Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Juist ja. Het gaat zich ook niet erom dat rood vlees van de bio industrie eet.
We weten allemaal hoe het met deze industrie gesteld is.

Kinderen kiezen voor vlees en niet voor groenten of fruit. Ik zie het zelf thuis gebeuren. Deze kinderen hebben geen agenda.

Een klasgenootjes van de oudste van ons eet geen vlees. Ze ligt achter en blijft zitten.
Ons neefje eet alleen maar gevogelte en groente en geen vet. Blijft zitten en zijn gedrag is niet goed en ligt achter met van alles en nog wat.
Verschillende moeders die zwanger waren met tand problemen en bekken problemen. Wat is het dieet plantaardig met mager vlees.

Want de meeste zitten al tegen een vegetarisch dieet aan omdat ze de boodschap krijgen dat vlees kanker veroorzaakt.

Ik bedoel er wordt van alles bijgehaald. Maar kijk eens korter bij wat het resultaat is van vegetarisch eten.
 
Kan wel zien dat jullie niet zo goed lezen. Ik sta wel open voor het eten van vlees alleen in de huidige omstandigheden niet zo handig. Omdat ik vegetarisch ben plakken jullie gelijk een sticker op mijn voorhoofd en wordt ik in jullie discussie niet serieus genomen. Ik zei als! de wereldbevolking tot een aanvaardbaar nivo gedaald is en er ruimte is voor dieren om zich goed voor te bewegen en voor te planten dan zou het een optie zijn. Maar we leven niet meer in een grot wachtende of elke dag zoekende naar voedsel en overlevingsmogelijkheden.Dus nu! is het niet zo'n goede optie om zoveel vlees te consumeren. Je moet het in de context plaatsen. Planten voorzien heel goed in onze voedingsbehoefen maar door eenzijdige voeding (granen, rijst soja enz.) komen we niet tot een goede nutrienten status zelfs met vlees niet! Kijk maar eens om je heen: alzheimer, diabetus,kanker,MS, schizofrenie, ADHD, autisme etc. Als je dit bij elkaar opteld komt iedereen wel aan de beurt en dat heeft echt te maken met de manier hoe wij ons voeden.
 
Planten voorzien heel goed in onze voedingsbehoefen maar door eenzijdige voeding (granen, rijst soja enz.) komen we niet tot een goede nutrienten status zelfs met vlees niet! Kijk maar eens om je heen: alzheimer, diabetus,kanker,MS, schizofrenie, ADHD, autisme etc. Als je dit bij elkaar opteld komt iedereen wel aan de beurt en dat heeft echt te maken met de manier hoe wij ons voeden.

Mee eens, maar jij houdt de illusie vol dat een 'evenwichtig' hoofdzakelijk plantaardig voedingspatroon de oplossing is voor de eenzijdige voeding, omdat planten ons alles kunnen geven wat we nodig hebben. Weston Price hierover in zijn boek:



Het is van belang dat ik tot op heden geen enkele groep onder de primitieve rassen heb gevonden die uitstekende lichamen ontwikkelde en onderhield door volledig van plantaardig voedsel te leven. Een aantal groepen probeert dit te doen en mislukt hier duidelijk in.



Tot op heden heb ik geen enkele primitieve groep gevonden die een voortreffelijke lichaamsbouw had en hield door volledig te leven van plantaardige voedingsmiddelen.

Ik heb in vele delen van de wereld zeer vurige bepleiters van ethische systemen aangetroffen die de beperking van voedingsmiddelen tot plantaardige producten voorstonden.

Overal waar men zich langdurig aan deze leer hield, vond ik beduidend meer bewijs van degeneratie in de vorm van cariës en bij de nieuwe generatie in de vorm van abnormale tandbogen dan bij primitieve groepen die zich hier niet aan hielden.



Mike
 
Maar wij zijn niet meer van primitieve origine ons (epi)genetisch materiaal is niet meer dezelfde als van de nog huidige oervolken. Deze leven nog, zover mogelijk, in het ecologisch evenwicht van voor de landbouwtijd en volgens mij zijn deze volken zich daar meer van bewust als de huidige moderne mens. Het gaat er mij om dat we een weg moeten vinden dat we een evenwichtige samenleving moeten creeeren en een beetje minder vlees kan echt wel. De oer volken verzamelen heel veel kruiden, planten, knollen, wortels, noten als voedsel om dat samen met evt. vlees te nuttigen. We hebben als mens overleefd door voedselschaarste en zijn daardoor aangepast aan allerlei soorten voedsel, later zijn we terecht gekomen in verschillende milieu's en ons daar aan aangepast met het daar voorhande zijnde voedsel. Dat zijn processen van vele 1000den jaren. De intensieve vee en landbouw zijn van de laatste paar honderd jaar en wij hebben dit zelf in een hoog tempo veredeld. En dan heb je de exponentiele groei van de wereldbevolking erbij met zijn milieubelastende bijprodukten dan kan het toch niet dat we ons daar aan aangepast hebben, voor die tijd moet er iets gebeuren dat we op de rand van uitsterven komen want hierdoor is homo sapiens wat hij nu is. En denk maar planten waren eerst daarna de dieren en als je goed kijkt passen wij dieren ons aan aan de planten. Kijk maar naar de vele vormen van dierlijke leefwjzen. Kan je van Darwin nog wel wat leren.
Onze darmflora bestaat uit veel bacterieculturen die in stand gehouden moeten worden door het materiaal van heel veel soorten planten. Als je alleen maar granen eet krijgen bepaalde culturen niet genoeg materiaal om op te groeien of andere culturen krijgen de overhand waardoor de anderen weer minder worden door de toxinen die geproduceerd worden met alle gevolgen van dien.
Het is voor mij een persoonlijke keus en als men er naar vraagt zal ik het uitleggen waarom, maar ik dring het niet op. Mijn kinderen eten nl. gewoon vlees. Ik ben geen voorstander van alle industrie waar dieren opgesloten,mishandeld enz. worden.
 
Je blijft maar vegetarische stokpaardjes spuien en jij bent degene die niet leest. Wij zijn hier NIET van de bio-industrie met zijn concentratiekampen voor dieren en ook NIET van grote hoeveelheden vlees eten maar van de juiste kwaliteit, met eerbied voor mens, dier en milieu. Het nooit overtroffen onderzoek van Weston Price leert ons dat de moderne mens inderdaad onderhevig is aan degeneratie en dus dat oervoedsel HARDER DAN OOIT nodig heeft en dat dit dus GEENSZINS een reden is om hier van af te stappen en in de valkuil van vegetarisme te trappen. Hopelijk is het nu wel duidelijk, want ik heb al vaker moeten constateren dat begrijpend lezen niet de sterkste eigenschap van een vegetarisch brein is.

Mike
 
Chakriwa, je hebt het over "veel" vlees. Doorgaans wordt veel teveel van ALLES gegeten. Veel van ons plantaardig voedsel is daarbij door de massaproductie inmiddels zo uitgemergeld dat er nog nauwelijks voedingstoffen in zitten. Toxines zijn eveneens een belangrijke oorzaak voor de aandoeningen die jij noemt. Het gaat om goede keuzes en verantwoord met voedsel omgaan. Dat betekent dat we zowel moeten herzien hoe en wat we eten en hoe we het produceren. De meest complete referentie die ik heb kunnen vinden mbt hoe het ooit wel naar behoren functioneerde is het onderzoek van Weston Price.

Ik vraag me verder af hoe jij de "exponentiële" groei van de wereldbevolking uitlegt. Het moge duidelijk zijn dat mensen ouder worden (hoeveel rek zit daar overigens nog in?), maar gezinnen worden steeds kleiner, steeds meer mensen kiezen voor géén nageslacht en er zijn genoeg landen waar men zich al jaren ernstig zorgen maakt over de vergrijzing en onvoldoende aanwas van de bevolking.
 
We worden ook niet ouder, we sterven langer. Weston Price zag (en fotografeerde) mensen die op zeer respectabele leeftijd nog tot allerlei fysieke en mentale staaltjes in staat waren die wij westerlingen voor nagenoeg onmogelijk houden. Ook vooroorlogse generaties hier in Nederland behaalden zeer indrukwekkende leeftijden, doorgaans zonder de gebreken die we nu associeren met ouder worden. Ga maar eens kijken op een kerkhof bij je in de buurt.

Mike
 
Inderdaad ja... Of we daar nu zo blij mee moeten zijn om in die conditie oud te worden?
De gemiddelde leeftijd voor mannen in de middeleeuwen was 45 jaar. Vrouwen stierven aanzienlijk jonger. Meestal in verband met complicaties bij de bevalling.
Als je het hebt over recentere generaties dan lijken mensen inderdaad een stuk ouder te worden. Uit onze familiestamboom blijkt dat een groot deel van mijn voorouders ruim over de 80 zijn geworden.
 
Darwin? Deze soort mensen zijn de grootste criminelen in de wereld. Verleg je kennis verder.
Vergeet niet dat de mensen die vlees eten en ziekte krijgen ook een hele berg suiker en bewerkte producten eten.

Net zoals ik de voorbeelden geeft. Deze mensen eten plantaardig en mager inclusief een berg suiker.

Wij zijn allemaal geen voorstander van de bio industrie maar om fatsoenlijk te overleven en ons zelf niet over te geven aan degeneratie zorgen we dat we fatsoenlijk vlees eten.

Haal die visie van de opgesloten beestjes uit je hoofd. Dat is allemaal wat we niet willen maar dan kun je nog zoveel planten eten het lost het niet op en je eigen gezondheid en welvaren blijft voorop staan inclusief die van je kinderen.
 
De gemiddelde leeftijd voor mannen in de middeleeuwen was 45 jaar. Vrouwen stierven aanzienlijk jonger. Meestal in verband met complicaties bij de bevalling.

Omdat artsen hun handen niet wasten! Dit werd 'kraamkoorts' genoemd. De statistieken die jij aanhaalt betreffen arme mensen in steden met een gebrekkige hygiene (drinkwater besmet met dierlijke uitwerpselen, vuil op straat) en ondervoeding (PLANTAARDIGE voeding, vlees was onbetaalbaar). De adel had een hele andere levensverwachting, maar hen ontbrak het aan niets.

Mike
 
Het blijft lastig om alles uit te leggen. Heel veel onderwerpen kruisen mekaar. Waar het uiteindelijk op uitkomt is bedrog. En het gaat verder als de laatste 100 jaar. Alleen in de laatste 100 jaar is de leugen NOG groter geworden.
 
De nieuwsbrief van Jenny van The nourished kitchen past hier wel tussen :)


Have you heard that meat is bad for the environment? It's a tired argument, isn't it?

Moreover, it's dead wrong.

Holistic management is revolutionizing the way we look at raising animals, and it illustrates just how ranchers are playing a critical role in the preservation of animals, the renewal of grasslands, and the reversal of desertification.

They produce healthy animals, healthy and biodiverse pasture, and healthy meat.

I recently visited one of these ranches, one that raises American Bison holistically on grass in a complete and vertically integrated model, and I left seriously inspired.

So inspired, that I wanted to share my experience with you.


Read it. And if this rancher's story inspires you, share it with others and let's put that old myth to rest.


With love,


http://nourishedkitchen.com/grass-fed-bison/
 
Onze vegetarier hebben we hier niet meer teruggezien. Dat laatste argument van janse zou hem/haar sowieso effectief de mond hebben gesnoerd!

Mike
 
Hier een geweldig goed interview van Steven Crowder met de ex-veganist Lierre Keith, die 19 jaar veganist was en zichzelf permanente schade toebracht op basis van dit destructieve voedingspatroon en uiteindelijk uit kwam op WAPF, zoals ieder weldenkend mens:



Mike
 
Meteen op mijn FB gedeeld en het filmpje van Alan Savory, dat was ook een eyeopener en het opnieuw delen waard.
Ik blijf proberen ogen te openen en hoor vaak later dat mensen niet reageren maar er wel wat mee doen!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.063
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan