aan het opzoeken. Maar waarom wordt je misselijk als je te vet eet, vraag ik me af. Hoe werkt die lichamelijke reactie dan?

 
Quote:
Haha, nou ben ik wel benieuwd aan wat voor dosis ik dan moet denken, geef eens een voorbeeld van wat je gegeten had toen je de dag erna huiduitslag kreeg?


Er zijn twee gerechten die me zo te binnen schieten. Het eerste is mijn versie van het Engelse Shepherd's Pie. Let op, hier volgen recepten! Eerst het normale recept:

Ingredienten:

500 gr. - 1000 gr. rundergehakt (oorspronkelijk is het lamsgehakt)

grote groene, witte of Chinese kool

roomboter

roggebloem of roggemeel

rauwe melk (of volle gepasteuriseerde melk)

knoflook

zwarte peper

Keltisch zeezout

2 zakjes geraspte kaas (strooikaas)

rode wijnazijn

shoyu of tamari (Japanse zoute sojasaus)

kerriepoeder

Billington's melassesuiker

Snijd de kool in grove of fijne stukken en bak deze in roomboter in een wok of gietijzeren pan. Zorg voor de juiste balans tussen zout, zuur en zoet door de zoute sojasaus, de rode wijnazijn en de Billington's suiker toe te voegen (proeven voor het beste resultaat!). Voeg de kerriepoeder en geperste of gestampte (in een vijzel) knoflookteentjes toe. De kool moet goed zachtgekookt zijn en je moet meer dan genoeg vocht overhouden.

Het zoet-zuur-zoute en kruidenrijke vocht giet je af en dat gebruik je om het gehakt rul in te bakken. Houd met echt vlees rekening met 20-30 minuten baktijd, soms zelfs langer!

Ten slotte maak je je eigen bechamelsaus door boter in een pan te laten smelten, hier bloem of meel en melk aan toe te voegen en ondertussen goed te roeren met een houten lepel of garde, zodat een gladde, ietwat dikke saus ontstaat. Voeg aan deze saus geraspte kaas (strooikaas), geperste of gestampte knoflook, gemalen zwarte peper en Keltisch zeezout toe.

Verwarm de oven voor op 170-180 graden. Doe in een ovenschaal eerst een laag bechamelsaus, daarna het gehakt, daarna de kool en bovenop de rest van de bechamelsaus met daaroverheen geraspte kaas (strooikaas). Zet het gerecht in de oven en laat de kaas en bechamelsaus gratineren (bruin worden). Daarna opdienen en eten, smakelijk!

Zoals je ziet is dit gerecht al rijk aan vet. Oorspronkelijk hoort bovenop het gerecht gegratineerde aardappelpuree te zitten, maar ik heb deze vervangen door de bechamelsaus, vet dus i.p.v. koolhydraten (en geen nachtschades!). Waar ik een overdosis vet door kreeg was toen ik een keer een versie maakte waarbij ik zowel voor de kool als het gehakt als de bechamelsaus ieder een half pakje boter gebruikte! Het vet droop letterlijk uit het gerecht, we hebben het hier over anderhalf pakje boter, plus kaas, melk en vet vlees! Ik vond het heerlijk, maar mijn lichaam dacht er anders over en ik zat de dagen erna onder de bulten op mijn gezicht.

Een andere keer ging ik te ver door mijn curryrecept te maken. In plaats van tomaten en tomatensaus gebruik ik tegenwoordig 2 grote blikken (400 ml.) kokosmelk plus een halve liter volle yoghurt. Dat is al een hoop vet, maar ik wilde wel eens weten hoe het uitpakte met 3 blikken kokosmelk. We hebben het dus over 1200 ml. kokosmelk, plus 500 ml. volle yoghurt! Opnieuw vond ik het zalig, maar ik zat daarna weer dagenlang onder de bulten. Snap je nou wat ik bedoel dat menigeen hierdoor gevloerd wordt? Alleen mijn normale inname van vet zal menigeen al doen kokhalzen!

Mike

 
Quote:
Maar waarom wordt je misselijk als je te vet eet, vraag ik me af. Hoe werkt die lichamelijke reactie dan?


Door het hormoon leptine dat door de vetcellen wordt aangemaakt:

Quote:
als er 1 voedselgroep een verzadigingsgevoel geeft dan is het wel vet. Je kunt hier simpelweg niet te veel van eten want dan word je misselijk. Dat is dus de werking van leptine waardoor genoeg ook echt genoeg is.


Mike

 
Da's wel toevallig Mike,

Ik dacht er aan en nu is dit topic weer actief.

Ikzelf hou ook heel erg ontzettend veel van vet. Roomboter proef ik vaker wel met een eetlepel en ik kan gewoon room eten met de lepel maar ik wordt niet misselijk en geen uitslag, hoeveel ik ook eet en alles bij ons thuis is vol. Volle rauwe buffelmelk, volle buffelyoghurt, buffelroom.Twee volwassen personen en een zoon van tien en twee verbruiken we soms bijna 250 gram roomboter per dag. Dan eten we nog volle kaas, veel eieren, vet vlees en cocos vet zo maar dit alles ook rijkelijk in gerechten.

Als het echt slecht was geweest, de generatie van mijn ouders en die daarvoor aten nog veel meer vet als wij.

Er waren erbij die elke morgen een theelepel roomboter in hun kleine Turkse kopje thee deden en dat hun hele leven lang en dan alle gerechten met extreem veel roomboter. Broodjes gehakt waar het roomboter vanafdruipt letterlijk en deze mensen hebben werkelijk geen hoge bloeddruk of ergens last van maar wel een heel goed geheugen en goede conditie en nog meer.

Heb soms wel gedacht eet ik niet te veel room etc. maar nu ik erover nadenk zit het wel goed.

Wat wij wel moeten minderen is koolydraten en ipv zoete jams en vruchten meer zure en nog meer gefermenteerde producten.

Mischien zal mijn bloeddruk dan ook wel ietsje omlaag gaan.

Zoet (gedeeltelijke geraffineerd helaas) en te veel koolhydraten zijn nooit goed.

 
Hmmm, er gaat bij mij ook een lampje branden. Ik heb de laatste dagen ook weer redelijk wat uitslag op mijn gezicht. Ik weet dat ik het van suiker krijg, maar dat heb ik niet gehad. Wel dus vrij veel vet gegeten. Misschien krijg ik dus ook wel van te vet eten uitslag op mijn gezicht. Ik zal er eens op letten....

 
Ik wel, mijn vrouw vindt het vies maar blijkbaar doen sommigen het in de zwarte zee kust en ik denk de oude garde

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.475
Berichten
503.286
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan