Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

‘Vlees eten met de Holocaust vergelijken is gevaarlijke propaganda’
'Elite-veganisten zien alleen immorele nazi-monsters'



http://cult.tpo.nl/2017/08/26/vlees-eten-met-de-holocaust-vergelijken-is-gevaarlijke-propaganda/

Mike
 
Roos Vonk werkte samen met wetenschappelijk fraudeur Diederik Stapel. Het thema van hun nep onderzoek was: vlees eten zou leiden tot hufterig gedrag.
 
En terwijl de mannelijke fraudeur het veld moest ruimen, gaat de vrouwelijke fraudeur vrijuit. Tot zover 'mannelijk privilege'...

Mike
 
Ik weet het niet, twijfelgeval, neigt toch een beetje naar kanibalisme als je het mij vraagt...net als die menstruatievreter. Is toch niet plantaardig?
 
Doorgaand op de opmerking van Roos Vonk dat de moderne bioindustrie een 'holocaust' is:

http://nieuws.tpo.nl/2017/09/12/radboud-universiteit-vindt-verwijzing-roos-vonk-naar-holocaust-onnodig-en-kwetsend/

Los van het feit dat ik Vonk maar een irritant wicht vind, die bovendien frauduleus is en hier nog mee wegkomt ook (want: vagina) zegt de libertarier in mij dt zij alle recht heeft om deze woorden te gebruiken en dat we hier niet meteen zo allergisch op moeten reageren. Ikzelf gebruik ook de woorden 'concentratiekampen voor dieren' om de grootschalige veehouderij mee aan te duiden, dat is gewoon zeggen waar het op staat!

Mike
 
Gisteren bij de keuringsdienst van waarde: als je zuivel gebruikt moet je ook vlees eten. Dus, eet vlees of wordt veganistisch. Vleesconsumptie hoeft niet veel te zijn, maar voor de productie van kaas en melk e.d. moeten kalfjes geboren worden. De meeste kalfjes worden daarna ook weer geslacht. Vegetarische kaas (van melk) bestaat niet (ook niet met vegetarisch stremsel), er kleeft altijd bloed aan. Allemaal mooi verwoord.
 
Vanuit welke inentie? Om ons allemaal weg te krijgen van vlees EN zuivel? Of om de hyporcrisie van vegetariers aan te tonen?

Mike
 
sinds ze bij dat programma een item over weidemelk hebben gemaakt, waarin ze keihard logen, heeft dat programma voor mij afgedaan.
Vanuit welke intentie het deze keer is weet ik niet Mike. Ik denk dat iedereen zijn eigen ding erin ziet. Voor de een is het een oproep om veganistisch te worden en voor een ander een oproep om ook vlees te blijven eten. Meestal vind ik het programma wel mooi omdat ze je zelf conclusies laten trekken, maar nu weet ik dat ze ook selectief knippen in het geschoten materiaal en of dat is voor een agenda of gewoon omdat ze denken dat dat beter is voor de kijkcijfers?
 
verder zou je het uit kunnen rekenen hoeveel vlees tov een hoeveelheid zuivel in balans is qua productie.
 
een schatting:
rosekalf weegt 375 kg, waarvan 200 kg vlees
een afgemolken melkkoe levert 300 kg vlees (doorgaans 225 tot 350 kg)
een koe produceert 3,5 kalf, sterfte 10% en voor het gemak gaan er geen koeien dood.
levensproductie koe: 31.000 L
3,5-0,35=3,15 kalveren, waarvan 1 voor de vervanging. Dus 2,15 kalveren maal 200kg
is 430 kg kalfsvlees en 300 kg koe is in totaal 730 kg vlees op 31.000 L melk. Als de melk verkaast heb je 3.100 kg kaas. Dat betekend dat bij 1 kg kaas, er in verhouding 235 gram vlees bij hoort.
En hoe biologischer de zuivel hoe meer vlees erbij hoort omdat er voor de zelfde melkproductie meer kalveren geboren worden. En als je de kalveren ipv voor de rose voor de roodvleesproductie doet (dan worden ze ca 2 jaar oud), dan levert dat ook meer vlees op. Iedereen mag die rekensom zelf maken, maar dan ga je misschien naar de halve kilo per kilo kaas
 
Het ging idd over wat is stremsel en wat is vegetarisch stremsel.
Dat verhaal over bij melk hoort vlees, want zonder kalfjes geen melk kwam van de boeren waaronder telefonische bijdrage van Irene vd Voort. Zij kwam ongeveer op dezelfde schatting. Bij ieder pond kaas 100 Gr vlees eten. Geen geneuzel met vegetarisch stremsel. Wat dus genetisch gemodificeerd goedje is, ook dat werd mooi uitgelegd. Ik vond het een goede aflevering, waar ook niet perse de nadruk lag op minder vlees eten.
 
De man van Marianne Thieme mag de boel niet misleiden met zijn 'kipstuckjes':

http://nieuws.tpo.nl/2017/10/03/vegetarische-slager-kipstuckjes/

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.441
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan