Vette haren en zweten

Je bent niet de enige, San! Vroeger zweette ik eigenlijk vrijwel nooit, alleen als ik écht flink gesport had. Tegenwoordig (sinds dit jaar eigenlijk) zweet ik ineens veel meer, en ik ruik het ook beter. Ik hoop (en denk) wel dat het ontgifting is. Beter eruit dan erin, zullen we maar zeggen.

 
Ah, dat is een beetje een troost, dat ik niet de enige ben ;-) Vies he, ik ben het niet gewend en jij dus ook niet. Het liefst zou ik me lekker insprayen met een geparfumeerde deo, maar goed, dat doe ik al al jaren niet meer gelukkig. Lang leve de ontgifting, beter eruit dan erin inderdaad :-D

 
Ik zweet zelfs terwijl ik dit typ :wink:

Het was (en is) ook zo ontzettend warm vandaag!

 
Het was zeker ontzettend warm Midori! Ik was laatst in de bieb, en zag opeens boeken voorbij komen die geschreven waren door ene Midori. Moest meteen aan jouw naam denken. Of misschien heb je die boeken zelf wel geschreven ;-)

De sneeuw wil ik nog even niet Gezondheid :-D

 
San,

Quote:
De sneeuw wil ik nog even niet Gezondheid


Nou, een hittegolf hoeft van mij ook niet.

En o ja, Midori betekent groen :)

Gezondheid,

 
Quote:
Of misschien heb je die boeken zelf wel geschreven ;-)



Haha, mocht ik willen ;). (Hoewel, ligt eraan waar die boeken over gingen...) Maar het is niet mijn echte naam, haha.

Quote:
En o ja, Midori betekent groen :)



Precies! :D

 
Ik vind het een beetje een LOTR-naam :)

Inmiddels heb ik ontdekt dat alleen mijn linkeroksel erg ruikt, heeft iemand daar nog een verklaring voor? Ik zweet aan beide kanten, maar links dus veel sterker. Raar fenomeen :-(

 
Rechtshandig, daarom vind ik het zo vreemd. Voorheen zweette ik rechts altijd meer, omdat ik ook meer met die arm deed. Aan beide kanten stonk het niet. Nu dus wel, alleen links. Echt apart.

 
Nee ook niet direct. Ik denk dat het een mysterie is. Baal er wel van, want heb hier nog nooit zo'n last van gehad. Maar goed, zodra het wat afkoelt ga ik weer naar de sauna, flink zweten en ontgiften.

 
Quote:
Ik vind het een beetje een LOTR-naam :)



Oh, dat vind ik leuk om te horen! Ik ben dol op LOTR :D

 
Berilac Smallburrows of Sandydowns

Dit is mijn hobbitnaam

En dit is mijn elfennaam

Amras Oronrá

Mijn echte naam gaat niemand hier wat aan :twisted:

 
Interessant topic!

Ik zweette tot aan een aantal jaren geleden erg veel, vooral onder m'n oksels (net als m'n vader vroeger), was echt een probleem waar ik me voor schaamde. Sinds een paar jaar is dat zweten helemaal gestopt. Was ik wel blij mee, vanwege het ongemak voorheen, maar het lijkt me niet gezond om helemaal niet te zweten.

Nu las ik dat het wel eens met m'n bijnieruitputting te maken kan hebben. Dat er eerst juist overmatig veel stresshormonen worden aangemaakt totdat de bijnieren echt uitgeput raken en dat het dan 'op' is. Kan dat klopppen?

Nu merk ik dat ik de laatste tijd weer een klein beetje begin te zweten, dus dat lijkt me een goed teken :)

Oren zaten vroeger ook vaak verstopt en moesten uitgespoten worden, ook vaak bijholteonstekingen. Dat is in de loop der jaren overgegaan, ik weet niet precies waarom. Ik heb wel oorsmeer wat ik dagelijks na het douchen verwijder, maar het raakt niet meer zo gauw verstopt.

Vet haar idem dito. Plus jeuk op hoofdhuid met van die korsten. Eczeem op hoofdhuid had ik soms ook, maar dat is verdwenen na gebruik van natuurlijkere shampoo.

Nu ben ik sinds kort na een tip van akkelien een tonic van appelazijn dagelijks op m'n hoofdhuid aan het smeren en de jeuk is weg en de roos en korsten zijn ook een stuk minder aanwezig plus minder vet haar! Dus het lijkt dat er wat schimmel is weggewerkt :wink:

Ook smeer ik het op een eczeemplek op m'n wang en die verdwijnt ook langzaam. In een lagere concentratie dep ik de appelazijn op de rest van m'n gezicht en die is nu ook minder vet en ziet er beter uit. Ook een gist/schimmel aangepakt wellicht.

Het lijkt wat dat betreft dus de goede kant op te gaan. Misschien hebben anderen hier ook baat bij.

 
Laat ik de vraag waar ik al een tijdje mee rondloop nu toch eens posten. Afgelopen jaar heb ik het best zwaar gehad ivm ernstig ziek zoontje met tegelijkertijd geboorte van ons dochtertje. Ook is er lichte bijnieruitputting en hormonale disbalans geconstateerd (als gevolg van de stress) Het Afgelopen half jaar stinkt mijn zweet met name onder mijn rechteroksel. Links valt mee, maar rechts is soms niet te harden. Hoe kan dit verschil ontstaan?

Ik gebruik overigens als deo bicarbonaat met kokosolie en dat werkt goed als ik het rechts een paar maal herhaal per dag.
 
Helaas sta ik al tijden weer op met erg vet haar en jeukt mijn (hoofd)huid behoorlijk. Verder valt mijn haar erg uit. Ik vermoed trage schildklierwerking (vooral gezien de haaruitval), maar het vette haar kan dus blijkbaar komen van een gevecht tegen de schimmels, zoals ik dat hierboven lees. Hopelijk wordt die strijd nu eens gewonnen.

De candida speelde de afgelopen dagen weer erg op (opgezwollen buik, vocht vasthouden, nog meer beslagen tong). Het is natuurlijk weer warmer weer, ik probeer weer meer koolhydraten te nemen wat de candida natuurlijk weer heel fijn vindt :( , ik las ook dat de candida beschermt tegen kwik waarvan ik na de verwijderingen toch aan het ontgiften ben en ik ben de doses BioKult aan het verhogen.

Ik hoop erop dat er een strijd gevoerd wordt en dat de schimmel het onderspit delft. Wel fijn om nu eens een andere mogelijk oorzaak te lezen want ik had steeds het idee dat het door een slechte ontgifting van de lever kwam dus een andere optie was welkom ;)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.151
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan