Vegatest

G

Guest

Guest
Hoe betrouwbaar is een vegatest??heeft iemand van jullie dit al eens gedaan?.

Grt lola

 
hoi lolo,

ik heb het ooit wel eens gedaan , er kwam toen uit dat ik lyme had gehad, en nog een paar dingen. het heeft wel wat geholpen maar het was wel een dure bezigheid tenminste waar ik toen was en alles is niet echt verholpen wat ik had

 
hoi Lola en Sheila, ik zou zeggen: als de vegatest iets ziet: dan zal het er wel zitten. Alleen zal de vegatest of welke andere energetische test ook veel infecties over het hoofd zien. Er zijn genoeg theorieen over waarom dat zo is, bijv. door bepaalde verstoptechnieken van bacterien/viri. Dan op enig moment is een andere infectie aangepakt en komt een eerdere behandelde infectie weer tevoorschijn. Misschien een soort happelaartjesysteem? Die verklaring heb ik meerdere behandelaars horen noemen: dat infecties zich achter elkaar verstoppen. Soms is een infectie ineens zichtbaar en dan ineens niet meer en dan weer wel door dezelfde test, terwijl het onwaarschijnlijk is dat die echt weg was. Tenzij mensen bijv. tussendoor seksueel contact hebben met hun partner, waardoor ze zichzelf telkens herbesmetten.

Dan wordt vaak de partner meebehandeld.

@ Sheila: volgens een behandelaar die ik vast trof met een prognossysteem ziet hij bij 70% van de mensen die hij test lyme inmiddels! Bij mij zag hij het niet meer, wel een andere infectie uit hetzelfde spectrum (babesia in dit geval) en ook creutzfeldt jacob - gekke koeienziekte.

Inderdaad is het vaak erg kostbaar dat/als je je laat behandelen ergens. Hopelijk kan het eens zo gaan dat je afspreekt voor een vast bedrag met de behandelaar voor het doel: dat de behandelaar je behandelt richting gezondheid. Vaak duurt het erg lang voor je verbetering ziet uiteindelijk want vaak moet er zoveel oplapwerk gebeuren.

 
Zo jammer dat je nog steeds gelooft in niet-bestaande 'beestjes' die zich ook nog eens kunnen 'verstoppen'. Snap je nou niet dat dit soort denken op angst is gebaseerd en bovendien hopeloos achterhaald? Ik constateer dat er in de bioresonantiewereld een ongelooflijke irrationele angst bestaat voor Lyme, de bacterie 'du jour'. Wat wordt de volgende modebacterie waarvoor we bang gemaakt worden?

Mike

 
Ik vind het ook opvallend dat iedereen het tegenwoordig over teken en Lyme heeft. Vroeger had ik daar nog nooit van gehoord. Ik geloof er ook niks van dat er nu plots veel meer teken zouden zijn dan vroeger. Je wordt nu gewoon bang gemaakt om het bos of open veld in te gaan.

 
Mike, Het is een feit dat bacterien verstoptechnieken kunnen hebben. De lymebacterie is niet de enige. Marie Kroun, Lida Mattman en Alan McDonald hebben dit reeds sinds lang vastgesteld met de microscoop. De lymebacterie heeft celwandloze stadia en dat maakt het moeilijk om deze bacterie goed aan te pakken met in elk geval antibiotica (die alleen bij celwandige bacterien goed aanslaat). Daarnaast kunnen veel bacterien zich terugtrekken in biofilms en cysten. Het is ook een feit dat infecties vreselijke overlast kunnen veroorzaken in een, jawel, reeds ziek lichaam. Bij een lichaam met een slecht immuunsysteem zoals dat van mij bijv. doe je er goed aan ook de infecties direct aan te pakken ook al zijn die het gevolg van een ziek lichaam. Veel kruiden (denk ook aan knoflook, thijm en rozemarijn) worden niet voor niets in de keuken gebruikt; zij helpen het lichaam om infecties op afstand te houden.

 
Ik merk toch vooral angst, heel veel angst. Angst voor de natuur ook inderdaad, zoals Bastiaan terecht aangeeft. Ik werd eerder dit jaar gewezen door een bioresonantietherapeute op de 'gevaren' verbonden aan rauwe melk en 'bloedvlees', zoals zij dit noemde. En opnieuw kwam die Lyme om de hoek, rauwe melk en bloed in vlees zou Lyme kunnen bevatten. Zucht, diepe zucht.

Let wel, dit zijn alternatieve therapeuten! Ik bespeur toch een hoge mate van reguliere, Pasteuriaanse indoctrinatie in het denken van deze personen. Hetzelfde zie je terug bij veganisten, ook een zgn. alternatieve gemeenschap. Deze geloven heilig in de mythe dat verzadigd vet en cholesterol het risico vergroot op hart- en vaatziekte. Zo zie je maar dat de neiging om 'wetenschap' te gebruiken voor je eigen, voorgekookte doeleinden niet alleen is voorbehouden aan de reguliere kant.

Mike

 
Ik vergelijk hoe je tegen infecties kan aankijken met mijn wereldbeeld van de satanistische parasitaire elite die de mensheid in de greep heeft. Het is een kwestie van verdediging en zelfreparatie tegelijk om je als mens temidden van zoveel druk staande te houden. Maar het begint bij de achilleshiel van de mens, verblind door zwakten als hebzucht, jaloezie en inderdaad doodsangst, maar ook grote angst voor de eigen kracht e.d. waardoor die zich -stom als die was en nog is- heeft uitgeleverd en nog dagelijks uitlevert.

 
Dan zul je toch allereerst cartesiaanse, darwinistische en pasteuriaanse pseudo-wetenschap opzij moeten zetten, aangezien dit een creatie is van diezelfde elite, bedoeld om ons af te leiden van onze eigen krachten en om ons hulpeloos en machteloos te maken.

Mike

 
Infecties zijn een symptoom van een ziek lichaam, maar dat wil niet zeggen dat je niet ook iets met dat symptoom moet of kan doen, naast aandacht voor het onderliggende probleem. Voor de rest is dit een theoretische discussie Mike, als je ziet hoeveel antibiotische middelen jij aan mensen adviseert in hun dieet: bijv. zout, zuurstofaanjagende middelen/voeding (met h202 als klapper), vitamine c en kokosolie e.d.

Overigens wil ik verder niet de indruk gewekt hebben dat vegatesten alleen infecties meten, maar allerlei andere stoorzenders ook zoals allergieen, stralingsoverlast, ziektebeelden en gifstoffen.

 
Je mist het hoofdpunt. Natuurlijk moeten we iets aan infecties doen, maar je gaat nog steeds onvoldoende uit van epigenetica (omgevingsleer). Er speelt veel angst als je blijft denken in niet-bestaande virussen en zelfs teveel aandacht geeft aan wel bestaande micro-organismes. Je moet niet 'anti-beestjes' denken, maar pro-gezondheid. In een gezond lichaam hebben ze niets te zoeken.

Mike

 
Mike, je doet net alsof het of (antibeestjes)-of (pro gezondheid) is. Maar in jouw praktijk van adviezen aan mensen is het al en-en. Pathogene beestjes (schimmels, parasieten, bacterien en ja ook virussen) veroorzaken extra overlast en dus een extra vergiftigingsfactor die ook weer voor problemen zorgt als deze niet op tijd worden opgelost zoals bijv. kanker: http://www.naturalnews.com/036897_infections_cancer_prevention.html - ik heb het bij een naaste gezien die een onderbehandelde lymeinfectie had en precies op de plek van de tekenbeetvlek een nonhodgkinlymfoom ontwikkelde. Dit zie je terug het natuurgeneeskundige systeem van Reckeweg: eerst komen de infecties en als het probleem niet wordt opgelost dan degenereert het probleem door naar bijv. kanker.

 
Onze hond heeft in het hoogseizoen iedere dag teken, soms wel 20 of meer. Hoe kan het dat ik nog een hond heb meegemaakt die ziek wordt van de teek?

 
@ Dirtsa: Honden kunnen ook evengoed ziek worden van tekeninfecties. Dieren zullen alleen niet snel aangeven dat ze ziek zijn als ze dat zijn. Als dieren ziek blijken te zijn dan zijn ze dat vaak al in een vergevorderd stadium.

 
Dorien,

Ook NaturalNews brengt regelmatig verkeerde informatie naar buiten. De primaire oorzaak van kanker is zuurstoftekort op celniveau. Punt. Geen beestjes. Wat de beestjes gemeen hebben met kanker is dat ze eveneens in een zuurstofarme omgeving gedijen. Verander de omgeving naar een zuurstofrijke en zowel de kanker als de beestjes hebben geen schijn van kans. Daarom is de omgevingsleer de toekomst en behoren de bacterie- en erfelijkheidsleer tot het verleden.

Jij zit daar helaas nog steeds muurvast in. Dit is gebaseerd op angst en angst is stress en stress levert je zuurstoftekort op celniveau op. Zo maak je dus je eigen angsten waar, want dan worden er natuurlijk weer complete beestjeskolonien bijgemaakt! Stress verhindert je om te helen. Als jij doodangsten wil uitstaan voor niet bestaande virussen, moet je dat zelf weten, maar breng je angsten niet op een ander over.

Dus: infecties zijn een symptoom van een zuurstofarme omgeving en daarmee dus secundair, niet primair. Verbeter de omgeving en het symptoom verdwijnt. Het alternatief is voortdurend in de rats zitten over 'beestjes' die 'van buitenaf komen'. Laten we voor angst en onwetendheid in de plaats zetten: kennis en verantwoordelijkheid.

Mike

 
Je kunt echt wel merken aan een dier als hij ziek is, dieren geven dat meteen aan. Slap/futloos,dof haar etc.

Jij geeft aan dat honden evengoed ziek kunnen worden van tekeninfecties, maar hoe weet je dit dan?

 
We zullen zien of het inderdaad zo werkt.. Ik denk dat het inderdaad van 2 kanten moet komen. Niet dat ik het geheel eens ben met wat 'lievergezond' geloofd, en zogemaand 'meet' via bioresonantie.

Maar goed.. als, om maar een voorbeeld te geven, Dirtsa van haar MS afkomt door puur en alleen voedsel, zuurstof e.d. is dit het levende bewijs van jouw theorie.

 
Dirtsa is haar inwendige omgeving aan het veranderen en dit zal uiteindelijk vruchten afwerpen. Het is echter een langdurig proces. Daarom heet een ziekte 'chronisch' (chronos = tijd) en bestaan er 'patienten' (geduldigen).

Mike

 
hoi Mike, ik zal niet ontkennen dat de zuurstofarme omgeving de oorzaak is van alle kwaad. Dat heb je me ook op geen enkel moment horen ontkennen. Dus die discussie hoef je echt niet met me te voeren. Alleen spreek ik uit ervaring als ik zeg dat ik erg blij ben geweest toen ik een infectie op mijn hart had en toen mijn resonantietherapeut me daarvan verlost heeft in vrij korte tijd. Ik was na die behandeling natuurlijk nog steeds redelijk ongezond qua ondergrond, maar een infectie op je rikketik is toch niet niets. En zo ben ik inmiddels van meer klachten verlost geraakt zoals een kieswortelinfectie die al 2 jaar zat te woeden. Voor hetzelfde geld had ik die laten trekken! (een wortelkanaalbehandeling was al helemaal geen optie geweest). Infecties zijn ook een giffactor extra voor je lijf en doen zoals ik al eerder aangaf nog eens een schep bovenop de bestaande ellende.

@ Dirtsa: tuurlijk zul je het merken als dieren ziek zijn, alleen hoe ver is het dan al gevorderd? Een dier zal niet zeggen dat hij tintelpijn heeft in zijn pootje. Daar kun je gewoon mee blijven lopen.

Verder bedacht ik me dit: dat dieren 1 ding niet snel hebben en dat is bijnieruitputting. En dat is een zegen voor dieren vergeleken met mensen voor wat betreft de weerstand.

Ook bij dierenartsen kun je je hond laten testen op tekeninfecties. Moet je weten: daar gebruiken ze veel betrouwbaardere testen standaard dan die ze bij mensen gebruiken!

 
Hier vinden we elkaar weer. Ik ben een echte prater en als ik een tumor in mijn keel had, liet ik die er maar wat graag ook uitsnijden. Dan ga ik me daarna maar eens afvragen hoe die tumor daar gekomen is. Dus soms is symptoombestrijding heel erg nuttig, vooral als dit veel pijn, ongemak en leed oplevert en een verhoogd risico op ernstigere klachten. Maar we moeten het daar zeker niet bij laten en verder kijken naar de onderliggende oorzaak. Daar past een helder hoofd bij en niet een hoofd dat vol zit met angst voor beestjes.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan