Vette haren en zweten

Het is op een zaterdag. Overdag geloof ik. Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat bijkomen van de werkweek!

 
Ik heb al jaren last van overmatig zweten. Het is veel, ik loop altijd met flinke natte plekken en het ruikt ook niet fris. Ik moet mijn kleren altijd voorbewerken met soda of biotex anders krijg ik de zweetlucht er niet uit in de was.

Ik heb een tijdje geen melkproducten gegeten vanwege mijn darmen en dat is de enige periode geweest dat ik niet of nauwelijks last had van zweten. Mijn darmen werden wel iets beter maar niet helemaal dus toen ben ik begonnen met kefir, meestal van rauwe melk en ik ben ook weer yoghurt gaan eten. Qua darmen was dat een heel goede beslissing (naast ook oa het schrappen van granen) maar het zweten is wel weer toegenomen.

Ik heb de afgelopen weken slecht gegeten, vooral chocolade (veeeel) en ijs (slecht ijs, magnums enzo, ook veeeel). Nu is het dus gewoon weer k*u*t met mijn darmen. Kan wel janken. Eigen schuld natuurlijk. Veel moeite gekost om de knop weer om te krijgen, maar nu weer mn eetpatroon op de rit.

Alleen ben ik het zweten zo zat. Getver, het gaat zelfs zuur ruiken bij mn hoofd en decollete. En ik werk in de zorg, en ik dans met verschillende partners. Daar sta ik dan zuur te ruiken, met plekken onder mn oksel, op mn rug, op mn buik. Want zo erg is het dus nu. Ik kan wel janken. Dus nu sinds een paar dagen de melkproducten er weer uit. Maar mn darmen zijn nog steeds beroerd. En ik weet gewoon even niet waar ik het zoeken moet. Wat moet ik dan? Ik kan al zo weinig eten. Nu eet ik wat meer noten, geweekt en geroosterd of notenpasta, maar daar ben ik ook niet blij mee. En elke maaltijd groente en iets van vis vlees of ei met kokosolie vind ik ook niks en bovendien onbetaalbaar. Daarbij heb ik ook het idee dat mn darmen niet blij zijn met noten. Kokos weet ik niet zeker.

En dan is er naast de kwestie van mn darmen en het zweten ook nog het probleem dat ik mn yoghurt enzo zo lekker vind dat ik niet stop met eten. Gevalletje van vervanging van mn chocoladeprobleem. 3 liter griekse yoghurt op een dag. Dat is gewoon veel te veel, ik groei dicht. Dus ook om die reden heb ik even besloten om geen melkproducten meer te nemen. Want wat ik niet heb kan ik ook niet op eten.

Eigenlijk zijn het dus 3 dingen: - mn darmen: wel yoghurt. - Het zweten. Melkproducten schrappen. - Het overeten. Minder als ik geen yoghurt in huis heb.

Graag tips, wat kan ik aan het zweten doen? Want eigenlijk wil ik wel weer melk gaan nemen.

- bakingsoda, kokosolie, h2o2, kristalsteen, maar ook de agressieve troepdeo's, het werkt allemaal niet.

 
heul apart dit, sinds ik dus rauwe melk, kefir, yoghurt enz enz neem heb ik geen last vanovermatig zweten tenzij ik in bvde moestuin wek in de warmte.

Gek dat het bij jou andersom is.

Ik vond het net als jou erg naaren benblij dat het enorm veminderd is, zo erg minder dat het mij niet meer stoort of continue bezig houdt.

ik hoop dat jij met wat tips er snel vanaf bent.

 
Hmm, geen maat kunnen houden en zelfdestructief eetgedrag. Dit klinkt als...bijnieruitputting! Zit jij eigenlijk wel aan dierlijk bijnierextract? Anders zou ik er maar snel aan beginnen!

Mike

 
3 liter Griekse yoghurt is wel veel, ik zou het niet weg krijgen maar ik geloof niet dat het kwaad kan hoor. Daar groei je echt niet van dicht. Door het hoge vetgehalte van 10% krijg je nog aardig wat brandstof binnen en omdat het een gefermenteerd product is, is het ook goed voor je darmen. Gewoon lekker eten zou ik zeggen.

 
Bastiaan heeft gelijk. Hier groei je van dicht:

Quote:
Ik heb de afgelopen weken slecht gegeten, vooral chocolade (veeeel) en ijs (slecht ijs, magnums enzo, ook veeeel).


Mike

 
Ik ben eerder dichtgegroeid van het eten van veel volle kwark (er zat geen stop op bij mij) en slagroom zonder dat ik daarnaast suiker- of koolhydraten te veel at .

Nu eet ik geen volle kwark meer, noch slagroom, maar ik vind het wel lekker nog steeds.

Volle yoghurt en volvette (oude) kaas kan ik echter wel eten zoveel ik wil en dat doe ik dan ook naar believen, maar ik denk overigens dat mijn suikerhuishouding aan het verbeteren is misschien inmiddels, dat ik makkelijker verzadigd raak van vet: eerder was dat dus bij mij helemaal niet zo: dus m.a.w.: wat nu is hoeft misschien niet altijd zo te blijven.

 
Dank jullie voor de reacties. Ik ga eens kijken voor het bijnierextract. Ik ben inmiddels weer aan de yoghurt en kefir begonnen, het maakte geen verschil qua transpiratie. De eerste 2 dagen leken mijn darmen beter te worden maar nu zijn ze weer helemaal van slag.. Blijft een strijd.

 
Ik heb zelf veel baat bij bitterzout, in ieder geval nu dagelijks ontlasting. Het voelt ook goed. Is natuurlijk nog niet zoals het hoort te zijn, maar het lucht heele rg op.

Ik ben begonnen met 1 theelepltje half uur voor t ontbijt. En nu al wekenlang half uur voor t ontbijt en half uur voor de lunch: halve eetlepel bitterzout in glas water.

Geeft rust in de darmen, de lever/gal. Daarnaast regelmatig de milde leverreiniging.

 
Ook ik heb veel last van snel vet wordend haar. Ik was het en de dag nadien kan ik al herbeginnen!Is supervervelend en ik had hier vroeger echt veel minder last van.

Waar ligt het aan? Ik heb geen candida, wel lekke darm.

Kan ik er iets aan doen?

 
Volgens mij ligt het ook heel erg aan waarmee je wast. Als je shampoo met sls gebruikt wordt je haar heel agressief ontvet met als gevolg dat je hoofdhuid steeds meer vet gaat maken, als je dan een dag wassen overslaat zul je het wel merken. En dan zitten ook nog zo goed als alle haarverzorgingsprodukten vol met siliconen die je er alleen uit kunt wassen met sls, dus als je wel de verzorgingsprodukten gebruikt en niet de sls-shampoos krijg je die siliconen nooit uit je haar dan wordt het ook steeds vetter.

Ik was mijn haar alleen nog met alepzeep of met natuurlijke conditioner (dus nooit met shampoo!) en ik heb geen last meer van vet haar.

 
Inge,

1 pagina terug schrijf ik:

Quote:
Ik heb het idee dat de hoofdhuid extra vet produceert als mechanisme tegen micro-organismes (schimmels). Rapunzel had eerder dit jaar moddervette haren en we weten allemaal dat zij problemen heeft met haaruitval en korsten op haar hoofd. Recentelijk heeft ze ontdekt dat het wel eens een slechte eiwitvertering zou kunnen zijn die verantwoordelijk is voor die korsten. Misschien zal dat extra vet op de hoofdhuid dan ook zijn oorsprong hebben in de darmen? Wie weet. Feit is dat ik niet of nauwelijks nog mijn haren hoef te wassen. Een ander fenomeen dat ook met vet te maken heeft is dat ik vroeger ontzettend veel oorsmeer produceerde en nu ook niet of nauwelijks nog. Ik denk dus dat het een goed teken is als je haren minder vaak vet worden.


En:

https://www.fatsforum.nl/topic/vette-haren#post-9363

Mike

 
Bedankt voor de tip Iklustvet, jammer genoeg net nieuwe shampoos enzo gekocht mét sls :(

@Mike, bedankt voor je uitleg...schimmels zeg je, moet ik dan toch aan een candida-infectie denken? Ik ben er nochtans op getest. Misschien komt het door die parasiet? Is er verder nog iets dat ik er aan zou kunnen doen?

 
Das jammer, maar het zou erger zijn als je vet haar had en al de goede spullen zou gebruiken he! ;-) Ik zou een conditioner halen zonder sls en parabenen, siliconen en sulfaten (iets van traay of yes to carrots (tuinen) en daar je haar eens mee wassen, gewoon zoals je het met shampoo wast. En dan geen stylingprodukten met siliconen gebruiken want die krijg je er niet meer uitgewassen. Voordat je begint met conditioner moet je je haar nog één keer wassen met shampoo met sls en zonder siliconen om zeker te zijn dat alles uit je haar is.

Mijn zoon wil nooit dat zijn haar gewassen wordt en dat wordt dus ook nooit gewassen en dat haar is nooit vies, nooit vet, het ruikt nergens naar, het is elke dag hetzelfde en hij heeft een hele dikke bos. Haar hoeft helemaal niet zo agressief ontvet te worden.

 
inge,

Zolang jij cola light blijft drinken en medicijnen gebruikt (je geeft aan dat dat nog niet anders kan) dan zal je de schimmel niet zo gauw de baas komen. Want zolang je het milieu in je darmen niet aanpakt is het dweilen met de kraan open.

Je moet het zo zien: Als je een grote mesthoop (lees vervuilde darmen) achter het huis hebt liggen met een giga zwerm vliegen (lees bacteriën) erop dan kun je ze proberen te verjagen met pesticiden (lees medicijnen). Dan zijn die vliegen dood (symptoombestrijding). Maar er komen er nog eens een keer zoveel terug.

Je kunt beter die mesthoop opruimen: lees: het milieu in je darmen aanpakken. Dan creëer je een omgeving van waaruit je lichaam aan zelfherstel kan gaan werken. Nu is het vechten tegen de bierkaai. Aan de ene kant medicijnen erin om iets te onderdrukken (symptoombestrijding) en aan de andere kant spullen in je lichaam stoppen waar je cellen niets mee kunnen en waarmee je de kwaal laat voortbestaan.

Door je lichaam goed te voeden komt alles op een gegeven moment in balans. Verwacht het niet als een wonder want je hebt er ook lang over gedaan om op dit punt van ongezondheid te belanden.

Lia

 
Bedankt voor je uitleg Poekie!

Die medicatie heb ik denk ik (spijtig genoeg) wel nodig, anders geraak ik niet van die parasiet af. Een schimmel heb ik niet.

Nadien moet ik inderdaad aan mijn darmen werken!

En, al twee dagen zonder cola light :)

 
iklustvet,

Mijn dochter vind haren wassen ook niks en heb het zeer zelden gewassen (met urtekram kindershampoo) en het is nooit vet (behalve als ze in een kokosoliebad is geweest koppie onder). Haar haren glanzen altijd prachtig. De jongste heeft nog minder zin om haren te wassen en loopt dus na zo'n vettig bad een paar dagen met vettig haar, maar zelfs dat verdwijnt na een paar dagen vanzelf.

Inge, pas gekochte shampoo kun je gewoon weggooien of weggeven. En waarschijnlijk wordt je haar eerst vetter (herstel) van 'goede' shampoo, niet gelijk afschrijven maar geef je hoofdhuid de tijd.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.074
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan