Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Lieve allemaal ben zelf al 40 jaar vegetariër en heb echt niets tegen vleeseters, een ieder op zijn manier en vooral wat die nodig heeft. Vind veel erger dat vandaag de dag steeds meer Vitaminproducten worden aangeprezen om gezond te blijven.. met allerhande verhaaltjes erbij… hoe zit dat
 
Lieve allemaal ben zelf al 40 jaar vegetariër en heb echt niets tegen vleeseters, een ieder op zijn manier en vooral wat die nodig heeft. Vind veel erger dat vandaag de dag steeds meer Vitaminproducten worden aangeprezen om gezond te blijven.. met allerhande verhaaltjes erbij… hoe zit dat
Simpel er zit in ons voedsel wat bij de supermarkt verkocht wordt niets dan water en Bayer dus moet je aan de pilletjes van Bayer..
 
Haal de vitaminen uit je voeding dan heb je geen suppletie nodig. Die suppletie die aangeprezen worden werken niet en zijn ook nog eens giftig.
 
Haal de vitaminen uit je voeding dan heb je geen suppletie nodig. Die suppletie die aangeprezen worden werken niet en zijn ook nog eens giftig.
Mits je aan voedzame voeding kan komen, de plaatsen waar dat verkrijgbaar is zijn niet dik gezaaid, bij organische boeren en tuinders of zelf verbouwen, winkel voer is niet meer dan vulling.
Biologisch is het ook niet zelfs dat gaat met biologische meststoffen van Bayer (IG Farben)
 
Haal de vitaminen uit je voeding dan heb je geen suppletie nodig. Die suppletie die aangeprezen worden werken niet en zijn ook nog eens giftig.
Eens, met als kanttekening dat niet alle supplementen giftig zijn. Waakzaam en onderzoekend moet je daarmee zeker wel zijn.
 
Eens, met als kanttekening dat niet alle supplementen giftig zijn. Waakzaam en onderzoekend moet je daarmee zeker wel zijn.
Klopt niet alle supplementen zijn giftig maar heel veel wel, mijn idee zodra het in de winkel straten of centra te koop is, grote boog omheen.
Nu ben ik geen supplementen of vitamine eter omdat ik altijd weet wat ik eet en waar het vandaan komt, meestal eigen kweek.
Maar voor de stad bewoners is dat minder makkelijk
 
Klopt niet alle supplementen zijn giftig maar heel veel wel, mijn idee zodra het in de winkel straten of centra te koop is, grote boog omheen.
Eens.

Daar komt bij als kanttekening mijnerzijds dat er supplementen zijn die niet farmaceutisch zijn; ik denk daarbij aan levertraan [de echte goede] en organen [Ancestral Supplements bijvoorbeeld]. Men zal dit ook onder het woord supplement laten vallen, maar ze zijn natuurlijk een totaal ander iets dan de vitamientjes bij de Hema en Kruidvat.
Nu ben ik geen supplementen of vitamine eter omdat ik altijd weet wat ik eet en waar het vandaan komt, meestal eigen kweek.
Maar voor de stad bewoners is dat minder makkelijk

Veel mensen zijn ondervoed en in die gevallen kan ondersteuning met suppletie bijdragen. Het lijkt me dan wel zaak om goed uit te [laten] zoeken wat je mist en dit kort aanvullen met een bij jou passende suppletie. Dit laatste is te meten.

Het is zaak dat men zich bedenkt dat de farmaceutische industrie verdient aan 'geneesmiddelen' in de reguliere zorg EN aan voedingssupplementen.
 
Mits je aan voedzame voeding kan komen, de plaatsen waar dat verkrijgbaar is zijn niet dik gezaaid, bij organische boeren en tuinders of zelf verbouwen, winkel voer is niet meer dan vulling.
Biologisch is het ook niet zelfs dat gaat met biologische meststoffen van Bayer (IG Farben)
Ja je moet wat meer je best doen om aan goede voeding te komen.
 
Laat ik het zo zeggen, alle synthetische supplementen zijn giftig.
100% giftig of ergens toch nuttig?
Vanuit de eerste optiek kunnen we beter stoppen met suppletie van jodium, selenium, NAC, vitamine C en ga zo nog maar even door.
Ik vermoed dat het te zwart wit gedacht is.
 
Het is zaak dat men zich bedenkt dat de farmaceutische industrie verdient aan 'geneesmiddelen' in de reguliere zorg EN aan voedingssupplementen.
Precies en daarom zijn die aanbevolen dagelijkse hoeveelheid altijd veel te hoog zodat je nog meer supplementen gaat nemen die je lichaam alleenmaar vergiftigen. Die vitaminen die je inneemt zijn in je lichaam terug te vinden/te meten maar ze werken niet omdat je lichaam het niet herkent als voeding.

 
Die vitaminen die je inneemt zijn in je lichaam terug te vinden/te meten maar ze werken niet omdat je lichaam het niet herkent als voeding.
Het gaat mij erom dat een tekort te meten is. Zodra je suppleert krijg je inderdaad mogelijk een vals beeld; zeker wel met bloedprikken.

Als de extra suppletie alleen maar belast en niet opgenomen wordt, is mijn vraag wat dan wel te doen bij een tekort.

Ik weet ook dat het mogelijk is suppletie te testen op geschiktheid voor de persoon zelf. Dan is er geen sprake van vergiftiging, maar is het een voor die persoon geschikt supplement.

Klakkeloos maar wat slikken werkt in ieder geval niet inderdaad.

Best interessant gezien alle adviezen rondom de huidige pandemie, Covid, vergiftiging e.d.
Er zijn immers veel adviezen om te suppleren [vitamine C, D, zink, quercetine] maar ook medicatie zoals IVM en AVM. Als dit allemaal je lichaam vergiftigt is het ondertussen meer een kwestie van alleen maar goed voeden en uitzingen. Zie je dat ook zo Jeroen?
 
Het gaat mij erom dat een tekort te meten is. Zodra je suppleert krijg je inderdaad mogelijk een vals beeld; zeker wel met bloedprikken.

Als de extra suppletie alleen maar belast en niet opgenomen wordt, is mijn vraag wat dan wel te doen bij een tekort.

Ik weet ook dat het mogelijk is suppletie te testen op geschiktheid voor de persoon zelf. Dan is er geen sprake van vergiftiging, maar is het een voor die persoon geschikt supplement.

Klakkeloos maar wat slikken werkt in ieder geval niet inderdaad.

Best interessant gezien alle adviezen rondom de huidige pandemie, Covid, vergiftiging e.d.
Er zijn immers veel adviezen om te suppleren [vitamine C, D, zink, quercetine] maar ook medicatie zoals IVM en AVM. Als dit allemaal je lichaam vergiftigt is het ondertussen meer een kwestie van alleen maar goed voeden en uitzingen. Zie je dat ook zo Jeroen?
Bij een tekort gewoon beter eten, ga kijken waar die tekorten uit te halen zijn, haal het uit voeding, niet uit pillen. Voeding is maar 1 ding, wel een belangrijke. Daarnaast heb je te maken met vergiftiging/straling maar dan geldt hoe beter je immuunsysteem hoe beter je lichaam om kan gaan met die vergiftiging/straling. Vergiftiging/straling zijn stressfactors maar ook hoe je zelf in je vel zit, ben je gelukkig, ben je positief, dat werkt ook allemaal door in je lichaam, ben je daar bewust van.
 
Bij een tekort gewoon beter eten, ga kijken waar die tekorten uit te halen zijn, haal het uit voeding, niet uit pillen. Voeding is maar 1 ding, wel een belangrijke. Daarnaast heb je te maken met vergiftiging/straling maar dan geldt hoe beter je immuunsysteem hoe beter je lichaam om kan gaan met die vergiftiging/straling. Vergiftiging/straling zijn stressfactors maar ook hoe je zelf in je vel zit, ben je gelukkig, ben je positief, dat werkt ook allemaal door in je lichaam, ben je daar bewust van.
Helder en koren op mijn molen.
Helaas zie ik ook dat je alleen maar goed voeden niet voldoende is.

Wat te doen als iemand de voedingsstoffen niet goed opneemt? Komt hier het Ivermectine-verhaal van Mike in beeld? Kan het zo zijn dat onze cellen dusdanig vol met gif zitten dat opname wordt belemmerd? Ik vermoed van wel.
Als dat niet zo is, wat kan dan de oplossing zijn?

Stressfactoren kunnen ook opname tegen werken. Je kunt proberen deze op te lossen, zoveel mogelijk vermijden, echter in de tussentijd moet iemand ook doorvoed raken.
Hoe dat op te lossen?

Mensen kampen met een voedingstekort maar ook met een overdaad aan stressfactoren. Dit is niet instant / op korte termijn op te lossen, maar ook met voeding alleen gaat het te langzaam. Of zit ik nu geheel fout en moet het lichaam echt die tijd hebben?
 
Helder en koren op mijn molen.
Helaas zie ik ook dat je alleen maar goed voeden niet voldoende is.

Wat te doen als iemand de voedingsstoffen niet goed opneemt? Komt hier het Ivermectine-verhaal van Mike in beeld? Kan het zo zijn dat onze cellen dusdanig vol met gif zitten dat opname wordt belemmerd? Ik vermoed van wel.
Als dat niet zo is, wat kan dan de oplossing zijn?

Stressfactoren kunnen ook opname tegen werken. Je kunt proberen deze op te lossen, zoveel mogelijk vermijden, echter in de tussentijd moet iemand ook doorvoed raken.
Hoe dat op te lossen?

Mensen kampen met een voedingstekort maar ook met een overdaad aan stressfactoren. Dit is niet instant / op korte termijn op te lossen, maar ook met voeding alleen gaat het te langzaam. Of zit ik nu geheel fout en moet het lichaam echt die tijd hebben?
Tja, als mij het lukt om mezelf goed te voeden dan moet het iedereen het toch lukken? Ik heb mezelf nog niet laten testen op tekorten ofzo dus echt weten doe ik het ook niet maar zoals ik me voel heb ik geen tekorten. Het kan ook zijn door een bepaald eetpatroon dat je bepaalde voedingsstoffen niet goed opneemt, bijvoorbeeld door teveel plantaardig voedsel, waar antinutriënten inzitten die de opname van nutriënten tegengaan. Het kan ook zijn dat je spijsverteringssysteem, je darmen niet goed meer functioneerd (leaky gut) dan kan je ook moeilijk voedingsstoffen goed opnemen, dan moet je eerst dat fixen. Kijk dan eens naar het GAPS dieet van Natasha Campbell McBride. Ja dat is niet van het ene op het andere moment op te lossen dat kost tijd. Als je spijsverteringssysteem niet goed werkt heb je ook niks aan supplementen als die zouden werken.
 
Tja, als mij het lukt om mezelf goed te voeden dan moet het iedereen het toch lukken? Ik heb mezelf nog niet laten testen op tekorten ofzo dus echt weten doe ik het ook niet maar zoals ik me voel heb ik geen tekorten. Het kan ook zijn door een bepaald eetpatroon dat je bepaalde voedingsstoffen niet goed opneemt, bijvoorbeeld door teveel plantaardig voedsel, waar antinutriënten inzitten die de opname van nutriënten tegengaan. Het kan ook zijn dat je spijsverteringssysteem, je darmen niet goed meer functioneerd (leaky gut) dan kan je ook moeilijk voedingsstoffen goed opnemen, dan moet je eerst dat fixen. Kijk dan eens naar het GAPS dieet van Natasha Campbell McBride. Ja dat is niet van het ene op het andere moment op te lossen dat kost tijd, dan heb je ook niks aan supplementen als die zouden werken.
Dank je wel Jeroen 🙏 Zoals ik al schreef zijn je berichten koren op mijn molen. Ik roep altijd al dat het moet lukken met goede voeding alleen.Helaas laat ik me dan weer verleiden door ongeduld, raak verstrikt in informatie en eigen gedachtenspinsels.
Bedankt voor dit zetje de goede kant weer op. Ik was wat van dit pad af geraakt. Back on track vanaf nu! 😁
 
Goede voeding is zo langzamerhand een utopie. Ik heb geen eigen vervoer (tutuut) en boerderijen zijn net iets te ver weg op de fiets of openbaar vervoer en dan nog lopen.
De geitenboerderij bv zit onder de laagvliegende vliegtuigen van schiphol. Kan never nooit gezond zijn.
De duitse TV heeft eens laten zien hoe er met koffiebonen wordt omgegaan. Flink bespoten. Regelmatig nemen ze bv 5 of 10 stuks van een produkt en die gaan naar een Lab. de duurste zijn niet altijd de beste. Lidl komt er vaak goed uit maar weet niet zeker of er alsnog gemanipuleerd wordt. Supplementen worden daar ook regelmatig onder de loep genomen.
Helaas heb ik geen tuin, ben wel al heel lang bezig alles "puur" te eten Bio, zonder E nummers en toevoegingen.
En zo moet het dan maar.
Vandaag bij wijze van proef geen supplementen genomen, wel schildklier (zo min mogelijk) maar die lijk ik toch echt wel nodig te hebben.
Wat betreft voeding met veel extra toevoegingen uit de winkel, volgens mij komt dat omdat ze zo goedkoop mogelijk willen produceren met zo hoog mogelijke winst en om dat te bereiken allemaal "namaak" ingredienten hebben verzonnen. In bepaalde hoeveelheden wordt gezegd dat het niet ziekmakend is (zoethoudertje) maar het stapelt in de organen.
En hoeveel soorten "etenswaren" ligt er in de winkels. Niet normaal meer.
De verpakkingen worden ook veranderd. geen 500 gram maar bv 450 gr.
 
Goede voeding is zo langzamerhand een utopie. Ik heb geen eigen vervoer (tutuut) en boerderijen zijn net iets te ver weg op de fiets of openbaar vervoer en dan nog lopen.
De geitenboerderij bv zit onder de laagvliegende vliegtuigen van schiphol. Kan never nooit gezond zijn.
De duitse TV heeft eens laten zien hoe er met koffiebonen wordt omgegaan. Flink bespoten. Regelmatig nemen ze bv 5 of 10 stuks van een produkt en die gaan naar een Lab. de duurste zijn niet altijd de beste. Lidl komt er vaak goed uit maar weet niet zeker of er alsnog gemanipuleerd wordt. Supplementen worden daar ook regelmatig onder de loep genomen.
Helaas heb ik geen tuin, ben wel al heel lang bezig alles "puur" te eten Bio, zonder E nummers en toevoegingen.
En zo moet het dan maar.
Vandaag bij wijze van proef geen supplementen genomen, wel schildklier (zo min mogelijk) maar die lijk ik toch echt wel nodig te hebben.
Wat betreft voeding met veel extra toevoegingen uit de winkel, volgens mij komt dat omdat ze zo goedkoop mogelijk willen produceren met zo hoog mogelijke winst en om dat te bereiken allemaal "namaak" ingredienten hebben verzonnen. In bepaalde hoeveelheden wordt gezegd dat het niet ziekmakend is (zoethoudertje) maar het stapelt in de organen.
En hoeveel soorten "etenswaren" ligt er in de winkels. Niet normaal meer.
De verpakkingen worden ook veranderd. geen 500 gram maar bv 450 gr.
Jij woont dus ook in/rond A'dam; is inderdaad een probleem zonder rijbewijs. Heb hetzelfde dingetje met de geitenboerderij en laaghangende kerosine en chemtrails! Drink toevallig ook koffie van de Lidl, hh!... fingers crossed! Vlees online (Woeste Grond, Schotse Hooglanders e.d.) Rauwpower kefir bij EkoPlaza.
Rauwe melk(De Eerste) op de Noordermarkt. Vit.D3 gratis in 't Vondelpark!
Jij nog tips?
 
Laatst bewerkt:
Ken je deze?

Ga je vanuit amsterdam (die mooie stad) op de fiets naar de geitenboerderij?
Is te doen qua afstand maar niet als je ver over de pensioen-leeftijd bent.
In amstelveen is er een nieuwe tram-verbinding met amsterdam, eerst kon ik mijn fiets meenemen in de tram maar nu niet meer.
In de metro nog wel voor zover ik weet. dus vanaf station zuid is er nog een mogelijkheid.


 
Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan