Vette haren en zweten

Je kunt ook prima je eigen produkt mee naar de kapper nemen. Of gewoon je haar terug strippen met sls shampoo als je het weer zelf wast.

 
Ik neem ook gewoon mijn blok olijfoliezeep mee naar de kapper.

Dat is heerlijke zeep, mijn haar voelt gewoon stevig maar zacht aan.

Lia

 
Ik was mijn haar ook wel met alepzeep, maar jezus christus je moet het niet in je ogen krijgen ;-) veel erger als gewone zeep, raar want voor de rest is het veel zachter. Ik had pas een stuk honing en nog wat zeep uit de natuurwinkel en ik had meteen droge handen, dat heb ik met alep totaal niet.

 
Wat ook nog fijn is voor haren is black african soap. Ik heb nu wel krullen, daar is het misschien meer geschikt voor. Maar dat is ook hele milde zeep zonder toevoegingen, kun je ook babies mee wassen. Je koopt het online. Het is alleen wat lastiger in gebruik omdat die zeep snel vocht opneemt en dus nat wordt in de badkamer, je moet het echt in een doosje bewaren.

 
Ik heb ook altijd last gehad van een jeukende hoofdhuid met eczeem plekken. Ik heb er eigenlijk een beetje mee leren leven aangezien ik het niet fijn vond om elke keer die teer shampoo te gebruiken die ik van de huisarts heb gekregen. Per toeval ben ik er achter gekomen dat mijn huid rustig werd door het gebruik van cocos olie.

Nu ik deze topic doorlees schiet het me gelijk te binnen dat ik daar geen last meer van heb sinds ik mijn voeding heb bijgepast.

Na mijn tweede zwangerschap heb ik zeer droog haar gekregen. Onhandelbaar en dood.

Ik merk nu dat het borstelen iets soepeler gaat.

Nu maar hopen dat mijn haar bij het groeien van binnen uit gevoed word waardoor ik weer zacht en behandelbaar haar krijg.

 
Opnieuw zie ik een link met de schildklier. Haaruitval en droog haar zijn een symptoom van trage schildklierwerking. Ik herinnerde me dat we het hier eerder over gehad hadden m.b.t. je kinderen:

https://www.fatsforum.nl/topic/ontwikkelingsachterstand#post-33668

https://www.fatsforum.nl/topic/ontwikkelingsachterstand#post-33805

Jij hebt dus een trage schildklierwerking erfelijk doorgegeven aan je kinderen. Uit jouw bericht blijkt dat je schildklier weliswaar herstellende is, maar zeker nog niet voldoende op kracht is.

Mike

 
De perfecte geurbestrijder bij zweten: Ascorbinezuur. Wat is dat toch een veelzijdig goedje. Ik strooi het poeder in mijn schoenen en de zweetgeur verdwijnt als sneeuw voor de zon. Wellicht is het opgelost in water of in een gel te gebruiken onder de oksels en vergelijkbare gevoelige plekjes :wink:

Overigens kan je er ook roestvlekken in sommige materialen mee wegkrijgen, het is een prima reductor.

 
Gerard,

Waar koop jij die poeder en hoeveel betaal je ervoor?

 
Ik koop het hier.

Prijs staat er bij, vrij goedkoop al je bedenkt dat je er maar weinig van nodig hebt.

Zelf maak ik er ook een drankje van door het op te lossen in water, samen met keltisch zeezout.

 
Dank je wel!

Jij neemt het dus ook in voor de vit c

Is bessenpoeder niet beter?

 
Ik denk het wel, acerola bes bijvoorbeeld. Aan de andere kant, je leest ook wel dat het bij C geen verschil maakt of het door de natuur in elkaar geknutseld is, of dat het in de sjeemiese fabriek gemaakt is.

 
Quote:
Jij hebt dus een trage schildklierwerking erfelijk doorgegeven aan je kinderen. Uit jouw bericht blijkt dat je schildklier weliswaar herstellende is, maar zeker nog niet voldoende op kracht is.


Ik word hier niet echt vrolijk van. Vooral al de tijd en inspanning die ik aan psycho- therapie kwijt ben zonder enig resultaat. En iedereen maar denken dat je gek ben.

Pas 8 jaar later word er eindelijk een lage cortisol gehalte gevonden. En ook hier word niets mee gedaan. Ik heb me in de eerste instantie hier aangemeld omdat ik jou e-book tegen kwam over bijnier uitputting. Artsen weten nauwelijks wat het is, als ze dit al erkenning in hun reguliere geneeswijze.

Ik weet even niet waar ik moet beginnen. Een bijnier uitputting, een trage schildklier en ondertussen word ik keer op keer doorgestuurd naar een psycholoog.

Het geeft ook aan waarom ik in 1 jaar tijd 8 kilo ben aangekomen.

Ze zeggen wel dat wanneer je de 30 passeert dat je stofwisseling omlaag gaat. Dus toen ik de kilo's er maar niet afkreeg dacht ik dat het wel daaraan lag. Wat een onzin zeg.

 
Noor,

Het heeft zuiver een biologische oorzaak. De hormoonklieren zijn fysieke organen die fysiek gevoed moeten worden. Het effect op je geestelijke functioneren is niet te onderschatten, alles hangt met alles samen. In de westerse wereld hebben wij de domme fout gemaakt om lichaam en geest van elkaar te scheiden. Terwijl ook de hersenen een fysiek, biologisch orgaan zijn dat evengoed de juiste voedingsstoffen behoeft. Een bord goed eten zou dus wel eens vele malen effectiever kunnen zijn dan welke psychotherapie dan ook!

Bedenk dat alle hormoonklieren de volgende voedingsstoffen nodig hebben: verzadigd vet, cholesterol, eiwitten, mineralen, vitamine C. Je merkt nu al dat je vooruitgang hebt geboekt op basis van voeding die deze stoffen in ruime mate bezit, maar je kunt niet verwachten dat je een hormonale disbalans heel snel kunt verhelpen. Evt. zou gerichte natuurlijke hormoontherapie onder begeleiding van een deskundig persoon je verder kunnen helpen, anders zul je de natuur haar koers moeten laten varen en geleidelijk jezelf helen op basis van de juiste voedingsstoffen. De eerste resultaten zijn er al, als je in een andere topic schrijft:

Quote:
Door de extra vetten die in inneem merk ik dat mijn huid eindelijk gevoed word. Door alle berichten dat vet ongezond was heb ik de helft van mijn leven bijna vet loos doorgebracht. Op uitzondering van een klein beetje olijf olie. Nogal logisch dat mijn huid zo schilferig en droog was. Ik smeerde me kapot van buiten terwijl ik van binnenuit moest smeren.


Dit is een succes te noemen en er is niets wat meer motiveert dan succes!

Mike

 
Dank je wel mike voor je reactie. Ik kan zeker verder met jou adviezen. Ik zit op de goede weg. En mijn lichaam moet zich zelf herstellen. Ik zie letterlijk per week hoe mijn huid er op vooruit gaat. Daarnaast heb geen ruimte meer in mijn budget om naar een natuur arts te gaan. Maar ik denk ook niet dat ik dat nodig heb. In vergelijking met vroeger voel ik me op en top. Dus gun mijn lichaam en geest alle tijd om zich volledig te herstellen. Ik merk het nu enkel bij tegenslagen dat ik nog ziek ben. Dan kan krijg ik heel snel een terugval en voel het alsof ik niets meer aan kan en neig ik naar paniek aanvallen. Maar het is ook een feit dat ik er na een paar dagen weer terug sterk voel en de situatie weer onder controle krijg. Dus de down momenten zijn ook snel over.

Verder ben ik ook genezen van mijn pds en ben er achter gekomen dat gluten de grootste boosdoener is in mijn lichaam. Dat alleen al is een grote winst in mijn gezondheid.

Pds is ook weer zo'n term wat artsen je vertellen wanneer ze geen oorzaak kunnen vinden.

 
Hoi Gerard,

Hier ene hele discussie over Vitamine C (ascorbinezuur) http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

Onderin staat dat ascorbinezuur van DSM geproduceert in Europa te verkiezen is boven die van China.

Wij gebruiken Jacob Hooy en ga dit nog even uitzoeken.

Wij gebruiken trouwens allebij. Ascorbinezuur en acerolabespoeder.

 
@ Devsy: dank je.

Ik ken het artikel van F.Floor. Er staat nog een heleboel meer interessante info in.

 
Ik heb geen vet haar (meer), maar merk dat ik opeens veel meer last heb van een sterke zweetgeur. Ik heb dit nooit gehad, ook niet in de periodes dat ik ongezond leefde en rookte. Zelfs na het sporten had ik er geen last van. Nu viel het gister zelfs een goede vriend van me op. Ben blij dat hij het eerlijk zegt, maar had het zelf ook al lang gemerkt. Ik gebruik kokosolie als deodorant. Hoe kan dit nou? Ik zou zeggen dat ik nu veel gezonder eet, snoep helemaal niet meer, maar heb nog nooit zo geroken. Iemand een idee?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.161
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan